Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2013, 17:21   #41
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Foutjes, en zeker schrijffoutjes kunnen iedereen overkomen en dat is zeker niet erg.
Maar als je iemand terecht wil wijzen door scherp uit de hoek te komen , kan het best wel vermeden worden.
laat mij u vooral niet stoppen om rustig verder alsof te doen.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 18:19   #42
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
laat mij u vooral niet stoppen om rustig verder alsof te doen.
Pff, voorspelbaar en daardoor eentonig wat je hier schrijft en daarom heeft het weinig zin daarop nog verder te reageren.

Trouwens ik verwees bovendien hoofdzakelijk naar je sneer in de richting van een ander forumlid.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=168
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Tientallen voorbeelden in de industriële wereld, maar die ken jij toch niet. Daarom een voorbeeld uit de maatschappij : Noël Slangen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Zelfs al zou ik inderdaad de industriële wereld niet kennen, dan nog zou een beginnende kastendenker horen te weten dat op de vraag "toppers waarin" bezwaarlijk een persoonsnaam volgen kan. Junior, ben jij er wel?
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 18:38   #43
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Pff, voorspelbaar en daardoor eentonig wat je hier schrijft en daarom heeft het weinig zin daarop nog verder te reageren.

Trouwens ik verwees bovendien hoofdzakelijk naar je sneer in de richting van een ander forumlid.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=168
u verwees. tot daar volg ik u. beschikt u buiten de voorgenoemde capaciteit tot verwijzen en de prijzenswaardige charitatieve inborst om collegae kastendenkers ter hulp te snellen nog over ter zake doende argumenten ?

Oud 31 maart 2013, 18:40   #44
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Alle boekjes worden binnenkort samengeteld tot één som.
Je kan nog wat op je kinderen hun naam zette, je kleinkinderen desnoods, je vrouw...je lief...enz..
Maar alle boekjes worden per naam samengenomen binnenkort, en waarschijnlijk ook vele buitenlandse gegevens worden vrijgegeven.
Voor Duitse rekeningen van burgers uit andere lidstaten geeft de Schufa de inlichtingen over die rekeningen al sedert juli 2005 door aan de belastingdiensten van andere lidstaten, zelfs ongevraagd.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 18:47   #45
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Voor Duitse rekeningen van burgers uit andere lidstaten geeft de Schufa de inlichtingen over die rekeningen al sedert juli 2005 door aan de belastingdiensten van andere lidstaten, zelfs ongevraagd.
prachtige zaak.

Oud 31 maart 2013, 19:56   #46
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Ben ik nu gek aan het worden of ben ik zo arm ?
De media spreekt over onze kleine spaarders van 100.000 € of het een peulschil is.
100.000 € of 4.000.000 oude Bef ( die er maar te liggen liggen, welke je niet nodig hebt de eerste komende jaren )
Dit noemt nu - De kleine spaarder -

Ik vraag mij af wat een gemiddelde spaarder is en wat een grote spaarder is.

We spreken hier niet over de waarde van je eigendom, nee enkel over cash.

Indien 100.000€ als klein grut wordt aanzien, dan vraag ik mij af waarom er elke week op de lotto wordt gespeeld om 5000€ te winnen.

Nog meer, hij met een spaarboekje van 50.000 € is blijkbaar een landloper geworden.

Mijn conclusie : Belgie staat op zijn kop
Awel meneer, ik zal je antwoorden.
Omdat je bvb als kleine zelfstandige een pensioen hebt van ca .1.000€.
Indien je daar huishuur, verwarming (ca.50% belast) en wat eten af houdt je reeds te kort komt.
Als je dan pech hebt nog tot je 80ste te leven, zelfs zonder ziek te worden, zul je merken dat die 100.000€ veel te vlug opgesoepeerd zijn.
Als burger dien je te rekenen niet te dromen zoals de overheid met onze overheidsfinanciën.
Oud 31 maart 2013, 23:29   #47
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Banken moeten dat niet meer uitwisselen met elkander, de data wordt via kruispunt software automatisch doorgegeven met de fiscus.
Stond onlangs in de gazet. De fiscus kan nu al of zeer binnenkort gewoon op hun scherm zien waar je overal een rekening hebt en de stand van uw rekeningen en zo verder.

Voor wie geld in het zwart verdiend zal de bank geen plaats meer zijn om het te deponeren.

Als je weet dat vele handelaars bv "dagelijks" honderden of soms duizenden euro's in het zwart verdienen, mag je er donder op zeggen dat men nu op zoek is naar manieren om dat geld ergens te plaatsen zonder tracering. En waar dat dan is dat vraagt iedereen zich nu wel af.
Momenteel is men aan het nadenken over "bitcoins"...maar hoe dat juist werkt en of het zal werken is nog maar de vraag.
Het gaat heel simpel worden
We gaan in 2werelden leven
A) Deze van het officiele geld
B) Deze van het zwart geld

Zij die er hebben voor gekozen van "mijn huisje,mijntuintje" zullen het zwaar keijgen omdat deze in de witte circuit zitten.
Doch de meer avontuurlijke personen ( ongehuwd, geen eigendom en geen kinderen) zullen het goed krijgen.
Denk er aan, dat zwart geld in slechte tijden ( deze moeten nog komen) meer waard is als goud.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 23:36   #48
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat heel simpel worden
We gaan in 2werelden leven
A) Deze van het officiele geld
B) Deze van het zwart geld

Zij die er hebben voor gekozen van "mijn huisje,mijntuintje" zullen het zwaar keijgen omdat deze in de witte circuit zitten.
Doch de meer avontuurlijke personen ( ongehuwd, geen eigendom en geen kinderen) zullen het goed krijgen.
Denk er aan, dat zwart geld in slechte tijden ( deze moeten nog komen) meer waard is als goud.
Idd het zal worden, een steak met bonnetje zal 25€ en één zonder bon zal 5€ kosten.
Uiteindelijk is die 5€ meer waard zwart dan 25€ in wit.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 23:43   #49
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Awel meneer, ik zal je antwoorden.
Omdat je bvb als kleine zelfstandige een pensioen hebt van ca .1.000€.
Indien je daar huishuur, verwarming (ca.50% belast) en wat eten af houdt je reeds te kort komt.
Als je dan pech hebt nog tot je 80ste te leven, zelfs zonder ziek te worden, zul je merken dat die 100.000€ veel te vlug opgesoepeerd zijn.
Als burger dien je te rekenen niet te dromen zoals de overheid met onze overheidsfinanciën.
Jij bekijkt spaargeld anders dan ik.
Voor mij is spaargeld, geld dat al jaren op je boekje staat en waar je elke maand wat bijlegt.
Jij zit al in het stadium dat je je spaargeld moet gebruiken om te kunnen leven.
Wat je zegt over die 1000€/maand = inderdaad een schandaal voor het zelfstandigen statuut. Anderzijds kan je dan weer zeggen, indien je tijdens je zelfstandigheid MEER had afgedragen, zat je nu misschien tussen de 2-3000€/maand en hoefde je niet aan je spaarboek te komen.
Ik ben ook zelfstandige geweest en veel collegas leefden er maar op los ( dikke mercedes op leasing - horeca onkosten tegen de sterren op enz...)
Je moet de dag van vandaag, minstens 2500€ netto hebben om goed te kunnen leven (belastingen reeds afgetrokken)
Oud 31 maart 2013, 23:45   #50
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij bekijkt spaargeld anders dan ik.
Voor mij is spaargeld, geld dat al jaren op je boekje staat en waar je elke maand wat bijlegt.
Jij zit al in het stadium dat je je spaargeld moet gebruiken om te kunnen leven.
Wat je zegt over die 1000€/maand = inderdaad een schandaal voor het zelfstandigen statuut. Anderzijds kan je dan weer zeggen, indien je tijdens je zelfstandigheid MEER had afgedragen, zat je nu misschien tussen de 2-3000€/maand en hoefde je niet aan je spaarboek te komen.
Ik ben ook zelfstandige geweest en veel collegas leefden er maar op los ( dikke mercedes op leasing - horeca onkosten tegen de sterren op enz...)
Je moet de dag van vandaag, minstens 2500€ netto hebben om goed te kunnen leven (belastingen reeds afgetrokken)
Niet dat het nietwaar is, maar klik eens en geef eens het juiste omzetcijfer a.u.b.
http://www.fiscaleplanning.be/index....ubmenu=Brutto2
Zet het eens om in een uurloon als je wil terwijl je bezig bent.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 maart 2013 om 23:45.
Oud 31 maart 2013, 23:54   #51
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet dat het nietwaar is, maar klik eens en geef eens het juiste omzetcijfer a.u.b.
http://www.fiscaleplanning.be/index....ubmenu=Brutto2
Zet het eens om in een uurloon als je wil terwijl je bezig bent.
Dat is andere koek
Ik zou maar 1120€/maand netto overhouden ( kan ik niet van leven - niemand trouwens - denk ik)
Ik zit wel in een ander statuut als de meeste Belgen en hoef geen belastingen of wat dan ook aan de staat te betalen.
Hoe dit komt, kan ik niet uitleggen hier

Even verder nagedacht
Nu ik dit weet, ik had NOOIT officieel gaan werken daar je maar een beetje meer hebt als het minimumloon ( welke je toch krijgt van het ocmw)

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 31 maart 2013 om 23:57.
Oud 31 maart 2013, 23:56   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zal een beetje helpen.
Je moet 78000€ omzet draaien zonder kosten om 30'000€ netto over te houden.

Dat is minimaal 48€ en een sjiek per uur zonder onkosten. Dat is pakweg 6500€ per maand.

Met onkosten weet ik niet waar we gaan uitkomen.

Laatst gewijzigd door Mambo : 31 maart 2013 om 23:57.
Oud 1 april 2013, 00:01   #53
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als men eens nadenkt dat de meeste zelfstandigen, kleine en midden grote kmo's en zelfs redelijke grote nv's of kmo nauwelijks 1 tot 5 € per werknemer verdiend heden ten dage....waar is het nut nog om die zaak verder open te houden?

Hoeveel werknemers heeft men nodig om een klein inkomen van netto 30'000€ te bekomen?

Staat daar ooit eens 1 iemand bij stil?
Me dunkt ....nooit!
Oud 1 april 2013, 00:02   #54
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal een beetje helpen.
Je moet 78000€ omzet draaien zonder kosten om 30'000€ netto over te houden.

Dat is minimaal 48€ en een sjiek per uur zonder onkosten. Dat is pakweg 6500€ per maand.

Met onkosten weet ik niet waar we gaan uitkomen.
Als je dat omrekent en moet vragen/uur aan een klant, sluit dan al maar je boeken ( geen klant die je nog laat komen)

In alle sectoren is het meer en meer aan het komen, dat men een offerte geeft officieel en dat na een pintje hetzelfde werk kan uitvoeren in het zwart indien je de btw laat vallen.
Alle partijen zijn dan gediend ( behalve de staat natuurlijk)

Ik ken zelfs een sterren restaurant welke de btw van je prijs aftrekt indien je geen btw bonnetje moet hebben - Wie gaat er hier nu tegenin komen ?

Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 1 april 2013 om 00:04.
Oud 1 april 2013, 00:06   #55
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je dat omrekent en moet vragen/uur aan een klant, sluit dan al maar je boeken ( geen klant die je nog laat komen)

In alle sectoren is het meer en meer aan het komen, dat men een offerte geeft officieel en dat na een pintje hetzelfde werk kan uitvoeren in het zwart indien je de btw laat vallen.
Alle partijen zijn dan gediend ( behalve de staat natuurlijk)
Voila we zijn wat me dunkt het eens dat niemand of toch weinigen zich nog gaan bezighouden hiermee.
Als je aan 16,75€ uw diensten in het zwart aanbied happen ze allemaal toe en je hebt ook 30'000€ en bent geen slaaf van uw afbetalingen aan de sociale zekering en de fiscale klootkas.
Oud 1 april 2013, 00:08   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor alle duidelijkheid; uren per jaar worden gerekend op 1600 u per man/jaar.
(er zijn er die er minder doen natuurlijk, maar er zijn er ook die het dubbel bijna doen)
Oud 1 april 2013, 00:12   #57
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Als men eens nadenkt dat de meeste zelfstandigen, kleine en midden grote kmo's en zelfs redelijke grote nv's of kmo nauwelijks 1 tot 5 € per werknemer verdiend heden ten dage....waar is het nut nog om die zaak verder open te houden?

Hoeveel werknemers heeft men nodig om een klein inkomen van netto 30'000€ te bekomen?

Staat daar ooit eens 1 iemand bij stil?
Me dunkt ....nooit!
Daarom dat ik heb geschreven dat we in 2 werelden gaan leven ( wit en zwart)
Ik zal je eens iets verklappen.
Ik ga maar 1x/jaar winkelen voor nieuwe kleding ( soms in de zomer en soms in de winter)
Ik koop steeds alles in 1 zaak en dat draait jaarlijks zo tussen de 1000-2000€
Als ze met de afrekening bezig zijn leg ik zsteeds mijn creditkaart op de toog en in mijn ander hand hen ik steeds een paar duizend € vast.
Vraag maar eens hoe ze het liefst willen betaald worden - Cash natuurlijk en achter een % moet je niet vragen, dit zeggen ze zelf er onmiddelijk bij.
De optelling gebeurt dan wel met potlood en papier
Oud 1 april 2013, 00:14   #58
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom dat ik heb geschreven dat we in 2 werelden gaan leven ( wit en zwart)
Ik zal je eens iets verklappen.
Ik ga maar 1x/jaar winkelen voor nieuwe kleding ( soms in de zomer en soms in de winter)
Ik koop steeds alles in 1 zaak en dat draait jaarlijks zo tussen de 1000-2000€
Als ze met de afrekening bezig zijn leg ik zsteeds mijn creditkaart op de toog en in mijn ander hand hen ik steeds een paar duizend € vast.
Vraag maar eens hoe ze het liefst willen betaald worden - Cash natuurlijk en achter een % moet je niet vragen, dit zeggen ze zelf er onmiddelijk bij.
De optelling gebeurt dan wel met potlood en papier
Goed om te onthouden.
Oud 1 april 2013, 00:20   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We gaan de dieperik in dat is zeker.
Vorige week nog gesproken met iemand die een grote garage heeft met een stuk of 7 werknemers in dienst.
Van de verzekeringen krijgt hij 45€/per uur voor een schadeherstelling, de kost per man is minimaal 35€/uur en door die lange winter draait de verwarming al veel langer dan voorzien en dergelijke andere administratieve probleempjes heeft die nauwelijks nog een winst per man/uur momenteel.

Noodgedwongen moeten al die zaken op korte termijn dicht of terug naar start waar de baas zelf moet werken zonder werknemers.
t' is zo...niks meer aan te doen.

Kwestie van tijd.
Oud 1 april 2013, 00:20   #60
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Voila we zijn wat me dunkt het eens dat niemand of toch weinigen zich nog gaan bezighouden hiermee.
Als je aan 16,75€ uw diensten in het zwart aanbied happen ze allemaal toe en je hebt ook 30'000€ en bent geen slaaf van uw afbetalingen aan de sociale zekering en de fiscale klootkas.
Ik ben het geen 100, maar 200% met je eens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be