Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2013, 11:00   #41
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
In Brazilie wordt er voornamelijk in de cerrado en het grensgebied van de cerrado gekapt, tevens wordt er gekapt in de hoger gelegen tropische gebieden,echter dat laatste is niet zo veel oppervlakte van.De reden is als volgt; In het tropisch regenwoud landbouw bedrijven gaat zeer lastig, vanwege de extreem onvruchtbare gronden of zelfs een soort van giftige gronden ivm hoge concentraties bauxiet in de bodem, alsook de regen maakt dat oogsten moeilijk en met de nodige derving gaat, palmolie is wel een goede optie, echter vraagt weer om extreem goedkope arbeid, daarentegen het arbeidsloon in Brazilie is allesbehalve meer laag te noemen.
Ik ben met bijna alles akkoord, maar in het grensgebied met , Equador, Peru en zelfs Bolivie gaat de veeteelt zeer goed. Kap kap...

Men zou eigenlijk recente sattelietfototjes moeten bekijken, zo ziet men onmiddelijk waar men 'openmaakt'.

Citaat:
Zelf vind ik dat Monsato doet goed werk doet, nml de hogere opbrengst per hectare, de minder bush er tegen de vlakte hoeft te gaan. Zie het zo, als er jaarlijks bv 3% hogere opbrengsten valt te behalen, dan hoeft er 3% minder gerooid te worden.
Monsa zit achter de recente 'coup' in Paraguay en veel meer.

Monsa is uiteindelijk een grootse ramp. En nee, de door hun gebruikte gronden herbossen niet, noch iets anders.

http://current.com/technology/939129...-president.htm

http://www.naturalnews.com/036486_Mo...peachment.html

http://www.mdzol.com/opinion/396335/

Enjoy!

ZB
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 maart 2013 om 11:02.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 11:09   #42
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht

Monsa zit achter de recente 'coup' in Paraguay en veel meer.

Monsa is uiteindelijk een grootse ramp. En nee, de door hun gebruikte gronden herbossen niet, noch iets anders.
Die Duitse doopsgezinde slavendrijvers in Paraquay zijn idd 1 met Monsa.

Maargoed ik doelde specifiek op Monsa als gewas veredelaar,
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 11:18   #43
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

Tomm, dat citaat komt niet van mij.
Er is op een of andere manier een fout gemaakt
Jullie hebben weer lustig de quote-tags verminkt
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 11:22   #44
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Yup, de Amerikanen moeten dringend afgegrensd worden op eigen terrein, en dan nog...
Het gaat hier over China en Ecuador.
Oud 29 maart 2013, 11:29   #45
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Duitse doopsgezinde slavendrijvers in Paraquay zijn idd 1 met Monsa.

Maargoed ik doelde specifiek op Monsa als gewas veredelaar,
Right... 'veredelaar'...

Die zaden zijn niet enkel GMO maar hebben tevens een uiterst schadelijke 'pesticide' nodig (vooral de soya).

Zeer effectief, dat wel. Say bye bye wild live en lokale bevolking (dat laatste duurt wel even, maar gaat uiteindelijk zeer vlot).
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 maart 2013 om 11:30.
Oud 29 maart 2013, 12:24   #46
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Right... 'veredelaar'...

Die zaden zijn niet enkel GMO maar hebben tevens een uiterst schadelijke 'pesticide' nodig (vooral de soya).

Zeer effectief, dat wel. Say bye bye wild live en lokale bevolking (dat laatste duurt wel even, maar gaat uiteindelijk zeer vlot).
Probeer in de tropen iets onkruid vrij te houden, zonder herbicide, ik wens je veeeeeeeeeeeeeeeel succes. Zelf heb ik onlangs in mijn de 20-voudige dosis glyphosate gebruikt om mijn tuin van het gras te ontdoen. Bij lagere doseringen heeft het nauwelijks effect.

Idem om torretjes kapot te krijgen, daar gebruik dan weer de 7 voudige dosis voor om het er vervolgens fors op te spuiten.

Dus het idee erachter om ipm met extreme overdosis te gaan werken, met herbicide en pesticide die wel werken is an sich zo slecht nog niet.

Let wel, landbouw in de tropen en het gematigd klimaat is een verschil dag en nacht, betreft aanpak.

Daarbij je hebt geen antwoord gegeven dat indien er niet met GMO en hiernieuwde pesticiden, fungiciden, en herbiciden gewerkt gaat worden, er nog veel meer landbouwgrond in L Amerika nodig is, ofwel nog meer inheemsen die naar de barrios moeten verhuizen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 maart 2013 om 12:27.
Oud 29 maart 2013, 12:28   #47
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer in de tropen iets onkruid vrij te houden, zonder herbicide, ik wens je veeeeeeeeeeeeeeeel succes. Zelf heb ik onlangs in mijn de 20-voudige dosis glyphosate gebruikt om mijn tuin van het gras te ontdoen. Bij lagere doseringen heeft het nauwelijks effect.

Idem om torretjes kapot te krijgen, daar gebruik dan weer de 7 voudige dosis voor om het er vervolgens fors op te spuiten.

Dus het idee erachter om ipm met extreme overdosis te gaan werken, met herbicide en pesticide die wel werken is an sich zo slecht nog niet.

Let wel, landbouw in de tropen en het gematigd klimaat is een verschil dag en nacht, betreft aanpak.

Daarbij je hebt geen antwoord gegeven dat indien er niet met GMO en hiernieuwde pesticiden, fungiciden, en herbiciden gewerkt gaat worden, er nog veel meer landbouwgrond in L Amerika nodig, ofwel nog meer inheemsen die naar de barrios moeten verhuizen.
Zonder er al te ver op in te gaan...

Hebt U al eens geprobeerd afkooksel van tabakbladeren te sproeien?

HIER
Oud 29 maart 2013, 12:31   #48
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het gaat hier over China en Ecuador.
Rustig @eno2, ik weet het wel. We moeten niet afwijken hier.

Maar er valt natuurlijk veel meer te vertellen over de TEXACO/CHEVRON-milieuramp in Equador dan over de relatie China & Equador... Maar zonder twijfel weet U over dat laatste meer te verkondigen, all ears...

Ik zal in deze draad geen off topics meer posten, echt beloofd hoor!
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 maart 2013 om 12:35.
Oud 29 maart 2013, 13:14   #49
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zonder er al te ver op in te gaan...

Hebt U al eens geprobeerd afkooksel van tabakbladeren te sproeien?

Sjoh, ik heb zelfs dat spul gebruikt waar Indianen hun pijlen mee giftig maken, en als men dat spul in een kreekje gooit, de vissen vanzelf komen bovendrijven. Dit betreft een sap van een wortel van een plant alsook van een liaan. Sorry ik kan ff niet meer op de naam van die plant en liaan komen. Maar zelfs dat is niet afdoende zijnde biologisch bestrijdingsmiddel.

Iig we hebben hier te maken met in volkstaal genoemde cut cutties, dat zijn torretjes dat alles wat blad behalve van een boom, letterlijk kaalvreten. Alles heb ik uitgeprobeerd waaronder ook pepper, knoflook, en jawel ook tabak. Zeepwater werkt als biologisch bestrijdingsmiddel nog het beste vind ikzelf, echter tegen die cut cutties is niets tegen opgewassen.

Daarom hebben de marrons ook verspreid hun kostgronden in het bos, en verbouwen ze alles door elkaar; dit is een zeer effectieve wijze van ziekte/plaag bestrijding. die marrons zijn ook zo slim om groentes te verbouwen dat niet door die cut cutties worden aangetast. Probleem van dit soort landbouw is dat het zeer arbeidsintensief is, en nauwelijks wat oplevert.

Ter nadruk, hier kan een oogst letterlijk in 2 weken om zeep geholpen worden door schimmels, torretjes, of vliegen die horizontaal paren, noem maar op, als men er niet op tijd met de spuit en de volle dosis bij is. Tenminste afhankelijk van gewas. Bijvoorbeeld suikerriet of cassave kent nagenoeg geen natuurlijke vijanden, itt mais of soya.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 maart 2013 om 13:28.
Oud 29 maart 2013, 13:23   #50
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sjoh, ik heb zelfs dat spul gebruikt waar Indianen hun pijlen mee giftig maken, en men als dat spul in een kreekje gooit, de vissen vanzelf komen bovendrijven. Dit betreft een sap van een wortel van een plant alsook van een liaan. Sorry ik kan ff niet meer op de naam van die plant en liaan komen. Maar zelfs dat is niet afdoende zijnde biologisch bestrijdingsmiddel.

Iig we hebben hier te maken met in volkstaal genoemde cut cutties, dat zijn torretjes dat alles wat blad behalve van een boom, letterlijk kaalvreten. Alles heb ik uitgeprobeerd waaronder ook pepper, knoflook, en jawel ook tabak. Zeepwater werkt als biologisch bestrijdingsmiddel nog het beste vind ikzelf, echter tegen die cut cutties is niets tegen opgewassen.

Daarom hebben de marrons ook verspreid hun kostgronden in het bos, en verbouwen ze alles door elkaar; dit is een zeer effectieve wijze van ziekte/plaag bestrijding. die marrons zijn ook zo slim om groentes te verbouwen dat niet door die kot kotties worden aangetast. Probleem van dit soort landbouw is dat het zeer arbeidsintensief is, en nauwlijks wat oplevert.

Ter nadruk, hier kan een oogst letterlijk in 2 weken om zeep geholpen worden door schimmels, torretjes, of vliegen die horizontaal paren, noem maar op, als men er niet op tijd met de spuit en de volle dosis bij is. Tenminste afhankelijk van gewas. Bijvoorbeeld suikerriet of cassave kent nagenoeg geen natuurlijke vijanden, itt mais of soya.
Als ik van de moderator @eno2 hier nog even kort mag op antwoorden...

Simpelweg, doet U maar wat die marrons planten en buiten dat kan U iets klein verbouwen voor eigen gebruik en spuit U er maar op los.

Aanpassen aan de omgeving zal uiteindelijk de beste oplossing zijn mijn beste, alhoewel U dat niet graag zal horen.

Veel geluk ermee in elk geval. (raar dat die tabak niet werkt, veelzeggend...)

Torretjes in de mais.... grrrrrrrrr

Yop, die gaan er wild op los... 1 week en alles opgevreten (exact een tweetal weken voor die echt rijp is). Dan zit er nog enkel wat stof onder de bladeren van de kolf... Nou ja, ik ken ze... mmm

(en dan zwijgen we nog over plagen van vogels en ratten, ook niet van de poes)
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 29 maart 2013 om 13:32.
Oud 29 maart 2013, 13:37   #51
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Aanpassen aan de omgeving zal uiteindelijk de beste oplossing zijn mijn beste, alhoewel U dat niet graag zal horen.
Er zijn 2 werelden ZB, de werkelijke wereld en de sprookjes wereld.

Betreft de werkelijke wereld, de wereldbevolking is 7 miljard, en die moet gevoed worden, punt !

Echter idd als hobbyist kan je jezelf met de nodige inspanning van voedsel voorzien, doch onmogelijk voor 7 miljard mensen om te doen

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 maart 2013 om 13:49.
Oud 29 maart 2013, 13:53   #52
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Equador heeft dan hoogstwaarschijnlijk nog steeds veel meer woud(en veel minder mensen,er is een evenredig verband) over dan gans West-Europa.
Het zou ons passen ons opgestoken wijsvingertje weg te moffelen en te zwijgen.Want op het gebied van "milieu" verdienen wij,overdreven talrijke volgevretenen, nauwelijks meer dan een opgestoken middenvinger.....
Zit u nu nog altijd vast in die hersen spin? Het lijkt wel een oncontroleerbare fobie.

Ik doe nog eens een poging om u eruit te helpen;
Volgens uw uitleg moeten mensen dus steeds meer dezelfde fouten maken en mag daar niets tegen gedaan worden, want … wij hebben die fouten in het verleden ook gemaakt. M.a.w. dit is de blauwdruk van hoe je de wereld binnen de kortste keren naar de verdoemenis kan helpen.
Laten we uw zienswijze nog wat uitbreiden;
De ex drugs verlaafde vader mag zijn drugsverlaafde zoon daar niet voor behoeden … want hij is zelf drugsverslaafde geweest.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 29 maart 2013 om 13:57.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 13:55   #53
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:

Betreft de werkelijke wereld, de wereldbevolking is 7 miljard, en die moet gevoed worden, punt !

Echter idd als hobbyist kan je jezelf met de nodige inspanning van voedsel voorzien, doch onmogelijk voor 7 miljard mensen om te doen
In de werkelijke wereld kan en moet het rooien van Amazonië belet worden.
Oud 29 maart 2013, 14:01   #54
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

http://www.youtube.com/watch?v=t2mU6USTBRE
HIER
Oud 29 maart 2013, 14:11   #55
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Indien de mensen niet doordachter met de planeet gaat omgaan en enkel maar denkt aan winst bejag en de eigen soort 7 miljard mensen om te voeden dan zal er binnen enkele decennia vanzelf wel een shifting komen van de natuur op de mensheid en kunnen die 7 miljard vrij snel nog maar 7 miljoen worden.

Nog een aantal ecosystemen overhoop halen en ergens gaan we die kritieke grens bereiken waardoor alles als een jelly pudding in mekaar stort en eens kijken hoe we dan 7 miljard mensen gaan voeden. Het enige wat er dan nog genoeg op voorraad is om op te eten zijn wij zelf bon appetit

Laatst gewijzigd door slegie : 29 maart 2013 om 14:12.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 16:46   #56
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
In de werkelijke wereld kan en moet het rooien van Amazonië belet worden.
Paraquay ligt in de cerrado, en niet in het Amazone gebied.

Des te meer soya oplevert in de cerrado, des te later of niet dat de (grotendeels) Amazone aan de beurt is.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 maart 2013 om 16:57.
Oud 29 maart 2013, 16:50   #57
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Indien de mensen niet doordachter met de planeet gaat omgaan en enkel maar denkt aan winst bejag en de eigen soort 7 miljard mensen om te voeden dan zal er binnen enkele decennia vanzelf wel een shifting komen van de natuur op de mensheid en kunnen die 7 miljard vrij snel nog maar 7 miljoen worden.

Nog een aantal ecosystemen overhoop halen en ergens gaan we die kritieke grens bereiken waardoor alles als een jelly pudding in mekaar stort en eens kijken hoe we dan 7 miljard mensen gaan voeden. Het enige wat er dan nog genoeg op voorraad is om op te eten zijn wij zelf bon appetit
Mee eens, maar we hebben nu te maken met 7 miljard mensen, zodoende als we de wildernis zoveel mogelijk buiten schot willen houden, dan is de toepassing van Franken planten en - dieren onoverkomelijk.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 29 maart 2013 om 16:53.
Oud 29 maart 2013, 16:52   #58
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
helaas krijg ik dit als bericht

Citaat:

The uploader has not made this video available in your country.
Oud 29 maart 2013, 17:17   #59
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Zit u nu nog altijd vast in die hersen spin? Het lijkt wel een oncontroleerbare fobie.

Ik doe nog eens een poging om u eruit te helpen;
Volgens uw uitleg moeten mensen dus steeds meer dezelfde fouten maken en mag daar niets tegen gedaan worden, want … wij hebben die fouten in het verleden ook gemaakt. M.a.w. dit is de blauwdruk van hoe je de wereld binnen de kortste keren naar de verdoemenis kan helpen.
Laten we uw zienswijze nog wat uitbreiden;
De ex drugs verlaafde vader mag zijn drugsverlaafde zoon daar niet voor behoeden … want hij is zelf drugsverslaafde geweest.
Ik heb nooit gezegd dat ik dat niet jammer vind.....Ik werk niet als journalist bij de VRT,daar heeft men ook de neiging te insinueren dat,als je zegt dat je graag blauw ziet je dan wel een gloeiende hekel moet hebben aan rood......en vervolgens zou je dan moeten uitleggen waarom je een hekel hebt aan rood terwijl je niet eens zelf zoiets beweerd hebt...

O ja,ik heb NIKS tegen bossen en beesten,en er zijn weinig bewijzen dat mensen iets "leren" tenzij door eigen schade en schande.Zo zit Homo Sapiens in elkaar .....

Laatst gewijzigd door kelt : 29 maart 2013 om 17:19.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 21:16   #60
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Zo zo. Nu ben je ook ook nog een milieu activist.
Ah ja, het komt hem goed uit nu het zijn yankee-vriendjes eens niet zijn die de aardkloot leegroven en om zeep helpen.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be