Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 maart 2013, 21:34   #41
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
http://satstar.net/beams/astra2f_uk.html

http://satstar.net/satellites/eutelhb13a.html
http://satstar.net/satellites/eutelhb13b.html
http://satstar.net/satellites/eutelhb13c.html
Nochtans zit 130E in België beresterk !!
- Of LNB of antenne niet goed gericht
- ingeval Multytenne , aansluiting checken , LNB kuisen ,
beter uitrichten , bekabeling checken ??
Ik heb dat echter nog gehoord, het is een compromis, hee, je richt die schotel op Astra1 en dan zijn de andere automatisch ook correct (het is niet zo dat je die 4 koppen apart ziet, die zitten ingebed in één grote behuizing.
Het is een compromis, maar ik ben er best tevreden over.
Oud 17 maart 2013, 21:40   #42
Yarisken
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Download gewoon je films. Wie betaalt er nog voor zoiets. Btw binnen enkele jaren zie je gewoon tv en films via internet dus zo'n decoder heeft zijn beste tijd wel gehad.
Yarisken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2013, 22:04   #43
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yarisken Bekijk bericht
Download gewoon je films. Wie betaalt er nog voor zoiets. Btw binnen enkele jaren zie je gewoon tv en films via internet dus zo'n decoder heeft zijn beste tijd wel gehad.
Als iedereen zijn films illegaal donwloadt dan :

* worden er geen films meer gemaakt, want er valt niets meer mee te verdienen
* dan moet de bandbreedte die de internetproviders aanbieden exponentieel stijgen.

Hetgeen je denkt uit te sparen met je TV abonnement niet meer te betalen, ga je snel een veelvoud van mogen betalen aan de stijging van de prijs van je internetverbinding.

Als je het over legale downloads hebt, ga je pas echt zwaar betalen.
Iedere keer dat je een programma wilt zien of opnieuw bekijken : kassa kassa.
Ik betaal dus liever voor mijn TV abonnement dan dat er geen abonnement meer is, en je alles �* la carte moet bestellen.
Dat komt sowieso duurder uit.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 17 maart 2013 om 22:05.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 03:11   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Als iedereen zijn films illegaal donwloadt dan
* worden er geen films meer gemaakt, want er valt niets meer mee te verdienen
Ik download dan ook geen films, muziek of boeken illegaal. Ik word ook graag betaald voor mijn werk, dus ik betaal de mensen en firma's die deze producten aanbieden met plezier een eerlijke prijs. (ik heb wel een pokkehekel aan die verrekte overheid die me 21% aan mijn kloten plakt, net omdat ze bestaat en er achterlijk weinig voor in de plek geeft)
Als ik moet kiezen een echt goeie film in de bioskoop te zien aan €15 of thuis "gratis" op een monitor/TV in "niet bepaalde" kwaliteit en met de nodige kansen op virussen/malware, dan geef ik met plezier die €15 uit.
Citaat:
* dan moet de bandbreedte die de internetproviders aanbieden exponentieel stijgen.
Hetgeen je denkt uit te sparen met je TV abonnement niet meer te betalen, ga je snel een veelvoud van mogen betalen aan de stijging van de prijs van je internetverbinding.
Waarom? De bandbreedte die nu gebruikt wordt voor de TV informatie kan dan ingezet worden voor internet informatie. Uiteindelijk blijven het maar nullen en éénen die doorgepompt worden.
Ook, als de lokale providers te duur worden, er bestaat nog steeds iets als je eigen satelietverbinding. Momenteel wat aan de dure kant en alleen te overwegen als er geen lokale provider te vinden is. Maar als lokale providers duurder worden, is het gewoon een kwestie van materiaal en een provider in verreweggistan. Al is het een Iraanse satelietverbinding die je gebruikt.
Citaat:
Als je het over legale downloads hebt, ga je pas echt zwaar betalen.
Vind je? Ik huur mijn films bij firma's zoals MeJane. Een premium film is €4.99 (of wat goedkoper met abonnementen en paketten), een €1 topper is zelfverklarend. Ik huurt alleen wat ik wil betalen. Duurder per film, Yep. Maar tegenover de uitstervende Videotheken zit er wel een bult voordeel in. Je moet geen vervoer meer regelen(tenzij je vlakbij woont), een vergetelheidje of kloterij van een ander kost je niks extra meer.
Citaat:
Iedere keer dat je een programma wilt zien of opnieuw bekijken : kassa kassa.
Als het te duur is naar mijn smaak, betaal ik het niet. 't Is niet dat mijn leven een stuk verliest als ik de premiere van de nieuwe FC De Kampioenen misloop.
Citaat:
Ik betaal dus liever voor mijn TV abonnement dan dat er geen abonnement meer is, en je alles �* la carte moet bestellen.
9 jaar geen TV abonnement meer, en ik leef nog steeds.
Citaat:
Dat komt sowieso duurder uit.
Iets is waard wat de gek ervoor geeft.
Oud 18 maart 2013, 08:05   #45
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als ik moet kiezen een echt goeie film in de bioskoop te zien aan €15 of thuis "gratis" op een monitor/TV in "niet bepaalde" kwaliteit en met de nodige kansen op virussen/malware, dan geef ik met plezier die €15 uit.
15€ voor één film ?
Ik betaal dus 21,55€/maand voor mijn Prime abonnement.
Dus als jij nog geen 2 films kunt bekijken, kan ik er zoveel bekijken als ik tijd heb om te kijken.
OK, je moet nog je kabelabonnement rekenen, maar in jouw redenering bestaan er geen zenders meer, dus je zult ook moeten betalen als je naar bijv. "Thuis" kijkt, of "Koppen", of "Top Gear", of ...

Citaat:
Waarom? De bandbreedte die nu gebruikt wordt voor de TV informatie kan dan ingezet worden voor internet informatie. Uiteindelijk blijven het maar nullen en éénen die doorgepompt worden.
Je redenering klopt niet.
Neem kabel : dit werkt met broadcasting.
Alle zenders (behalve de video op aanvraag) worden tegelijk op die ene TV kabel gezet.
Via de tuners in je digibox/corder bepaal je welke zender je er dan uitpikt.
Door dat systeem is het dus niet zo dat als ik naar 2Be kijk, en mijn buurman ook dat dan 2 keer de bandbreedte neemt.
Hetzelfde geldt voor DVB-T en satelliet.
Als je het over IPTV hebt (het systeem van Belgacom), is het meer zoals jij beschrijft, maar dan heb je wel optimalisatie mogelijk, omdat bij het kijken naar een zender (bijv. Canvas) naar 1000'en gebruikers tegelijk hetzelfde uitgezonden wordt.
De stream van Canvas moet dus niet voor iedere gebruiker apart nog eens de hele weg afleggen, hij kan gecached worden op een niveau dat dichter bij de gebruiker ligt.
Bij de film op aanvraag systemen kan dat natuurlijk niet gebeuren, want iedereen kijkt naar iets anders, en zelfs als je naar dezelfde film kijkt van je buurman, dan zul je toch op een ander moment zitten.
Geen optimalisatie mogelijk dus.
Jouw systeem (zonder zenders, alles op aanvraag) is dus het enige systeem dat zoveel internetbandbreedte in beslag neemt, en dus het duurste.
In plaats van bandbreedte te delen zoals bij broadcasting, of te kunnen optimaliseren zoals bij IPTV, ga je constant voor elke kijker apart bandbreedte reserveren.

Citaat:
Ook, als de lokale providers te duur worden, er bestaat nog steeds iets als je eigen satelietverbinding. Momenteel wat aan de dure kant en alleen te overwegen als er geen lokale provider te vinden is. Maar als lokale providers duurder worden, is het gewoon een kwestie van materiaal en een provider in verreweggistan. Al is het een Iraanse satelietverbinding die je gebruikt.
Als er nu één bandbreedte is die duur is, is het wel die op satelliet.
Dat verklaart waarom er zo weinig video op aanvraag op satelliet is, en diegene die er is, is niet het soort dat jij wilt.
Het gaat dan om een transponder waar een stuk of 5 films constant herhaald worden.
Je weet welke films spelen, wanneer ze zich herhalen, en tegen betaling kun je dan inpikken op het moment dat de film zich herhaalt.
Het is een soort video op aanvraag, maar toch totaal anders van het systeem dat jij kent : kiezen uit een hele catalogus en binnen de kortste keren kunnen kijken wanneer je wilt.
De reden is dat met dit soort video op aanvraag, ze opnieuw de zeer dure bandbreedte kunnen delen over meerdere gebruikers, en daarmee de prijs kunnen drukken.
Dat die bandbreedte in de toekomst veel goedkoper zal worden lijkt mij weinig waarschijnlijk.
Je moet eens het programma "How to buid a satellite" zoeken (BBC reportage).
Zo'n satelliet vervaardigen, hem in de ruimte lanceren, in zijn juiste baan helpen, en dan weten dat hij maar iets meer dan 15 jaar zal meegaan, dat is allemaal high-tech arbeid en vereist veel grondstoffen (brandstof).
Ik zie niet in waarom dat dat nu plots spotgoedkoop gaat worden, ook niet als het vanuit Iran gebeurt.

Citaat:
Vind je? Ik huur mijn films bij firma's zoals MeJane. Een premium film is €4.99 (of wat goedkoper met abonnementen en paketten), een €1 topper is zelfverklarend. Ik huurt alleen wat ik wil betalen. Duurder per film, Yep. Maar tegenover de uitstervende Videotheken zit er wel een bult voordeel in. Je moet geen vervoer meer regelen(tenzij je vlakbij woont), een vergetelheidje of kloterij van een ander kost je niks extra meer.
Jij vergelijkt enkel met videotheken.
Er zijn ook betaalzenders die recente flms uitzenden (zoals Prime).
Ik ging vroeger ook bijna nooit naar de videotheek, omdat ik dat veel te duur vond.

Citaat:
Als het te duur is naar mijn smaak, betaal ik het niet. 't Is niet dat mijn leven een stuk verliest als ik de premiere van de nieuwe FC De Kampioenen misloop.
Ik kijk ook niet naar de Kampioenen.
Maar ik ga wel "Met Man en Macht", "Het Journaal", "Terzake" en "Panorama" opnemen vanavond.
In een systeem waar er geen zenders meer zijn en je alles stuk voor stuk moet opvragen, zou ik op één maand meer uitgeven dan anders op 5 jaar, en ik zou een veel duurdere internetverbinding nodig hebben.

Citaat:
9 jaar geen TV abonnement meer, en ik leef nog steeds.
Daar twijfel ik niet aan, ik kijk ook veel naar FTA zenders op satelliet, maar het zijn wel *zenders*.
Gratis video op aanvraag zenders ga je niet vinden.

Citaat:
Iets is waard wat de gek ervoor geeft.
Als jij per se 10 keer zoveel wilt betalen als nu, ga je gang.
Ik hoop dat zenders nog een tijdje bestaan.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 18 maart 2013 om 08:30.
Oud 18 maart 2013, 11:07   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
15€ voor één film ?
Ik betaal dus 21,55€/maand voor mijn Prime abonnement.
Dus als jij nog geen 2 films kunt bekijken, kan ik er zoveel bekijken als ik tijd heb om te kijken.
Als ik op een maand 2 films kijk, is het veel.
Citaat:
OK, je moet nog je kabelabonnement rekenen, maar in jouw redenering bestaan er geen zenders meer, dus je zult ook moeten betalen als je naar bijv. "Thuis" kijkt, of "Koppen", of "Top Gear", of ...
Ik betaal daar niet voor. Simpel. Ook mijn kabelabonnement is "inbegrepen" in't internetpakket. da's weer €150 op jaarbasis uitgespaard.
Citaat:
Je redenering klopt niet.
Neem kabel : dit werkt met broadcasting.
Alle zenders (behalve de video op aanvraag) worden tegelijk op die ene TV kabel gezet.
Via de tuners in je digibox/corder bepaal je welke zender je er dan uitpikt.
Door dat systeem is het dus niet zo dat als ik naar 2Be kijk, en mijn buurman ook dat dan 2 keer de bandbreedte neemt.
Hetzelfde geldt voor DVB-T en satelliet.
Als je het over IPTV hebt (het systeem van Belgacom), is het meer zoals jij beschrijft, maar dan heb je wel optimalisatie mogelijk, omdat bij het kijken naar een zender (bijv. Canvas) naar 1000'en gebruikers tegelijk hetzelfde uitgezonden wordt.
De stream van Canvas moet dus niet voor iedere gebruiker apart nog eens de hele weg afleggen, hij kan gecached worden op een niveau dat dichter bij de gebruiker ligt.
Bij de film op aanvraag systemen kan dat natuurlijk niet gebeuren, want iedereen kijkt naar iets anders, en zelfs als je naar dezelfde film kijkt van je buurman, dan zul je toch op een ander moment zitten.
Geen optimalisatie mogelijk dus.
Jouw systeem (zonder zenders, alles op aanvraag) is dus het enige systeem dat zoveel internetbandbreedte in beslag neemt, en dus het duurste.
In plaats van bandbreedte te delen zoals bij broadcasting, of te kunnen optimaliseren zoals bij IPTV, ga je constant voor elke kijker apart bandbreedte reserveren.
Sorry dat ik het te simplistisch voorstelde.
Maar in theorie kan de provider voor elke internetgebruiker zijn volle bandbreedte garanderen. Dat het niet zo is, weet ik ook, maar da's een ander verhaal nietwaar.
Citaat:
Als er nu één bandbreedte is die duur is, is het wel die op satelliet.
Dat verklaart waarom er zo weinig video op aanvraag op satelliet is, en diegene die er is, is niet het soort dat jij wilt.Het gaat dan om een transponder waar een stuk of 5 films constant herhaald worden.
Je weet welke films spelen, wanneer ze zich herhalen, en tegen betaling kun je dan inpikken op het moment dat de film zich herhaalt.
Het is een soort video op aanvraag, maar toch totaal anders van het systeem dat jij kent : kiezen uit een hele catalogus en binnen de kortste keren kunnen kijken wanneer je wilt.
De reden is dat met dit soort video op aanvraag, ze opnieuw de zeer dure bandbreedte kunnen delen over meerdere gebruikers, en daarmee de prijs kunnen drukken.
Hoe weet U welk soort films ik wil kijken? Ook schreef ik dat het momenteel nog te duur is in vergelijking met andere mogelijkheden. maar als de andere mogelijkheden verdwijnen of duurder worden, is het ieder voor zichzelf om te beslissen wat te doen.
Citaat:
Dat die bandbreedte in de toekomst veel goedkoper zal worden lijkt mij weinig waarschijnlijk.
Moet ook niet. Zie vorige opmerking.
Citaat:
Je moet eens het programma "How to build a satellite" zoeken (BBC reportage).
Zo'n satelliet vervaardigen, hem in de ruimte lanceren, in zijn juiste baan helpen, en dan weten dat hij maar iets meer dan 15 jaar zal meegaan, dat is allemaal high-tech arbeid en vereist veel grondstoffen (brandstof).
Ik zie niet in waarom dat dat nu plots spotgoedkoop gaat worden, ook niet als het vanuit Iran gebeurt.
Ik ben best op de hoogte van wat er bij komt kijken om iets in een omloopbaan te krijgen, en al helemaal als het een geostationaire baan moet wezen op 36 000km hoogte. Met mijn hobby kom ik nogal veel in kontakt met mensen die in die beroepstak zitten.
Citaat:
Jij vergelijkt enkel met videotheken.
Er zijn ook betaalzenders die recente flms uitzenden (zoals Prime).
Ik ging vroeger ook bijna nooit naar de videotheek, omdat ik dat veel te duur vond.
En ik vind Prime en dergelijke veel te duur. Ik heb geen behoefte aan een constant bombardement van films, series of documentaires.
Citaat:
Ik kijk ook niet naar de Kampioenen.
Maar ik ga wel "Met Man en Macht", "Het Journaal", "Terzake" en "Panorama" opnemen vanavond.
Citaat:
In een systeem waar er geen zenders meer zijn en je alles stuk voor stuk moet opvragen, zou ik op één maand meer uitgeven dan anders op 5 jaar, en ik zou een veel duurdere internetverbinding nodig hebben.
Als U het derde adertje in het linkeroog van de twinkelende vampier wil kunnen zien op uw 2 meter 3D flatscreen, dan is een basis-internetverbinding in België snel uitgespeeld. Maar als U gewoon een film wil kijken op een normale basis met "historische" beeldkwaliteit, dan is 1 CD al voldoende om dit te dragen. Dit wil zeggen dat er 250-300u televisie tot bij U kan komen met de basis-toegang in België. In het buitenland is het een heel ander verhaal, daar er veel gunstigere tarieven bestaan voor de consument.
Citaat:
Daar twijfel ik niet aan, ik kijk ook veel naar FTA zenders op satelliet, maar het zijn wel *zenders*.
Gratis video op aanvraag zenders ga je niet vinden.
Kan dat, iets gratis?
Citaat:
Als jij per se 10 keer zoveel wilt betalen als nu, ga je gang.
Ik hoop dat zenders nog een tijdje bestaan.
Ik betaal nu al minder dan U, omdat ik een heel ander kijkpatroon heb.
Oud 18 maart 2013, 11:56   #47
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik kan mij de laatste dagen niet van de indruk ontmaken dat Telenet weer aan vanalles aan het 'prutsen' is, is het niet TV dan is het Internet.

Verder blijf ik erbij dat als ik een film echt graag zie, ik hem koop. Tegenwoordig worden al reeksen films en series voor een spotprijsje aangeboden in sommige winkels/warenhuizen.

In een ver verleden heb ik van het net ook wel eens films gedownload die zelfs nog niet in de bioscoop zalen verschenen waren. In veel gevallen ware deze films van lage kwaliteit (niet altijd) of het waren cam opnames van iemand die in een zaal zat op dat ogenblik ergens ten velde ... (waarbij je u afvroeg, hoe geraken die eigenlijk aan die film als die nog niet uit is, doorverkocht voor grof geld waarschijnlijk )

Daarna kon je mocht je dat willen nog wat naar ondertiteling gaan zoeken op het net, die eronder zetten (hopen dat je de juiste had) en de film met convertXtodvd nog voorbereiden op wegbranden.

Uiteraard ben je daar een tijdje mee stil en als je dat gaat uitrekenen koop ik liever de film aan een 5€ of iets meer.

Ik heb een Telenet digicorder HD, die rode knop en andere toestanden en film downloaden gebruik ik niet.

Er is uiteraard voor elk wat wils.
Oud 18 maart 2013, 12:36   #48
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De man Bekijk bericht
Merk er niets van. Wat is het probleem?
OUDE films, een recente kost +15€. Of je koopt via het net.
Andere landen, andere premieredatum.
Overigens kan je die makkelijk herkennen er staat ofwel 'cam' of 'TS' achter de torrent.
Branden? Nooit gehoord van een mediaplayer? Steek je een harde schijf in en hang je aan je TV.
Een HD film, 1,4GB 1080P, is binnen op minder dan 5 - 15min.
Na middernacht telt half. Reken zelf maar uit hoeveel films
1,4 GB voor 1080p? Dat moet dan toch een belabberde bitrate zijn. Meestal heb ik voor 720p al 4GB (Wat niet uitmaakt, diskspace genoeg en downloaden duurt ook maar 10 min ofzo). Dit alles op de NAS, die dit dan schonekes beschikbaar stelt aan xbmc
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 12:54   #49
Het Verzet
Europees Commissaris

Het Verzet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De man Bekijk bericht
Nog geen 'klachten' gehad.
Hier is een voorbeeld van een 720P film, 751 MB

Zoals je zegt, ondertussen stream ik ook alles. 3TB schijfke, kan al eens iets op
Tsjah, beeldkwaliteit is subjectief zeker. 4Mbps vind ik toch minimum voor x264 compressie (MKV is gewoon de 'container', niet de compressie). Iets meer schijfruimte nodig, maar heb nog zo'n 3 TB vrij.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2013, 20:15   #50
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Als ik op een maand 2 films kijk, is het veel.
Tja, dan betekent dat gewoon dat jij één van die uitzonderingen bent die wel al het materiaal in huis heeft om TV te kijken, maar er dan geen gebruik van maakt.
Het gaat overigens niet alleen over films, documentaires, series, stand-up comedy, Terzake, het telt allemaal mee.
Immers, het gaat erom dat sommigen roepen dat ze de zenders niet meer nodig hebben, ze gaan wel alles via internet halen, of via Stievie, of Yelo of zo.
Allemaal tegen betaling uiteraard.
Als de mensen dat in grote getale doen, zullen de zenders zich aanpassen en dan worden zij productiehuizen, en dan kun je elk programma �* la carte bestellen.
Dan denk ik niet dat je nog veel Vlamingen zult vinden die winst doen met het via on demand kijken.

Citaat:
Ik betaal daar niet voor. Simpel. Ook mijn kabelabonnement is "inbegrepen" in't internetpakket. da's weer €150 op jaarbasis uitgespaard.
Da's dan puur zelfbedrog.
Niets is gratis, zoals je verder zelf zegt.
Je hebt dus je bijdrage al betaald, zij het dat ze verrekend zit in de pakketkost.
Ik heb internet aan 25€/maand, zonder vaste lijn, en dat voldoet prima, onder andere omdat ik geen films download.
Hetgeen je dus bespaart op het ene, geef je weer uit aan het andere.

Citaat:
Sorry dat ik het te simplistisch voorstelde.
Maar in theorie kan de provider voor elke internetgebruiker zijn volle bandbreedte garanderen. Dat het niet zo is, weet ik ook, maar da's een ander verhaal nietwaar.
Ik denk dat zelfs in theorie geen enkele provider de volle bandbreedte garandeert. Telenet kent rode uren, waarin het verbruik hoog ligt, en zij zelfs kunnen knijpen.
Bij IPTV heb je al niet de volle bandbreedte omdat een deel gereserveerd wordt voor de TV streams.

Citaat:
Hoe weet U welk soort films ik wil kijken?
Je begrijpt het niet.
Ik heb het over het technische gedeelte van de zaak.
Op satelliet heb je dus transponders met daarop continu 5 dezelfde films die voortdurend na elkaar spelen.
Voor iedereen dezelfde dus.
Je kunt dan via een code ervoor zorgen dat jij die film dan kunt bekijken op het volgende tijdstip dat hij weer vanaf het begin start.
Die 5 films liggen vast, en zijn wekenlang dezelfde.
Je kunt niet pauzeren, en als de film net begonnen is moet je maar wachten tot hij nog eens aan het begin is.
Dat is dus de video on demand die je op satelliet vindt.
Los van welk soort film jij wilt zien, betwijfel ik dat dit de video op aanvraag is die jij wilt hebben.

Citaat:
Ook schreef ik dat het momenteel nog te duur is in vergelijking met andere mogelijkheden. maar als de andere mogelijkheden verdwijnen of duurder worden, is het ieder voor zichzelf om te beslissen wat te doen.
Doet niets ter zake.
Leg mij eens uit waarom satelliet plots goedkoper zou worden.
Je zegt dat je kennissen hebt die in die beroepstak zitten, leg mij dan maar uit wat er zoveel goedkoper kan worden.
Loonkost ? Een beetje, als je naar goedkopere landen trekt.
Materiaalkost ? Volgens ik gezien heb wordt zelfs bijna puur goud gebruikt voor een belangrijk deel.
En brandstof wordt ook niet direct goedkoper.

Als er iets goedkoper zal worden, dan denk ik eerder aan glasvezel.
Dat is een medium dat hoge bandbreedte biedt en daarom uiterst geschikt is voor video op aanvraag.
Helaas zien we daar weinig van in dit land, in Nederland daarentegen hebben ze bijv. bedrijven als een Glashart.

Citaat:
En ik vind Prime en dergelijke veel te duur. Ik heb geen behoefte aan een constant bombardement van films, series of documentaires.
Bizar, want je bent wel bereid om 15€ voor een film te betalen.
Met een dergelijk bedrag heb je nog geen 2 films/maand.
Dan heb ik toch meer waar voor mijn geld met mijn Prime abonnement.

Citaat:
Als U het derde adertje in het linkeroog van de twinkelende vampier wil kunnen zien op uw 2 meter 3D flatscreen, dan is een basis-internetverbinding in België snel uitgespeeld. Maar als U gewoon een film wil kijken op een normale basis met "historische" beeldkwaliteit, dan is 1 CD al voldoende om dit te dragen. Dit wil zeggen dat er 250-300u televisie tot bij U kan komen met de basis-toegang in België. In het buitenland is het een heel ander verhaal, daar er veel gunstigere tarieven bestaan voor de consument.
Ik zie wel degelijk het verschil tussen HD en SD, en mijn TV is "maar" 37"(94cm).

Citaat:
Kan dat, iets gratis?
Blijkbaar wel, want u denkt dat u geen kabelabonnement betaalt, omdat het in een pack zit met uw internet.
Maar ik heb toch nog nooit moeten betalen omdat ik naar BBC HD op satelliet keek.
Als daar iemand voor betaalt is het de Britse belastingbetaler.

Citaat:
Ik betaal nu al minder dan U, omdat ik een heel ander kijkpatroon heb.
Ja, als u een auto hebt, en hij staat heelder dagen in de garage, dan kost hij niet veel aan brandstof, natuurlijk.
Mij gaat het trouwens niet in de eerste plaats om de kosten, maar om de vrijheid die ik heb door mijn Dreambox te kunnen gebruiken en dus vrije toegang te hebben tot mijn opnames.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 18 maart 2013 om 20:22.
Oud 19 maart 2013, 00:53   #51
demonen
Banneling

Standaard

Ik wacht nog steeds op die gratis film die Telenet beloofde aan de klanten die een tijd terug urenlang door een panne zonder internet zaten.

Laatst gewijzigd door demonen : 19 maart 2013 om 00:53.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2013, 07:09   #52
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@ de gemuilkorfde.

Een paar rechtzettingen.

Mijn verwijzing naar €15 per film moest eigenlijk aangevuld worden met "per persoon". Want dat is ongeveer het bedrag dat we uitgeven als we naar de bioskoop gaan, film en versnaperingen tesamen. Niet het turen naar een flatscreen in de hoek van de huiskamer (waar nu 1 van de vele boekenkasten staat).

Het kabelabonnement waar ik naar verwees is "historisch". We hebben de kabelmaatschappij en Belgacom bedankt voor bewezen diensten toen we telenet binnenhaalden voor ons internet verkeer. Het orginele abonnement voor 4 gig per maand ter vervanging van de inbelverbinding met een 56.6K modem. En de vaste lijn werd vervangen met de mobiele telefoon.
Het leek ons zinloos de lokale TV provider 6000 BEF/jaar te betalen voor iets wat we toch niet meer gebruikten. En van't zelfde voor Belgacom. Betalen om een telefoon in de hoek van de kamer te staan hebben, terwijl er 2 in onze broekzakken staken. Waarvan 1 betaald door de werkgever.
Dat de situatie in de loop der jaren sterk veranderd is en Telenet alswel Belgacom ook de TV en telefoniemarkt verdeeld hebben, is een heel ander verhaal.

Over dat sateliet te duur is. Ik herhaal. Met de mogelijkheden die er nu hier zijn, zou het idioot zijn op sateliet over te stappen voor internet of pay per view. Maar dat indien de andere mogelijkheden zouden wegvallen, dat het nog steeds ieder voor zich is om te beslissen dat het de kosten waard is, of niet.
Oud 19 maart 2013, 08:23   #53
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Mijn verwijzing naar €15 per film moest eigenlijk aangevuld worden met "per persoon". Want dat is ongeveer het bedrag dat we uitgeven als we naar de bioskoop gaan, film en versnaperingen tesamen. Niet het turen naar een flatscreen in de hoek van de huiskamer (waar nu 1 van de vele boekenkasten staat).
Blijkbaar ben je ook op dat vlak redelijk uniek, want als ik voor mijn verjaardag een gratis filmticket krijg bij Kinepolis, dan verbaas ik er mij ierdere keer over hoe weinig mensen nog naar de cinema gaan.
15€ + je vervoerskosten vind ik veel te veel, en blijkbaar vinden steeds meer mensen dat.

Citaat:
Het kabelabonnement waar ik naar verwees is "historisch". We hebben de kabelmaatschappij en Belgacom bedankt voor bewezen diensten toen we telenet binnenhaalden voor ons internet verkeer.
Het leek ons zinloos de lokale TV provider 6000 BEF/jaar te betalen voor iets wat we toch niet meer gebruikten.
Jij bent dan een heel uitzonderlijk kijker die naast een film nooit iets op TV ziet van een Vlaamse omroep.
Of kijk je enkel naar BVN om het journaal te volgen, of bekijk je dat iedere keer online ?
Nog eens, het is makkelijk te zeggen dat iets goedkoper is als je 't niet gebruikt.
Een auto die heel het jaar in je garage staat, kost niets aan brandstof.
Dat maakt die brandstof nog altijd niet goedkoop.

Citaat:
Over dat sateliet te duur is. Ik herhaal. Met de mogelijkheden die er nu hier zijn, zou het idioot zijn op sateliet over te stappen voor internet of pay per view. Maar dat indien de andere mogelijkheden zouden wegvallen, dat het nog steeds ieder voor zich is om te beslissen dat het de kosten waard is, of niet.
En ik herhaal dat die bandbreedte op satelliet nog heel lang duur zal blijven.
Dingen in de ruimte schieten en monitoren is nu eenmaal duurder dan kabels leggen.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 19 maart 2013 om 08:27.
Oud 19 maart 2013, 10:35   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijkbaar ben je ook op dat vlak redelijk uniek, want als ik voor mijn verjaardag een gratis filmticket krijg bij Kinepolis, dan verbaas ik er mij ierdere keer over hoe weinig mensen nog naar de cinema gaan.
15€ + je vervoerskosten vind ik veel te veel, en blijkbaar vinden steeds meer mensen dat.
Tja, U en die mensen stellen andere prioriteiten dan. Ik zie een bioskoopbezoek dan ook niet als "effe filmpje kijken", da's een hele dag, en met 2 of 3 films op het menu. Het is dan ook een dag van €100 ofzo. Maar da's uitzonderlijk , en gebeurd alleen maar als mijn vrouw en ik 2 of 3 films de moeite vinden om te gaan kijken.

Citaat:
Jij bent dan een heel uitzonderlijk kijker die naast een film nooit iets op TV ziet van een Vlaamse omroep.
Ik heb dat ook nooit beweerd dat onze insteek "normaal" is.
Citaat:
Of kijk je enkel naar BVN om het journaal te volgen, of bekijk je dat iedere keer online ?
Ik lees de krant. Online of in de bieb.
Citaat:
Nog eens, het is makkelijk te zeggen dat iets goedkoper is als je 't niet gebruikt.
Mijn methode van kijken is goedkoper omdat ik een eigenaardig patroon volg. Voor Jan met de Pet is het geen optie.
Citaat:
Een auto die heel het jaar in je garage staat, kost niets aan brandstof.
Dat maakt die brandstof nog altijd niet goedkoop.
Klopt, en we hebben een tijd geen eigen wagen gehad. Maar telkens moeten huren of lenen is ook geen goeie methode. En autodelen hebben we ook geen boodschap meer aan.

Citaat:
En ik herhaal dat die bandbreedte op satelliet nog heel lang duur zal blijven.
Dingen in de ruimte schieten en monitoren is nu eenmaal duurder dan kabels leggen.
Klopt, maar dat is afhankelijk van de kostprijs van de alternatieven nietwaar. Als de rest VEEL duurder of niet meer beschikbaar word omdat de multinationals of de overheden het onderste uit de kan willen sleuren, dan wordt het een ander verhaal nietwaar.
Oud 19 maart 2013, 11:25   #55
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat echter nog gehoord, het is een compromis, hee, je richt die schotel op Astra1 en dan zijn de andere automatisch ook correct (het is niet zo dat je die 4 koppen apart ziet, die zitten ingebed in één grote behuizing.
Het is een compromis, maar ik ben er best tevreden over.
Klopt

Beter is , indien je geen hotbird wil , maar enkel de 3 Astra's:
De Triple sat:
http://www.dorusklaver.nl/plaatjes/triplesat.jpg
Of beter een 64cm schotel met een triple LNB
http://www.totaaltv.nl/images/201302...lTripleLNB.jpg
http://www.ldgsatsystems.be/catalog/..._bomb_logo.jpg
http://webshop.tv-vlaanderen.be/uplo...22013_1504.jpg

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2013, 13:00   #56
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Klopt
Beter is , indien je geen hotbird wil , maar enkel de 3 Astra's:
De Triple sat:
http://www.dorusklaver.nl/plaatjes/triplesat.jpg
Ik wil wel Hotbird, voor de Spaanse radiozenders en TVEi bijvoorbeeld.

Of beter een 64cm schotel met een triple LNB
http://www.totaaltv.nl/images/201302...lTripleLNB.jpg
http://www.ldgsatsystems.be/catalog/..._bomb_logo.jpg
http://webshop.tv-vlaanderen.be/uplo...22013_1504.jpg[/quote]

Die systemen Triplesat en de triple lnb zijn veel recenter dan de Multytenne Twin die ik al heb van in 2007 of zo.
Ik ga niet iedere keer de nieuwste trend volgen, de bedoeling is iets te kopen dat een hele tijd meekan.
Vandaar dat ik indertijd direct een systeem koos dat H.264 en DVB-S2 aankon qua tuners, en ook een schotel die naar de voor mij belangrijkste satellieten kon.
Ik keek voordat ik op Dreambox keek via mijn PC met PCI tuners, maar vind die oplossing toch niet zo ideaal als het plug&play systeem van de Dreambox, waar je makkelijk verschillende types tuners kunt combineren.

Als je op een andere locatie woont (in een huis met tuin) kun je inderdaad beter een grotere schotel zetten.
Oud 20 maart 2013, 18:23   #57
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je op een andere locatie woont (in een huis met tuin) kun je inderdaad beter een grotere schotel zetten.
Ik heb geluk
Ik heb hier een draaibare 115cm wok , en ik woon op een studio

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 19:13   #58
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Ik heb geluk
Ik heb hier een draaibare 115cm wok , en ik woon op een studio
Op het gelijkvloers dan, met een tuintje of terras of zo ?
Ik zou het niet moeten hebben, een draaibare schotel.
Dat zapt veel te traag, zeker als je tussen verschillende satellieten moet schakelen, dan moet die motor iedere keer draaien tot hij op de juiste positie zit.
En meerdere tuners kan je dan ook vergeten, want als die schotel op Astra2 gericht staat kan hij moeilijk zaken van Astra1 opvangen.
Ik neem zonder problemen tegelijk op van BBC HD (satelliet op 28.2°), Canvas HD (DVB-C, ongecodeerd), TVEi (DVB-C, ongecodeerd) en Arte HD (satelliet op 19.2°E), en daarvoor moet mijn schotel zich niet richten.
Mocht ik meer plaats hebben zou ik een grotere elliptische schotel zetten met ook nog enkele extra satellietposities (Hispasat, Thor), maar zeker weer een model zonder motor.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 20 maart 2013 om 19:18.
Oud 20 maart 2013, 19:18   #59
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Ik wacht nog steeds op die gratis film die Telenet beloofde aan de klanten die een tijd terug urenlang door een panne zonder internet zaten.
Dan ben ik toch niet de enige die hier nog niets van gezien heeft.
Volgens Telenet zou iedereen voor eind maart een brief krijgen met meer uitleg.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 19:20   #60
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dan ben ik toch niet de enige die hier nog niets van gezien heeft.
Volgens Telenet zou iedereen voor eind maart een brief krijgen met meer uitleg.
Volgens mijn kalender zijn we nog 11 dagen verwijderd van het einde van de maand

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be