Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2004, 00:29   #41
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
In die "linkse visie" zou jij je nog wel eens kunnen vergissen.
Natuurlijk is de islam een traditionalistische godsdienst die discriminatie tussen man en vrouw als de norm beschouwt, natuurlijk moet er in die landen (en bij de traditionele moslims thuis) nog heel wat gebeuren om de postitie van de vrouw te verbeteren. Dat geldt ook voor pakweg de holebi's en andere maatschappelijke groepen, die nu in hun gevoelens en ambities beknot, achterblijven, alleen omdat ze zijn wie ze zijn.
Alleen kan je die discriminatorische tendenzen en patronen niet enkel op de islam toepassen, maar in sommige gevallen a fortiori ook op het katholicisme en andere christelijke stromingen en op het jodendom. In Antwerpen zie ik veel traditioneel uitziende joodse mannen op straat, maar niet al te veel vrouwen. In de katholieke kerk zijn er nog steeds geen vrouwelijke priesters, en ga zo maar door.
Discriminatie is altijd ruimer dan religie. Die is overigens meestal de legitimerende schaamlap voor de maatschappelijke status quo, zoals die zich op een bepaald moment (bijvoorbeeld in de tijd dat de koran, de mosaïsche thorah of de bijbel ontstond). Discriminatie behoort vermoedelijk tot de "condition humaine", maar dat betekent niet dat de "verlichten" (of zeg maar de "progressieven") moeten berusten, integendeel.
50 jaar geleden was de positie van de vrouw bij ons ook niet wat ze vandaag is. De rol van de vrouwenbeweging bij de emancipatie van de vrouw was daarbij vanzelfsprekend doorslaggevend: uiteindelijk zijn het de gediscrimineerden zelf die op een bepaald moment "nu is het genoeg" moeten zeggen. Dat gold ooit voor de arbeiders, dat gold nog niet zolang geleden voor de vrouwen en voor pakweg de zwarten in Amerika, dat geldt nu voor de holebi's en bvb de allochtonen op de arbeidsmarkt. Uiteindelijk is een ruimere beweging nodig, maar het initiatief ligt steeds bij de gediscrimineerden zelf, al dan niet samengebracht, gesteund en geleid door iemand of enkelen uit meer welstellende en "mainstream" middens, die zich oprecht verontwaardigd voelen door wat doorgaans als de "norm" wordt beschouwd.
Wat jij onze normen en waarden noemt, en terecht overigens, is dus het resultaat van een lange strijd voor meer rechtvaardigheid en gelijke kansen en het resultaat van de inspanningen van mensen die in die vervlogen dagen als "links" werden bestempeld, als "nieuwlichters", zeg maar "progressieven". Als jij wil dat de rechten van de vrouw in islamitische middens erop verbeteren, ben jij dus progressief, zeg maar "links" (wat jargon is uit de tijd van de Franse Revolutie, en misschien aan herziening toe is).
Wat de moslimvrouwen in ons land betreft: die moeten we zoveel mogelijk betrekken bij allerlei emanciperende initiatieven. Dat geldt ook voor de joodse vrouwen uit Antwerpen. Het zijn immers de vrouwen die op een bepaald moment tegen hun al te bazige en/of macho-mannen moeten zeggen: "nu is het genoeg;" zoals ooit de Amerikaanse zwarten dat deden tegen hun blanke meesters, of de geproletariseerde arbeiders tegenover hun kapitalistische en uitzuigende bazen.
Aanvaarden en respecteren of overnemen is dus één ding; de historische praktijk toont aan dat opdringing uiteindelijk geen effect heeft en dat de sociale realiteit op het terrein uiteindelijk door betrokkenen zelf moet veranderd worden. De overheid heeft echter een belangrijke rol in de stimulering van die emancipatie, en mag geen middel onbenut laten om gediscrimineerde groepen te helpen hun situatie te verbeteren.
Ik zie die moslimvrouwen en andere gediscrimineerde groepen binnen islamitische middens WEL die evolutie volgen. De mannen zullen wel mee moeten.
In sommige gevallen, u zegt het zelf. In grote aantallen bij de moslims.

Vrouwen worden in het jodendom niet gediscrimineerd, zij hebben nog het "oerbeeld" van de vrouw die thuis blijft, voor de kinderen zorgt,... De vrouwen die zo'n leven willen leiden stemmen daarmee in. De vrouw in het jodendom wordt gerespecteerd en gewardeerd. Zo zijn er bijvoorbeeld relatiecursussen die vanuit de synagoge worden georganiseerd om de verhouding tussen man en vrouw zo optimaal mogelijk te beleven.

Het feit dat joden zich in de ogen van vele mensen, zoniet bijna iedereen zich niet integreren is een vervormd beeld. De joodse gemeenschap is een gesloten gemeenschap, maar zij onderhouden goede contacten met de buurt, overheden, politie, noem maar op. Het is wel zeer moeilijk om als buitenstaander in de gemeenschap aanvaard te worden. Dat vind ik zeer begrijpemijk als men weet dat joden al heel hun geschiedenis vervolgd en opgejaagd worden.

Nog zo'n vertekend beeld van de linkse zijde. Iedereen die veranderingen wil, of een vernieuwende houding aanneemt is "links" of "progressief". Ik zou net hetzelfde kunnen zeggen van u want u bent duidelijk iemand voor de vrije meningsuiting. U bent dus liberaal?
Oud 4 augustus 2004, 01:52   #42
Tacitus
Lokaal Raadslid

Tacitus's schermafbeelding

Standaard

Ik zie je punt. Dat is inderdaad een probleem.
Vermoedelijk is de enige oplossing ervoor te zorgen dat zo'n eilandjes niet (kunnen) ontstaan. Dat er in de diverse wijken een gezonde mix blijft bestaan tussen mensen van allochtone en autochtone afkomst.
Alleen dan kunnen de "gemeenschappen" één "gemeenschap" gaan vormen, en kunnen ze elkaar beter leren kennen.
Alleen dan kunnen onze "normen en waarden" inspirerend werken, alsook de hunne.
Eigenlijk gaat het hier dus om de kern van het hele samenlevingsprobleem waarmee wordt geworsteld in bepaalde steden. Het gaat echter om meer dan dat, en het probleem is zeker niet "raciaal" of "religieus" gebonden. Het gaat om groepen die een eigen identiteit aannemen, die identiteit als onderscheidend aanwenden, en zich uiteindelijk esoterisch opstellen, gesloten voor alle intercultureel verkeer.
We moeten die mensen dus meer betrekken in plaats van minder ... Er is dus nog een lange weg af te leggen, maar ik denk dat we de weg stillaan beginnen te zien. En dat is een goede eerste stap tot werkelijke integratie, die finaal van beide zijden moet komen.
Zo is het dus een goede zaak dat het Gentse stadsbestuur massaal investeert in verloederde 19de-eeuwse wijken, die doorgaans bekend staan als probleembuurten met veel migranten. Dat beleid wordt nu reeds enkele jaren aangehouden. Die wijken zijn geëvolueerd tot betere plaatsen om te leven. Zowel voor allochtonen, als voor autochtonen. Voor het eerst in decennia komen opnieuw jonge (autochtone) gezinnen in die buurten wonen, om velerlei redenen, maar vooral ook omdat die buurten hun troeven beter en beter kunnen uitspelen, en de nadelen als minder erg worden ervaren dan de voordelen als goed.
Ja, er is zeker hoop.

Laatst gewijzigd door Tacitus : 4 augustus 2004 om 02:22.
Tacitus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 01:54   #43
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

PS: mijn laatste post (zie boven) was een reactie op die van PhreaK. Ik vergat te citeren.
Mijn excuses daarvoor.

Laatst gewijzigd door Tacitus : 4 augustus 2004 om 01:55.
Oud 4 augustus 2004, 02:15   #44
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
In sommige gevallen, u zegt het zelf. In grote aantallen bij de moslims.

Vrouwen worden in het jodendom niet gediscrimineerd, zij hebben nog het "oerbeeld" van de vrouw die thuis blijft, voor de kinderen zorgt,... De vrouwen die zo'n leven willen leiden stemmen daarmee in. De vrouw in het jodendom wordt gerespecteerd en gewardeerd. Zo zijn er bijvoorbeeld relatiecursussen die vanuit de synagoge worden georganiseerd om de verhouding tussen man en vrouw zo optimaal mogelijk te beleven.

Het feit dat joden zich in de ogen van vele mensen, zoniet bijna iedereen zich niet integreren is een vervormd beeld. De joodse gemeenschap is een gesloten gemeenschap, maar zij onderhouden goede contacten met de buurt, overheden, politie, noem maar op. Het is wel zeer moeilijk om als buitenstaander in de gemeenschap aanvaard te worden. Dat vind ik zeer begrijpemijk als men weet dat joden al heel hun geschiedenis vervolgd en opgejaagd worden.

Nog zo'n vertekend beeld van de linkse zijde. Iedereen die veranderingen wil, of een vernieuwende houding aanneemt is "links" of "progressief". Ik zou net hetzelfde kunnen zeggen van u want u bent duidelijk iemand voor de vrije meningsuiting. U bent dus liberaal?
Sorry, maar u mist echt het punt. Hebt u mijn post grondig gelezen, of heeft wat ik schreef u enkel geërgerd? Ik hoop echt van niet.
Ik herhaal even. Pakweg 50 jaar geleden was discriminatie van vrouwen en andere groepen binnen de katholieke kerk/gemeenschap geen kwestie van "in sommige gevallen". Zoals ik probeerde duidelijk te maken is er een bepaalde evolutie geweest, waarin secularisering en emancipatie hand in hand gingen.
Ook de moslimvrouwen zullen die trein finaal niet missen. Zo zitten mensen nu eenmaal niet in elkaar, gesteld dat, zoals PhreaK stelde, er voldoende "bevruchting" mogelijk is tussen de diverse gemeenschappen.
De thorah, om op de joden in te gaan, stelt zeer duidelijk de maatschappelijke positie van de vrouw onder die van de man. Dat zijn culturele rollen, die tweeduizend jaar geleden de norm waren, maar nu, anachronistisch (zoals sommigen ook de bijbel of de koran lezen), toegepast worden op de huidige situatie. Die boeken legitimeren als "woord gods" de status quo in het eeuwige rollenspel tussen man en vrouw. Alleen hebben ze de tand des tijds dus niet kunnen weerstaan. Er zijn dus zeker joden die een maatschappelijke carrière van een vrouw weerstaan ahv via de thorah dogmatisch aangenomen argumenten. Dat geldt ook voor sommige moslims op basis van de koran, en voor sommige christenen op basis van de bijbel. Al die boeken zijn in se overigens idem.
Oh ja, ben ik liberaal? In zekere zin dus wel, but what's in a name? Ik ben liberaal in die zin dat ik de principes van de Verlichting ook als de mijne beschouw. Ik ga er echter ook van uit dat echte emancipatorische dynamiek van onderuit moet komen, en dat maatschappelijke solidariteit essentieel is om de individuele rechten en het individuele welzijn, vooral ook van de zwakkeren in de maatschappij (o.a. mensen die aan beperkende discriminatie onderhevig zijn) mogelijk te maken. Niet voor enkelen dus, maar voor iedereen. Dat is de kern van de sociaal-democratie. Het hangt er dus een beetje van af hoe je "liberaal" interpreteert: in filosofische, socio-economische of (partij)politieke zin.

Laatst gewijzigd door Tacitus : 4 augustus 2004 om 02:20.
Oud 4 augustus 2004, 02:17   #45
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

Overigens: is dat "oerbeeld" waarvan sprake geen legitimerend verhaal voor het gegeven dat een vrouw in joodse middens dan maar thuis aan de haard moet blijven, en zeker niet moet/mag studeren, want waarvoor zou ze dat nu in hemelsnaam nodig hebben? Is dat toch niet een BEETJE discriminatorisch?
(ik veralgemeen dus niet)

Laatst gewijzigd door Tacitus : 4 augustus 2004 om 02:21.
Oud 4 augustus 2004, 02:26   #46
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

Een vraagje nog aan LA'er: hoe definieert u "links" en "rechts" precies? Wat maakt u precies "rechts"? Uw partijkaart?

Laatst gewijzigd door Tacitus : 4 augustus 2004 om 02:28.
Oud 4 augustus 2004, 03:45   #47
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phrea|K
Wat ik niet begrijp aan de mensen die geen graten zien in de islamisering: waarop baseren jullie die 'het zal wel los lopen met die Islam' houding? Lees de Qu'ran, kijk naar de moslimwereld, kijk naar de uiterst gewelddadige manier waarop de Islam zich heeft verspreid,... Waar blijft de onderbouwing voor die naïeve wensgedachte dat de Islam plots wel vredevol zal samengaan met Westerse waarden? Waarop baseren jullie dat, hm?

8)
1) Je kan geen 96 jaar in de toekomst demografische gegevens verwerken zonder serieuze foutmarge. Er is dus geen enkele zekerheid.

2) Ik zie geen graten met de godsdienst zelf ander dan dat hij even dom is als de andere godsdiensten. Fundamentalisme is het probleem en dat is niet eigen aan islam.

3) Zo de moslimlanden zich ontwikkelen, zullen dezelfde sociale waarden als bij ons zich onvermijdelijk gaan vormen. Dat is zo in alle gecivilizeerde maatschappijen.

4) Fundamentalistische landen ontwikkelen veel trager. Als ze zich niet in toom houden, dan wijzen we ze op hun plaats, desnoods pre-emptively.

Dat is het zo'n beetje.
Oud 4 augustus 2004, 07:54   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LA'er
Singapore is een dicatuur.

In Maleisië hebben ze te kampen met een steeds groeiende groep moslim-extremisten.

Laten we de vraag anders stellen. Waar ter wereld is er een volwaardige democratie, waar tevens de islam de grootste staatsgodsdienst is.

Mijn eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat Jordanië met de westers en hervormingsgezinde koning Abdoullah de weg naar een volwaardige parlemantaire democratie aan het bewandelen is en totnogtoe met gematigd succes.
Dat is inderdaad zowat het enige voorbeeld dat er te noemen valt, moet er nog bijgezegd worden dat er bijna niks anders als moslims wonen, ... andere geloofsgemeenschappen maken daar ook geen kans.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 08:03   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Europa zal overigens nooit "geïslamiseerd" raken. Dat zou 100 % moslims impliceren. Vergeet het maar. In die optiek zijn ook Libanon of Indonesië geen islamitische landen, en is Israël geen joods land.
Enkel nationalisten willen 100 % blank, christen, moslim, jood, wat dan ook.
Ik geloof in de multiculturaliteit. Wave of the future ...
Inderdaad en naar wat glijden we dan af, ?

Inderdaad Indonesische, Israëlische, Libaneese toestanden, ... want mijn beste tacticus gij gelooft toch niet dat een bende Katholieke westerse varkensfretende en alcoholzuipende mannen zoals ik en vele anderen zich gaan laten doen.

De eerste moslim die mij wil beletten van een kottelet te eten, heeft zonder dralen ne stamp tegen zijn smoelwerk, den eerste moslim die er nog maar aan zou denken om ons vrouwen te verplichten nen burka op hunne kop te laten zetten, die krijgt nie alleen van mij nen stamp tegen zijn smoelwerk, maar van mijn madam bovendien ne trap in zijn noten.

En ik ben den enigste nie, ... bovendien gaan die gasten er alles aan doen om ons te assimeleren, (overigens een verplichting van hun achterlijk handboek dat gedurende de laatste 1400 jaar geen revisie meer gehad heeft...

Uw scenario is juist het doemscenario waar wij terecht voor vrezen, ... Kijk gewoon in de wereld rondom u en zet die roos gekleurde politiek correcte bril af, !

Wat gebeurt er in Sudan, wat gebeurt er in Indonesië, wat gebeurt er in Israël, wat gebeurt er in Algerije, wat gebeurt er in India (Kashmier) , wat gebeurt er in Tsjetsjenië en allemaal de schuld van dien achterlijke godsdienst !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 13:36   #50
Tacitus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Inderdaad en naar wat glijden we dan af, ?

Inderdaad Indonesische, Israëlische, Libaneese toestanden, ... want mijn beste tacticus gij gelooft toch niet dat een bende Katholieke westerse varkensfretende en alcoholzuipende mannen zoals ik en vele anderen zich gaan laten doen.

De eerste moslim die mij wil beletten van een kottelet te eten, heeft zonder dralen ne stamp tegen zijn smoelwerk, den eerste moslim die er nog maar aan zou denken om ons vrouwen te verplichten nen burka op hunne kop te laten zetten, die krijgt nie alleen van mij nen stamp tegen zijn smoelwerk, maar van mijn madam bovendien ne trap in zijn noten.

En ik ben den enigste nie, ... bovendien gaan die gasten er alles aan doen om ons te assimeleren, (overigens een verplichting van hun achterlijk handboek dat gedurende de laatste 1400 jaar geen revisie meer gehad heeft...

Uw scenario is juist het doemscenario waar wij terecht voor vrezen, ... Kijk gewoon in de wereld rondom u en zet die roos gekleurde politiek correcte bril af, !

Wat gebeurt er in Sudan, wat gebeurt er in Indonesië, wat gebeurt er in Israël, wat gebeurt er in Algerije, wat gebeurt er in India (Kashmier) , wat gebeurt er in Tsjetsjenië en allemaal de schuld van dien achterlijke godsdienst !
Wow, ben jij het prototype van de bange blanke man? Daar gaan we weer. Misschien moest je wat minder "alcohol zuipen"? U maakt een aantal pijnlijke denkfouten, zeker rond de stigmatisering van de islam als een zuiver gewelddadige ideologie. Wat doet u met vele miljoenen moslims in deze wereld die NIET gewelddadig zijn? En wat doet u met joden en christenen, of boeddhisten for that matter, die het wel zijn? U heeft een hoogst eigenaardig wereldbeeld, dat van weinig materiekennis getuigt.
Bovendien bent u aan het oproepen geweld te gebruiken. Dat is tegen de wet, zoals u (misschien) weet.
Ik kan u ook wel conflicten opsommen waar geen moslims bij betrokken zijn/waren.
Oud 4 augustus 2004, 14:06   #51
Shizie
Banneling

Shizie's schermafbeelding

Standaard

Islam in Europa moet met ALLE mogelijke middelen bestreden worden voor het te laat is. Op straat zie je meer en meer bruinen die zich steeds aggressiever gedragen.
Waar zijn wij in godsnaam bezig ?

Turkije bij de EU ? NOOIT!

Word wakker en kijk naar Antwerpen en Brussel, twee onleefbare steden, nu al, binnen geen 100 maar 20 jaar ga je daar helemaal geen blanke wijken meer zien.

Kijk naar de jeugd, dan zie je vrij snel dat er enorm veel allochtone kinderen zijn.
ALs ik een zwangere vrouw op straat zie is het meestal een turkse / marokanse zwarte

gaan we gewoon stilaan kijken hoe ze Europa overnemen ?
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 14:36   #52
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
Kijk naar de jeugd, dan zie je vrij snel dat er enorm veel allochtone kinderen zijn.
ALs ik een zwangere vrouw op straat zie is het meestal een turkse / marokanse zwarte
Dat kun je ook doen , of niet ???
Oud 4 augustus 2004, 15:12   #53
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Het kan zijn dat velen nog niet weten hoe men zwanger wordt.
Vergeet het verhaaltje van de ooievaar of de bloemkolen.

http://www.arduin.nl/Leren/socvrm.htm

[font=Arial][size=5]Vriendschap en liefde III, Sexualiteit[/size][/font]

[font=Arial][size=4]Sociale vorming[/size][/font]

[font=Arial]Cursus[/font][font=Arial]Vriendschap en liefde III, Sexualiteit[/font][font=Arial]Doelgroep[/font][font=Arial]Mensen die sexuele voorlichting willen
Aan te bevelen is vooraf de cursussen Vriendschap en Liefde I en II te volgen[/font][font=Arial]Algemene doelstelling[/font]
  1. [font=Arial]Cursisten herkennen hun sexuele gevoelens[/font]
  2. [font=Arial]Cursisten weten hoe hun lichaam werkt en dat van anderen[/font]
  3. [font=Arial]Cursisten kunnen nee zeggen als ze iets niet willen[/font]
[font=Arial]Andere doelstellingen[/font]
  1. [font=Arial]Cursisten kunnen hun eigen keuze bepalen op sexueel gebied[/font]
  2. [font=Arial]Cursisten weten hoe ze veilig kunnen vrijen[/font]
  3. [font=Arial]Cursisten weten hoe ze ongewenste zwangerschap kunnen voorkomen (Hier moet ge natuurlijk net dat niet doen wat ze je aanraden en hupsakee ge zijt zwanger.)[/font]
[font=Arial]Duur van de cursus[/font][font=Arial]8 lessen a 2,5 uur[/font][font=Arial]Lestijden en data[/font][font=Arial]Wordt nader bekend gemaakt[/font][font=Arial]Plaats cursus[/font][font=Arial]De Arduinse school[/font][font=Arial]Cursusleiding[/font][font=Arial]Wordt nader bekend gemaakt[/font][font=Arial]Maximale Groepsgrootte[/font][font=Arial]6 Cursisten[/font]

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 4 augustus 2004 om 15:22.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 15:13   #54
DrFrege
Banneling

DrFrege's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wow, ben jij het prototype van de bange blanke man? Daar gaan we weer. Misschien moest je wat minder "alcohol zuipen"? U maakt een aantal pijnlijke denkfouten, zeker rond de stigmatisering van de islam als een zuiver gewelddadige ideologie. Wat doet u met vele miljoenen moslims in deze wereld die NIET gewelddadig zijn? En wat doet u met joden en christenen, of boeddhisten for that matter, die het wel zijn? U heeft een hoogst eigenaardig wereldbeeld, dat van weinig materiekennis getuigt.
Bovendien bent u aan het oproepen geweld te gebruiken. Dat is tegen de wet, zoals u (misschien) weet.
Ik kan u ook wel conflicten opsommen waar geen moslims bij betrokken zijn/waren.
µ

Weer zo'n post die getuigt van onwaarschijnlijke pretentie. Weet gij het weer allemaal beter?
Niet alle terroristen zijn moslims, maar bijna alle terroristen zijn moslims. Dus: afmaken die *knip* moslims...

Laatst gewijzigd door Jan V. : 4 augustus 2004 om 15:38.
DrFrege is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 15:15   #55
DrFrege
Banneling

DrFrege's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Dat kun je ook doen , of niet ???
Ik begrijp eigenlijk niet wat er zo geweldig verdienstelijk is om als vrouw als een fokzeug door het leven te gaan. Alleen maar om zoveel mogelijk kindergeld te kunnen innen. Parasieten!!!!Afmaken die fokwijven...
DrFrege is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 15:26   #56
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrFrege
Ik begrijp eigenlijk niet wat er zo geweldig verdienstelijk is om als vrouw als een fokzeug door het leven te gaan. Alleen maar om zoveel mogelijk kindergeld te kunnen innen. Parasieten!!!!Afmaken die fokwijven...
Zou het niet kunnen dat u eerst wat moet werken aan u capaciteit tot verwoorden en argumenteren want al uw reply's lijken nergens op en horen zeker niet thuis op een forum als dit.
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 15:38   #57
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DrFrege
Niet alle terroristen zijn moslims, maar bijna alle terroristen zijn moslims. Dus: afmaken die motherfucking moslims...
Niet alle mannen zijn criminelen, maar bijna alle criminelen zijn mannen. Dus: afmaken die * vul maar een scheldwoord naar keuze in * mannen...

En kunnen we dan nu opnieuw volwassen doen en een discussie proberen te voeren aan de hand van argumenten?!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 21:31   #58
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, maar u mist echt het punt. Hebt u mijn post grondig gelezen, of heeft wat ik schreef u enkel geërgerd? Ik hoop echt van niet.
Ik herhaal even. Pakweg 50 jaar geleden was discriminatie van vrouwen en andere groepen binnen de katholieke kerk/gemeenschap geen kwestie van "in sommige gevallen". Zoals ik probeerde duidelijk te maken is er een bepaalde evolutie geweest, waarin secularisering en emancipatie hand in hand gingen.
Ook de moslimvrouwen zullen die trein finaal niet missen. Zo zitten mensen nu eenmaal niet in elkaar, gesteld dat, zoals PhreaK stelde, er voldoende "bevruchting" mogelijk is tussen de diverse gemeenschappen.
De thorah, om op de joden in te gaan, stelt zeer duidelijk de maatschappelijke positie van de vrouw onder die van de man. Dat zijn culturele rollen, die tweeduizend jaar geleden de norm waren, maar nu, anachronistisch (zoals sommigen ook de bijbel of de koran lezen), toegepast worden op de huidige situatie. Die boeken legitimeren als "woord gods" de status quo in het eeuwige rollenspel tussen man en vrouw. Alleen hebben ze de tand des tijds dus niet kunnen weerstaan. Er zijn dus zeker joden die een maatschappelijke carrière van een vrouw weerstaan ahv via de thorah dogmatisch aangenomen argumenten. Dat geldt ook voor sommige moslims op basis van de koran, en voor sommige christenen op basis van de bijbel. Al die boeken zijn in se overigens idem.
Oh ja, ben ik liberaal? In zekere zin dus wel, but what's in a name? Ik ben liberaal in die zin dat ik de principes van de Verlichting ook als de mijne beschouw. Ik ga er echter ook van uit dat echte emancipatorische dynamiek van onderuit moet komen, en dat maatschappelijke solidariteit essentieel is om de individuele rechten en het individuele welzijn, vooral ook van de zwakkeren in de maatschappij (o.a. mensen die aan beperkende discriminatie onderhevig zijn) mogelijk te maken. Niet voor enkelen dus, maar voor iedereen. Dat is de kern van de sociaal-democratie. Het hangt er dus een beetje van af hoe je "liberaal" interpreteert: in filosofische, socio-economische of (partij)politieke zin.
Het probleem is dat zo'n algemene (r)evolutie bij ons allang geweest. De Franse revolutie. En zoals u aanhaalt duurt het nog vrij lang om alles op peil te zetten zoals onze democratie nu is. Als er zo'n soortgelijke revolutie of verlichting binnen de islam niet komt, dan past deze godsdienst (op grote schaal weliswaar) niet in onze westerse wereld.

Het gaat er niet alleen over de gelijke rechten van man en vrouw maar over de algemene aanvaarding van westerse waarden en normen.
Oud 4 augustus 2004, 21:35   #59
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde

LA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vraagje nog aan LA'er: hoe definieert u "links" en "rechts" precies? Wat maakt u precies "rechts"? Uw partijkaart?
Onder andere, maar de algemene gedachte binnen een partij of van een persoon.
Oud 4 augustus 2004, 22:28   #60
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"bange blanke man" is wel gemakkelijk geantwoord niet? Jullie weigeren gewoon in te zien dat de islam meer slechte kanten heeft dan goede. Daar zijn we misschien wél bang voor ja, voor jullie linkse naïviteit en onwetendheid; niet voor de islam zelf. Met het vingertje wijzen en zeggen dat er opgeroepen wordt tot geweld is al een duidelijk bewijs dat jullie nog niet eens de koran hebben gelezen, want dan hadden jullie 1000 vingers nodig om op te steken. En conflicten met moslims ter wereld, die er met kop en schouders erboven uitsteken praat je niet goed door te zeggen dat er ook wel eens conflicten zijn zonder moslims.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be