![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er volledige vermenging is, vormt dat juist geen probleem. Vanuit een dominerende cultuur assimileert de nieuwkomer zich. Dat was immers het Amerika tot de jaren vijftig/zestig: nieuwkomers gingen op in de heersende cultuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk niet, maar zoals ik al zei bevestigt het wel wat ik en vele anderen al geruime tijd wisten zonder dat het in (semi-)officiële vorm naar buiten kwam.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() De USA is een immigratieland en heeft geen etnische volksgemeenschap die aan grondgebied gebonden is (tenzij de indianenstammen, die uitgemoord of in reservaten gestoken zijn), het continentale Europa is dat niet. Slechte vergelijking dus. Assimilatie is ten zeerste verwerpelijk. Een Afrikaanse vreemdeling kan geen Vlaming, Duitser, Breton, Fransman,... worden. Hij kan hoogstens conformeren aan de levensstijl en verwachtingen van het gastvolk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Doe het gerust af als fantasie. Ik zeg niet dat u het MOET geloven want inderdaad, ik kan het niet officieel bewijzen. Ik en medegezinden moeten het stellen met het woord van -wat mij betreft- drie VB-medewerkers / mensen uit de entourage van de VB-top die los van elkaar hetzelfde zeiden.
Nu zegt Debie toevallig exact hetzelfde, de vierde persoon die dit zegt voor mij en anderen. Er zijn ongetwijfeld mensen die het fijne ervan weten. Maar nogmaals, geloof het wat mij betreft niet. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ook is assimilatie de enige route die tot een hechte, nieuwe samenleving kan leiden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() 't is dat Jantje, allemaal één groot complot jongen. Ik ga u in PM een naam doorsturen van een VB'er bij wie je misschien eens iets kan navragen, hij is indertyijd meegeweest naar de USA voor bepaalde contacten. Alhoewel, veel kans dat hij het zal ontkennen. Uiteraard hou je die naam voor jezelf? Pas bij bevestiging hiervan stuur ik het door.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ga gerust misschien nog wat verder in uw afdaling van de geschiedenis. De tijd van de dino's? Relevantie is evenwel 0,0... Citaat:
"Tegenover racisme staan enerzijds een antiracisme dat uitgaat van wereldwijd eenheidsdenken (universalisme) en een antiracisme dat uitgaat van het bestaan van verschillen (differentialisme). Eerstgenoemd antiracisme komt langs een omweg precies uit op het racisme dat het aanklaagt. Het is immers net zo allergisch voor onderscheid, erkent bij de volkeren alleen hun gemeenschappelijk behoren tot de mensheid en neigt ertoe hun eigenheid als vergankelijk of van secundair belang te beschouwen. Door het anderszijn naar allemaal-hetzelfde terug te voeren met de bedoeling iedereen aan elkaar gelijk te maken (assimilationisme) is het dus per definitie niet in staat iemands anders-zijn te erkennen en te respecteren voor wat het is." Bron: Manifest voor Europees Herstel en Vernieuwing - GRECE. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit alles is juist mislukt, omdat er geen sprake was van assimilatie. Wel van het naast elkaar bestaan en later het wanhopige "integratie".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |