Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2004, 21:47   #41
Black Girlke
Banneling

Black Girlke's schermafbeelding

Standaard

ken die laffe venten die hun vrouw dagelijks afslaan, wanneer ze een schop onder hun ass krijgen van een echte man, draaien ze zich nog niet om en
lopen naar huis en werken hun frustratie uit op vrouw en kinderen ... vandaar
vrouw terug aan de haard bij het VB
Black Girlke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 21:50   #42
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Maar je hebt al wel je mening klaar over zijn vrouw... privé?
zijn vrouw was psyshich niet ok, heeft een kinderverbod en mag rond een straal van 50 meter niet in de buurt komen van Rob Verreycken. Het zegt al veel als een rechter zulke sancties oplegt voor een moeder, want meestal word de man benadeeld. Moest ze zich aan de afspraken hebben gehouden waren er nooit zo'n zaken gebeurt. Ze valde Rob Vereycken aan met pepper spray, logisch dat vroeg of laat de stoppen gaan doorslaan. Uiteraard word dit allemaal vergroot omdat het van het Vlaams Blok komt. Gelukkig heeft de kiezer en de doorsnee Vlaming dat door en werd er massaler dan ooit voor het Vlaams Blok gestemd.
Maar zulke zaken behoren tot de privé sfeer en heeft niets met de partij te maken! En nu terug naar je hok, rooie hond!
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 21:51   #43
Black Girlke
Banneling

Standaard

ROOIE HOND ???? en dat is...
Oud 3 augustus 2004, 21:52   #44
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Girlke
ken die laffe venten die hun vrouw dagelijks afslaan, wanneer ze een schop onder hun ass krijgen van een echte man, draaien ze zich nog niet om en
vrouw en man zijn gelijk bij het Vlaams Blok. Als de man of de vrouw beslist om thuis te blijven en op de kinderen te passen kan zij vergoed worden wanneer de andere gaat werken. Er zijn genoeg vrouwelijke kiezers en vrouwelijke politici bij het Blok, een belediging als u zo'n zaken durft te zeggen.
Een man en een vrouw vormt nog altijd de hoeksteen van onze samenleving.
Als je ziet hoe goed het Blok Morel behandeld kan je moeilijk spreken van discriminatie, in drie maanden tijd kroop ze naar de Blok top.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 21:54   #45
Black Girlke
Banneling

Standaard

schijn bedriegt, maak dat de domme ganzen wijs maar mij niet

Hitler groeide ook op bij die lieve Joden en nadien, dat weten we wel... voor wat neemt u ons
Oud 3 augustus 2004, 21:54   #46
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Post jij vanuit een vluchthuis?
Mijn medeleven.
Vandaar dat jij dat soort mannen zo goed kent... tssss.... kastreren moesten ze hen... tot de laatste vent...
Voor het stoute blok er was bestond dat allemaal ni...
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 21:57   #47
Black Girlke
Banneling

Standaard

Is veilger in een vluchthuis dan in cafe zoals Pit Stop waar je makkers rondhangen
Oud 3 augustus 2004, 22:00   #48
Fieseler

Standaard

Citaat:
schijn bedriegt, maak dat de domme ganzen wijs maar mij niet

Hitler groeide ook op bij die lieve Joden en nadien, dat weten we wel... voor wat neemt u ons
Pardon??????
HAHAHA... Hitler (Hiedler zijn zoon) opgebracht bij de joden...hahaha

Mag ik die ook lenen?
Mag ik U citeren?...woehoehoe
STOP!!! HULP!!!

Ik neem aan dat dat laatste een retorische vraag was?
Oud 3 augustus 2004, 22:03   #49
Fieseler

Standaard

Citaat:
Is veilger in een vluchthuis dan in cafe zoals Pit Stop waar je makkers rondhangen
Is 't echt veiliger daar?
Amaai... heb jij dan zo'n smoel om op te doefen?
Maar nee... 't zijn die gasten van de PIT STOP (!?)
Oud 3 augustus 2004, 22:09   #50
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Hitlers grootmoeder was Joods, de huisarts die zijn moeder behandelde was Joods, de kunstacademici van de Weense school waren Joods, zijn overste in de loopgraven was Joods, ... Die these valt niet te bewijzen, maar enkele aanwijzingen voor zijn frustratie zijn er wel.

Ian Kershaw - Hitler

Laatst gewijzigd door Praetorian : 3 augustus 2004 om 22:10.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 22:23   #51
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Hitlers grootmoeder was Joods, de huisarts die zijn moeder behandelde was Joods, de kunstacademici van de Weense school waren Joods, zijn overste in de loopgraven was Joods, ... Die these valt niet te bewijzen, maar enkele aanwijzingen voor zijn frustratie zijn er wel.

Ian Kershaw - Hitler
Hitlers grootmoeder Joods? Dat dacht ik niet. Als u het boek van Kershaw wat grondiger had gelezen, zou u geweten hebben dat het Schickelgruber-fabeltje niet meer is dan een populair verzinsel.
In het gebied waar de Schickelgrubers leefden (Hitlers vader veranderde zijn naam naar die van zijn pleegvader en oom Hiedler) woonden helemaal geen Joden, zo stelt Kershaw. Het verhaal van Hitlers grootmoeder die zwanger terugkeerde van een baan als poetsvrouw bij een rijke Joodse familie, is volkomen uit de lucht gegrepen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 22:24   #52
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler
Als je me wilt citeren heb ik graag dat je dat goed doet.
Ik heb het niet over een derde maar over een GEWAPEND KRIMINELE derde.

Om te antwoorden:
Sinds ze gewapend en wegens voorafgaand geweld veroordeeld WEEROM de aanval op haar kinderen inzette.
voor u mij beschuldigt, liefst eerst eens goed kijken! ik heb je volledig geciteerd, kijk maar in het gekleurde kadertje. mijn vraag ging echter maar over een deel van het citaat.

voor de rest is deze zaak al 100den keren aan bod geweest, dus ga ik er niet meer op in. we zullen zien wat het gerecht zegt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 22:34   #53
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Hitlers grootmoeder Joods? Dat dacht ik niet. Als u het boek van Kershaw wat grondiger had gelezen, zou u geweten hebben dat het Schickelgruber-fabeltje niet meer is dan een populair verzinsel.
In het gebied waar de Schickelgrubers leefden (Hitlers vader veranderde zijn naam naar die van zijn pleegvader en oom Hiedler) woonden helemaal geen Joden, zo stelt Kershaw. Het verhaal van Hitlers grootmoeder die zwanger terugkeerde van een baan als poetsvrouw bij een rijke Joodse familie, is volkomen uit de lucht gegrepen.
Ik heb nergens gelezen dat de these onmogelijk leek, heeft u een andere versie?
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ook volgende bronnen geraadpleegd zijn:
*Dr. J.S. Bartstra - Adolf Hitler
*Guido Knopp - Hitler, een balans
*John Lukacs - Hitler & de geschiedenis

Er is wel nergens in die boeken een vermelding geweest van een dergelijk verhaaltje, er werd wel geschreven dat de grootmoeder zelve een Joodse bekeerlinge was.
Oud 3 augustus 2004, 22:41   #54
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Ik heb nergens gelezen dat de these onmogelijk leek, heeft u een andere versie?
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ook volgende bronnen geraadpleegd zijn:
*Dr. J.S. Bartstra - Adolf Hitler
*Guido Knopp - Hitler, een balans
*John Lukacs - Hitler & de geschiedenis

Er is wel nergens in die boeken een vermelding geweest van een dergelijk verhaaltje, er werd wel geschreven dat de grootmoeder zelve een Joodse bekeerlinge was.
Hitlers grootmoeder was een aan lager wal gesukkelde, promiscue vrouw die haar zoon liet onderbrengen bij zijn oom, omdat ze niet voor hem kon zorgen. Het was die schaamte die Schickelgruber ertoe dreef zijn naam te veranderen in Hitler (wat eigenlijk Hiedler moest zijn), de naam van zijn oom.

Dat de moeder een Joodse bekeerlinge zou zijn geweest, lijkt me zeer weinig waarschijnlijk, ook omdat Kershaw er in zijn toch erg exhaustieve werk niet over spreekt. Wel ontkracht hij het verhaal als zou de grootmoeder bij een Joodse familie gewerkt hebben en haar kind halfjoods zou zijn.
Het lijkt me ook niet erg logisch dat een alleenstaande vrouw in het enggeestige en oerkatholieke Oostenrijk van de late 19e eeuw zich tot het Jodendom zou bekeren, in zo'n bloeiperiode van anti-semitisme.
Oud 3 augustus 2004, 22:53   #55
Praetorian

Standaard

Citaat:
Hitlers grootmoeder was een aan lager wal gesukkelde, promiscue vrouw die haar zoon liet onderbrengen bij zijn oom, omdat ze niet voor hem kon zorgen. Het was die schaamte die Schickelgruber ertoe dreef zijn naam te veranderen in Hitler (wat eigenlijk Hiedler moest zijn), de naam van zijn oom.

Dat de moeder een Joodse bekeerlinge zou zijn geweest, lijkt me zeer weinig waarschijnlijk, ook omdat Kershaw er in zijn toch erg exhaustieve werk niet over spreekt. Wel ontkracht hij het verhaal als zou de grootmoeder bij een Joodse familie gewerkt hebben en haar kind halfjoods zou zijn.
Het lijkt me ook niet erg logisch dat een alleenstaande vrouw in het enggeestige en oerkatholieke Oostenrijk van de late 19e eeuw zich tot het Jodendom zou bekeren, in zo'n bloeiperiode van anti-semitisme.
Het punt zou zijn dat de grootmoeder Joods was & zich dan bekeerde tot het katholicisme. Er wordt beweerd dat er ergens in de archieven de bewijzen in het kerkregister staan (verplicht door Concilie van Trente, o.a. invoering van de Liber Status Animarum). Maar het verhaal van een zwangere grootmoeder klopt totaal niet, ik heb dat ook niet beweerd (vermits de moeder dan maar de Joodse connectie zou hebben). Hitler zou dan opdracht hebben gegeven om deze bezwaarlijke documenten op te sporen en te vernietigen, er is nooit duidelijk geschept over deze zaak.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 3 augustus 2004 om 22:56.
Oud 3 augustus 2004, 23:09   #56
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het punt zou zijn dat de grootmoeder Joods was & zich dan bekeerde tot het katholicisme. Er wordt beweerd dat er ergens in de archieven de bewijzen in het kerkregister staan (verplicht door Concilie van Trente, o.a. invoering van de Liber Status Animarum). Maar het verhaal van een zwangere grootmoeder klopt totaal niet, ik heb dat ook niet beweerd (vermits de moeder dan maar de Joodse connectie zou hebben). Hitler zou dan opdracht hebben gegeven om deze bezwaarlijke documenten op te sporen en te vernietigen, er is nooit duidelijk geschept over deze zaak.
De moeder? Hitlers moeder was een braaf katholiek mädchen uit onverdachte hoek. Zijn vader, Aloïs Hitler, komt uit een schimmiger geslacht, maar dat zijn moeder een bekeerde Jodin zou zijn, lijkt me weinig aannemelijk.
Wat heeft een bekeerde Jodin immers verloren in een Oostenrijks boerengat? De Joden in Oostenrijk leefden sterk gecentraliseerd in de grote steden, voornamelijk Wenen. Zij vormden immers een vrij sektaire, hoogopgeleide klasse van academici, handelaars, kunstenaars, artsen...
Joodse boeren en handwerklieden vond je er niet. In Polen leefden die in grote getale, maar niet in Oostenrijk.
Oud 3 augustus 2004, 23:10   #57
Praetorian

Standaard

Citaat:
De moeder? Hitlers moeder was een braaf katholiek mädchen uit onverdachte hoek. Zijn vader, Aloïs Hitler, komt uit een schimmiger geslacht, maar dat zijn moeder een bekeerde Jodin zou zijn, lijkt me weinig aannemelijk.
Wat heeft een bekeerde Jodin immers verloren in een Oostenrijks boerengat? De Joden in Oostenrijk leefden sterk gecentraliseerd in de grote steden, voornamelijk Wenen. Zij vormden immers een vrij sektaire, hoogopgeleide klasse van academici, handelaars, kunstenaars, artsen...
Joodse boeren en handwerklieden vond je er niet. In Polen leefden die in grote getale, maar niet in Oostenrijk.
Je doet echt geen moeite om mijn tekst te lezen: ik breek juist die hypothese af.

Ik zal het eens in een stelling formuleren

Hitlers grootmoeder->joodse afkomst->bekeerd->katholieke grootmoeder
Waarbij het bewijs zou moeten gevonden worden in de kerkregisters.

Hopelijk was het deze keer eenvoudig genoeg, we zitten nu al enkele posts naast elkaar te praten.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 3 augustus 2004 om 23:12.
Oud 3 augustus 2004, 23:29   #58
basil
Provinciaal Statenlid

basil's schermafbeelding

Standaard

En nu graag de antecedenten van Black Girlke?
Om het wat overzichtelijk te houden zou ik aanraden te stoppen bij het Ijzertijdperk, het resterende deel van het geslacht Girlke heeft blijkbaar de evolutietrein gemist. 8)

Over Steve Stevaert:
"Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden."
basil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 23:31   #59
Fieseler

Standaard

Citaat:
Je doet echt geen moeite om mijn tekst te lezen: ik breek juist die hypothese af.

Ik zal het eens in een stelling formuleren

Hitlers grootmoeder->joodse afkomst->bekeerd->katholieke grootmoeder
Waarbij het bewijs zou moeten gevonden worden in de kerkregisters.

Hopelijk was het deze keer eenvoudig genoeg, we zitten nu al enkele posts naast elkaar te praten.
Moraal van het verhaal: De endlösung met de holocaust als gevolg is geenszins het gevolg van een of andere persoonlijke afrekening maar een kille hold-up van een gans volk door een politiek geniaal doch walgelijk onethisch monster.
Oud 3 augustus 2004, 23:37   #60
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
voor u mij beschuldigt, liefst eerst eens goed kijken! ik heb je volledig geciteerd, kijk maar in het gekleurde kadertje. mijn vraag ging echter maar over een deel van het citaat.

voor de rest is deze zaak al 100den keren aan bod geweest, dus ga ik er niet meer op in. we zullen zien wat het gerecht zegt.
Sorry ingenious... je hebt gelijk...excuus
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be