Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2004, 01:39   #41
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Proficiat hoor.

Nu we het toch over Club Brugge hebben, de spelers die aan de aftrap stonden van die wedstrijd en hun club waar ze voor het eerst het eerste elftal haalde.

Tomislav Butina: Dinamo Zagreb
Philippe Clement: RC Genk
Timmy Simons: SK Lommel
Birger Maertens: Club Brugge
Marek Spilar: Ban�*k Ostrava
Peter Van der Heyden: Eendracht Aalst
Nastja Ceh: Maribor Branik
Gaëtan Englebert: Sint-Truiden
Bosko Balaban: NK Rijeka
Gert Verheyen: Anderlecht
Rune Lange: Tromsø IL

Zoals je zelf kan zien, was er bij Club Brugge deze avond slechts 1 speler die afkomstig is uit de 'eigen' jeugd. En die aanhalingstekens staan daar met recht en rede want Birger Maertens toont mooi aan wat ik in mijn vorige reactie probeerde duidelijk te maken, tot en met zijn 14 jaar speelde hij immers voor FC Varsenare.
Heeft Club Brugge een goed jeugdbeleid? neen!
Ik weet na al die jaren fan ook heus wel wat je daar allemaal zegt hoor Diesje! . Spelers komen en gaan en de belgen nog het snelst van al...ze laten nooit de kans liggen om in het buitenland te gaan spelen, de Belgische competitie wordt vaak gezien als het 'tussenstation' van de kleine clubs en de grote landen...vanuit de jupiler league is de volgende halte spanje, engeland, portugal of nederland.
Als je trouwens om die redenen niet zou supporteren voor je ploeg dan kan Real Madrid of Chelsea ze op één hand tellen.

Laatst gewijzigd door Cyperken : 29 juli 2004 om 01:44.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 03:40   #42
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Allemaal goed en wel, maar - al dan niet zonder het te weten - je bevestigt enkel en alleen wat ik reeds lang voorheen probeerde duidelijk te maken: (top)clubs hebben geen behoefte aan een degelijke jeugdopleiding.
De vraag was dus eigenlijk welke (vermeende) topclub er wel een degelijk jeugdbeleid zou hebben?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 03:42   #43
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Allemaal goed en wel, maar - al dan niet zonder het te weten - je bevestigt enkel en alleen wat ik reeds lang voorheen probeerde duidelijk te maken: (top)clubs hebben geen behoefte aan een degelijke jeugdopleiding.
De vraag was dus eigenlijk welke (vermeende) topclub er wel een degelijk jeugdbeleid zou hebben?!
Ik ken zo goed als niks van voetbal maar naar wat ik gehoord heb zou ajax het toch niet zo slecht doen qua jeugd?
Oud 29 juli 2004, 03:53   #44
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Ik ken zo goed als niks van voetbal
Een vrouw zeker?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
maar naar wat ik gehoord heb zou ajax het toch niet zo slecht doen qua jeugd?
Ik ben u echter wel dankbaar, want ik zat er op te wachten tot iemand over Ajax zou beginnen. Nu ja, ik begon er eigenlijk zelf al over enkele postings terug.
Met exceptie van zuivere talenten, die zelfs zouden doorbreken wanneer ze training zouden krijgen van een volleyballer, als een Van der Vaart breken er bij Ajax helemaal geen jongens uit de jeugdopleiding door tot in het eerste elftal. Die fantastische jeugdopleiding is dan ook hoofdzakelijk schijn en het enige aspect dat eigenlijk goed - nu ja - functioneert is het scoutingsapparaat.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 03:56   #45
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Een vrouw zeker?

Ik ben u echter wel dankbaar, want ik zat er op te wachten tot iemand over Ajax zou beginnen. Nu ja, ik begon er eigenlijk zelf al over enkele postings terug.
Met exceptie van zuivere talenten, die zelfs zouden doorbreken wanneer ze training zouden krijgen van een volleyballer, als een Van der Vaart breken er bij Ajax helemaal geen jongens uit de jeugdopleiding door tot in het eerste elftal. Die fantastische jeugdopleiding is dan ook hoofdzakelijk schijn en het enige aspect dat eigenlijk goed - nu ja - functioneert is het scoutingsapparaat.
Awel, ik heb dan blijkbaar toch een hele goeie assist (voorzet) voor jouw uiteenzettingske gegeven

[size=1]nationale ploeg basketbal gespeeld, ik ken wel iéts van sport [/size]

Laatst gewijzigd door oriana : 29 juli 2004 om 04:00.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2004, 14:38   #46
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Grote clubs teren allemaal op het jeugdbeleid van de kleine clubs. Allemaal.
Alle grote talenten die doorbreken bij een topclub hebben hun basisopleiding bij een meestal kleine provinciale club gehad waar ze ofwel werden weggehaald tussen de 10-15 jaar ofwel waar die gasten vanaf hun 16 jaar in het plaatselijke eerste elftal mocht meespelen en zo opgemerkt werd (en dan nog soms via een tussentation) van een derde of tweede klasser.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 12:45   #47
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

vanavond: terugwedstrijd 2e Q-voorronde Champions League 04/05

Lokomotiv Plovdiv (0) - (2) Club Brugge 20.00u op Kanaal 2
ref. de Italiaan Trefoloni
Oud 4 augustus 2004, 20:53   #48
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

[size=4]Lokomotiv Plovdiv (0) 0 - 4 (6) Club Brugge[/size]

Die van Beveren mogen gerust hun borst al nat maken!
Oud 9 augustus 2004, 11:31   #49
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

FCB toch al 1 punt los van Anderlechd.

Met een d tis namelijk verleden tijd

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be