Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2013, 02:40   #41
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik neem aan dat als men u kan wijsmaken dat VOKA een drukkingsgroep is van de N-VA, dan kan men u waarschijnlijk wijsmaken dat de CD&V - die een Belgicistische en dus per definitie een anti-Vlaamse partij is, een Vlaamse vleugel heeft ook.
Rustig kerel. Als Bart De Wever zelf zo'n dingen zegt over VOKA en zich profileert als conservatief rechts kan men mij niet kwalijk nemen dat ik aanneem dat dit ten dele klopt he.

Verder zou het toch ook al helpen als N-VA in de discussie van de notionele aftrek iets consequenter zou zijn: als multinationals de notionele aftrek misbruiken om de enige reden dat zij geen belastingen wensen te betalen en N-VA verdedigt dit nog ook, maar men valt wel ACW daarop aan alleen omdat het 'overwoog' om die notionele aftrek toe te passen op de wettelijk voorziene manier, mag men niet verbaasd zijn dat men aanneemt dat VOKA inderdaad dicht bij de N-VA staat.

Maar als het u kan geruststellen: afgezien de obsessie die men de laatste weken heeft opgevat tegen ACW heb ik niets tegen N-VA. Verre daarvandaan zelfs ben ik van mening dat de N-VA een partij is die nodig is.
Aarchzstvwqmrmbtvnpq is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 02:42   #42
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat als men u kan wijsmaken dat VOKA een drukkingsgroep is van de N-VA, dan kan men u waarschijnlijk wijsmaken dat de CD&V - die een Belgicistische en dus per definitie een anti-Vlaamse partij is, een Vlaamse vleugel heeft ook.
CD&V hééft een Vlaamsgezinde vleugel maar hij is te klein of heeft gewoon geen ruggegraat.
Oud 22 maart 2013, 02:44   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aarchzstvwqmrmbtvnpq Bekijk bericht
Rustig kerel. Als Bart De Wever zelf zo'n dingen zegt over VOKA en zich profileert als conservatief rechts kan men mij niet kwalijk nemen dat ik aanneem dat dit ten dele klopt he.

Verder zou het toch ook al helpen als N-VA in de discussie van de notionele aftrek iets consequenter zou zijn: als multinationals de notionele aftrek misbruiken om de enige reden dat zij geen belastingen wensen te betalen en N-VA verdedigt dit nog ook, maar men valt wel ACW daarop aan alleen omdat het 'overwoog' om die notionele aftrek toe te passen op de wettelijk voorziene manier, mag men niet verbaasd zijn dat men aanneemt dat VOKA inderdaad dicht bij de N-VA staat.

Maar als het u kan geruststellen: afgezien de obsessie die men de laatste weken heeft opgevat tegen ACW heb ik niets tegen N-VA. Verre daarvandaan zelfs ben ik van mening dat de N-VA een partij is die nodig is.
Oh, ik ben heel rustig, en vanwege de betablokkers gaat men hartslag nog niet omhoog als ik me kwaad maak.

Nu, Dat VOKA de baas was van de N_VA was een grap van De Wever. Daarom zei ik, als men BDW op voorhand had vertelt dat die grap zo'n eigen leven zou gaan leiden hij het niet eens geloofd zou hebben, zo absurd is de VOKA = N-VA stelling.
Oud 22 maart 2013, 02:45   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CD&V hééft een Vlaamsgezinde vleugel maar hij is te klein of heeft gewoon geen ruggegraat.
Ja, een Vlaamse vleugel die tegen Vlaamse zelfbeschikking is...

...

Arm Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 22 maart 2013 om 02:46.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 02:53   #45
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Breit Bekijk bericht
OVLD een extreem kapitalistisch programma? Waar heb jij dat idee vandaan? Ik neem aan dat jouw politieke kleur deze uitspraak heeft getriggerd.
OVLD hééft toch een vrij radicaal kapitalistisch programma? Niet? Maar goed, dat ik dat zo beschrijf heeft waarschijnlijk ook wel te maken met mijn persoonlijke politieke kleur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Breit
Ik zal me altijd blijven verzetten tegen het creëren van drukkingsgroepen die de nuance schuwen. Politiek en maatschappij mogen zich niet verlagen tot eenstemmige lobbygroepen. Dat gevoel leeft wél, in verband met het ACW.

Eigen ACW eerst <> Het ACW Belang boven het maatschappelijke.
Ik denk persoonlijk dat je de macht van de drukkingsgroepen in andere partijen onderschat. Het is niet omdat het ACW nu zoveel aandacht krijgt dat de macht van die andere lobby- en drukkingsgroepen zoveel kleiner is.

En wat ook wel eens mag gezegd: in de manier waarop de discussie de laatste weken over ACW gevoerd is door de tegenstanders van het ACW, was de nuance ook bijzonder ver weg.
Oud 22 maart 2013, 08:59   #46
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is lid geworden van een politieke partij maar stond eigenlijk vanaf dag één niet achter het partijprogramma. Als je alleen maar lid wordt van die partij met de bedoeling die te veranderen (wat zijn motivatie schijnbaar was) is dat natuurlijk vragen om ontgoocheld te raken vroeg of laat.
1) Rik Torfs stond wel voor het partijprogramma, maar was geen vriendje van het frauderende ACW. Zijn falen lag voor de hand.
2) Rik Torfs werd als vriendje van Marc Eyskens als wit konijn binnengehaald om de partij te belgiciseren en te zuiveren van de Vlaamse erfzonde.
3) Rik Torfs kreeg, samen met Inge Vervotte, de taak om het partijprogramma van CD&V te actualiseren en te verdiepen, omdat CD&V (terecht) aanvoelde dat ze geen verhaal meer had. Hun laatste succes hadden ze te danken aan een gespeelde Vlaamsgezindheid in het kartel met N-VA.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 09:01   #47
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Waarom is iedereen eigenlijk zo negatief over Rik Torfs? Het is niet dat ze daar bij CD&V veel interessantere mensen hebben..
Ik vond vooral de reactie van Eric Van Rompuy zielig. Wat een zure mens is dat eigenlijk?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 09:01   #48
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- ACW baas bij CD&V
- VOKA bij de VLD en N-VA
- VLD: reken ook maar een hele stoet van industriële belangengroepen
- Bij de SP-A heeft het ABVV waarschijnlijk nog steeds een stevige voet aan de grond.
- Bij de groenen de sociale bewegingen en de milieubeweging

Maw: ALLE partijen dus hun drukkingsgroepen. Zeg nu: wat is nu eigenlijk uw punt?
Dat in CD&V het ACW de absolute almacht heeft. Deze week deed Pol Vandendriessche in Knack een boekje open over de werking van het ACW binnen de partij. Het is echt ontluisterend.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2013, 22:55   #49
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oh, ik ben heel rustig, en vanwege de betablokkers gaat men hartslag nog niet omhoog als ik me kwaad maak.

Nu, Dat VOKA de baas was van de N_VA was een grap van De Wever. Daarom zei ik, als men BDW op voorhand had vertelt dat die grap zo'n eigen leven zou gaan leiden hij het niet eens geloofd zou hebben, zo absurd is de VOKA = N-VA stelling.
Een grap dus. Wel een goeie, want die is ondertussen inderdaad een eigen leven gaan leiden.
Oud 22 maart 2013, 22:56   #50
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, een Vlaamse vleugel die tegen Vlaamse zelfbeschikking is...

...

Arm Vlaanderen.
Het zou al helpen als ze op zijn minst de indeling in taalgebieden nog iets consequenter zouden verdedigen.
Oud 22 maart 2013, 22:59   #51
Aarchzstvwqmrmbtvnpq
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
1) Rik Torfs stond wel voor het partijprogramma, maar was geen vriendje van het frauderende ACW. Zijn falen lag voor de hand.
2) Rik Torfs werd als vriendje van Marc Eyskens als wit konijn binnengehaald om de partij te belgiciseren en te zuiveren van de Vlaamse erfzonde.
3) Rik Torfs kreeg, samen met Inge Vervotte, de taak om het partijprogramma van CD&V te actualiseren en te verdiepen, omdat CD&V (terecht) aanvoelde dat ze geen verhaal meer had. Hun laatste succes hadden ze te danken aan een gespeelde Vlaamsgezindheid in het kartel met N-VA.
Wat je zegt kan inderdaad juist zijn maar ik had al van bij het begin het idee dat hij gewoon niet bij die partij paste. Als je over zoveel dingen grondig van mening verschilt moet je gewoon voor een andere partij kiezen.

En ik denk toch dat hij het al lang verknald had voor die ACW-affaire.
Citaat:
Dat in CD&V het ACW de absolute almacht heeft. Deze week deed Pol Vandendriessche in Knack een boekje open over de werking van het ACW binnen de partij. Het is echt ontluisterend.
Pol Vandendriessche: nog zo'n type. Gezien zijn fratsen is de geloofwaardigheid van deze man voor mij nu niet echt bijster groot.

Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 22 maart 2013 om 23:03.
Oud 23 maart 2013, 00:04   #52
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daarom zei ik, als men BDW op voorhand had vertelt dat die grap zo'n eigen leven zou gaan leiden hij het niet eens geloofd zou hebben, zo absurd is de VOKA = N-VA stelling.
neen, het is omdat die uitspraak een eigen leven is gaan leiden, dat BDW zei dat het maar een grap was, in het andere geval was het een politiek statement.
(een gewoon verdedigingsmanoeuvre van een populist)
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be