![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet meer dan een betere inning van een reeds bestaande belasting die rekende op de goodwill van de rekeninghouder, het grote verschil met vroeger is wel dat ze het bankgeheim nog verder moeten uithollen hiervoor. Wat daar nog van over is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De RSZ bijdragen kunnen wel degelijk verlaagd worden. De alternatieve financiering van de sociale zekerheid kon dan opgetrokken worden met het bedrag van de extra btw inkomsten. Zou je nu voor 1 keer kunnen stoppen met liegen?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() QED wat betreft selectieve blindheid. Lees de voorstellen op de N-VA website.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Voorbeeldje: In het huidige systeem heb ik 50000 EUR op mijn rekening staan waar ik 1% intrest op krijg. Er wordt niet aan gemorreld dus op 1 januari volgend jaar heb ik 50500 EUR op mijn rekening, op 1 januari het jaar erna 51005 EUR. In het voorgestelde systeem wordt er 15% roerende voorheffing afgehouden (die ik dan 2 jaar erna terug krijg), dus op 1 januari volgend jaar heb ik 50425 EUR en op 1 januari het jaar erna slechts 50854 EUR. Er is dus een verschil van 151 EUR. ![]()
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is/was het spaarmiddel bij uitstek van de kleine spaarder. Men kon met kleine bedragen sparen. Vooreerst bij de post. Later in de parochie. (remenber BAC) De opbrengsten waren laag , maar men had "zekerheid" en met kon er in nood steeds "aan". De grotere banken zagen later in deze klein-bedragen brood als goedkope financiering van hun eigen projecten. Dus goed voor de economie, zeiden ze. Het lage rendement zou al voldoende voor de staat moeten zijn om van elke belasting af te zien. Momenteel zien grotere beleggers het voordeel van de staatsgarantie in het "spaarboekje" zeker rekening houdend met het onzekere beursklimaat. Wat de RV betreft : het gaat wel degelijk om een voorheffing. Dit betekent een voorafbetaling op later af te rekenen belastingen ! Vele gepensioneerden betalen wegens hun geringe inkomen helemaal geen belasting en hoeven daarom ook geen RV te betalen ! Nu gaan die allen de staat in feite financieren. Hoelang moeten die nu op hun centen wachten? Bovendien moeten die allen nu een belastingsaangifte gaan doen om hun geld te rekupereren ! Kennen die mensen dat nog !?! Hebben die mensen en velen hier ook op dit forum ooit al het nodige aangifteformulier deel 2 - roerende inkomsten (formulier speciaal bij de belastingen aan te vragen) gezien ? De staat rekent erop dat een groot deel van al die mensen " vergeten" hun RV terug te vorderen - wat nu al heel veel met andere RV gebeurt - om dit geld in eigen kas te houden. Dat is de bedoeling. Nog nooit heeft de staat de regels veranderd als ze er zelf geen voordeel in ziet. En begin nu niet over het systeem met die verschillende spaarboekjes. Trouwens blijft die RV-terugbetaling gelden voor elke rekeninghouder of enkel per aangifte ? Het gaat bij de aangifte nog al een spel worden met de aftrekposten en de bijhorende attesten. We zullen allen een accountant in dienst moeten nemen. ![]()
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() De kleine man gaat bloeden, omdat hij het zelf wil blijkbaar. :Leve Belgie:
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() De krekel en de mier.
Hebben Vlamingen meer spaartegoeden dan de franstaligen? Is dit een communautaire maatregel zoals bij de levensverzekeringen, bedrijfsauto's, dienstencheques, pensioensparen, ... Is dit toeval of een zoveelste aanval op Vlaams geld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Durft iemand een cijfer plakken op het aantal te verwachten meer-stemmen voor de nva, als ze deze belasting invoeren ?
Ze wisten het pertang bij de (lange) regeringsvorming: de nva moest mee in het bad, want in de oppositie zaten ze in een zetel en konden ze vrij schieten op elke (te verwachten en noodzakelijke) besparingsmaatregel. En nu schieten we: - kleine man, klein spaarboekje, gij gaat meer betalen; - en ge gaan wachten op uw centen; - en het wordt nog ingewikkelder, die belastingaangifte, dus één papiertje kwijt, en gij krijgt zelfs uw centen helemaal niet meer terug. - Turkje, Marokkaantje, Bulgaarke ... dat alleen maar ocmw trekt, betaalt niets. En werkt hij wel, bijvoorbeeld de dochter met de kopvod op aan het loket, dan stuurt hij zijn spaarcentjes naar het thuisland, en ... betaalt niets. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Wanneer komt ons vakantiegeld of 13de maand in het vizier?
Ik zou eigenlijk nu willen weten met hoeveel procent wij collectief gaan verarmen over laten wij zeggen een periode van 20 jaar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Noemt gij dat kleine spaarders met kleine spaarboekjes? Beetje serieus blijven hé. Laatst gewijzigd door pajoske : 26 maart 2013 om 15:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet de verhoging van de btw die de negatieve invloed op de groei veroorzaakt; het is het verminderen van de koopkracht die dat doet. Enne in ons voorstel .... vermindert die koopkracht niet. (maar we begrijpen wel waarom sommigen, die vb. "groot en sterk, maar schrik van werk" zijn, de maatregel wantrouwen) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Ik denk niet dat Europa dit verstaat onder structurele maatregelen. Beter zou zijn gewesten en gemeenschappen af te schaffen. Brengt veeeeel meer op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet je wat mijn enorm tegen de borst stoot? Als autoliefhebber vind ik het niet kunnen dat we altijd maar meer taksen moeten betalen onder het lachwekkende mom van het milieu, maar Di Rupo heeft als dienstwagen nog altijd een Audi A6 (was een A8, maar toch), net als Onkelinkx en ik geloof zelfs dat De Croo een A8 heeft.
Kan dan niet met een A4 of VW Passat? Je kan die wagens ook in zekere zin tot een "rijdend kantoor" omvormen hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Di Rupo voert exact uit hetgeen de NVA voorstelt. ALs ge dat niet goed vindt moet ge bij de NVA gaan reclameren. Fraudebestrijding: regel op belasten van spaargeld is niks anders dan fraude (intresten vergeten aan te geven) moeilijk maken. En wat uwe BTW betreft. Uw Vlaamse regering verplicht ons via Nederlandse wegen (autostrade) te rijden. Ge denkt toch niet dat ik dan nog eens verder naar België doorrijdt om daar duurder te kopen? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Ja terug naar de wafelijzerpolitiek !!
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een kleinere wagen is ook al een besparing. Daarnaast kunnen ze misschien ook iets doen aan hun eigen loon, de belachelijke hoeveelheid vicepremiers en stoppen met die onnozele staatssecretarissen? |
|
![]() |
![]() |