![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men zou eigenlijk recente sattelietfototjes moeten bekijken, zo ziet men onmiddelijk waar men 'openmaakt'. Citaat:
Monsa is uiteindelijk een grootse ramp. En nee, de door hun gebruikte gronden herbossen niet, noch iets anders. http://current.com/technology/939129...-president.htm http://www.naturalnews.com/036486_Mo...peachment.html http://www.mdzol.com/opinion/396335/ Enjoy! ZB Laatst gewijzigd door zonbron : 29 maart 2013 om 11:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maargoed ik doelde specifiek op Monsa als gewas veredelaar, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zaden zijn niet enkel GMO maar hebben tevens een uiterst schadelijke 'pesticide' nodig (vooral de soya). Zeer effectief, dat wel. Say bye bye wild live en lokale bevolking (dat laatste duurt wel even, maar gaat uiteindelijk zeer vlot). ![]() Laatst gewijzigd door zonbron : 29 maart 2013 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Idem om torretjes kapot te krijgen, daar gebruik dan weer de 7 voudige dosis voor om het er vervolgens fors op te spuiten. Dus het idee erachter om ipm met extreme overdosis te gaan werken, met herbicide en pesticide die wel werken is an sich zo slecht nog niet. Let wel, landbouw in de tropen en het gematigd klimaat is een verschil dag en nacht, betreft aanpak. Daarbij je hebt geen antwoord gegeven dat indien er niet met GMO en hiernieuwde pesticiden, fungiciden, en herbiciden gewerkt gaat worden, er nog veel meer landbouwgrond in L Amerika nodig is, ofwel nog meer inheemsen die naar de barrios moeten verhuizen. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 maart 2013 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt U al eens geprobeerd afkooksel van tabakbladeren te sproeien? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rustig @eno2, ik weet het wel. We moeten niet afwijken hier.
Maar er valt natuurlijk veel meer te vertellen over de TEXACO/CHEVRON-milieuramp in Equador dan over de relatie China & Equador... Maar zonder twijfel weet U over dat laatste meer te verkondigen, all ears... Ik zal in deze draad geen off topics meer posten, echt beloofd hoor! Laatst gewijzigd door zonbron : 29 maart 2013 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iig we hebben hier te maken met in volkstaal genoemde cut cutties, dat zijn torretjes dat alles wat blad behalve van een boom, letterlijk kaalvreten. Alles heb ik uitgeprobeerd waaronder ook pepper, knoflook, en jawel ook tabak. Zeepwater werkt als biologisch bestrijdingsmiddel nog het beste vind ikzelf, echter tegen die cut cutties is niets tegen opgewassen. Daarom hebben de marrons ook verspreid hun kostgronden in het bos, en verbouwen ze alles door elkaar; dit is een zeer effectieve wijze van ziekte/plaag bestrijding. die marrons zijn ook zo slim om groentes te verbouwen dat niet door die cut cutties worden aangetast. Probleem van dit soort landbouw is dat het zeer arbeidsintensief is, en nauwelijks wat oplevert. Ter nadruk, hier kan een oogst letterlijk in 2 weken om zeep geholpen worden door schimmels, torretjes, of vliegen die horizontaal paren, noem maar op, als men er niet op tijd met de spuit en de volle dosis bij is. Tenminste afhankelijk van gewas. Bijvoorbeeld suikerriet of cassave kent nagenoeg geen natuurlijke vijanden, itt mais of soya. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 maart 2013 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Simpelweg, doet U maar wat die marrons planten en buiten dat kan U iets klein verbouwen voor eigen gebruik en spuit U er maar op los. Aanpassen aan de omgeving zal uiteindelijk de beste oplossing zijn mijn beste, alhoewel U dat niet graag zal horen. Veel geluk ermee in elk geval. (raar dat die tabak niet werkt, veelzeggend...) Torretjes in de mais.... grrrrrrrrr ![]() ![]() ![]() Yop, die gaan er wild op los... 1 week en alles opgevreten (exact een tweetal weken voor die echt rijp is). Dan zit er nog enkel wat stof onder de bladeren van de kolf... Nou ja, ik ken ze... mmm ![]() (en dan zwijgen we nog over plagen van vogels en ratten, ook niet van de poes) Laatst gewijzigd door zonbron : 29 maart 2013 om 13:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Betreft de werkelijke wereld, de wereldbevolking is 7 miljard, en die moet gevoed worden, punt ! Echter idd als hobbyist kan je jezelf met de nodige inspanning van voedsel voorzien, doch onmogelijk voor 7 miljard mensen om te doen Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 maart 2013 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik doe nog eens een poging om u eruit te helpen; Volgens uw uitleg moeten mensen dus steeds meer dezelfde fouten maken en mag daar niets tegen gedaan worden, want … wij hebben die fouten in het verleden ook gemaakt. M.a.w. dit is de blauwdruk van hoe je de wereld binnen de kortste keren naar de verdoemenis kan helpen. Laten we uw zienswijze nog wat uitbreiden; De ex drugs verlaafde vader mag zijn drugsverlaafde zoon daar niet voor behoeden … want hij is zelf drugsverslaafde geweest. Laatst gewijzigd door Blue Sky : 29 maart 2013 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Nog een aantal ecosystemen overhoop halen en ergens gaan we die kritieke grens bereiken waardoor alles als een jelly pudding in mekaar stort en eens kijken hoe we dan 7 miljard mensen gaan voeden. Het enige wat er dan nog genoeg op voorraad is om op te eten zijn wij zelf bon appetit ![]() Laatst gewijzigd door slegie : 29 maart 2013 om 14:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Des te meer soya oplevert in de cerrado, des te later of niet dat de (grotendeels) Amazone aan de beurt is. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 maart 2013 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 maart 2013 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() O ja,ik heb NIKS tegen bossen en beesten,en er zijn weinig bewijzen dat mensen iets "leren" tenzij door eigen schade en schande.Zo zit Homo Sapiens in elkaar ..... ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 29 maart 2013 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |