Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 4 augustus 2004, 16:07   #41
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liberaal Appel
Misschien is de 'vrije meningsuiting' nog niet helemaal tot de basis doorgedrongen? Kijk eens goed naar jullie leiders, jongens. Denk je echt dat Filip Dewinter of Frank Vanhecke in hun villa's ook maar één minuut slaap laten over Marc Spruyt of over jullie frustraties en problemen? Vergeet het. Ze lachen jullie in je gezicht uit, en zijn blij dat zìj de kastanjes niet uit het vuur moeten halen.

De enige keer dat ik Frank Vanhecke van kleur heb zien verschieten, was bij de uitspraak van het Hof van Beroep in Gent - toen hij zijn eigen propagandaslogans hoorde voorlezen en eindelijk besefte dat dit hem GELD ging kosten.

Ik ken Vanhecke en Dewinter al langer dan vandaag - ik heb nog ergens een paar mails van de heren liggen - en de enige reden dat deze schlemielen aan politiek doen, is omdat ze nergens anders voor deugen.
Net zoals de enige reden dat ze altijd op �*nderen zitten te roepen is, omdat niemand zou doorkrijgen dat ze zelf niks klaarmaken.

Het Blok is door Leterme uitgenodigd voor de vorming van een Vlaamse regering - een absolute primeur in hun geschiedenis. Wat hebben ze er van terechtgebracht?

Het Blok roept constant dat al wie tegen hen is, ongelijk heeft, omdat ze zoveel stemmen halen. Na 25 jaar campagne voeren halen ze amper één miljoen stemmen. En wat doen ze met die stemmen, behalve hun zakken vullen? Komen ze met concrete oplossingen? Werkbare maatschappijmodellen? Een werkgelegenheisplan? Meer veiligheid? Het vrijwaren van onze sociale zekerheid?

Niks van. Maar ze stellen wél voor, om een straat naar een AA'er te noemen. Way to go, senator!

Bovendien, als het cordon sanitair (waarover alle partijen het eens zijn) dan toch zo ondemocratisch is, en alle politiekers dan toch zo perfide, waarom wil het Blok dan haar naam veranderen en de scherpe kantjes van hun programma afvijlen?

Waarom heten alle slogans en programmapunten waarmee het Blok naar de verkiezingen is getrokken, bij Frank Vanhecke ineens "persoonlijke meningen van Filip Dewinter"?

En sinds wanneer zijn de 'politieke mossels' hun 'natuurlijke bondgenoten'?

Bij de Vlaamse radicalen van de jaren dertig en veertig van vorige eeuw had je tenminste nog figuren die het lef hadden om zélf naar het Oostfront te trekken. Niet dat ze daar Vlaanderen een dienst mee bewezen, maar ze hadden tenminste ballen. Nu loopt Rob Verreycken te blaten dat de islam de Grote Boze Wolf is, maar verder dan zijn eigen vrouw in elkaar slaan, komt hij niet. Terwijl die 'minderwaardige' islamieten van overal ter wereld naar Afghanistan en nu naar Irak zijn getrokken om "de kracht van een overtuiging" te verdedigen.

Neem daar een voorbeeld aan, beste Bloktop. 'Woorden wekken, voorbeelden strekken' meneer Verreycken. Eens zien of u daar in Gaza, Darfour, Afghanistan of Irak ook zoveel praats hebt.
"Het Vlaams Blok is een partij die kennelijk en systematisch aanzet tot discriminatie. (...) U behandelt vreemdelingen als criminelen, boosdoeners, profiteurs, onintegreerbare fanatiekelingen en een bedreiging van het eigen volk."
Zéér juiste samenvatting!
Oud 4 augustus 2004, 16:10   #42
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik heb zo de indruk dat de politiek correcten voortdurend zichzelf moeten overtuigen van hun grote gelijk over het Vlaams Blok. Over het Vlaams Blok kunnen ze immers maar niet stoppen: ze blijven erover spreken...
en verder komt Jan niet...
Oud 5 augustus 2004, 07:51   #43
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien is de 'vrije meningsuiting' nog niet helemaal tot de basis doorgedrongen? Kijk eens goed naar jullie leiders, jongens. Denk je echt dat Filip Dewinter of Frank Vanhecke in hun villa's ook maar één minuut slaap laten over Marc Spruyt of over jullie frustraties en problemen? Vergeet het. Ze lachen jullie in je gezicht uit, en zijn blij dat zìj de kastanjes niet uit het vuur moeten halen.

De enige keer dat ik Frank Vanhecke van kleur heb zien verschieten, was bij de uitspraak van het Hof van Beroep in Gent - toen hij zijn eigen propagandaslogans hoorde voorlezen en eindelijk besefte dat dit hem GELD ging kosten.

Ik ken Vanhecke en Dewinter al langer dan vandaag - ik heb nog ergens een paar mails van de heren liggen - en de enige reden dat deze schlemielen aan politiek doen, is omdat ze nergens anders voor deugen.
Net zoals de enige reden dat ze altijd op �*nderen zitten te roepen is, omdat niemand zou doorkrijgen dat ze zelf niks klaarmaken.

Het Blok is door Leterme uitgenodigd voor de vorming van een Vlaamse regering - een absolute primeur in hun geschiedenis. Wat hebben ze er van terechtgebracht?

Het Blok roept constant dat al wie tegen hen is, ongelijk heeft, omdat ze zoveel stemmen halen. Na 25 jaar campagne voeren halen ze amper één miljoen stemmen. En wat doen ze met die stemmen, behalve hun zakken vullen? Komen ze met concrete oplossingen? Werkbare maatschappijmodellen? Een werkgelegenheisplan? Meer veiligheid? Het vrijwaren van onze sociale zekerheid?

Niks van. Maar ze stellen wél voor, om een straat naar een AA'er te noemen. Way to go, senator!

Bovendien, als het cordon sanitair (waarover alle partijen het eens zijn) dan toch zo ondemocratisch is, en alle politiekers dan toch zo perfide, waarom wil het Blok dan haar naam veranderen en de scherpe kantjes van hun programma afvijlen?

Waarom heten alle slogans en programmapunten waarmee het Blok naar de verkiezingen is getrokken, bij Frank Vanhecke ineens "persoonlijke meningen van Filip Dewinter"?

Bij de Vlaamse radicalen van de jaren dertig en veertig van vorige eeuw had je tenminste nog figuren die het lef hadden om zélf naar het Oostfront te trekken. Niet dat ze daar Vlaanderen een dienst mee bewezen, maar ze hadden tenminste ballen. Nu loopt Rob Verreycken te blaten dat de islam de Grote Boze Wolf is, maar verder dan zijn eigen vrouw in elkaar slaan, komt hij niet. Terwijl die 'minderwaardige' islamieten van overal ter wereld naar Afghanistan en nu naar Irak zijn getrokken om "de kracht van een overtuiging" te verdedigen.

Neem daar een voorbeeld aan, beste Bloktop. 'Woorden wekken, voorbeelden strekken' meneer Verreycken. Eens zien of u daar in Gaza, Darfour, Afghanistan of Irak ook zoveel praats hebt.
"Het Vlaams Blok is een partij die kennelijk en systematisch aanzet tot discriminatie. (...) U behandelt vreemdelingen als criminelen, boosdoeners, profiteurs, onintegreerbare fanatiekelingen en een bedreiging van het eigen volk."
Wat een juiste samenvatting, goe gezien !!! Nog van dadde...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline  
Oud 5 augustus 2004, 09:15   #44
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Denk jij dat Louis Michel, DeGucht, DeWael, DiRupo, Vanmiert, Stevaert......... in hun villa's ook maar één minuut slaap laten over jullie frustraties en problemen?

Over geld gesproken, zouden Claes en companen hun miljoenenboetes al betaald hebben (Agusta)? En Vreven (Obussen)? Kelchtermans(milieubox)?...

Zoals de meeste politici uit 'democratische' partijen, dus... die WEL in de regering zitten!!!

Niet juist. Leterme heeft voor de gesprekken al verklaard dat hij het Blok niet in de regering wou. Niet echt fair hé... Hij zal wel (terecht) gevreesd hebben er als de zwakste partij uit te komen, zeker?

Tja, dat is wel het toppunt!!! Aan wie zou dat allemaal liggen, hé...

Dwaze vraag, maar dat besef je ondertussen zelf wel al, zeker? .... Of toch niet...

Dinosaurus is offline  
Oud 10 augustus 2004, 04:35   #45
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Nee, mijn kritiek is juist dat het Vlaams Blok geen duidelijk theoretisch economisch plan heeft: mijn vragen worden dan afgewimpeld dat ik te technisch ben en dat het academisch onderricht niet aansluit bij de realpolitik. Het programma is een samenraapsel van enkele ideeën, die schipperen tussen archaïsche "völkische" gedachten en hard neoliberalisme. Neem bijvoorbeeld Keynes: deze man heeft een totaaluitwerking gemaakt, waarna Roosevelt deze in de praktijk toepaste. Ik vind dergelijk scenario/theoretische onderbouw nergens terug, waardoor er wel mag gesproken worden van amateurisme. Elke democratische partij heeft wel academische leidraden en heeft een duidelijk uitgesproken economische denktank.
ik heb hier ook eens een discussie over het economisch programma van het blok te krijgen, maar dat lukte niet. de (vele) blokkers op dit forum leken economie niet zo'n interessante topic te vinden. verder dan vlaanderen onafhankelijk kwamen ze niet. maar dat is natuurlijk voor hen de mirakeloplossing voor elk probleem.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 10 augustus 2004, 11:01   #46
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik heb hier ook eens een discussie over het economisch programma van het blok te krijgen, maar dat lukte niet. de (vele) blokkers op dit forum leken economie niet zo'n interessante topic te vinden. verder dan vlaanderen onafhankelijk kwamen ze niet. maar dat is natuurlijk voor hen de mirakeloplossing voor elk probleem.
Het is een vrij complex gespreksonderwerp maar het Vlaams Blok heeft zoals elke andere partij ook een economisch programma, dit gericht op de arbeider aangezien het Vlaams Blok een sociale volkspartij is met een aparte maar gezonde kijken op vakbondsbeleid en het voornamelijk vereenvoudigen van 'investeren in Vlaanderen'. Als u een discussie wil aangaan over het economisch beleid van het Vlaams Blok sta ik daar steeds voor open!
Cyperken is offline  
Oud 16 augustus 2004, 19:22   #47
olga
Vreemdeling

olga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat hebben ze ervan terechtgebracht? Ze hebben de moeite genomen met concrete voorstellen aan tafel te komen. Wat volledig onnodig was, aangezien Leterme op voorhand had beslist sowieso toch niet met hen samen te werken.
Amper 1 miljoen stemmen? Amper? U zit duidelijk nog in de ontkenningsfase....
Ja, ze komen met concrete voorstellen. Als u ze wilt lezen, een kleine hint: ook het Vlaams Blok heeft een partijprogramma...

Citaat:
Ik heb een schrikwekkend bericht voor u: de oorlog is voorbij, we leven in het jaar 2004!!!!!

"Je zult het niet geloven, maar er zijn maatschappijen die door de slimsten geregeerd worden; dat is bij de bavianen het geval." - K. Lorenz
olga is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be