Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 29 maart 2013, 14:05   #41
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat is net het verschil tussen u en ik. Ik wens niemand dood, zelfs Assad niet. Ik wens zijn afzetting en zijn verantwoording voor de rechtbank in Den Haag voor misdaden tegen de menselijkheid. Dit is een gegeven in democratische en vrije landen, zoals onze Westerse wereld.

U daarentegen valt dat vrije Westen constant aan en verdedigt onvoorwaardelijk islamietische dictaturen waar democratie en vrijheid van individu totaal onbestaand en onbekend zijn, en waar tegenstanders in het beste geval opgehangen worden.

Het is uw volste recht, als democraat en vrij mens gun ik u uw mening. Maar kom daarna niet zeggen dat ik iemand dood wens, want dat hoort niet tot de moderne en vooruitstrevende maatschappij waar ik achter sta. In tegenstelling tot u.
ik wens Assad niet dood maar voor zijn daden dient hij wel zwaar gestraft te worden en ik ben voorstander van de doodstraf voor dergelijke daders maar iedereen heeft recht op een eerlijk proces maar rechtvaardigheid is iedereen dit proces gunnen maar ook de gepaste straf bij de gedane daad geven.
slegie is offline  
Oud 29 maart 2013, 18:39   #42
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
ik wens Assad niet dood maar voor zijn daden dient hij wel zwaar gestraft te worden en ik ben voorstander van de doodstraf voor dergelijke daders maar iedereen heeft recht op een eerlijk proces maar rechtvaardigheid is iedereen dit proces gunnen maar ook de gepaste straf bij de gedane daad geven.
Hopelijk krijgt Antoinetteke ook een eerlijk proces. Ik wens niemand dood.
ik wens Antoinetteke niet dood maar voor zijn daden dient hij wel zwaar gestraft te worden en ik ben voorstander van de doodstraf voor dergelijke daders maar iedereen heeft recht op een eerlijk proces maar rechtvaardigheid is iedereen dit proces gunnen maar ook de gepaste straf bij de gedane daad geven.
Oud 30 maart 2013, 00:25   #43
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Wij staan op dat punt dus op eenzelfde lijn. Al is voor mijn part een levenslange gevangenisstraf genoeg.

Maar eerlijk gezegd, ik denk nooit dat die massamoordenaar nog levend uit Syrië geraakt.

Laatst gewijzigd door Antoon : 30 maart 2013 om 00:29.
Antoon is offline  
Oud 21 april 2013, 08:42   #44
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er komt hoogstwaarschijnlijk een dag dat men zijn verhakkeld lijk zal tonen op de stinkende puinhopen van Damascus...

En men zal durven,DURVEN zeggen dat het allemaal ZIJN schuld is....allemaal!
En men zal durven,DURVEN zeggen dat het dan allemaal beter zal gaan.
En men zal durven,DURVEN vragen dat wij,in Europa humanitaire en financiele hulp zouden moeten geven,terwijl al de dood en vernietiging veroorzaakt en betaald werd door de Arabische oliestaten(die echt niet weten wat doen met hun geld) en de VS.

En blij dat "men" zal zijn,en "blij".....
kelt is offline  
Oud 21 april 2013, 08:45   #45
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Er komt hoogstwaarschijnlijk een dag dat men zijn verhakkeld lijk zal tonen op de stinkende puinhopen van Damascus...

En men zal durven,DURVEN vragen dat wij,in Europa humanitaire en financiele hulp zouden moeten geven,terwijl al de dood en vernietiging veroorzaakt en betaald werd door de Arabische oliestaten(die echt niet weten wat doen met hun geld) en de VS.

En Europese huurlingen.
Kameraad Mauser is offline  
Oud 21 april 2013, 09:06   #46
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

Na de problemen in noord Afrika, Irak en Afghanistan, denk ik niet dat de VS en Europa het nog durven om in te grijpen in conflicten zoals in Syrie.
Je moet maar even kijken naar Mali, waar Frankrijk het legion heeft ingezet tegen de Moslimstrijders, voor deze er een langdurende guerilla oorlog van kunnen maken.
De Syrische vrijheidstrijders roepen al meer dan 2 jaar om hulp vanuit Europa en de VS, maar hun smeekbeden krijgen geen gehoor.

De Arabische wereld is trouwens ook niet echt gelukkig met deze oorlog, want als de opstandelingen daar, zo dicht bij hun deur, winnen en er opnieuw een Moslim staat bij komt, is de kans zeer groot dat de fundamentalisten, de oorlog naar hun staten verhuizen.
Maar ook Europa is zeer bang geworden voor de Moslim-fundamentalist, deze zou de oorlog ook kunnen verplaatsen naar het militair zwakke en onverdedigbare Europa. En Europa zit dan nog eens met het probleem, dat de fundamentalisten reeds openlijk aanwezig zijn in Europa en jongeren ervaringen laten opdoen in de strijd.
Als het ooit tot een conflict tussen de Moslims en Europa, staan de onervaren Europese strijdkrachten, tegenover een ervaren vijand.
En Europa weet uit ervaring dat zij dan de strijd verliezen.
Jantje is offline  
Oud 21 april 2013, 22:34   #47
Boa
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Wij staan op dat punt dus op eenzelfde lijn. Al is voor mijn part een levenslange gevangenisstraf genoeg.

Maar eerlijk gezegd, ik denk nooit dat die massamoordenaar nog levend uit Syrië geraakt.
Alsof Assad uit Syrië wil. Hij heeft toch al lang duidelijk gemaakt dat hij zal leven en sterven in Syrië.

Trouwens, was Abraham Lincoln dan ook geen massamoordenaar?

Laatst gewijzigd door Boa : 21 april 2013 om 22:39.
Boa is offline  
Oud 22 april 2013, 01:16   #48
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Antoon is geboren met een wit en een zwart oog.
Kameraad Mauser is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be