Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 februari 2013, 19:15   #41
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Henry is niet op z’n achterhoofd gevallen. Gewoon een tactische zet en houdt er rekening mee
dat het natuurlijk geen onmogelijkheid is dat de boel onverhoopt ook uit elkaar zou kunnen vallen

Quote: "De Rotterdamse haven kampt met een tekort aan ruimte, mensen en een overvolle infrastructuur.
Met Wallonië als ‘derde Maasvlakte' kan de Rotterdamse haven de groeiende goederenstroom ook in de toekomst blijven verwerken."

Directe verbinding naar Parijs
Wallonië biedt met zijn centrale ligging in het hart van Europa goede toegang tot de Duitse en Franse afzetmarkten.
De havenbedrijven van Rotterdam en Parijs zijn bovendien in gesprek over een directe verbinding tussen de twee steden.
Het nieuwe Seine-Nord-kanaal biedt uitstekende mogelijkheden voor zo'n snelle connectie.
Zo komt het afzetgebied rond Parijs (25 miljoen mensen) veel dichter bij Rotterdam te liggen
Bron: Logistiek Nederland

Het nieuwe kanaal dat gegraven wordt is uiterst belangrijk voor zowel Luik, als wel Rotterdam.
Punt is echter dat de Vlamingen niet alleen bij de Westerschelde met de Nederlanders problemen maken. Ook met Fransen is het gedonder.

Vlaamse havens willen niet meebetalen aan Seine-Schelde
16 maart 2012

http://www.nieuwsbladtransport.nl/Do...e/Default.aspx

Ik wist niet dat de Vlamingen indeze zo op zichzelf zijn.
Begin door jouw stukken lichtelijk sympathie te krijgen voor de Luikenaren.
Ze zijn dan wel pro Belgisch maar hebben wel meer gevoel voor gemeenschappelijke Europese belangen....
Misschien wel wat voor Rotterdam om te investeren in de Wallonië door middel van bijvoorbeeld obligaties.
Zal heus geen slechte investering zijn.
De Vlamingen willen hier toch geen geld op inzetten.
Best wel lachen zo, toch?

Laatst gewijzigd door edwin2 : 24 februari 2013 om 19:28.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 19:17   #42
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Hoi Adrian, fijn dat je dit nog ter sprake brengt. Misverstand.Dacht dat je mijn stuk onderuit proberen te halen. Heb nog wel even getwijfeld of ik reputatie gelijk kon stellen aan betrouwbaarheid. Ik vond dit acceptabel. Nadat men begon te praten over doelstellingen ik het kopstuk heb ik maar gelijk de corruptiecijfers er bij gehaald. Moet wel zeggen dat het niet eenvoudig is om aan te tonen of een land betrouwbaar is of niet.
Dus voor mijn aantijging sorry....
No problem, dacht al dat je me verkeerd begrepen had. Kon er niets van maken ... wat is dit nu weer?

Gr. Adrian
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 19:29   #43
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
No problem, dacht al dat je me verkeerd begrepen had. Kon er niets van maken ... wat is dit nu weer?

Gr. Adrian
Nogmaals sorry....
Oud 24 februari 2013, 20:17   #44
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Henry is niet op z’n achterhoofd gevallen. Gewoon een tactische zet en houdt er rekening mee
dat het natuurlijk geen onmogelijkheid is dat de boel onverhoopt ook uit elkaar zou kunnen vallen

Quote: "De Rotterdamse haven kampt met een tekort aan ruimte, mensen en een overvolle infrastructuur.
Met Wallonië als ‘derde Maasvlakte' kan de Rotterdamse haven de groeiende goederenstroom ook in de toekomst blijven verwerken."

Directe verbinding naar Parijs
Wallonië biedt met zijn centrale ligging in het hart van Europa goede toegang tot de Duitse en Franse afzetmarkten.
De havenbedrijven van Rotterdam en Parijs zijn bovendien in gesprek over een directe verbinding tussen de twee steden.
Het nieuwe Seine-Nord-kanaal biedt uitstekende mogelijkheden voor zo'n snelle connectie.
Zo komt het afzetgebied rond Parijs (25 miljoen mensen) veel dichter bij Rotterdam te liggen
Bron: Logistiek Nederland

Het nieuwe kanaal dat gegraven wordt is uiterst belangrijk voor zowel Luik, als wel Rotterdam.
Punt is echter dat de Vlamingen niet alleen bij de Westerschelde met de Nederlanders problemen maken. Ook met Fransen is het gedonder.

Vlaamse havens willen niet meebetalen aan Seine-Schelde
16 maart 2012

http://www.nieuwsbladtransport.nl/Do...e/Default.aspx
Ben dan wel benieuwd wat -Jo- hierover te piepen heeft..
Verder wel interessant natuurlijk..

Jeff
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 20:19   #45
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Ben dan wel benieuwd wat -Jo- hierover te piepen heeft..
Verder wel interessant natuurlijk..

Jeff
Misschien een directe aanval op Vlissingen en Terneuzen door zijn dokwerkers en riggers?

Best wel lachûh zo...
Oud 24 februari 2013, 20:54   #46
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Waarom zouden Vlamingen goedgeloviger zijn dan Nederlanders?
Het lijkt me overal nogal veel voor te komen.
Misschien omdat de Vlamingen zich altijd laten rollen: door de politici, door de grote supermarkten, door de telecom-en internetproviders, door de nutsbedrijven,...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 20:57   #47
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Dat Nederlanders betrouwbaarder zijn dan Belgen dat heb ik zelf al verschillende keren ondervonden. Anderzijds zitten er in Nederland wel veel oplichters dus oppassen is de boodschap.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 21:00   #48
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Misschien een directe aanval op Vlissingen en Terneuzen door zijn dokwerkers en riggers?

Best wel lachûh zo...
Denk je??.
Ik zie ze al aankomen marcheren..
-Jo- en zijn aanval op Zeeuws-Vlaanderen.

Jeff
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2013, 21:08   #49
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Denk je??.

Jeff
Daar gaat ie weer!
Oud 24 februari 2013, 21:13   #50
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat Nederlanders betrouwbaarder zijn dan Belgen dat heb ik zelf al verschillende keren ondervonden. Anderzijds zitten er in Nederland wel veel oplichters dus oppassen is de boodschap.
Oplichters zitten overal, dus in Nederland, België etc...
Niets nieuws onder zon.
Gelukkig maar dat door de media, DNA onderzoek en de camera registratie er steeds van deze oplichters worden opgepakt.
Vooral die lieden die bij de "bankcontacten"met andermans passen proberen te pinnen komen nu volop in het beeld.
Best wel lachen zo, toch ?
Oud 24 februari 2013, 21:18   #51
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk je??.

Jeff
lol, dat wordt lachen als ze daar de Van Speijk tegenkomen
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 16:17   #52
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
lol, dat wordt lachen als ze daar de Van Speijk tegenkomen
Ik zoek een verklaring voor het fenomeen dat er zoveel Nederlanders dit forum opzoeken?

Dit weekend met een Nederlandse vriend gesproken die nu in La Paz woont. Hij pretendeerde dat in Nederland er zelfs nog minder vrijheid is en variëteit geduld wordt dan in Duitsland. Misschien brengt verstikking sommigen ertoe andere oorden op te zoeken...al is het maar virtueel.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 februari 2013 om 16:17.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 16:31   #53
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik zoek een verklaring voor het fenomeen dat er zoveel Nederlanders dit forum opzoeken?
Volgens mij valt dat wel mee. Er zijn niet veel meer dan 10 Nederlanders echt actief op dit forum. Over het algemeen komen er meer Vlamingen op Nederlandse websites dan andersom. Dat komt vooral door het aanbod. Het Vlaamse deel van het internet is toch een beetje kaal. Als je op Nederlandse termen zoekt met Google, dan kom je vrijwel altijd op een Nederlandse site uit. Afgezien van dit forum en een paar Vlaamse kranten is er niet veel interessants te vinden op het Vlaamse internet.

Citaat:
Dit weekend met een Nederlandse vriend gesproken die nu in La Paz woont. Hij pretendeerde dat in Nederland er zelfs nog minder vrijheid is en variëteit geduld wordt dan in Duitsland. Misschien brengt verstikking sommigen ertoe andere oorden op te zoeken...al is het maar virtueel.
Kritiek van geëmigreerde Nederlanders neem ik altijd met een korreltje zout. Die hebben namelijk nogal eens de neiging om na te trappen. Datzelfde zie je overigens ook bij geëmigreerde Vlamingen.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 16:51   #54
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Volgens mij valt dat wel mee. Er zijn niet veel meer dan 10 Nederlanders echt actief op dit forum. Over het algemeen komen er meer Vlamingen op Nederlandse websites dan andersom.
Ik kan me voorstellen dat dat zo is voor forums die geen equivalent hebben in het kleinere Vlaanderen. Maar er is zeker wel een Nederlands politiek forum. Hoe zit het met de Vlamingen daar?
Citaat:
Het Vlaamse deel van het internet is toch een beetje kaal. Als je op Nederlandse termen zoekt met Google, dan kom je vrijwel altijd op een Nederlandse site uit. Afgezien van dit forum en een paar Vlaamse kranten is er niet veel interessants te vinden op het Vlaamse internet.
Wat doet u hier eigenlijk dan?

Citaat:
Kritiek van geëmigreerde Nederlanders neem ik altijd met een korreltje zout. Die hebben namelijk nogal eens de neiging om na te trappen. Datzelfde zie je overigens ook bij geëmigreerde Vlamingen.
Als je in meerdere landen gewoond heb kan je juist beter vergelijken dan mensen die nooit iets anders hebben meegemaakt. Mijn vriend woonde trouwens ook in Duitsland. Zijn vergelijking was zeker niet zonder ervaring. U vermoedt misschien natrappen omdat u overtuigd bent van de eigen superieure beschaving. Dat is een te veel voorkomende reflex.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 februari 2013 om 16:52.
Oud 25 februari 2013, 17:18   #55
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik kan me voorstellen dat dat zo is voor forums die geen equivalent hebben in het kleinere Vlaanderen. Maar er is zeker wel een Nederlands politiek forum. Hoe zit het met de Vlamingen daar?
Op de meeste grote Nederlandse websites zijn wel Vlamingen te vinden. Zo heeft ongeveer 10% van de bezoekers van GeenStijl een Belgisch IP-adres.

Citaat:
Wat doet u hier eigenlijk dan?
Ik geef toch aan dat dit forum bij een handvol interessante Vlaamse websites hoort? Of ben ik hier niet welkom?

Citaat:
Als je in meerdere landen gewoond heb kan je juist beter vergelijken dan mensen die nooit iets anders hebben meegemaakt. Mijn vriend woonde trouwens ook in Duitsland. Zijn vergelijking was zeker niet zonder ervaring. U vermoedt misschien natrappen omdat u overtuigd bent van de eigen superieure beschaving. Dat is een te veel voorkomende reflex.
Nee, ik vermoed natrappen als men zwijgt over de tekortkomingen van hun nieuwe vaderland. Het is daar vaak allemaal even fantastisch en men is oh zo blij dat men weg is uit Nederland.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 17:23   #56
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Of ben ik hier niet welkom?

.
Nee
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 17:34   #57
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik geef toch aan dat dit forum bij een handvol interessante Vlaamse websites hoort? Of ben ik hier niet welkom?
Van mijn part wel. Of u Nederlander bent of niet maakt voor mij persoonlijk eigenlijk niets uit. Respect wel graag.

Citaat:
Nee, ik vermoed natrappen als men zwijgt over de tekortkomingen van hun nieuwe vaderland. Het is daar vaak allemaal even fantastisch en men is oh zo blij dat men weg is uit Nederland.
Het gaat er meestal wel wat genuanceerder aan toe in gesprekken tussen Europeaan buiten Europa.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 februari 2013 om 17:34.
Oud 25 februari 2013, 18:05   #58
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij valt dat wel mee. Er zijn niet veel meer dan 10 Nederlanders echt actief op dit forum. Over het algemeen komen er meer Vlamingen op Nederlandse websites dan andersom. Dat komt vooral door het aanbod. Het Vlaamse deel van het internet is toch een beetje kaal. Als je op Nederlandse termen zoekt met Google, dan kom je vrijwel altijd op een Nederlandse site uit. Afgezien van dit forum en een paar Vlaamse kranten is er niet veel interessants te vinden op het Vlaamse internet.

De vraag is wat je motivatie is om als nederlander op een belgisch vlaams politiek forum te posten.
Is het om je minachting te uiten over de vlamingen of om nederland te propaganderen
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 18:05   #59
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Het Vlaamse volk is gewoon jaloers op de zelfverzekerdheid van de Nederlanders.

Met hun minderwaardigheidscomplex
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 18:06   #60
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
De vraag is wat je motivatie is om als nederlander op een belgisch vlaams politiek forum te posten.
Is het om je minachting te uiten over de vlamingen of om nederland te propaganderen

Doe eens niet zo stoer, het staat je niet.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be