Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 maart 2013, 11:47   #41
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Ieder postje dat NIET naar een tsjeef, liberaal, sos of geitenwollensok gaat, is goed nieuws. Zeker in een rood-belgicistisch bolwerk zoals de vRT is dat een goede zaak.

Ik vrees dat het hier inderdaad eerder om een toevalligheid dan om een doelgerichte parachutering van "de vrouw van" ging, maar ik hoop dat de N-VA er in de nabije toekomst effectief werk van zal maken om doelbewust de stromannen van de traditionele partijen zoveel mogelijk te vervangen door eigen of politiek onafhankelijke mensen. De Dexia-affaire toont alvast perfect aan hoe de mollen van de traditionele partijen in de raden van bestuur hun prioriteiten leggen.
Aangezien zoveel naiviteit gewoon onmogelijk is, ben je dus bewust onnozel aan het doen. Valt het je echt zo zwaar om onder ogen te zien dat ben weyts totaal identiek is aan politici van eender welke traditionele partij ? Alleen wat onhandiger in zijn communicatie, en wat schaamtelozer.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 11:52   #42
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dat bij jouw thuis ook niet zo:

"He schat, moet je nu weten, ik zit in een RvB!
Zomaar! Ineens! Goed van mij he schat?"

Binnen een half uurtje is ze terug thuis. Ik ben al benieuwd wat voor postje ze nu weer aangeboden heeft gekregen. Ik wacht vol spanning !
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 12:01   #43
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
nieuwe politieke zeden ? de kracht van verandering ? le nouveau cvp est arrivé ?

http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids...tuur-VRT.dhtml
Peter, heb je weer last van je cholesterol?
Je simvastatine niet vergeten te nemen hé.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 12:14   #44
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Luchtknippen voor: De Vlaamse regering heeft Marijke Verboven de vrouw van N-VA-Kamerlid Ben Weyts voorgedragen als de vervanger van Valerie Van Peel een ex-journaliste die sinds 2009 werkt voor N-VA en die momenteel OCMW-voorzitster is in Kapellen en in de raad van bestuur van de VRT zit.

VRT is openbaar, en om iedereen tevreden te houden is het logisch dat van alle strekkingen vertegenwoordiging is.

Wat betreft het NVA denken werd niemand bij gevoegd. Er word en persoon verwisseld voor die functie. Stel ik vast.

Wat binnen de NVA hierover besproken en beslist is, is hun zaak.
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 12:23   #45
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama Bekijk bericht
Ze werkte blijkbaar al op het bevoegde ministerie nog vóór ze een relatie met Weyts begon. Het lijkt me niet onlogisch dat men iemand in de RvB dropt die relevante ervaring op het betreffende kabinet heeft.
Ze werkte daar als woordvoerster, niet als beleidsmedewerkster. Ze heeft dus geen ervaring met mediabeleid.

Een ex-woordvoerster/pr-consultant die ineens bevorderd wordt tot bestuurslid van 's lands grootste zender, we kunnen het er toch op z'n minst over eens zijn dat zoiets allesbehalve een normaal carrièreverloop is?
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 12:34   #46
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ze werkte daar als woordvoerster, niet als beleidsmedewerkster. Ze heeft dus geen ervaring met mediabeleid.

Een ex-woordvoerster/pr-consultant die ineens bevorderd wordt tot bestuurslid van 's lands grootste zender, we kunnen het er toch op z'n minst over eens zijn dat zoiets allesbehalve een normaal carrièreverloop is?
Ik vind dat mijn vrouw veel competenter is, ze kan een grote mond opzetten, weet van niets en komt van nergens, het perfecte personage en niet partijgebonden, ze zou er zelfs het gouverneurschap kunnen bijnemen, zo onafhankelijk is ze.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 12:39   #47
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien zoveel naiviteit gewoon onmogelijk is, ben je dus bewust onnozel aan het doen. Valt het je echt zo zwaar om onder ogen te zien dat ben weyts totaal identiek is aan politici van eender welke traditionele partij ? Alleen wat onhandiger in zijn communicatie, en wat schaamtelozer.
Wie zal het zeggen ?

Is mijn "naïviteit" onnozeler dan jouw vooringenomenheid ?

Misschien, misschien niet.

Het doet er ook niet toe, want of hij nu al dan niet invloed heeft uitgeoefend binnen zijn partij om zijn madam daar te plaatsen, is bijzaak. Zelfs al zou het zo zijn, dan nog is dat klein bier vergeleken met de Tobbacks, de De Croos, de Dehaenes, de Vandenbossches, de De Guchts en al die andere dynastieke oude traditio's die hun fils-en-filles-�*-papas in sommige gevallen zelfs in één ruk tot minister of partijvoorzitter durven te katapulteren.

Maar goed, of het nu zo is of niet is dus bijzaak.

Het enige wat hier van belang is, is dat dat zitje in de RvB NIET ingenomen wordt door een mol van een zuilpartij.

Ik mag dan ook hopen dat jij met jouw vooringenomen mening gelijk hebt, en dat ik met mijn "naïeve" mening ongelijk heb.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 12:43   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik vind dat mijn vrouw veel competenter is, ze kan een grote mond opzetten, weet van niets en komt van nergens, het perfecte personage en niet partijgebonden, ze zou er zelfs het gouverneurschap kunnen bijnemen, zo onafhankelijk is ze.
Geniaal !!

Hier schuilt de oplossing !! Een soort van Vlaamse Nobelprijs voor Jacobus-omgekeerd !!!

Vanaf nu mogen politiekers nog enkel huwen of een relatie beginnen met partners die tegelijk:
- nooit politiek actief mochten zijn of het ooit zullen worden;
- onbekwaam zijn voor leidinggevende of veeleisende functies;
- zo lelijk zijn als de nacht.

Het kan zijn dat de andere partijen vlugger dan de nva aan dit profiel kunnen beantwoorden;
dat is althans mijn ervaring bij de nva-leden die ik ken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 12:59   #49
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Geniaal !!

Hier schuilt de oplossing !! Een soort van Vlaamse Nobelprijs voor Jacobus-omgekeerd !!!

Vanaf nu mogen politiekers nog enkel huwen of een relatie beginnen met partners die tegelijk:
- nooit politiek actief mochten zijn of het ooit zullen worden;
- onbekwaam zijn voor leidinggevende of veeleisende functies;
- zo lelijk zijn als de nacht.

Het kan zijn dat de andere partijen vlugger dan de nva aan dit profiel kunnen beantwoorden;
dat is althans mijn ervaring bij de nva-leden die ik ken.

.
Wacht maar tot Bart zijn kinderen groot zijn, ze worden zeker zo goed als Bruno, Jean-Jacques, Alexander en Tommeke.
Het kan ook nog dat het bleiters worden gelijk Bertje.

Trouwens, valt het je niet op dat familieleden van politici altijd bekwamer zijn als anderen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:07   #50
hollande
Banneling

Standaard

dus we kunnen gerust stellen dat al de nvaerkes hypocrieten zijn.
voor zij die de betekenis van het woord vergeten zijn,

de hypocriet zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [hipo'krit] Verbuigingen: hypocriet|en (meerv.) iemand die zich beter en eerlijker voordoet dan hij of zij is, of daarnaar handelt jegens anderen Voorbeelden: `een hypocriet die anderen bekritiseert maar ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/hypocriet

Hypocriet
Let op: Spelling van 1858 een huichelaar, schijnheilige. Hypocrisie, huichelarij, schijnheiligheid. Hypocritisch, huichelachtig, valsch, geveinsd
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10608

hypocriet
[bijvoeglijk naamwoord]• wie vriendelijk doet terwijl hij het niet meent vb:hij gedraagt zich hypocriet
synoniemen: schijnheilig huichelachtig
tegenstellingen: eerlijk oprecht loyaal waarachtig
bijvoeglijk naamwoord: hy-po-criet
hypocrieter

Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_H/W1103.HTM

hypocriet
veinzer, huichelaar, schijnheilige huichelachtig
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/hypocriet

hypocriet
•iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/hypocriet

HYPOCRIET
1) Farizeeër 2) Geveinsd 3) Gluiperig 4) Huichelaar 5) Huichelachtig 6) Januskop 7) Schijnheilig 8) Schijnheilige
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzel...ek/HYPOCRIET/1

hypocriet
huichelactig, schijnheilig
Gevonden op [url]http://www.woorden-boek.nl/woord/hypocriet[/url
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:12   #51
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er komt nog gewoon een familie dynastie van een andere partij bij.
We leven toch al in de middeleeuwen, familiebanden zijn belangrijk.
De kracht van het status quo.

Geen verrassing hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Want in de andere partijen gebeurt dat niet?
Of mag het enkel bij de NVA niet?

Het zou bij geen enkele partij moeten mogen.

Graaien = geyl

Citaat:
De bestuursleden mogen niet meer verdienen dan het overeengekomen plafond ... dus niet meer dan 237.967 euro + index op jaarbasis.
In Nederland (17 miljoen inwoners) is dat 186.000 (zonder index).
Wat we zelf doen, doen we beter.

Citaat:
Zo wat?

Even inhoudelijk:

Vlaamse radio > 90 % Engelstalig
Vlaamse tv > 85 % Engelstalig

En ook dáár zal niets veranderen ....

Citaat:
De kracht van het status quo.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 maart 2013 om 13:13.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:27   #52
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het Vanackere antwoord van Ben Laweyt: tiens, daar wist ik niets van.
Heeft hij dat dan beweerd?
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:29   #53
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dat bij jouw thuis ook niet zo:

"He schat, moet je nu weten, ik zit in een RvB!
Zomaar! Ineens! Goed van mij he schat?"

Tussen parachuteren en van niks weten is er wel een verschil.
Oud 2 maart 2013, 13:34   #54
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Vlaamse radio > 90 % Engelstalig
Vlaamse tv > 85 % Engelstalig

En ook dáár zal niets veranderen ....
Toch wel, met de NVA pijper aan het roer zal je meer vlaams "rap" horen zeker.
Oud 2 maart 2013, 13:38   #55
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Op het bevoegde ministerie van Bourgeois. Ben Weyts was kabinetschef en woordvoerder. Zij werkte op de persdienst als adviseur pers en communicatie. In ieder geval pakken meer ervaring dan die dichter van de SP.A.

Laatst gewijzigd door Jakko : 2 maart 2013 om 13:45.
Oud 2 maart 2013, 13:40   #56
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Toch wel, met de NVA pijper aan het roer zal je meer vlaams "rap" horen zeker.
Even snel als Waals op jullie Noordkoreaanse RTBF.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:46   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Is dat zo? En waar hield Bourgeois zich in die tijd dan mee bezig? En wat doet een adviseur pers en communicatie dan precies, los van persberichten schrijven? Hij/zij moet toch op zijn minst weten waar hij/zij mee bezig is?
De meesten hebben hun eigen apart communicatiebureau zodat ze hun facturen kunnen opmaken.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:49   #58
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Op het bevoegde ministerie van Bourgeois. Ben Weyts was kabinetschef en woordvoerder. Zij werkte op de persdienst als adviseur pers en communicatie. In ieder geval pakken meer ervaring dan die dichter van de SP.A.
Het maakt niet uit dat zij op het "juiste" kabinet werkte, want zij was géén beleidsmedewerkster. Snap je dat verschil echt niet? Als op het "juiste" kabinet gewerkt hebben echt de enige vereiste is om voor zo'n functie in aanmerking te komen, dan maakt zelfs de toenmalige kuisvrouw van Bourgeois kans op een topfunctie bij de VRT.

Citaat:
Ben Weyts was kabinetschef en woordvoerder. Zij werkte op de persdienst als adviseur pers en communicatie.
Zij was dus letterlijk een bazenpoepster?

Laatst gewijzigd door Geert C : 2 maart 2013 om 13:55.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:51   #59
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit is het leukste citaat uit dat interview in DS :

Pathetisch is dat. In plaats van gewoon te zeggen : "et alors" wij zien ook graag veel geld binnenkomen.
Toen Karel Dechucht door het parket verhoord werd over de verkoop van Fortis aandelen van zijn schoonmoeder was zijn antwoord: "Dit bewijst dat mijn vrouw niet altijd naar mij luistert".

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2013, 13:55   #60
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tot hiertoe zijn alle reacties gekomen van forumleden die net al jij doen alsof ze het niet begrijpen dat het probleem is dat ben weyts zijn politieke macht gebruikt heeft om zijn vrouw aan nog een schnabbeltje te helpen.
Had een topper van een andere partij zijn eigen vrouw aan dat extraatje geholpen dan zaten jullie nu moord en brand te roepen.
Het probleem is uiteraard niet dat nva iemand van eigen signatuur voordraagt, maar je eigen vrouw ???
Dit lijkt meer en meer op de oude cvp. Die vonden dat ook doodnormaal.
En jij kan ons nu natuurlijk een lijstje geven van anderen uit die partij die dezelfde 'kwaliteiten' hebben voor dat postje ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be