![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() laat mij u vooral niet stoppen om rustig verder alsof te doen.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens ik verwees bovendien hoofdzakelijk naar je sneer in de richting van een ander forumlid. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=168 Citaat:
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() prachtige zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Omdat je bvb als kleine zelfstandige een pensioen hebt van ca .1.000€. Indien je daar huishuur, verwarming (ca.50% belast) en wat eten af houdt je reeds te kort komt. Als je dan pech hebt nog tot je 80ste te leven, zelfs zonder ziek te worden, zul je merken dat die 100.000€ veel te vlug opgesoepeerd zijn. Als burger dien je te rekenen niet te dromen zoals de overheid met onze overheidsfinanciën.
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We gaan in 2werelden leven A) Deze van het officiele geld B) Deze van het zwart geld Zij die er hebben voor gekozen van "mijn huisje,mijntuintje" zullen het zwaar keijgen omdat deze in de witte circuit zitten. Doch de meer avontuurlijke personen ( ongehuwd, geen eigendom en geen kinderen) zullen het goed krijgen. Denk er aan, dat zwart geld in slechte tijden ( deze moeten nog komen) meer waard is als goud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is die 5€ meer waard zwart dan 25€ in wit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor mij is spaargeld, geld dat al jaren op je boekje staat en waar je elke maand wat bijlegt. Jij zit al in het stadium dat je je spaargeld moet gebruiken om te kunnen leven. Wat je zegt over die 1000€/maand = inderdaad een schandaal voor het zelfstandigen statuut. Anderzijds kan je dan weer zeggen, indien je tijdens je zelfstandigheid MEER had afgedragen, zat je nu misschien tussen de 2-3000€/maand en hoefde je niet aan je spaarboek te komen. Ik ben ook zelfstandige geweest en veel collegas leefden er maar op los ( dikke mercedes op leasing - horeca onkosten tegen de sterren op enz...) Je moet de dag van vandaag, minstens 2500€ netto hebben om goed te kunnen leven (belastingen reeds afgetrokken) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.fiscaleplanning.be/index....ubmenu=Brutto2 Zet het eens om in een uurloon als je wil terwijl je bezig bent. Laatst gewijzigd door Mambo : 31 maart 2013 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou maar 1120€/maand netto overhouden ( kan ik niet van leven - niemand trouwens - denk ik) Ik zit wel in een ander statuut als de meeste Belgen en hoef geen belastingen of wat dan ook aan de staat te betalen. Hoe dit komt, kan ik niet uitleggen hier Even verder nagedacht Nu ik dit weet, ik had NOOIT officieel gaan werken daar je maar een beetje meer hebt als het minimumloon ( welke je toch krijgt van het ocmw) Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 31 maart 2013 om 23:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal een beetje helpen.
Je moet 78000€ omzet draaien zonder kosten om 30'000€ netto over te houden. Dat is minimaal 48€ en een sjiek per uur zonder onkosten. Dat is pakweg 6500€ per maand. Met onkosten weet ik niet waar we gaan uitkomen. Laatst gewijzigd door Mambo : 31 maart 2013 om 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als men eens nadenkt dat de meeste zelfstandigen, kleine en midden grote kmo's en zelfs redelijke grote nv's of kmo nauwelijks 1 tot 5 € per werknemer verdiend heden ten dage....waar is het nut nog om die zaak verder open te houden?
Hoeveel werknemers heeft men nodig om een klein inkomen van netto 30'000€ te bekomen? Staat daar ooit eens 1 iemand bij stil? Me dunkt ....nooit! |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In alle sectoren is het meer en meer aan het komen, dat men een offerte geeft officieel en dat na een pintje hetzelfde werk kan uitvoeren in het zwart indien je de btw laat vallen. Alle partijen zijn dan gediend ( behalve de staat natuurlijk) Ik ken zelfs een sterren restaurant welke de btw van je prijs aftrekt indien je geen btw bonnetje moet hebben - Wie gaat er hier nu tegenin komen ? Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 1 april 2013 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je aan 16,75€ uw diensten in het zwart aanbied happen ze allemaal toe en je hebt ook 30'000€ en bent geen slaaf van uw afbetalingen aan de sociale zekering en de fiscale klootkas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor alle duidelijkheid; uren per jaar worden gerekend op 1600 u per man/jaar.
(er zijn er die er minder doen natuurlijk, maar er zijn er ook die het dubbel bijna doen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zal je eens iets verklappen. Ik ga maar 1x/jaar winkelen voor nieuwe kleding ( soms in de zomer en soms in de winter) Ik koop steeds alles in 1 zaak en dat draait jaarlijks zo tussen de 1000-2000€ Als ze met de afrekening bezig zijn leg ik zsteeds mijn creditkaart op de toog en in mijn ander hand hen ik steeds een paar duizend € vast. Vraag maar eens hoe ze het liefst willen betaald worden - Cash natuurlijk en achter een % moet je niet vragen, dit zeggen ze zelf er onmiddelijk bij. De optelling gebeurt dan wel met potlood en papier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan de dieperik in dat is zeker.
Vorige week nog gesproken met iemand die een grote garage heeft met een stuk of 7 werknemers in dienst. Van de verzekeringen krijgt hij 45€/per uur voor een schadeherstelling, de kost per man is minimaal 35€/uur en door die lange winter draait de verwarming al veel langer dan voorzien en dergelijke andere administratieve probleempjes heeft die nauwelijks nog een winst per man/uur momenteel. Noodgedwongen moeten al die zaken op korte termijn dicht of terug naar start waar de baas zelf moet werken zonder werknemers. t' is zo...niks meer aan te doen. Kwestie van tijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |