![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister
|
![]() De gevoeligheid van DNA testen is enorm toegenomen de laatste jaren. (zodoende zijn er de laatste tijd een aantal meer dan 10 jaar oude cold-case moorden opgelost).
Om een voorbeeld te geven: Als ik een brood bak en dan aan de bovenkant olie smeer met een varkensharen kwast dan kan later DNA van varken worden aangetoond in het brood. (slecht voorbeeld want door het bakproces gaat DNA aan stukken) Zouden ze gaan testen op menselijk DNA in vleesproducten dan zullen ze die aantreffen. Wat ons nog niet tot kannibalen maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik maak me absoluut geen illusies meer over vlees in een supermarkt. En zeker niet in een supermarkt met een zeer lage drempel. Hoe goedkoper het vlees hoe meer ermee gefoefeld is. En zelfs met ander duurder vlees ben je niet helemaal zeker. Bij een ambachtelijke slagerij is het risico toch al wat minder, hoop ik. En dus eten we maar minder vlees. In een reportage enkele maanden geleden zag ik dat iemand (een West-Vlaming) overging naar hallal-vlees (runds) omdat de slachtkosten minder waren. En dan denk ik ook aan afgekeurd vlees ergens in Europa dat niet wordt vernietigd zoals het hoort en een bestemming vindt in een ander land via via en gewoon gemixed wordt met beter vlees, hallal of niet. Zowel de moslim als de niet-moslim zit in hetzelfde consumentenschuitje. Alle combinaties zijn mogelijk als het maar geld oplevert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Opspuiten van vlees is een geijkte truc, ook slagers passien die toe. Het is ook gemakkelijk te zien.
Bedreigender wordt het wanneer vlees met chemische preparaten wordt bewerkt om eem hoger kwal.iteitspeil te krijgen zoals destijds de leverancier van Nutricia deed die ietwat oud geworden vlees bestemd voor en in babyvoeding met Halamid ging bewerken.
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Liever varkensvlees in moslimvoeding dan een moslim in varkensvoeding.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |