Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2013, 13:40   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Lombas, niet op letten
Rudy speelt hier op veel plaatsen wel de marteko
Giserke, spreek een beetje voor jezelf, boerke.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 14:01   #42
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Giserke, spreek een beetje voor jezelf, boerke.
Landbouwer is een eerbaar beroep.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 14:33   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Landbouwer is een eerbaar beroep.
Tuurlijk Giserke. En toch blijf ik bij mijn standpunt dat je geen landbouwer bent, maar wel een boerke
Oud 22 april 2013, 15:05   #44
giserke
Banneling

Standaard

Rudy, kijk jij soms rond jouw?
Oud 22 april 2013, 15:08   #45
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Niet overdrijven he. De foor wordt niet afgeschaft, ze wordt 50 m verplaatst.
Ja? Aan de kaaien staat ondertussen al een grotere groep mensen te protesteren dan aan de zuiderdokken. Waar gaat de foor volgend jaar door?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 16:42   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ja? Aan de kaaien staat ondertussen al een grotere groep mensen te protesteren dan aan de zuiderdokken. Waar gaat de foor volgend jaar door?
Inderdaad. Als een evenement protest uilokt dan moet daar rekening mee gehouden worden.
Het is niet met subsidies dat de lichtjes aan de schelde brandend worden gehouden.

Om op je vraag te antwoorden. De foor gaat nergens naartoe. Kermissen zoals we die steeds gewoon waren, verdwijnen.
Oud 22 april 2013, 18:24   #47
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Dat ze die verplaatsen naar een plaats waar niemand er last van heeft. De konijnenwei ofzo. Of op linkeroever, die buurt zou ervan kunnen profiteren, en er is parkeerplaats.

In newcastle hebben ze een foor waar de sinksenfoor bij in het niet verdwijnt. Gewoon buiten de stad. Niemand last en iedereen plezier.

Maar da's naast de kwestie. De wet op geluidsoverlast is er voor alle belgen, ook voor die op t zuid wonen. Er staat nergens geschreven dat ze mag genegeerd worden als de geluidsoverlastbrengers er plezier van hebben. Ook niet als ze dat al 40 jaar doen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 april 2013 om 18:29.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 09:41   #48
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ze die verplaatsen naar een plaats waar niemand er last van heeft. De konijnenwei ofzo. Of op linkeroever, die buurt zou ervan kunnen profiteren, en er is parkeerplaats.

In newcastle hebben ze een foor waar de sinksenfoor bij in het niet verdwijnt. Gewoon buiten de stad. Niemand last en iedereen plezier.

Maar da's naast de kwestie. De wet op geluidsoverlast is er voor alle belgen, ook voor die op t zuid wonen. Er staat nergens geschreven dat ze mag genegeerd worden als de geluidsoverlastbrengers er plezier van hebben. Ook niet als ze dat al 40 jaar doen.
Correct. Ik begrijp ook niet waarom men gewoon geen sluitingsuur kan afspreken en de activiteiten van de foor meer door de dag laten doorgaan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 09:48   #49
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp perfect dat mensen geen 6 weken een kermis voor hun deur willen. Ook mensen die er pas recent zijn komen wonen. Ik denk dat je de overlast daarvan pas echt beseft als je daar woont.

Maar de klagers hadden in dit geval natuurlijk wel andere motieven en dat maakt het wat wrang.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 10:37   #50
giserke
Banneling

Standaard

Ondertussen zijn er 10 rotzakken met teveel tijd in Gent, die een rechtzaak hebben aangespannen tegen de Gentsefeesten.

Ik hoop dat hun identiteit snel bekend wordt, zodat we ze kunnen insmeren met pek en veren op de Gentsefeesten.
Die gaan 10 dagen uit hun huis niet durven komen.
Oud 23 april 2013, 10:44   #51
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondertussen zijn er 10 rotzakken met teveel tijd in Gent, die een rechtzaak hebben aangespannen tegen de Gentsefeesten.

Ik hoop dat hun identiteit snel bekend wordt, zodat we ze kunnen insmeren met pek en veren op de Gentsefeesten.
Ze hebben nondedju gelijk.

Feesten tot 8h ochtends 10 dagen lang ????

Waarom kan dat niet gedaan zijn rond 12h ????
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 13:19   #52
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Die hebben niet te veel tijd hoor. Die hebben gewoon de tijd dat ze niet kunnen slapen van het nachtlawaai, veroorzaakt door een bende zatlappen die denken dat de wet voor hen niet geldt als ze teveel gezopen hebben, nuttig gebruikt.

En rotzakken zijn dat niet. Als je problemen hebt met het afschaffen van de feesten, ga dan klagen bij de mensen die de wet op nachtlawaai hebben gestemd. Je kan ze zelfs afstraffen tijdens de volgende verkiezingen.
Cool he.

En zo zie je maar dat de scheiding der machten werkt. Geweldig systeem is dat.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 23 april 2013 om 13:21.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 13:21   #53
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze hebben nondedju gelijk.

Feesten tot 8h ochtends 10 dagen lang ????

Waarom kan dat niet gedaan zijn rond 12h ????
Omdat er maar 24uur per dag zijn tiens
Oud 23 april 2013, 13:22   #54
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Die hebben niet te veel tijd hoor. Die hebben gewoon de tijd dat ze niet kunnen slapen van het nachtlawaai, veroorzaakt door een bende zatlappen die denken dat de wet voor hen niet geldt als ze teveel gezopen hebben, nuttig gebruikt.

En rotzakken zijn dat niet. Als je problemen hebt met het afschaffen van de feesten, ga dan klagen bij de mensen die de wet op nachtlawaai hebben gestemd. Je kan ze zelfs afstraffen tijdens de volgende verkiezingen.
Cool he.

En zo zie je maar dat de scheiding der machten werkt. Geweldig systeem is dat.
Toch kunnen die paar beter opkrassen. Ze meoten daar maar niet gaan wonen in die zone. Het is niet pas van gisteren dat de Gentsefeesten bestaan.
Oud 23 april 2013, 13:59   #55
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Als 't stad mijn stoep komt opvegen, mij een parkeerplaats garandeert of tenminste dat ik mijn eigen garage kan bereiken, de dronkaards uit het gangpad haalt, dat gangpad vrij van pis en stront houdt, mijn woning degelijk isoleert tegen geluidsoverlast en mij daarenboven een maandabo schenkt voor alle leden van het gezin om op de molens te gaan zitten, dan mogen ze hun rupsen voor mijn deur zetten Die zaken zijn serieus veranderd in de loop der tijd... het feit of je al dan niet te vinden bent voor dat soort kermistoestanden doet natuurlijk ook veel.

Wij wonen in een kleine stad (+-37000 inwoners): de kermis is niet meer wat het was. Dat was vroeger inderdaad volksfeest! Alle buren de straat op. Vandaag loopt er op die momenten inderdaad 'ander volk' op die (braderie) markten: alsof ze uit een of ander 'hol' komen gekropen, wandelen om de dag te passeren maar geen bal opdoen. Ligt dat aan zgn 'snobs' of is de kermis echt z'n oorspronkelijk concept/waarde verloren, dunnow...
Net zo met Carnaval...gaat achteruit tov vroeger, 4 dagen feest en lawaai. Ik zweer u, slapen, onmogelijk: tot daar aan toe, you either join them of je gaat op weekend. Als je terugkomt is het wel 2 dagen opkuisen, weken confetti stofzuigen. Dat neem je erbij. En het volgende weekend is het weer wat anders. Nu, dat mag, maar 't stad moet wat rekening houden met haar inwoners in de eerste plaats er moet een soort evenwicht zijn, maar tegenwoordig helt die weegschaal altijd te veel naar links of te veel naar rechts.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 14:03   #56
giserke
Banneling

Standaard

Als er feest is in de stad, moeten de inwoners op de eerste plaats zelf feesten.

Dat er op de Gentsefeesten rare snuiters rondlopen, was 40 jaar geleden ook al hoor.

Laatst gewijzigd door giserke : 23 april 2013 om 14:03.
Oud 23 april 2013, 14:43   #57
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als er feest is in de stad, moeten de inwoners op de eerste plaats zelf feesten.

Dat er op de Gentsefeesten rare snuiters rondlopen, was 40 jaar geleden ook al hoor.
die kermistoestanden dateren nog uit een tijd dat die (lokale) kermis de enige (bijna jaarlijkse) ontspanning was dat de bevolking had.
Nu gaan de meesten één of twee keer per jaar op vakantie, genieten een nooit geziene luxe en comfort. Die kermissen komen dus de meesten idd "storen", en geef toe, als je de jeugd laat kiezen tussen de attracties op Walibi of Plopsaland en de kermis met twee draaimolens en een schietkraam........
En de Gentse Feesten moeten zowat de laatste kermistoestand zijn, die nog iet of wat "standhouden". Maar ook die populariteit boert achteruit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 14:46   #58
Belask0
Banneling

Standaard

op de kermis kan je je arco-bonnetjes verzilveren
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 19:16   #59
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toch kunnen die paar beter opkrassen. Ze meoten daar maar niet gaan wonen in die zone. Het is niet pas van gisteren dat de Gentsefeesten bestaan.
Die wet ook niet.
Oud 23 april 2013, 22:03   #60
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ik ben geen snob die daar in de buurt woont, maar ik ben er wel vaak langs gepasseerd toen ik nog in Antwerpen werkte. Van mij mogen ze dat spel daar ook weghalen. Lawaaierig, marginaal, vuil (massa's afval in de buurt), oudbollig, druk en het past daar totaal niet in het stadsbeeld. Ik kan er best inkomen dat dat jaren geleden gezellig en volks was, maar in zo'n moderne buurt moet die oudbolligheid ook mee met zijn tijd. Net zoals al die gezellige frietbarakken die er vroeger overal stonden, die hebben ze nu ook grotendeels verwijderd. Terecht ook.
(volks)cultuurbarbaar ! Het is spijtig dat dit stukje Vlaamse en Antwerpse volkscultuur verdwijnt. Trouwens ook van die frietkoten. Het is wederom eens het kapitaal dat wint, snobs die de gewone stervelingen daar in de buurten 'verdrijven'. De Stad A werkt daar lekker mee aan. AG Vespa (vastgoedbedrijf van het stad) heeft de jongste jaren heel wat publiekelijke gebouwen letterlijk in de uitverkoop gezet. Mooie historische panden die vroeger een publieke functie hadden (Volkskundemuseum Gildenkamerstraat om maar één voorbeeld te noemen) zijn nu veelal in handen van rijke Nederlandse projectontwikkelaars of buitenlandse constructies. En dat is al gebeurd onder de sossen (nu ja, kaviaarsossen zoals Janssen & co) ! Een regelrechte schande.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be