![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Echter de realiteit is niet zwart wit maar met vele schakeringen.
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://communistscientist.wordpress..../pope-francis/ ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 15 maart 2013 om 13:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat artikel uit the Daily Mail is ook erg tendentieus, met meer beschuldigingen dan bewijzen. Actieve steun voor het regime is verwerpelijk, maar ik heb niet de indruk dat hij die gegeven heeft. Voorts is het behoorlijk makkelijk voor Engelsen om nu te zeggen dat hij meer zijn mond hand moeten opendoen. Indien hij werkelijk de Falklands als Argentijns ziet, dan is hij niet anders dan alle andere Argentijnen, maar dat is inderdaad problematisch. Laatst gewijzigd door respublica : 15 maart 2013 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Die afweging interesseert mij niet en dus zal ik nooit weten of ik logisch kan denken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik overtuigende bewijzen zie, zal ik ook zeggen dat Bergoglio verkeerde dingen heeft gedaan. Maar vooralsnog is het nogal zwak. Het is véél te gemakkelijk om als Europeaan anno 2013 iemand te veroordelen dat hij niet genoeg zijn leven heeft geriskeerd in de jaren '70 en '80 in Argentinië. Er is vooralsnog geen reden om aan te nemen dat deze paus actief dat regime gesteund heeft. Laatst gewijzigd door respublica : 15 maart 2013 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Minister
|
![]() Zelfs van iemand die nooit zijn leven heeft geriskeerd, kun je zeggen dat hij niet genoeg zijn leven heeft geriskeerd. Maar gaat u eens in op de kern van mijn stellingen in plaats van op de details?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik uit van het goede van de mens.
Voor mij is paus Franciscus een goed mens. Het overige is vooralsnog laster.... ![]()
![]() |
#50 |
|
![]() In het verband met het voorgaande heb ik wel degelijk de kern van de zaak benadrukt. Hoe vaak heeft de nog betrekkelijk jonge prelaat Jorge Mario voor de dwaze moeders en hun kinderen gebeden? In 2012 heeft kardinaal Jorge Mario Bergoglio zijn spijt over het handelen van de kerk in de periode Videla uitgesproken; dertig jaar na dato. De kerk heeft zogenaamd schone handen omdat de geestelijken hun handen op hun buik hebben gelegd toen er duizenden kinderen en jongeren werden ontvoerd en vermoord. Waarom zweeg de kerk daarover? Omdat ze te druk was met het zegenen van troepen en wapens voor de strijd om de Falklands voor Argentinië te veroveren? Weet u trouwens waarom het symbool van de vrijmetselarij in zijn wapen is opgenomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Allez vooruit, de katholieke apologeten zien zich weer genoodzaakt om overuren te draaien. Niks nieuws onder de zon, dus.
![]() |
#52 | ||
|
![]() Citaat:
http://www.wallsofjericho.info/index...holic%20Church Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hooggeplaatste katholieke prelaten hebben er een handje van weg om zich aan de zijde van fascistische dictators te scharen. Of het nu in Europa is of op het Zuidamerikaanse continent, het maakt hun geen fluit uit.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 maart 2013 om 21:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
"De kritiek op Bergoglio spitst zich toe op het lot van twee jezuïeten, Franz Jalics en Orlando Yorio. Zij werden in 1976 door de junta opgepakt, mishandeld en vijf maanden later halfnaakt en gedrogeerd in een veld gedumpt. Bergoglio zou niets hebben gedaan om hen te helpen.http://nos.nl/artikel/485102-paus-hi...ieten-wel.html P.S. Dit lijkt mij een mooi scenario voor de opera "Yorio". ".... De twee jezuïeten overleefden de martelingen, maar Yorio herstelde er nooit helemaal van en overleed in 2000" Laatst gewijzigd door Piero : 15 maart 2013 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Realpolitik is sommigen blijkbaar vreemd. Nochtans draait de wereld daar al honderden jaren op.
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laat me niet lachen, hé.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 15 maart 2013 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
![]() Dit zou de laatste paus zijn volgens oude profetieën. De komeet ISON zal dit jaar inderdaad enkele maanden met het blote oog te zien zijn. Toeval of niet ? En we zitten ook onmiskenbaar met een islamprobleem.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 15 maart 2013 om 21:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister-President
|
![]() "History condemns him. It shows him to be opposed to all innovation in the Church and above all, during the dictatorship, it shows he was very cozy with the military," En zo'n persoon wil de mensheid morele lessen leren! Beweert zich te spiegelen aan Franciscus! Wij noemen zoiets Jesuiten streken!
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie stond op de foto met Kaddafi? Met Saddam? Met Bush?
![]() |
![]() |