![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Het probleem met het OV en reistijden in Vlaanderen zit hem vooral in het gegeven dat je aansluitingen moet hebben (tussen verschillende treinen, van trein op tram/bus en vice versa of tussen trams en bussen onderling). Eerst en vooral moeten de resitijden in de uurregeling al wat overeen komen om een ergonomische totale reistijd te behouden en daar wringt in vele gevallen het schoentje al. Daar komen nog eens de dagelijkse vertragingen en afgelastingen bij en dan is door gemiste verbindingen het hek al helemaal van de dam.
Binnen de stad is de fiets meestal in absolute reistijd het snelste vervoermiddel, of voor kortere afstanden zelfs te voet. Dan ga je in tegenstelling tot het OV immers meestal van deur tot deur. Hoewel de fiets kwijtraken in het centrum van Antwerpen of Gent ook al geen sinecure meer is. Met het OV moet je je immers eerst nog naar een stopplaats verplaatsen. Je moet rekenen dat de meeste mensen niet wonen/werken vlak bij een halte of station van het OV, dus je zit steeds met extra tijden om te wandelen / fietsen naar/van je halte. Buiten de stad en zeker buiten de geldende spitsuren (7u - 9u in de ochtend en 16u - 19u in de middag/vooravond) ben je vrijwel altijd sneller met de wagen dan met het OV. Een traject van 20 of 30 km met het OV in landelijk gebied, waarbij je twee keer moet overstappen en dan nog stukken te voet moet doen, kan zo wel enkele uren in beslag nemen, terwijl je er met de wagen op een kwartiertje bent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem met deze tijden is dat alles op de auto wordt gestoken zonder na te denken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die stadsbussen rijden er onverantwoord snel en roekeloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Die registratierechten zijn dus zeer milieu-onvriendelijk. En niet vergeten: met een goedkope vrouw trouwen! D.w.z. eentje dat thuis of in de buurt werkt. Want anders woon je weer op de verkeerde plaats. Maar goed, dat is geen politiek thema, de registratierechten wel.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Ik ben het helemaal eens met frespirit en reservespeler. Het openbaar vervoer in Vlaanderen is nog STEEDS een grote zooi. En ik ga persoonlijk als student al jaren met het openbaar vervoer. Zeker na de besparingen is de situatie nabij mijn woonplaats gewoonweg rampzalig geworden. Er rijden in de week nog maar twee (!) bussen per uur, en dan moet je nog geluk hebben dat ze komen opdagen!!! Ik heb al meerdere keren lessen moeten missen omdat er gewoon geen kutbus langskwam. En ik was steeds een kwartier op voorhand aan de bushalte. Of zo van die leukerds met 'Geen dienst' op hun plaat die je in volle vaart voorbij rijden. Ik spendeer geen rooie duit meer aan deze kleum van een dienst. Geen halve eurocent. De Lijn moet maar eerst eens voor echte service gaan zorgen. Nabij de woonplaats van mijn vriend komt er een bus langs om de 20 minuten, en de service is STUKKEN beter. Hier spreek ik dan wel over het buitenland. Maar ja, leuke groentjes en hun fietsengeneuk, hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil helemaal ni verhuizen naar ergens anders, enkel en alleen omdat ik ergens anders moet gaan werken. Wat meer is, als ik, na mijn studies, de job ga doen wat ik het liefste doe moet ik van werf naar werf gaan. Allemaal met het openbaar vervoer zeker?
![]() |