Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 februari 2013, 12:28   #41
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Besef je zelf niet dat je als rechts georiënteerde forum gebruiker, voor anderen een miljarden scam goedpraat?
1 je mag me van alles verwijten, maar zeker niet dat ik rechts ben.
2 waar heb je mij als anti globalist al zien miljarden scam van anderen goedpraten?
Ik zie jou hier wel in alle bochten wringen om het ACW te vergoeilijken.

Stop met die zever.
Je beschadigd hierdoor op een ongeziene manier de strekkingen die de reputatie hebben op te komen voor arbeiders.

Laatst gewijzigd door giserke : 25 februari 2013 om 12:48.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 12:39   #42
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dat komt op hetzelfde neer. Dit is een bewuste lastercampagne van het NVA tegen het ACW. Die komen immers op voor werknemers en zijn dus slecht. Benieuwd welke vui!le potjes van de NVA binnekort opengaan. Welke kunnen we niet zeggen wel dat die zo net voor de veriezingen van 2014 zullen worden geopend.
Jij hebt een raar idee van “opkomen voor de werknemers”.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 12:58   #43
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt op hetzelfde neer. Dit is een bewuste lastercampagne van het NVA tegen het ACW. Die komen immers op voor werknemers en zijn dus slecht. Benieuwd welke vui!le potjes van de NVA binnekort opengaan. Welke kunnen we niet zeggen wel dat die zo net voor de veriezingen van 2014 zullen worden geopend.
Daar ben ik vrij gerust in.

Als er 1 partij is die gelijk zot wordt doorgelicht om het minste te kunnen opblazen zal het toch wel zeker de NVA zijn zeker.
(het VB was dat vroeger)

Als al de andere partijtjes op dezelfde manier werden doorgelicht, bestond la belgique al heel lang niet meer.
Oud 25 februari 2013, 12:59   #44
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
1 je mag me van alles verwijten, maar zeker niet dat ik rechts ben.
2 waar heb je mij als anti globalist al zien miljarden scam van anderen goedpraten?
Ik zie jou hier wel in alle bochten wringen om het ACW te vergoeilijken.

Stop met die zever.
1. ik schrijf rechts georiënteerd. Zoals bijvoorbeeld de SPa en de PS.
2. Verwijt je bedrijven die dezelfde "ontwijking" toepassen hetzelfde?
Anti globalist betekent niet het afkeuren van "ontwijking".
3. Ben zelf al van mijn 17 jaar tegenstander van deze verzuilde vakbonden en de eigenzinnige aanpak van de top zonder inspraak van de basis.

Kijk er even mijn posten op na, dan zul je merken dat ik mij niet in bochten hoef te wringen.
De top van de vakbonden zijn net zo tsjeverig als alle politieke partijen waar ze bij aanleunen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 13:49   #45
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Ik verdedig ze niet(en Tomm is de communist) maar de NVA mist de morele autoriteit om wie dan ook te beschuldigen.
Je verdedigt ze niet... neen, dat is waar. Je probeert de geloofwaardigheid van de NVA te ondergraven ipv duidelijk je gedacht te zeggen over het onderwerp van deze topic. Zoiets kan je haatdragend noemen en offtopic.

Ik vind dat een partij die elke dag op de korel werd genomen in het verleden en wat tot hilarische aantijgingen geleid heeft, waarop VDLN besloot geen commentaar meer te uiten wegens contra-productief, meer dan genoeg morele authoriteit heeft vermits niemand er in is geslaagd de geloofwaardigheid van de NVA te doen kelderen.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 13:51   #46
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Gebruik maken van de notionele intrestaftrek is niet strafbaar en indien je dit niet zou doen, wanbeheer van je vereniging/vennootschap. De zaken liggen natuurlijk anders wanneer je je verkoopt aan het grote publiek als heiliger dan de paus.

Dus voor dit feit mogen ze uit de rechtbank blijven, maar leden kunnen niet zonder gezichtsverlies lid blijven.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 13:54   #47
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pleiten die ook voor de afschaffing ervan ?
Beweren die ook een sociale organisatie te zijn ?
Oud 25 februari 2013, 14:11   #48
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Pleiten die ook voor de afschaffing ervan ?
Beweren die ook een sociale organisatie te zijn ?
1. Nee, ze vertrekken zelfs als ze word verminderd.
2. Nee, maar geeft het hun daarom het recht hetzelfde te doen als die door politieke partijen aangestuurde "sociale organisaties"?
Oud 25 februari 2013, 14:16   #49
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, het is eens wat anders dan de lastercampagnes die we nu al jaren moeten slikken. Een lastercampagne gebaseerd op feiten. Weer eens iets nieuws.
We zouden ook "we vinden jullie een bende lullen, ACW" in onze avatar kunnen zetten. Maar dat is beneden ons.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 25 februari 2013 om 14:18.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 14:39   #50
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Nu begint Reynders ook al van z'n kl*ten te maken tegen het ACW

http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-van-ACW.dhtml

Het ACW en de CD&V beginnen zich wel echt belachelijk te maken.

Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 25 februari 2013 om 14:41.
Ambiorix1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 14:46   #51
Belask0
Banneling

Standaard

Marco eyskens is opperhoofd van arco
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 14:47   #52
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig wordt het proces niet in de media gevoerd.
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...t-verder.dhtml
Oud 25 februari 2013, 14:48   #53
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Leuk. Een prestigestrijd tussen het acw en rudi de leeuw voor de meest ingenieuze notionele intrestconstructie. Misschien kan axel haelterman de winnaar aanduiden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 14:59   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Nee, ze vertrekken zelfs als ze word verminderd.
2. Nee, maar geeft het hun daarom het recht hetzelfde te doen als die door politieke partijen aangestuurde "sociale organisaties"?
1. Zou een beetje moeilijk zijn hé .
2. Natuurlijk, winst maken is noodzakelijk.
Oud 25 februari 2013, 15:02   #55
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrij hilarisch vond ik onderstaand artikel.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130224_036

Echt, De Wever? Waarom doe je het dan?
Ik ben nog bezig met de draad te lezen, dus misschien "dubbel", maar tenminste weet je dan ook dat dit mijn mening is:

Processen moeten niet op tv gevoerd worden. En jij vraagt je dus af waarom het Weverke het dan toch doet.

Antwoord:
- strafrechtelijke processen ten aanzien van individuele burgers gebeuren best in een rechtbank, door onafhankelijke rechters, aan de hand van een dossier dat, soms mits wel wat tijd, zeer volledig is samengesteld.

- politieke processen ten aanzien van partijen en hun bonzen, gebeuren in de politieke arena, te weten daar waar de politiek (macht en machtsverwerving, macht en machtsbehoud; dus parlement en media) "bedreven" wordt.

Was dit echt te moeilijk voor jou om dit verschil niet beseft te hebben ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2013, 15:07   #56
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
1. ik schrijf rechts georiënteerd. Zoals bijvoorbeeld de SPa en de PS.
Ik ben langs geen kanten rechtsgeorienteerd

Citaat:
Anti globalist betekent niet het afkeuren van "ontwijking".
Een Anti globalist kan niet anders dan fiscale oneerlijkheden afkeuren. Temeer omdat die hoofdzakelijk door internationale geglobaliseerde bedrijven worden toegepast.
De notionele intrestaftrek, is niet correct tov kleine bedrijven die moeten concureren met ongelijke wapens.

Jij kunt me nergens van verdenken dat ik persoonlijk goedkeur dat bedrijven dit doen.
Dit kun U hier op het forum op geen enkele manier mij aansmeren.

Citaat:
3. Ben zelf al van mijn 17 jaar tegenstander van deze verzuilde vakbonden en de eigenzinnige aanpak van de top zonder inspraak van de basis.

Kijk er even mijn posten op na, dan zul je merken dat ik mij niet in bochten hoef te wringen.
De top van de vakbonden zijn net zo tsjeverig als alle politieke partijen waar ze bij aanleunen.
Je doet nogtans stevig jou best om door het stof te kruipen voor die vakbonden. Tenminste zolang jij N-VA maar kan bachen.

Je bent zo doorzichtig.

Laatst gewijzigd door giserke : 25 februari 2013 om 15:13.
Oud 25 februari 2013, 15:10   #57
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Vrij hilarisch vond ik onderstaand artikel.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20130224_036

Echt, De Wever? Waarom doe je het dan?
Is het U nog niet opgevallen dat De Wever de enige is die die agenten voorlopig niet wil schorsen tot het gerechtelijk onderzoek is afgelopen?
Hij handeld dus niet onder druk van de media en emotie.

Al de rest staat te roepen en krijsen. Tot zelfs een federaal minister toe.
Als er iemand is die dwars door al dat hersenloze hysterie correct handelt is het BDW.

Laatst gewijzigd door giserke : 25 februari 2013 om 15:11.
Oud 25 februari 2013, 15:12   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Waarom kunnen die mannen niet toegeven dat ze fout geweest zijn?

Ikzelf heb heel veel respect voor mensen die dat kunnen toegeven, zelfs al begingen ze grote fouten.

Hetzelfde voor de traditionele politieke partijen. In plaats van op de klokkenluiders te schieten en niets anders te doen dan hen aan te vallen, zouden ze veel beter toegeven dat in het verleden inderdaad grove fouten werden gemaakt, maar dat ze nu , al dan niet met de N-VA hun fouten zullen rechtzetten. Waarom niet focussen op wat de N-VA wil verbeteren en daaraan meewerken?

Het zou hen sieren om een mea culpa te slaan ( iedereen kan fouten maken) en ze zouden tov hun kiezers veel geloofwaardiger overkomen en allicht zelfs nog een tweede kans krijgen.

Laat ook het ACV eens toegeven dat ze heel gulzig geweest zijn en dik hun zakken hebben gevuld en niet zoals ze nu bezig zijn hun vrijwilligers en hun werknemers zgz verdedigen!! Wat een hypocrisie voor een KATHOLIEKE vereniging!!
Hoe hoger de functie, hoe langer aan de top gestaan te hebben, hoe blinder je zelfbeeld wordt.

Vergeet nooit: de hoogste toppen worden slechts bereikt door kruipdieren.

Bekijk maar hun "verdediging": ze verschuilen zich achter de onnoemelijke inzet en diepzee-oprechtheid van hun basismilitanten.
Want inderdaad: die basismilitant is perfect oprecht, sociaal begaan en verdient alle lof.
Maar dat heeft nul komma nul te maken met de fouten van de hoge top.

In plaats van zich te verschuilen achter hun militanten, zouden ze zich moeten verontschuldigen tegenover hen. En de eer aan zichzelf houden door minsten met de ganse top èn subtop ontslag te nemen.
Maar ja ... in ieder van ons schuilt een kruipdier. Wie het maakt tot aan de top, beseft het niet maar is helemaal overgenomen door dat beestje.

En dan komen we tot de basis-politiek:
die top, die vuile mannekes, hebben een politiek standpunt ingenomen tegen de nva;
wel, ze krijgen er nu de politieke weerbots van:
niet de basis van het acw moet kapot, maar wel zijn top.
Ze zullen vertrappeld worden gelijk een huisspin door de maat 45 van de schoen van de huisvader. Tot spijs om weggeveegd te worden door de Vlaamse huismoeder, de properste van heel de wereld.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 25 februari 2013, 15:19   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De reactie van het ACW in DS is hilarisch.

'Mogen toch alles doen om personeel te behouden?'

Met andere woorden, 'we mogen toch de belastingbetaler belazeren om vriendjes van het ACW aan het werk te houden?'
Ze geven het toe,
de waarheid komt aan het licht:

de notionele interestaftrek is iets om de werkgelegenheid in huis te houden.

(let op: ik ben erg voorstander van hetgeen nu zich stilaan aan het aftekenen is: een internationale afspraak om concurrentie op fiskaal vlak tussen staten iet of wat af te spreken.
Eigenlijk is de basisinstelling: op welk vlak, op welk maatschappelijk gebied, zou de ideale staat zijn inkomsten bekomen van haar burgers?
Eerste mogelijkheid: op arbeid en op arbeidsplaatsen.
Tweede mogelijkheid: op verbruik, en liefst op verbruik van luxe-producten
Derde mogelijkheid: op andere zaken die de politiek wil sturen, zoals milieu(on)vriendelijkheid, vervuiling, ...

Deze keuzes worden nu gemaakt onder het juk van een internationale concurrentie, waar een paar ijzersterke wetten gelden, oa de vloeibaarheid van kapitaal.
Ik denk evenwel dat het de goede kant op gaat.

.

Oud 25 februari 2013, 15:51   #60
subocaj

Standaard

Citaat:
Ik ben langs geen kanten rechtsgeorienteerd

Een Anti globalist kan niet anders dan fiscale oneerlijkheden afkeuren. Temeer omdat die hoofdzakelijk door internationale geglobaliseerde bedrijven worden toegepast.
De notionele intrestaftrek, is niet correct tov kleine bedrijven die moeten concureren met ongelijke wapens.

Jij kunt me nergens van verdenken dat ik persoonlijk goedkeur dat bedrijven dit doen.
Dit kun U hier op het forum op geen enkele manier mij aansmeren.

Je doet nochtans stevig jou best om door het stof te kruipen voor die vakbonden. Tenminste zolang jij N-VA maar kan bachen.

Je bent zo doorzichtig.
De N-VA is voor mij dan ook volledig doorzichtig. Een partij die de rechtse standpunten van de traditionele partijen volledig overneemt en nog verscherpt, die belastinggeld totaal 13,5 miljard, samen met de andere traditionele partijen in de Vlaamse regering, achter onze rug om belegd in privé bedrijven en ons Vlaamse belastingbetalers daarvoor bij de banken, garant stelt, is net zo hypocriet of nog erger, omdat ze op dat gebied de traditionele partijen ondersteunt ipv ze terug te roepen.
Maar dat mag waarschijnlijk niet van Voka, BDW zijn baas.

Bewijs jij me maar eens dat wat ik hier beweer een leugen is, zoals het enige verweer van sommigen hier op dit forum.
Kijk er de bevindingen van het Rekenhof maar op na en zoek dan zelf maar uit welke instrumenten ze gebruikt hebben, om jou op te zadelen met die garantie bij de banken van 13,5 miljard.

En je zal het zelf moeten uitzoeken, want alle traditionele partijen zullen hierover zwijgen als het graf, omdat ze allemaal even veel stront aan de knikker hebben.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be