Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2013, 10:30   #41
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Pfff, als zwartwerk zou stoppen, kunnen de belastingen herleid worden tot normale tarieven.
Trouwens, niet alle belastingen gaan naar de federale overheid.

En denk eens wat verder dan uw neus lang is. Als ik morgen een Pool mijn living laat bezetten, dan is het wel die vlaamse stukadoor die daar aan failliet gaat hé.

Dieven en fraudeurs moeten aangegeven worden.
Ook de dieven en fraudeurs op de Kaaiman en Maagdeneilanden?
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 10:31   #42
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pfff, als zwartwerk zou stoppen, kunnen de belastingen herleid worden tot normale tarieven.
Trouwens, niet alle belastingen gaan naar de federale overheid.

En denk eens wat verder dan uw neus lang is. Als ik morgen een Pool mijn living laat bezetten, dan is het wel die vlaamse stukadoor die daar aan failliet gaat hé.

Dieven en fraudeurs moeten aangegeven worden.
Opgepast, het klinkspanenalarm gaat zojuist af!

HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 10:34   #43
killimandjaro
Provinciaal Statenlid

Standaard

Crombez wrijft zich in de handen.
killimandjaro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 10:45   #44
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Is nogal vanzelfsprekend.
Hogere belastingen voor meer sociale zekerheid is niet echt een rechts programmapunt.

Laatst gewijzigd door santos : 9 april 2013 om 10:45.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 10:46   #45
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Een Belg accepteert dat niet. Het in hun gezicht zeggen levert niks op, behalve het feit dat ze u als moeial bestempelen.

Stond onlangs in een frituur. Ik kan daar niet met maaltijdchecks betalen, want dan zijn ze te traceerbaar.
De politie kwam even een frietje steken. Toen de combi parkeerde riep de baas direct twee van zijn serveersterkes weg "Nathalie, Veronique, naar achter". Politie was weg, en de dames waren er terug.
En dan begint die fritbaas te stoeffen, dat hij nooit ergens langer dan 3 jaar blijft, want "de eerste drie jaar aanvaard de fiscus dat je geen winst maakt". En dan geeft hij het zogezegd op en opent hij ergens anders een nieuwe frituur.

Als ik daar sta en zeg dat dat fout is, dan krijg ik pek en veren over mij. Ik ben belg genoeg om mij niet te moeien, en ik ga hem ook niet aangeven.

En dat is zo fout als de pest.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 10:47   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 11:10   #47
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als ik hier in de buurt rondkijk zijn het meer schijnheilige tsjeven, afgunstige rechtse buren, maar allemaal Vlaamse onderkruipers.
Je klinkt behoorlijk afgunstig en arrogant.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 11:11   #48
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
Ook de dieven en fraudeurs op de Kaaiman en Maagdeneilanden?
Uiteraard. Duh.

Ik kan hier langs geen kanten bij hoor, dat jullie massaal de dieven verdedigen, en ze stelen dan nog van jullie ook he.
Ik zou dat naief willen noemen, maar dan ben ik een beetje te vriendelijk.
Oud 9 april 2013, 11:12   #49
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Waar haal je dat uit? Het is eerder rechts die dat fantastisch vindt hoor. Denk maar aan de kliklijnen (of voorstellen daarvoor) van het VB, denk maar aan de uitspraken van procureur Dams die door rechts zo werden toegejuicht,... Blijkbaar realiseren mensen zich pas dat klikken niet fijn is als ze er wel eens zelf mee geconfronteerd zouden kunnen worden.
Het is een algemeend gekend gegeven dat in communistische staten NOOIT werd geklikt.
Oud 9 april 2013, 11:19   #50
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat willen ze inderdaad zeer graag. Alles wat ook maar de schijn van rijkdom heeft moet onderzocht worden en daarna liefst gepluimd en stopgezet. Als ze zelf maar sinterklaas kunnen spelen met andermans geld.
Kan ik enkel beamen. De eerste keer dat ik een bedrijfsauto kreeg, het was een behoorlijk mooie auto toen, ben ik op één maand tijd geconfronteerd met 3 pogingen mij geld af te persen door te beweren dat ik tegen hun auto had gereden. Nooit meegemaakt.
In één geval, toen ik gezegd had dat de auto eigendom was van een multinational en hun advocaten, hem zouden kontakteren zei de smeerlap: 'ik dacht het al dat het jouw auto niet was', en hij reed door.

Laatst gewijzigd door Conscience : 9 april 2013 om 11:19.
Oud 9 april 2013, 11:20   #51
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een beeld gevormd van een typische Vlaamse klikker: hij kijkt naar VTM, hij is lui, hij klaagt veel, woont in een zeer doorsnee huis dat hij op 20/30 jaar aan het afbetalen is, rijdt met een doorsnee gezinswagen en is jaloers op iedereen die meer kan/heeft dan hij zelf. In zijn eigen denkwereld is hijzelf natuurlijk de grote man die alles kan...
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 11:27   #52
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik heb een beeld gevormd van een typische Vlaamse klikker: hij kijkt naar VTM, hij is lui, hij klaagt veel, woont in een zeer doorsnee huis dat hij op 20/30 jaar aan het afbetalen is, rijdt met een doorsnee gezinswagen en is jaloers op iedereen die meer kan/heeft dan hij zelf. In zijn eigen denkwereld is hijzelf natuurlijk de grote man die alles kan...
Zelfkennis het begin van alle wijsheid
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 11:44   #53
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Het is een algemeend gekend gegeven dat in communistische staten NOOIT werd geklikt.
Ik leef in het hier en nu en lees en hoor eigenlijk enkel oproepen tot klikken ter rechterzijde. Totdat ze zelf slachtoffer kunnen worden natuurlijk, dan zijn ze ineens tegen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 11:45   #54
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Kan ik enkel beamen. De eerste keer dat ik een bedrijfsauto kreeg, het was een behoorlijk mooie auto toen, ben ik op één maand tijd geconfronteerd met 3 pogingen mij geld af te persen door te beweren dat ik tegen hun auto had gereden. Nooit meegemaakt.
In één geval, toen ik gezegd had dat de auto eigendom was van een multinational en hun advocaten, hem zouden kontakteren zei de smeerlap: 'ik dacht het al dat het jouw auto niet was', en hij reed door.
En de mensen die dat probeerden hebben je alledrie hun partijkaart getoond of toevertrouwd op wie ze hadden gestemd, veronderstel ik dan?
Oud 9 april 2013, 11:47   #55
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het gaat wel over belastingen ontduiken en dan is het lang niet zo idioot.
Het is niet omdat je vindt dat fiscale fraude moet aangepakt worden, dat je ook vindt dat dit via kliklijnen moeten gebeuren.
Oud 9 april 2013, 11:52   #56
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat je vindt dat fiscale fraude moet aangepakt worden, dat je ook vindt dat dit via kliklijnen moeten gebeuren.
Inderdaad, dat is het gemakkelijkste voor de overheid, maar wat brengt dat effectief aan levenskwaliteit ?
Oud 9 april 2013, 12:07   #57
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
Ja nu je het toch vraagt.
Die verklikkers zijn OOK diegene die in tijd van oorlog mee collaboreren met de vijand.
Zit je alweer op Leopolleke III zijn kap ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 12:16   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De frituuruitbater van hierboven moet 'gepakt' worden.
Hij pleegt oneerlijke concurrentie, geeft zijn inkomsten niet aan, zijn serveuzen geven hun inkomsten niet aan (en zullen dus wellicht wel doppen).
Zulke mensen zijn ook vaak dezelfde van slag die als de gelegenheid zich voordoet om een partij te oude worsten toch nog op te kopen en te verpatsen.

Poetsvrouwen moeten nu nog goed zot zijn, als ze werken zonder dienstencheques ... behalve als ze dopgeld trekken.

Iemand zei dat dit vervelend is, eens je er zelf mee geconfronteerd wordt.
Maar niemand kan mij verklikken !
Want ik ben geen dief en ik ben geen fraudeur.
Ik licht geen privé persoon op, ik licht de sociale zekerheid niet op, en ik licht de staat niet op. (zelfs de b. staat, die ik erg verafschuw, licht ik niet op. Ok dat laatste kost me veel moeite, maar ik ben een echte Vlaming liever arm maar proper, dan rijk maar vuil.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 12:20   #59
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Iemand zei dat dit vervelend is, eens je er zelf mee geconfronteerd wordt.
Maar niemand kan mij verklikken !
Want ik ben geen dief en ik ben geen fraudeur.
Ik licht geen privé persoon op, ik licht de sociale zekerheid niet op, en ik licht de staat niet op. (zelfs de b. staat, die ik erg verafschuw, licht ik niet op. Ok dat laatste kost me veel moeite, maar ik ben een echte Vlaming liever arm maar proper, dan rijk maar vuil.)
Je hebt blijkbaar nog niet stilgestaan bij de optie dat ook onschuldige personen kunnen verklikt worden.
Oud 9 april 2013, 12:22   #60
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar haal je dat uit? Het is eerder rechts die dat fantastisch vindt hoor. Denk maar aan de kliklijnen (of voorstellen daarvoor) van het VB, denk maar aan de uitspraken van procureur Dams die door rechts zo werden toegejuicht,... Blijkbaar realiseren mensen zich pas dat klikken niet fijn is als ze er wel eens zelf mee geconfronteerd zouden kunnen worden.
Citaat:
Ga je nu ontkennen dat rechts fan is van allerlei kliksystemen? OK, er zijn ook consequente rechtsen die ook deze vorm van klikken aanmoedigen (of omgekeerd die elke vorm van klikken afkeuren). Maar ik reageerde op de idiote stelling dat dit het gevolg van links zou zijn.
Belastingen klikken kan altijd al, het gebeurt nu alleen meer. Waarschijnlijk omdat de belastingen weer maar eens verhoogd zijn en de mensen die belasting betalen worden dan jaloers op deze die niet of te weinig betalen, verhoogd aantal verkeersboetes kan ook zo'n oorzaak zijn enz.

Ik zeg niet dat de groenen en linksen dit opgestart hebben maar ze zien het wel graag gebeuren, zie maar naar de belastingsparadijzen in het nieuws, dat was ook een geval van klikken hoor.

Laatst gewijzigd door BonBon : 9 april 2013 om 12:24.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be