![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vrouwen worden in het jodendom niet gediscrimineerd, zij hebben nog het "oerbeeld" van de vrouw die thuis blijft, voor de kinderen zorgt,... De vrouwen die zo'n leven willen leiden stemmen daarmee in. De vrouw in het jodendom wordt gerespecteerd en gewardeerd. Zo zijn er bijvoorbeeld relatiecursussen die vanuit de synagoge worden georganiseerd om de verhouding tussen man en vrouw zo optimaal mogelijk te beleven. Het feit dat joden zich in de ogen van vele mensen, zoniet bijna iedereen zich niet integreren is een vervormd beeld. De joodse gemeenschap is een gesloten gemeenschap, maar zij onderhouden goede contacten met de buurt, overheden, politie, noem maar op. Het is wel zeer moeilijk om als buitenstaander in de gemeenschap aanvaard te worden. Dat vind ik zeer begrijpemijk als men weet dat joden al heel hun geschiedenis vervolgd en opgejaagd worden. Nog zo'n vertekend beeld van de linkse zijde. Iedereen die veranderingen wil, of een vernieuwende houding aanneemt is "links" of "progressief". Ik zou net hetzelfde kunnen zeggen van u want u bent duidelijk iemand voor de vrije meningsuiting. U bent dus liberaal?
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik zie je punt. Dat is inderdaad een probleem.
Vermoedelijk is de enige oplossing ervoor te zorgen dat zo'n eilandjes niet (kunnen) ontstaan. Dat er in de diverse wijken een gezonde mix blijft bestaan tussen mensen van allochtone en autochtone afkomst. Alleen dan kunnen de "gemeenschappen" één "gemeenschap" gaan vormen, en kunnen ze elkaar beter leren kennen. Alleen dan kunnen onze "normen en waarden" inspirerend werken, alsook de hunne. Eigenlijk gaat het hier dus om de kern van het hele samenlevingsprobleem waarmee wordt geworsteld in bepaalde steden. Het gaat echter om meer dan dat, en het probleem is zeker niet "raciaal" of "religieus" gebonden. Het gaat om groepen die een eigen identiteit aannemen, die identiteit als onderscheidend aanwenden, en zich uiteindelijk esoterisch opstellen, gesloten voor alle intercultureel verkeer. We moeten die mensen dus meer betrekken in plaats van minder ... Er is dus nog een lange weg af te leggen, maar ik denk dat we de weg stillaan beginnen te zien. En dat is een goede eerste stap tot werkelijke integratie, die finaal van beide zijden moet komen. Zo is het dus een goede zaak dat het Gentse stadsbestuur massaal investeert in verloederde 19de-eeuwse wijken, die doorgaans bekend staan als probleembuurten met veel migranten. Dat beleid wordt nu reeds enkele jaren aangehouden. Die wijken zijn geëvolueerd tot betere plaatsen om te leven. Zowel voor allochtonen, als voor autochtonen. Voor het eerst in decennia komen opnieuw jonge (autochtone) gezinnen in die buurten wonen, om velerlei redenen, maar vooral ook omdat die buurten hun troeven beter en beter kunnen uitspelen, en de nadelen als minder erg worden ervaren dan de voordelen als goed. Ja, er is zeker hoop.
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht) Laatst gewijzigd door Tacitus : 4 augustus 2004 om 02:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Lokaal Raadslid
|
![]() PS: mijn laatste post (zie boven) was een reactie op die van PhreaK. Ik vergat te citeren.
Mijn excuses daarvoor.
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht) Laatst gewijzigd door Tacitus : 4 augustus 2004 om 01:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik herhaal even. Pakweg 50 jaar geleden was discriminatie van vrouwen en andere groepen binnen de katholieke kerk/gemeenschap geen kwestie van "in sommige gevallen". Zoals ik probeerde duidelijk te maken is er een bepaalde evolutie geweest, waarin secularisering en emancipatie hand in hand gingen. Ook de moslimvrouwen zullen die trein finaal niet missen. Zo zitten mensen nu eenmaal niet in elkaar, gesteld dat, zoals PhreaK stelde, er voldoende "bevruchting" mogelijk is tussen de diverse gemeenschappen. De thorah, om op de joden in te gaan, stelt zeer duidelijk de maatschappelijke positie van de vrouw onder die van de man. Dat zijn culturele rollen, die tweeduizend jaar geleden de norm waren, maar nu, anachronistisch (zoals sommigen ook de bijbel of de koran lezen), toegepast worden op de huidige situatie. Die boeken legitimeren als "woord gods" de status quo in het eeuwige rollenspel tussen man en vrouw. Alleen hebben ze de tand des tijds dus niet kunnen weerstaan. Er zijn dus zeker joden die een maatschappelijke carrière van een vrouw weerstaan ahv via de thorah dogmatisch aangenomen argumenten. Dat geldt ook voor sommige moslims op basis van de koran, en voor sommige christenen op basis van de bijbel. Al die boeken zijn in se overigens idem. Oh ja, ben ik liberaal? In zekere zin dus wel, but what's in a name? Ik ben liberaal in die zin dat ik de principes van de Verlichting ook als de mijne beschouw. Ik ga er echter ook van uit dat echte emancipatorische dynamiek van onderuit moet komen, en dat maatschappelijke solidariteit essentieel is om de individuele rechten en het individuele welzijn, vooral ook van de zwakkeren in de maatschappij (o.a. mensen die aan beperkende discriminatie onderhevig zijn) mogelijk te maken. Niet voor enkelen dus, maar voor iedereen. Dat is de kern van de sociaal-democratie. Het hangt er dus een beetje van af hoe je "liberaal" interpreteert: in filosofische, socio-economische of (partij)politieke zin.
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht) Laatst gewijzigd door Tacitus : 4 augustus 2004 om 02:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Overigens: is dat "oerbeeld" waarvan sprake geen legitimerend verhaal voor het gegeven dat een vrouw in joodse middens dan maar thuis aan de haard moet blijven, en zeker niet moet/mag studeren, want waarvoor zou ze dat nu in hemelsnaam nodig hebben? Is dat toch niet een BEETJE discriminatorisch?
(ik veralgemeen dus niet)
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht) Laatst gewijzigd door Tacitus : 4 augustus 2004 om 02:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Een vraagje nog aan LA'er: hoe definieert u "links" en "rechts" precies? Wat maakt u precies "rechts"? Uw partijkaart?
"Do not rejoice in his defeat, you men. For though the world has stood up and stopped the bastard, the bitch that bore him is in heat again!" (Bertholt Brecht) Laatst gewijzigd door Tacitus : 4 augustus 2004 om 02:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) Ik zie geen graten met de godsdienst zelf ander dan dat hij even dom is als de andere godsdiensten. Fundamentalisme is het probleem en dat is niet eigen aan islam. 3) Zo de moslimlanden zich ontwikkelen, zullen dezelfde sociale waarden als bij ons zich onvermijdelijk gaan vormen. Dat is zo in alle gecivilizeerde maatschappijen. 4) Fundamentalistische landen ontwikkelen veel trager. Als ze zich niet in toom houden, dan wijzen we ze op hun plaats, desnoods pre-emptively. Dat is het zo'n beetje.
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad Indonesische, Israëlische, Libaneese toestanden, ... want mijn beste tacticus gij gelooft toch niet dat een bende Katholieke westerse varkensfretende en alcoholzuipende mannen zoals ik en vele anderen zich gaan laten doen. De eerste moslim die mij wil beletten van een kottelet te eten, heeft zonder dralen ne stamp tegen zijn smoelwerk, den eerste moslim die er nog maar aan zou denken om ons vrouwen te verplichten nen burka op hunne kop te laten zetten, die krijgt nie alleen van mij nen stamp tegen zijn smoelwerk, maar van mijn madam bovendien ne trap in zijn noten. En ik ben den enigste nie, ... bovendien gaan die gasten er alles aan doen om ons te assimeleren, (overigens een verplichting van hun achterlijk handboek dat gedurende de laatste 1400 jaar geen revisie meer gehad heeft... Uw scenario is juist het doemscenario waar wij terecht voor vrezen, ... Kijk gewoon in de wereld rondom u en zet die roos gekleurde politiek correcte bril af, ! Wat gebeurt er in Sudan, wat gebeurt er in Indonesië, wat gebeurt er in Israël, wat gebeurt er in Algerije, wat gebeurt er in India (Kashmier) , wat gebeurt er in Tsjetsjenië en allemaal de schuld van dien achterlijke godsdienst ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Bovendien bent u aan het oproepen geweld te gebruiken. Dat is tegen de wet, zoals u (misschien) weet. Ik kan u ook wel conflicten opsommen waar geen moslims bij betrokken zijn/waren.
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Islam in Europa moet met ALLE mogelijke middelen bestreden worden voor het te laat is. Op straat zie je meer en meer bruinen die zich steeds aggressiever gedragen.
Waar zijn wij in godsnaam bezig ? Turkije bij de EU ? NOOIT! Word wakker en kijk naar Antwerpen en Brussel, twee onleefbare steden, nu al, binnen geen 100 maar 20 jaar ga je daar helemaal geen blanke wijken meer zien. Kijk naar de jeugd, dan zie je vrij snel dat er enorm veel allochtone kinderen zijn. ALs ik een zwangere vrouw op straat zie is het meestal een turkse / marokanse zwarte gaan we gewoon stilaan kijken hoe ze Europa overnemen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het kan zijn dat velen nog niet weten hoe men zwanger wordt.
Vergeet het verhaaltje van de ooievaar of de bloemkolen. http://www.arduin.nl/Leren/socvrm.htm ![]() [font=Arial][size=5]Vriendschap en liefde III, Sexualiteit[/size][/font] ![]() ![]() [font=Arial][size=4]Sociale vorming[/size][/font] [font=Arial]Cursus[/font][font=Arial]Vriendschap en liefde III, Sexualiteit[/font][font=Arial]Doelgroep[/font][font=Arial]Mensen die sexuele voorlichting willen Aan te bevelen is vooraf de cursussen Vriendschap en Liefde I en II te volgen[/font][font=Arial]Algemene doelstelling[/font]
Wet van Abu Bakr Al-Godwin: naarmate online-discussies langer worden, nadert de waarschijnlijkheid van een vergelijking met de moslims of Mohammed tot 1. Laatst gewijzigd door Ke Nan : 4 augustus 2004 om 15:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weer zo'n post die getuigt van onwaarschijnlijke pretentie. Weet gij het weer allemaal beter? Niet alle terroristen zijn moslims, maar bijna alle terroristen zijn moslims. Dus: afmaken die *knip* moslims... Laatst gewijzigd door Jan V. : 4 augustus 2004 om 15:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En kunnen we dan nu opnieuw volwassen doen en een discussie proberen te voeren aan de hand van argumenten?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het gaat er niet alleen over de gelijke rechten van man en vrouw maar over de algemene aanvaarding van westerse waarden en normen.
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden. Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |