![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Spreek eens met een vuurwerk expert voor je jezelf er 1 waant. Het zijn de jongeren die er stomdronken zelf mee stunten, die het grootste gevaar lopen. Het spijt me dat ik je geen afgerukte handen of andere letsels toewens, als je er zelf niets mee inzit. Ik ga het me niet meer aantrekken. Als jij nooit zo oud gaat worden als ik door jouw roekeloosheid, straf je vooral je ouders, familie en vrienden. Maar blijkbaar ben je te jong on te snappen wat verantwoordelijkheid is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was even schrikken. Maar geen rede voor mij om hysterisch over vuurwerk te doen. 2: Dus? Dat is toch de verantwoordelijkheid van die jongeren? Het enige argument dat ik er tegen kan verzinnen is dat die gasten veel belasting-geld kosten. Maar verder zou het mij een worst wezen als jongeren/mensen hun handen verliezen bij het spelen met vuurwerk. 3: Je arrogantie en morele vingertje is compleet misplaatst. Dat bij jou de ethiek er is ingeslagen wilt niet zeggen dat dat bij andere mensen ook zo gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NEEN, vuurpijlen zijn aan geen strenge reglementen verbonden.
Iedereen met een hand vol geld kan die LEGAAL kopen, zonder enige vergunning, het ganse jaar door. Citaat:
Er vallen ook doden met biefstukmessen. Ga je die verbieden? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
Dit is toch heel gemakkelijk: zorg gewoon voor goede oordopjes, het liefst op maat gemaakt in het gehoorcentrum. Dat mensen nog altijd kunnen klagen van verstoring van nachtrust. De middelen zijn er om het tegen te gaan.
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Voor al wie denkt dat ik overdrijf:
http://www.brandwonden.be/index.php/vuurwerk/nl/ In Nederland staat men al verder qua voorlichting. Nederlandse vrienden van mij, die ook aanwezig waren op Graspop, dachten er ook anders over en vonden het ook niet zo super. Ja, je kan oorstopjes dragen tegen overmatig geluid. Vorig jaar was ik even half doof door een vuurpijl die nog geen halve meter van mijn oor afging, vlak naast de tent waar ik in sliep. Ik was toen wakker, want die stopjes hielpen niet veel. En eigenlijk slaap ik door dronkaards en andere dingen gewoon door. Het is het plotse van die knalllen waar je van wakker schrikt. En persoonlijk heb ik niets tegen vuurwerk. Ik vind het best mooi en kan er van genieten, als het veilig afgeschoten wordt. Als men bv een stukje weide overlaat waar men op veilige afstand van tenten vuurpijlen zou kunnen afschieten op eigen risico, zou ik dat best een goed initiatief vinden. Het stoort me enkel dat het gebeurd tussen tenten waar mensen in liggen te slapen, die zo levend verbrand kunnen geraken. Dus het is niet het vuurwerk op zich dat mij stoort, maar het roekeloos gedrag van sommigen om het onveilig af te schieten op een festival camping. En diefstallen zijn er tegenwoordig ook meer, omdat Oost-Europese bendes een toegangsticket als een goede investering gezien hebben. Als men een zakkenroller betrapt, mag men hem van mij verrot slaan. Ik heb daar weinig begrip voor. Als je een ticket kan betalen en vooral geld en iPhones pikt, denk ik niet dat het van armoede is. Ik heb begrip voor mensen die van honger een brood zouden pikken, maar mensen die echt zo zwaar er onder door zitten, zetten meestal hun trots nog opzij om te gaan bedelen in plaats van te gaan stelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
2) Mijn ervaring is dat verstand inderdaad met de jaren komt. Toen ik jonger was, snapte ik van veel dingen ook de ernst niet. Leerproces met scha en schande en gelukkig kan ik alles nog met alle ledematen navertellen, maar ik heb ondertussen ook al genoeg waaghalzen op het kerkhof of in een rolstoel weten belanden. Niet iedereen heeft blijkbaar evenveel geluk. 3) Ik weet dat ik soms arrogant ben, maar moest die vuurpijl je kamer in lichterlaaie gezet hebben, zou je anders spreken. Mijn arrogantie is een manier om met dingen om te gaan. Ik wens anderen geen ongeluk toe en nee, ik zal mijn ethiek er niet in slaan, maar als ik door mijn arrogantie misschien enkele mensen kan doen nadenken en daar zit toevallig iemand bij die door na te denken aan schade ontloopt, is mijn opzet geslaagd. Ik ga niet de wereld verbeteren, maar moest men op een gegeven moment de schelen van mijn ogen niet geslagen hebben, zou ik hier hoogst waarschijnlijk niet gezeten hebben. Ik ben ook jonger geweest en heb ook dingen uitgehaald waarvan ik achteraf besef dat ik veel geluk had. En destijds vond ik de oudere generatie ook arrogante zakken die me geen plezier gunden. Ondertussen weet ik beter en besef ik dat ik zelf tot die generatie ben beginnen horen. Ik heb dingen meegemaakt die ik niet heb willen meemaken en die me getekend hebben. Ik kan er over klagen, maar ik kan ook dankbaar zijn voor de lessen die ik geleerd heb. Voor mij mag plezier maken, maar ik zou het tof vinden, dat pret niet in een tragedie eindigt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Vreemdeling
|
![]() Hoi iedereen,
Zonder ook maar 1 iemand zijn uitspraak tegen hem te houden wens ik jullie even de informatie te geven van graspop 2013, de weide, de camping en de security(crew) aangezien ik van donderdag tot maandag bij de campingcrew behoorde. kort samengevat: graspop is altijd het leukste festival geweest om te werken maar op een paar jaar tijd is de mentaliteit zwaar veranderd. Nu lijken eerder de jongeren die geen tomorrowlandkaartje konden bemachtigen af te zakken naar graspop en het zijn nu net die die het laatste jaren aan het verzieken zijn. Volgens mij zijn zelfs de meeste branden aangestoken door Waalse jongeren terwijl de Vlaamse jongeren hun af reageerde op alles wat los en vast stond, respect voor iemand anders zijn spullen is ver zoek heb ik mogen vaststellen. Het hoogte punt van dit jaar: +/- 15 walen die niks beters hadden te doen dan een koppeltje te terroriseren, het ging zover dat er op hun tent is gekotst, gezeikt en gescheten (ja echt gekakt), natuurlijk heeft onze baas hun dit "eigenhandig" ![]() En daar sta je dan, dus kan eigenlijk de oprichter van deze discussie zijn frustratie begrijpen. Ik ben een voorstander van minder regels maar dit kan alleen als ze hun hersenen meebrengen naar een festival. Ouders moesten het eens weten en ministers moesten eens willen meedraaien met ons de wet voor festival security in het bijzonder zou snel veranderen. Nu moeten we vriendelijk vragen geen gasfles in het vuur te gooien en hopen dat ze hun verstand gebruiken, doen ze dat niet dan kunnen we ze hoog uit buiten zetten als ze hun er niet weten uit liegen. Want ah ja als er twijfel bestaat kan het mij mijn badge kosten of een serieuze boete. Het meeste wat ik mis nu is het lachen en de leuke babbels met de echte graspop garde. Hoe de security op de festivalweide zelf is verlopen kan ik niet zeggen dit wordt door de graspop organisatie zelf geregeld en gedaan. Laatst gewijzigd door duiveltje : 12 juli 2013 om 03:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Geloof me vrij : ik ken heel die Wet Tobback beter van buiten dan ik het weesgegroet kan opzeggen. En ik weet dat iemand met een ministriële badge u niet mag aanraken. Wat je zegt over graspop en buiten zetten is trouwens niet correct. Hebt ge mij voor u staan en ge doet dat dan hebt ge inderdaad een klacht aan uw broek. En geloof me ook maar dat ik er 100% van overtuigd ben dat ik de winnaar van de klacht zal zijn. Je zou de eerste niet zijn die zijn job zo verliest (lang leve de bodybuilders portiers aan discotheken die graag vechten).
Wat moet gij in zo een geval doen : de mensen beleefd vragen het niet te doen. Of ze beleefd vragen het terrein te verlaten. Weigeren ze dan moet jij je verantwoordelijke of de politie bellen. Zij mogen die mensen dan verwijderen maar enkel na een officiële klacht van de verantwoordelijke van de organisatie. Leest uw boeken maar eens er op na (ik vermoed een klassieke EXE10 blok I en II gedaan) |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |