![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Binnen een half uurtje is ze terug thuis. Ik ben al benieuwd wat voor postje ze nu weer aangeboden heeft gekregen. Ik wacht vol spanning ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je simvastatine niet vergeten te nemen hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Luchtknippen voor: De Vlaamse regering heeft Marijke Verboven de vrouw van N-VA-Kamerlid Ben Weyts voorgedragen als de vervanger van Valerie Van Peel een ex-journaliste die sinds 2009 werkt voor N-VA en die momenteel OCMW-voorzitster is in Kapellen en in de raad van bestuur van de VRT zit.
VRT is openbaar, en om iedereen tevreden te houden is het logisch dat van alle strekkingen vertegenwoordiging is. Wat betreft het NVA denken werd niemand bij gevoegd. Er word en persoon verwisseld voor die functie. Stel ik vast. Wat binnen de NVA hierover besproken en beslist is, is hun zaak.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Een ex-woordvoerster/pr-consultant die ineens bevorderd wordt tot bestuurslid van 's lands grootste zender, we kunnen het er toch op z'n minst over eens zijn dat zoiets allesbehalve een normaal carrièreverloop is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Is mijn "naïviteit" onnozeler dan jouw vooringenomenheid ? Misschien, misschien niet. Het doet er ook niet toe, want of hij nu al dan niet invloed heeft uitgeoefend binnen zijn partij om zijn madam daar te plaatsen, is bijzaak. Zelfs al zou het zo zijn, dan nog is dat klein bier vergeleken met de Tobbacks, de De Croos, de Dehaenes, de Vandenbossches, de De Guchts en al die andere dynastieke oude traditio's die hun fils-en-filles-�*-papas in sommige gevallen zelfs in één ruk tot minister of partijvoorzitter durven te katapulteren. Maar goed, of het nu zo is of niet is dus bijzaak. Het enige wat hier van belang is, is dat dat zitje in de RvB NIET ingenomen wordt door een mol van een zuilpartij. Ik mag dan ook hopen dat jij met jouw vooringenomen mening gelijk hebt, en dat ik met mijn "naïeve" mening ongelijk heb.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier schuilt de oplossing !! Een soort van Vlaamse Nobelprijs voor Jacobus-omgekeerd !!! Vanaf nu mogen politiekers nog enkel huwen of een relatie beginnen met partners die tegelijk: - nooit politiek actief mochten zijn of het ooit zullen worden; - onbekwaam zijn voor leidinggevende of veeleisende functies; - zo lelijk zijn als de nacht. Het kan zijn dat de andere partijen vlugger dan de nva aan dit profiel kunnen beantwoorden; dat is althans mijn ervaring bij de nva-leden die ik ken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Het kan ook nog dat het bleiters worden gelijk Bertje. Trouwens, valt het je niet op dat familieleden van politici altijd bekwamer zijn als anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() dus we kunnen gerust stellen dat al de nvaerkes hypocrieten zijn.
voor zij die de betekenis van het woord vergeten zijn, de hypocriet zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [hipo'krit] Verbuigingen: hypocriet|en (meerv.) iemand die zich beter en eerlijker voordoet dan hij of zij is, of daarnaar handelt jegens anderen Voorbeelden: `een hypocriet die anderen bekritiseert maar ... Gevonden op http://www.woorden.org/woord/hypocriet Hypocriet Let op: Spelling van 1858 een huichelaar, schijnheilige. Hypocrisie, huichelarij, schijnheiligheid. Hypocritisch, huichelachtig, valsch, geveinsd Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10608 hypocriet [bijvoeglijk naamwoord]• wie vriendelijk doet terwijl hij het niet meent vb:hij gedraagt zich hypocriet synoniemen: schijnheilig huichelachtig tegenstellingen: eerlijk oprecht loyaal waarachtig bijvoeglijk naamwoord: hy-po-criet hypocrieter Gevonden op http://www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/LTR_H/W1103.HTM hypocriet veinzer, huichelaar, schijnheilige huichelachtig Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/hypocriet hypocriet •iemand die voordoet bepaalde waarden te huldigen, maar zich er zelf niet aan houdt. Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/hypocriet HYPOCRIET 1) Farizeeër 2) Geveinsd 3) Gluiperig 4) Huichelaar 5) Huichelachtig 6) Januskop 7) Schijnheilig 8) Schijnheilige Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzel...ek/HYPOCRIET/1 hypocriet huichelactig, schijnheilig Gevonden op [url]http://www.woorden-boek.nl/woord/hypocriet[/url |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen verrassing hoor. Citaat:
Het zou bij geen enkele partij moeten mogen. Graaien = geyl Citaat:
Wat we zelf doen, doen we beter. Citaat:
Even inhoudelijk: Vlaamse radio > 90 % Engelstalig Vlaamse tv > 85 % Engelstalig En ook dáár zal niets veranderen .... Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 maart 2013 om 13:13. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Staatssecretaris
|
![]() Toch wel, met de NVA pijper aan het roer zal je meer vlaams "rap" horen zeker.
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 2 maart 2013 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meesten hebben hun eigen apart communicatiebureau zodat ze hun facturen kunnen opmaken.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 2 maart 2013 om 13:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen Karel Dechucht door het parket verhoord werd over de verkoop van Fortis aandelen van zijn schoonmoeder was zijn antwoord: "Dit bewijst dat mijn vrouw niet altijd naar mij luistert".
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
![]() |