![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Rudy, kijk jij soms rond jouw?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet met subsidies dat de lichtjes aan de schelde brandend worden gehouden. Om op je vraag te antwoorden. De foor gaat nergens naartoe. Kermissen zoals we die steeds gewoon waren, verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In newcastle hebben ze een foor waar de sinksenfoor bij in het niet verdwijnt. Gewoon buiten de stad. Niemand last en iedereen plezier. Maar da's naast de kwestie. De wet op geluidsoverlast is er voor alle belgen, ook voor die op t zuid wonen. Er staat nergens geschreven dat ze mag genegeerd worden als de geluidsoverlastbrengers er plezier van hebben. Ook niet als ze dat al 40 jaar doen.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 april 2013 om 18:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik begrijp perfect dat mensen geen 6 weken een kermis voor hun deur willen. Ook mensen die er pas recent zijn komen wonen. Ik denk dat je de overlast daarvan pas echt beseft als je daar woont.
Maar de klagers hadden in dit geval natuurlijk wel andere motieven en dat maakt het wat wrang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Ondertussen zijn er 10 rotzakken met teveel tijd in Gent, die een rechtzaak hebben aangespannen tegen de Gentsefeesten.
Ik hoop dat hun identiteit snel bekend wordt, zodat we ze kunnen insmeren met pek en veren op de Gentsefeesten. ![]() Die gaan 10 dagen uit hun huis niet durven komen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Feesten tot 8h ochtends 10 dagen lang ???? Waarom kan dat niet gedaan zijn rond 12h ???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En rotzakken zijn dat niet. Als je problemen hebt met het afschaffen van de feesten, ga dan klagen bij de mensen die de wet op nachtlawaai hebben gestemd. Je kan ze zelfs afstraffen tijdens de volgende verkiezingen. Cool he. En zo zie je maar dat de scheiding der machten werkt. Geweldig systeem is dat.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 23 april 2013 om 13:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als 't stad mijn stoep komt opvegen, mij een parkeerplaats garandeert of tenminste dat ik mijn eigen garage kan bereiken, de dronkaards uit het gangpad haalt, dat gangpad vrij van pis en stront houdt, mijn woning degelijk isoleert tegen geluidsoverlast en mij daarenboven een maandabo schenkt voor alle leden van het gezin om op de molens te gaan zitten, dan mogen ze hun rupsen voor mijn deur zetten
![]() Wij wonen in een kleine stad (+-37000 inwoners): de kermis is niet meer wat het was. Dat was vroeger inderdaad volksfeest! Alle buren de straat op. Vandaag loopt er op die momenten inderdaad 'ander volk' op die (braderie) markten: alsof ze uit een of ander 'hol' komen gekropen, wandelen om de dag te passeren maar geen bal opdoen. Ligt dat aan zgn 'snobs' of is de kermis echt z'n oorspronkelijk concept/waarde verloren, dunnow... Net zo met Carnaval...gaat achteruit tov vroeger, 4 dagen feest en lawaai. Ik zweer u, slapen, onmogelijk: tot daar aan toe, you either join them of je gaat op weekend. Als je terugkomt is het wel 2 dagen opkuisen, weken confetti stofzuigen. Dat neem je erbij. En het volgende weekend is het weer wat anders. Nu, dat mag, maar 't stad moet wat rekening houden met haar inwoners in de eerste plaats er moet een soort evenwicht zijn, maar tegenwoordig helt die weegschaal altijd te veel naar links of te veel naar rechts. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Als er feest is in de stad, moeten de inwoners op de eerste plaats zelf feesten.
Dat er op de Gentsefeesten rare snuiters rondlopen, was 40 jaar geleden ook al hoor. ![]() Laatst gewijzigd door giserke : 23 april 2013 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu gaan de meesten één of twee keer per jaar op vakantie, genieten een nooit geziene luxe en comfort. Die kermissen komen dus de meesten idd "storen", en geef toe, als je de jeugd laat kiezen tussen de attracties op Walibi of Plopsaland en de kermis met twee draaimolens en een schietkraam........ En de Gentse Feesten moeten zowat de laatste kermistoestand zijn, die nog iet of wat "standhouden". Maar ook die populariteit boert achteruit.
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() op de kermis kan je je arco-bonnetjes verzilveren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris