Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 februari 2013, 00:36   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Het gaat over de woorden van Debie, die bevestigen wat een aanzienlijk aantal mensen binnen het VB en in de entourage-beweging er rond al wisten.
Net alsof we nu aan alles wat uit de mond van Debie komt, geloof zouden moeten hechten...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 00:39   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet een religie is het probleem, wel de Melting Pot maatschappij, de multiculturele en multiraciale maatschappij, de vermenging en vervreemding.
Als er volledige vermenging is, vormt dat juist geen probleem. Vanuit een dominerende cultuur assimileert de nieuwkomer zich. Dat was immers het Amerika tot de jaren vijftig/zestig: nieuwkomers gingen op in de heersende cultuur.
Oud 12 februari 2013, 00:40   #43
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Net alsof we nu aan alles wat uit de mond van Debie komt, geloof zouden moeten hechten...
Tuurlijk niet, maar zoals ik al zei bevestigt het wel wat ik en vele anderen al geruime tijd wisten zonder dat het in (semi-)officiële vorm naar buiten kwam.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 00:42   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk niet, maar zoals ik al zei bevestigt het wel wat ik en vele anderen al geruime tijd wisten zonder dat het in (semi-)officiële vorm naar buiten kwam.
Uw fantasie staat buiten de werkelijkheid.
Oud 12 februari 2013, 00:43   #45
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Als er volledige vermenging is, vormt dat juist geen probleem. Vanuit een dominerende cultuur assimileert de nieuwkomer zich. Dat was immers het Amerika tot de jaren vijftig/zestig: nieuwkomers gingen op in de heersende cultuur.
De USA is een immigratieland en heeft geen etnische volksgemeenschap die aan grondgebied gebonden is (tenzij de indianenstammen, die uitgemoord of in reservaten gestoken zijn), het continentale Europa is dat niet. Slechte vergelijking dus. Assimilatie is ten zeerste verwerpelijk. Een Afrikaanse vreemdeling kan geen Vlaming, Duitser, Breton, Fransman,... worden. Hij kan hoogstens conformeren aan de levensstijl en verwachtingen van het gastvolk.
Oud 12 februari 2013, 00:45   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De USA is een immigratieland en heeft geen etnische volksgemeenschap die aan grondgebied gebonden is (tenzij de indianenstammen, die uitgemoord of in reservaten gestoken zijn), het continentale Europa is dat niet. Slechte vergelijking dus. Assimilatie is ten zeerste verwerpelijk. Een Afrikaanse vreemdeling kan geen Vlaming, Duitser, Breton, Fransman,... worden. Hij kan hoogstens conformeren aan de levensstijl en verwachtingen van het gastvolk.
Uw visie op identiteit is dus statisch en heel onwerkelijk. In de loop van de geschiedenis zijn er allerlei volkeren ontstaan door assimilatie en versmelting. De Vlaming zijn daar trouwens een voorbeeld van. Of meent u dat er nog altijd Franken en Saksen bestaan?
Oud 12 februari 2013, 00:47   #47
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw fantasie staat buiten de werkelijkheid.
Doe het gerust af als fantasie. Ik zeg niet dat u het MOET geloven want inderdaad, ik kan het niet officieel bewijzen. Ik en medegezinden moeten het stellen met het woord van -wat mij betreft- drie VB-medewerkers / mensen uit de entourage van de VB-top die los van elkaar hetzelfde zeiden.
Nu zegt Debie toevallig exact hetzelfde, de vierde persoon die dit zegt voor mij en anderen. Er zijn ongetwijfeld mensen die het fijne ervan weten.

Maar nogmaals, geloof het wat mij betreft niet. Ik heb echt geen zin in een ellenlang welles-nietesspelletje waarin je zo graag zevert beste Jan.
Oud 12 februari 2013, 00:48   #48
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe het gerust af als fantasie. Ik zeg niet dat u het MOET geloven want inderdaad, ik kan het niet officieel bewijzen. Ik en medegezinden moeten het stellen met het woord van -wat mij betreft- drie VB-medewerkers / mensen uit de entourage van de VB-top die los van elkaar hetzelfde zeiden.
Nu zegt Debie toevallig exact hetzelfde, de vierde persoon die dit zegt voor mij en anderen. Er zijn ongetwijfeld mensen die het fijne ervan weten.

Maar nogmaals, geloof het wat mij betreft niet. Ik heb echt geen zin in een ellenlang welles-nietesspelletje waarin je zo graag zevert beste Jan.
Er zijn altijd mensen die smullen van allerlei complottheorieën. Daarom ook hecht ik geen enkel geloof in uw herhaalde fantasieverhaaltjes.
Oud 12 februari 2013, 00:48   #49
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw visie op identiteit is dus statisch en heel onwerkelijk. In de loop van de geschiedenis zijn er allerlei volkeren ontstaan door assimilatie en versmelting. De Vlaming zijn daar trouwens een voorbeeld van. Of meent u dat er nog altijd Franken en Saksen bestaan?
Tuurlijk, nergens ontken ik dat. Ik heb het evenwel over de grote wereldwijde migratiestromen vanaf ongeveer halverwege de 20ste eeuw, en de zeer kwalijke gevolgen ervan.
Oud 12 februari 2013, 00:49   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, nergens ontken ik dat. Ik heb het evenwel over de grote wereldwijde migratiestromen vanaf ongeveer halverwege de 20ste eeuw, en de zeer kwalijke gevolgen ervan.
De Germaanse volksverhuizingen waren ook rampzalig voor de toenmalige orde. Uit oud is toen ook nieuw ontstaan. Door assimilatie.

Daarom ook is assimilatie de enige route die tot een hechte, nieuwe samenleving kan leiden.
Oud 12 februari 2013, 00:50   #51
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn altijd mensen die smullen van allerlei complottheorieën. Daarom ook hecht ik geen enkel geloof in uw herhaalde fantasieverhaaltjes.
't is dat Jantje, allemaal één groot complot jongen. Ik ga u in PM een naam doorsturen van een VB'er bij wie je misschien eens iets kan navragen, hij is indertyijd meegeweest naar de USA voor bepaalde contacten. Alhoewel, veel kans dat hij het zal ontkennen. Uiteraard hou je die naam voor jezelf? Pas bij bevestiging hiervan stuur ik het door.
Oud 12 februari 2013, 00:52   #52
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
't is dat Jantje, allemaal één groot complot jongen. Ik ga u in PM een naam doorsturen van een VB'er bij wie je misschien eens iets kan navragen, hij is indertyijd meegeweest naar de USA voor bepaalde contacten. Alhoewel, veel kans dat hij het zal ontkennen. Uiteraard hou je die naam voor jezelf? Pas bij bevestiging hiervan stuur ik het door.
a jewish conspiracy?
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2013, 00:52   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De naam hoef ik niet. Ik heb geen interesse in dergelijke zwetsverhaaltjes.
Oud 12 februari 2013, 00:54   #54
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
De Germaanse volksverhuizingen waren ook rampzalig voor de toenmalige orde. Uit oud is toen ook nieuw ontstaan. Door assimilatie.
Nogmaals, we hebben het over de gevolgen in de 20ste en 21ste eeuw van maatschappelijke : econpomische fenomenen vanaf de tweede helft van de 20ste eeuw.

Maar ga gerust misschien nog wat verder in uw afdaling van de geschiedenis. De tijd van de dino's? Relevantie is evenwel 0,0...

Citaat:
Daarom ook is assimilatie de enige route die tot een hechte, nieuwe samenleving kan leiden.
*geeuw*
"Tegenover racisme staan enerzijds een antiracisme dat uitgaat van wereldwijd eenheidsdenken (universalisme) en een antiracisme dat uitgaat van het bestaan van verschillen (differentialisme). Eerstgenoemd antiracisme komt langs een omweg precies uit op het racisme dat het aanklaagt. Het is immers net zo allergisch voor onderscheid, erkent bij de volkeren alleen hun gemeenschappelijk behoren tot de mensheid en neigt ertoe hun eigenheid als vergankelijk of van secundair belang te beschouwen. Door het anderszijn naar allemaal-hetzelfde terug te voeren met de bedoeling iedereen aan elkaar gelijk te maken (assimilationisme) is het dus per definitie niet in staat iemands anders-zijn te erkennen en te respecteren voor wat het is."
Bron: Manifest voor Europees Herstel en Vernieuwing - GRECE.
Oud 12 februari 2013, 00:55   #55
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
De naam hoef ik niet. Ik heb geen interesse in dergelijke zwetsverhaaltjes.
Ok dan. Zegt genoeg.
Oud 12 februari 2013, 00:55   #56
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
a jewish conspiracy?
Welnee.
Oud 12 februari 2013, 00:56   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals, we hebben het over de gevolgen in de 20ste en 21ste eeuw van maatschappelijke : econpomische fenomenen vanaf de tweede helft van de 20ste eeuw.
Dit alles is juist mislukt, omdat er geen sprake was van assimilatie. Wel van het naast elkaar bestaan en later het wanhopige "integratie".
Oud 12 februari 2013, 00:57   #58
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit alles is juist mislukt, omdat er geen sprake was van assimilatie. Wel van het naast elkaar bestaan en later het wanhopige "integratie".
En waarom is alles mislukt?
Oud 12 februari 2013, 00:57   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Tegenover racisme staan enerzijds een antiracisme dat uitgaat van wereldwijd eenheidsdenken (universalisme) en een antiracisme dat uitgaat van het bestaan van verschillen (differentialisme). Eerstgenoemd antiracisme komt langs een omweg precies uit op het racisme dat het aanklaagt. Het is immers net zo allergisch voor onderscheid, erkent bij de volkeren alleen hun gemeenschappelijk behoren tot de mensheid en neigt ertoe hun eigenheid als vergankelijk of van secundair belang te beschouwen. Door het anderszijn naar allemaal-hetzelfde terug te voeren met de bedoeling iedereen aan elkaar gelijk te maken (assimilationisme) is het dus per definitie niet in staat iemands anders-zijn te erkennen en te respecteren voor wat het is."
Bron: Manifest voor Europees Herstel en Vernieuwing - GRECE.
Dat is een slag in het water, daar ik het heb over assimilatie binnen een leidende cultuur. Niet het ontkennen van de verschillen tussen de volkeren of culturen.
Oud 12 februari 2013, 00:58   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En waarom is alles mislukt?
Lees even verder: "..., omdat..."
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be