Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2013, 14:58   #41
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat zijn geen gangsters en criminelen, vermits ze niet veroordeeld werden.

En ja, de door het gerecht te volgen procedure ligt vast om willekeur te vermijden - om de burger te beschermen dus tegen willekeurige opsluiting. Die regels zijn nochtans simpel en duidelijk, natuurlijk, het gerecht bestaat uit incompetente vrienden van de politici. Misschien ware het beter van competente mensen te benoemen die niet onderhorig aan de politici zijn.

Neem bijvoorbeeld procureur Dams:

Ik heb in geen geval contact opgenomen met Mortsel.
Nooit of nooit heb ik contact gehad met Mortsel.
Of wacht eens, ik heb me vergist, ik geef het toe, ik heb wel contact opgenomen met Mortsel.
Of wacht, neen, ik heb nooit contact gehad met Mortsel...

Hoe geloofwaardig is zulke leugenachtige parvenu als procureur?

Is het dan uw bedoeling is dat mensen zomaar mogen opgesloten worden en dat de sleutel mag weggesmeten worden?
Natuurlijk is dat mijn bedoeling niet! Komt dat zo over in de tekst?
En de mensen waar het meestal over gaat moeten hier niet, of maar eventjes, opgesloten worden en daarna buitengegooid zonder een kans om nog ooit hier hun zakken te kunnen vullen en zich te installeren!
Men verschuilt zich teveel achter één of andere wet, die blijkbaar enkel boven water komt als het past in het kraam van sommige lieden! Wetten kunnen niet aangepast zijn aan alles wat er gebeurt en aan de evolutie van de maatschappij! Dan zouden rechters moeten kunnen ingrijpen ipv van niets te doen!
Zoals een hogere kost om zich hier te mogen installeren ipv een schamele 20 euro! Met uitzondering voor de "echte" asielzoekers, en dat is misschien 5% van al wat hier rondloopt!
Zoals die komedie met die bedelaars die "niet opgepakt kunnen worden"!
Wat zal de uitleg zijn als de centen op zijn en we verzuipen in de mensen die moeten "opgevangen" worden? Termont voelt al nattigheid...

Laatst gewijzigd door andev : 14 april 2013 om 15:06.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2013, 15:12   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht

Natuurlijk is dat mijn bedoeling niet! Komt dat zo over in de tekst?
En de mensen waar het meestal over gaat moeten hier niet, of maar eventjes, opgesloten worden en daarna buitengegooid zonder een kans om nog ooit hier hun zakken te kunnen vullen en zich te installeren!
Men verschuilt zich teveel achter één of andere wet, die blijkbaar enkel boven water komt als het past in het kraam van sommige lieden! Wetten kunnen niet aangepast zijn aan alles wat er gebeurt en aan de evolutie van de maatschappij! Dan zouden rechters moeten kunnen ingrijpen ipv van niets te doen!
Zoals een hogere kost om zich hier te mogen installeren ipv een schamele 20 euro! Met uitzondering voor de "echte" asielzoekers, en dat is misschien 5% van al wat hier rondloopt!
Zoals die komedie met die bedelaars die "niet opgepakt kunnen worden"!
Wat zal de uitleg zijn als de centen op zijn en we verzuipen in de mensen die moeten "opgevangen" worden? Termont voelt al nattigheid...
Wetten worden niet verandert of aangepast, in tegendeel, de rechten van de verdediging liggen vast. En het gerecht moet die volgen, zo moeilijk is dat niet vermits ze duidelijk zijn en niet veranderen.

En als rechters vaststellen dat er geen enkele wettelijke reden bestaat om mensen opgesloten te houden of te vervolgen, dan laten ze die mensen vrij, dat lijkt me logisch.

Het is de incompetentie van de magistratuur die u stoort in wezen. Dat krijg je met door de politiek benoemde vriendjes.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be