Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 april 2013, 16:50   #41
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Elke godsdienst is liberticide.
En het kalotendom was nog niet zo lang geleden even barbaars en oorlogszuchtig als de Islam.

Persoonlijk ben ik tegen godsdienst, maar op maatschappelijk vlak pro godsdienstvrijheid.

Als ge van die stellingen uit vertrekt, en wat verder nadenkt, zult ge beseffen dat de woorden van de nva-Vlaams volksvertegenwoordiger visionair zijn.

.
Ik had nog enig respect voor u, maar dat is nu volledig verdwenen. Hoe haal je het in je hoofd om een ordinaire degoutante zakkenvuller als Marius te bestempelen als een visionair? U bent toch geen stemvee van de N-VA? Een "Vlaamse islam"? Wat is er "Vlaams" aan de islam? Zijn jullie volledig ramgek geworden?
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 16:51   #42
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Blanke, Nederlandssprekende Belgen/Vlamingen waarvan de voorouders sinds generaties in Vlaanderen/België wonen !
Mijn grootmoeder langs vaderszijde was Frans. Und jetzt?

Kom het nogmaals uitleggen tegen de loop van mijn Mauser...
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 16:56   #43
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Lijkt me hier toch weer een zaak van het zo bonton zijnde NVA gebash in plaats in te gaan op wat hij zei.
Ja, kruip maar snel in je slachtofferrol. Arme Niveanen. Ze willen gewoon een 'Vlaamse islam', dat is alles. Boehoehoe.

Citaat:
Dat deze draad opgestart is door een VB-er, voor wie alle islamieten zowieso Al Qaida commandanten zijn, zegt genoeg.
Waar zeg ik dat? Bron? Bewijs? Of zit je gewoon uit je nek te lullen?

Citaat:
Er kan natuurlijk altijd een vervolg worden gemaakt van "oh nee, weer een moskee".
U geeft natuurlijk de voorkeur aan een moskee, dat is nu wel duidelijk.

Liefst niet in uw straatje zeker?
Oud 18 april 2013, 17:10   #44
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat is er mis met hesp met witloof in kaassaus?
niks. Ik ook kunnen zeggen : bouletten in tomatensaus. Of het gezegde : "wat de boer niet kent, dat lust hij niet"
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 17:11   #45
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Een neo-liberale. Wist je dat nu pas?
Zelfs daar begin ik aan te twijfelen. Het gezever van Marius had veel weg van het geneuzel van Bert Anciaux. En dan dat ongeloofwaardig gehuil over rechten en plichten. Dat ze zo een clown toelaten in die partij. Ongelooflijk.

Citaat:
De NVA is voor meer immigranten.
Spijtig genoeg wel ja. Aan deze idioten geef ik mijn stem niet.

Citaat:
Dat is trouwens nu net een van hun sterkste punten.
We hebben geen nood aan steuntrekkende rappers.
Waarom kunnen jullie niet gaan brallen in jullie land van herkomst?
Oud 18 april 2013, 17:16   #46
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Petertje, waarom is mijn stelling walgelijk ? Zeg op, dan kunnen we verder redeneren !
lijkt me nutteloos, een echte racist luistert niet naar argumenten en redeneert dus niet. Blijf maar in je ku-klux clan partijtje ronddraaien. Daar praat je met gelijkgestemden. Dat is comfortabel en je krijgt zeker en vast handgeklap.
Oud 18 april 2013, 17:18   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Mijn grootmoeder langs vaderszijde was Frans. Und jetzt?

Kom het nogmaals uitleggen tegen de loop van mijn Mauser...
- lol-

Talk to the Mauser!

Over wat ging het ook weer? Mijn bomma langs moederskant was Frans, langs vaderskant Pools.
Oud 18 april 2013, 17:22   #48
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Spijtig genoeg wel ja.
België werkt als een magneet op het vlak van migratie. Wat nergens in Europa kan, kan in België wel. Er zijn massaal veel oneigenlijke asielaanvragen en er is geen terugkeerbeleid die naam waardig. Door de snel-Belgwet is het verkrijgen van de nationaliteit een lachertje geworden. De continue regularisatie van illegale vreemdelingen is rampzalig voor het samenleven in vooral stedelijke gebieden en creëert een aanzuigeffect. De kosten en lasten worden doorgeschoven naar steden en gemeenten en OCMW’s.

Er is nood aan een coherent migratieverhaal dat wordt uitgevoerd door een ambitieuze minister met een toekomstgerichte totaalvisie. De N-VA heeft een totaalvisie op migratie en heeft haalbare en duurzame oplossingen op alle domeinen: nationaliteit, gezinshereniging, opvang, asiel, medische en humanitaire regularisaties, arbeids- en studentmigratie, terugkeer … De N-VA wil dat duidelijke afspraken worden gemaakt en dat misbruiken verdwijnen. De voortdurende regularisaties moeten uitdoven. En er moet ook werk gemaakt worden van terugkeer: vrijwillig als het kan, gedwongen als het moet. Dankzij de N-VA zijn in 2011 ook stappen vooruit gezet: onze voorstellen om gezinshereniging in te perken, medische regularisatie te verstrengen en een lijst van veilig asiellanden in te voeren zijn intussen gestemd. Er blijft echter nog heel wat werk op de plank liggen.

Omdat België in gebreke blijft moet Vlaanderen zelf een fatsoenlijk onthaalbeleid uitbouwen dat een culturele en sociaal-economische integratie mogelijk maakt. De N-VA is voor een rechtlijnig en rechtvaardig inburgeringsbeleid. De kennis van het Nederlands, van wetten en gewoonten is een belangrijke voorwaarde voor nieuwkomers om zich hier definitief te vestigen. De N-VA wil dat nieuwkomers in Vlaanderen het Vlaams burgerschap kunnen verwerven door een verplicht, maar helpend en rechtvaardig inburgeringsbeleid. Voor de N-VA moet de inburgering al een start nemen in het land van herkomst.

http://www.n-va.be/standpunten/asiel..._en_immigratie

Waar lees jij dat NVA meer immigratie wil?
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 17:23   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
lijkt me nutteloos, een echte racist luistert niet naar argumenten en redeneert dus niet. Blijf maar in je ku-klux clan partijtje ronddraaien. Daar praat je met gelijkgestemden. Dat is comfortabel en je krijgt zeker en vast handgeklap.
Ik begrijp wel dat de vijand echt gruwelijk moet zijn, zodat uw strijd ertegen die van de rechtvaardigheid is, maar ik meen toch dat je soms wat overdrijft.

Oud 18 april 2013, 17:26   #50
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-hesp met witloof in kaassaus, frieten met stoverij van de frituur op vrijdag
-zaterdag boodschappen doen met kortinbonnetjes van renmans
-communiefeestje voor de kleine terwijl niemand in de familie nog katholiek is
-daar dan "de marie louise" meedoen http://www.youtube.com/watch?v=L1qzU2MsM8M
-enerzijds/anderzijds als leitmotiv
-stopzin : "ik ben gene racist, maar... "
-eerlijkheid hoog quoteren, maar een versleten auto doorverkopen
-dromen van veel geld, en meepraten met fiscaal gejengel van mensen die er echt veel op de rekening staan hebben
-klagen en zagen, maar nooit zelf iets ondernemen
-fulmineren tegen politici-zakkenvullers, maar zelf fan zijn van een kloon
-alleen de anderen zijn fout, ikke nooit en mijn favoriete politieker zeker niet
-een opiumroes dat het bij de volgende verkiezingen "eindelijk" zal beteren
-uiteraard enkel en alleen door de verdienste van de eigen politieker

Maar ik kan alleen hopen dat aangezien ik ook een Belg/Vlaming ben dat niet teveel van die eigenschappen ook op mij van toepassing zijn

-
Kwa racistische vooroordelen kan dit wel tellen. Moest ik deze karikaturen neerzetten over vreemdelingen die stelen en kebab eten...
Oud 18 april 2013, 17:30   #51
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
België werkt als een magneet op het vlak van migratie. Wat nergens in Europa kan, kan in België wel. Er zijn massaal veel oneigenlijke asielaanvragen en er is geen terugkeerbeleid die naam waardig. Door de snel-Belgwet is het verkrijgen van de nationaliteit een lachertje geworden. De continue regularisatie van illegale vreemdelingen is rampzalig voor het samenleven in vooral stedelijke gebieden en creëert een aanzuigeffect. De kosten en lasten worden doorgeschoven naar steden en gemeenten en OCMW’s.

Er is nood aan een coherent migratieverhaal dat wordt uitgevoerd door een ambitieuze minister met een toekomstgerichte totaalvisie. De N-VA heeft een totaalvisie op migratie en heeft haalbare en duurzame oplossingen op alle domeinen: nationaliteit, gezinshereniging, opvang, asiel, medische en humanitaire regularisaties, arbeids- en studentmigratie, terugkeer … De N-VA wil dat duidelijke afspraken worden gemaakt en dat misbruiken verdwijnen. De voortdurende regularisaties moeten uitdoven. En er moet ook werk gemaakt worden van terugkeer: vrijwillig als het kan, gedwongen als het moet. Dankzij de N-VA zijn in 2011 ook stappen vooruit gezet: onze voorstellen om gezinshereniging in te perken, medische regularisatie te verstrengen en een lijst van veilig asiellanden in te voeren zijn intussen gestemd. Er blijft echter nog heel wat werk op de plank liggen.

Omdat België in gebreke blijft moet Vlaanderen zelf een fatsoenlijk onthaalbeleid uitbouwen dat een culturele en sociaal-economische integratie mogelijk maakt. De N-VA is voor een rechtlijnig en rechtvaardig inburgeringsbeleid. De kennis van het Nederlands, van wetten en gewoonten is een belangrijke voorwaarde voor nieuwkomers om zich hier definitief te vestigen. De N-VA wil dat nieuwkomers in Vlaanderen het Vlaams burgerschap kunnen verwerven door een verplicht, maar helpend en rechtvaardig inburgeringsbeleid. Voor de N-VA moet de inburgering al een start nemen in het land van herkomst.

Het staat er zwart op wit. Ondanks de huidige problemen gaan ze vreemdelingen blijven binnenpakken. Van migratie een "positief verhaal" maken noemen ze dat dan. Daarbovenop nog een "Vlaamse islam". Er moet een zodanige verstrenging komen dat het zo goed als onmogelijk maakt om nog Belg te worden. Niet pappen en nathouden.
Oud 18 april 2013, 17:31   #52
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
- lol-

Talk to the Mauser!

Over wat ging het ook weer? Mijn bomma langs moederskant was Frans, langs vaderskant Pools.

Knipp: opletten. Kortfilm nr. 2.

Lieden die de Blut und bodenleer aanhangen. Dit kunnen bewerkstelligen door het oprichten van een strakke corporatiestaat. Van voor in de rij staan te wuiven naar de roergangers.

En dan standepede buiten de landsgrenzen worden gedumpd omdat ze niet sedert enkele generaties Nederlands/ Belgisch zijn.

Wanneer en waar spreken we af in Cannes?

Ik ben degene met een Choufke.
Oud 18 april 2013, 17:34   #53
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Kwa racistische vooroordelen kan dit wel tellen. Moest ik deze karikaturen neerzetten over vreemdelingen die stelen en kebab eten...
Qua wordt met een 'q' en een 'u' geschreven.

'Qua'

Kameraad Mauser.
Oud 18 april 2013, 17:35   #54
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Qua wordt met een 'q' en een 'u' geschreven.

'Qua'

Kameraad Mauser.
Inderdaad. Foutje van mijn kant. Ik ben ook niet perfect he. En u al zeker niet.
Oud 18 april 2013, 17:40   #55
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht

De n-va heeft een heel grote verdienste in de totstandkoming van de nieuwe wet op gezinshereniging. Ontegensprekelijk. En dat vanuit de oppositie, enkel maar door goed informeel overleg met de andere fracties.
Maar er zijn er nog die flink opgeschoven zijn, en door hard werk veel zaken in gang gestoken hebben. Ik denk dan luidop aan Maggie De Block van o-vld. Geen gezever, geen tafelspringerij, geen jacht om toch maar voor de camera te kunnen komen, maar wel resultaten. En de burger ziet dat.
Je hebt gelijk als je stelt dat er nog een flinke stap moet gezet worden op vlak van inburgering. Daar mag men best nog wat harder op de gaspedaal duwen. Hallo Bourgeois ?
Oud 18 april 2013, 17:51   #56
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Knipp: opletten. Kortfilm nr. 2.

Lieden die de Blut und bodenleer aanhangen. Dit kunnen bewerkstelligen door het oprichten van een strakke corporatiestaat. Van voor in de rij staan te wuiven naar de roergangers.

En dan standepede buiten de landsgrenzen worden gedumpd omdat ze niet sedert enkele generaties Nederlands/ Belgisch zijn.

Wanneer en waar spreken we af in Cannes?

Ik ben degene met een Choufke.
http://www.choufkes-wellness.be/ Nancy ?

hmm, not likely...

http://www.achouffe.be/nl/

hééél wat realistischer denk ik
Oud 18 april 2013, 17:59   #57
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het staat er zwart op wit. Ondanks de huidige problemen gaan ze vreemdelingen blijven binnenpakken. Van migratie een "positief verhaal" maken noemen ze dat dan. Daarbovenop nog een "Vlaamse islam". Er moet een zodanige verstrenging komen dat het zo goed als onmogelijk maakt om nog Belg te worden. Niet pappen en nathouden.
Het is de migratie uit de derde wereld die we moeten stoppen.
Niet de artsen uit Nederland, de ingenieurs uit Duitsland etc. Mensen die een duidelijke meerwaarde betekenen moeten we onder bepaalde voorwaarden toelaten.
Ik denk dat de NVA dat bedoelt met een 'positief verhaal'.

Die 'Vlaamse islam' laat ik voor rekening van het betrokken individu.

Ps: Er zijn er die er baat bij hebben dat een groot deel van de NVA kiezers tegen 2014 terug naar het VB loopt.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 18:00   #58
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:

http://www.achouffe.be/nl/

hééél wat realistischer denk ik

Schenk uzelf ook iets in.

Gezondheid.

Oud 18 april 2013, 19:18   #59
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En waarmee vallen dan Vlaamse schlagers te vergelijken?
Zolang die slagers halal serveren is 't goed eh.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2013, 19:23   #60
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb op mijn tanden gebeten, en het grootste deel van villa politica bekeken. Ik had al relatief veel sympathie voor Peumans zonder dat ik de man zijn politieke keuzes daarom kan volgen, maar dat gevoel is nu enkel groter geworden. Hoe die erin slaagt van kalm en gefocust te blijven bij het moeten aanhoren van dergelijke lulkoek en camera georiënteerde show is niet te geloven. Tijdens dat hele debat, met onder andere een schrijnend zwakke tussenkomst van die n-va'er over zijn vlaamse islam zaten er daar toch drie vlaams blokkers een showke op te voeren dat zo degoutant was dat ik er braakneigingen van kreeg. Naast de echte leider Philip zat een beenhouwers-type die niet verder kwam dan smoelen trekken en hoodschudden en gebaren maken alsof hij aan de andere kant zat van het glas in de antwerpse zoo. En daarnaast zat een opgeblazen kikker Penris die ook effe zijn ei moest leggen maar niet verder kwam dat wat doomsday praat over "borregeraut, en twingtig-sèstig" . Betalen wij die mensen echt ?
Dit was pure cafépraat.
Masochist...

Waarom doe je dat toch, Villa Politica uitkijken.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be