Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2004, 22:28   #41
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Emotioneel geladen bullshit.
Sterk argument Rafke!
Oud 7 augustus 2004, 23:53   #42
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Sterk argument Rafke!
Dank je. Kort en krachtig en to the point; meer moet dat niet zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 01:20   #43
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Ik vind die ganse tekst nonsens omdat die impliceert dat bij de volgende verkiezingen de allochtonen die gebruik zullen maken van hun stemrecht, massaal op nieuwe Belgen zullen stemmen en dat dat onze volledige maatschappij zal gaan ontwrichten of zoiets? ja toch, daar komt het toch op neer? Is dat niet de boodschap?

Pure nonsens omdat het bewijs al geleverd is dat ook allochtonen gezond verstand hebben.
Het gaat tenslotte om een paar duizend mensen bij de volgende verkiezingen, dat al om te beginnen.
Er zijn al tienduizenden die de Belgische nationialiteit hebben, als die allemaal zouden stemmen zoals jullie zo angstaanjagend trachten te schetsen, hoe verklaar jij dan het ondermaatse, verschrikkelijk slechte (maar terechte) resultaat van Abu Jaja?
Waarom hebben AL die nieuwe Belgen dan niet op AEL of MDP gestemd?
Duidelijk Arabisch, uitsluitend nieuwe Belgen.

Dat nieuwe Belgen op een nieuwe Belg van een traditionele partij hebben gestemd is A) helemaal niet zo erg en B) compleet verstaanbaar.
Niet zo erg in die zin dat de partij nog steeds de lijnen bepaalt en er zal hun programma indachtig gewerkt/gestemd worden.
Echte nullen (of grotere nullen dan wie er nu vaak zit) zullen ze niet op hun lijsten zetten mits dat op langere termijn hun partij zuur kan opbreken.
Elke partij denkt onmiddellijk in functie van de eerstvolgende verkiezingen, die willen ze winnen, niet voorspelbaar afgeslacht worden omwille van electorale nitwits.
B) Verstaanbaar in die zin dat ik ook eerder op een vrouw zal stemmen, ik geef ALTIJD voorkeurstemmen maar dat wil niet zeggen dat ik PER DEFINITIE op een vrouw zal stemmen.
Als er een mannelijke kandidaat mijn steun eerder verdiend heeft in dat rijtje zal die zeker mijn stem krijgen.

Voil�*, hier mag je't mee doen.... nonsens dus, alleen maar geschreven om mensen nodeloos ongerust te maken.
Diegenen die een beetje nadenken zullen waarschijnlijk zelf ook wel op het vergelijk met de povere resultaten van de AEL komen en nieuwe Belgen op een traditionele partij zullen sowieso de partijlijn volgen, so, what's the big problem?
Met een Emir Kir of een Mohammed Daif hebben ze bij de PS hun eigen Abou Jahjah. Met MDP of AEL heeft dit niks te maken, die vinden vooral steun bij de migrantenjongeren. De ouderen kiezen eieren voor hun geld, linkse partijen gaan uit van het "slachtoffer principe" en zien allochtonen als zielige mensen die moeten betutteld worden, desnoods met veel geld. Een linkse partij aan de macht met veel allochtone verkozenen betekend dus dat het profitariaat onverminderd kan doorgaan. Daarom is het ook niet wenselijk dat politieke partijen met een overaanbod aan allochtone kandidaten op hun lijsten staan.

Het probleem is dat sommige allochtone gemeenschappen oververtegenwoordigd geraken, vooral op gemeentelijk vlak, en dat minder bekwame kandidaten die op onverkiesbare plaatsen stonden de gevestigde waarden verdringen. Dus kwalitatief is het een stap achteruit.

Er is wel wat meer aan de hand dan er in de tekst wordt aangegeven.
De linkse partijen gebruiken de vreemdelingen om aan zet te blijven, zonder deze vreemdelingen zouden deze partijen het met heel wat minder moeten doen. De franstalige partijen gebruiken ze ook nog eens om het bevolkingsaantal te doen aangroeien en als vreemdelingenleger tegen de Vlaamse onafhankelijkheid. Alle Waalse partijen waren dan ook voor het vreemdelingenstemrecht en de "snel Belg wet" samen met Sp.a en Groen! die het deden uit electoraal winstbejag.

Links zet de deur open voor een onbeperkte instroom van vreemdelingen met grote maatschappelijke problemen, criminaliteit en een blijvende belasting op onze sociale voorzieningen als gevolg.
Oud 8 augustus 2004, 01:23   #44
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Dank je. Kort en krachtig en to the point; meer moet dat niet zijn.
Oud 8 augustus 2004, 01:25   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En voor jou ook.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 8 augustus 2004, 01:32   #46
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Met een Emir Kir of een Mohammed Daif hebben ze bij de PS hun eigen Abou Jahjah. Met MDP of AEL heeft dit niks te maken, die vinden vooral steun bij de migrantenjongeren. De ouderen kiezen eieren voor hun geld, linkse partijen gaan uit van het "slachtoffer principe" en zien allochtonen als zielige mensen die moeten betutteld worden, desnoods met veel geld. Een linkse partij aan de macht met veel allochtone verkozenen betekend dus dat het profitariaat onverminderd kan doorgaan. Daarom is het ook niet wenselijk dat politieke partijen met een overaanbod aan allochtone kandidaten op hun lijsten staan.

Het probleem is dat sommige allochtone gemeenschappen oververtegenwoordigd geraken, vooral op gemeentelijk vlak, en dat minder bekwame kandidaten die op onverkiesbare plaatsen stonden de gevestigde waarden verdringen. Dus kwalitatief is het een stap achteruit.

Er is wel wat meer aan de hand dan er in de tekst wordt aangegeven.
De linkse partijen gebruiken de vreemdelingen om aan zet te blijven, zonder deze vreemdelingen zouden deze partijen het met heel wat minder moeten doen. De franstalige partijen gebruiken ze ook nog eens om het bevolkingsaantal te doen aangroeien en als vreemdelingenleger tegen de Vlaamse onafhankelijkheid.* Alle Waalse partijen waren dan ook voor het vreemdelingenstemrecht en de "snel Belg wet" samen met Sp.a en Groen! die het deden uit electoraal winstbejag.

Links zet de deur open voor een onbeperkte instroom van vreemdelingen met grote maatschappelijke problemen, criminaliteit en een blijvende belasting op onze sociale voorzieningen als gevolg.
*nonsens
Oud 8 augustus 2004, 09:42   #47
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Dank je. Laat me maar weten als er eens iets nieuws en interessants gezegd wordt met betrekking tot dit onderwerp. Nietszeggende tussenwerpingen zoals die van Generaloberstvonstorch zijn alleen maar afgezaagd en slaapverwekkend.
Ah ja? En waarom? Omdat ze niet in uw kraam van pas komen? Het is nochtans de waarheid, maar daarmee hebt gij geen al te beste relatie, niet?
Gij zijt echt een 'politiek wezen', dwz. iemand voor wie niet de waarheid en de werkelijkheid prioritair is, maar wel het eigen gelijk en het eigen ego.

Maar ge gooit uw eigen ruiten in. De dag zal komen dat we al die modderventjes van tafel gaan vegen...
Generaloberstvonstorch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 09:45   #48
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Emotioneel geladen bullshit.
Dus gij hebt iets tegen Hirsi Ali?
En emoties kent gij blijkbaar niet. Uw reakties zijn altijd die van een kouwe kikker.
Oud 8 augustus 2004, 09:48   #49
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
*nonsens
De waarheid 'nonsens' noemen is één van de grote kenmerken van de regimegetrouwe machtswellustelingen...
Oud 8 augustus 2004, 10:19   #50
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Generaloberstvonstorch
Dus gij hebt iets tegen Hirsi Ali?
En emoties kent gij blijkbaar niet. Uw reakties zijn altijd die van een kouwe kikker.
(1) Nee, ik heb niks tegen Hirsi Ali. Ik beschouw haar alleen niet als een objectieve informatiebron.
(2) In een debat horen geen emotionele reacties.

Citaat:
Oud 8 augustus 2004, 10:24   #51
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
(1) Nee, ik heb niks tegen Hirsi Ali. Ik beschouw haar alleen niet als een objectieve informatiebron.
(2) In een debat horen geen emotionele reacties.
Die is goed. Dus zelfs iemand die uit een moslimmilieu komt is niet objektief? Dat is weer eens het bewijs hoe hooghartig ge wel zijt: gij weet alles beter over de moslims, beter dan de moslims zelf. Typisch.

Met emotionele reakties bedoelt gij natuurlijk de meningen van mensen die de werkelijkheid die mensen zoals gij proberen te verdoezelen, aan den lijve moeten meemaken, iedere dag weer...

Ik heb maar één woord voor uw houding: hautain.
Oud 8 augustus 2004, 10:40   #52
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die is goed. Dus zelfs iemand die uit een moslimmilieu komt is niet objektief? Dat is weer eens het bewijs hoe hooghartig ge wel zijt: gij weet alles beter over de moslims, beter dan de moslims zelf. Typisch.

Met emotionele reakties bedoelt gij natuurlijk de meningen van mensen die de werkelijkheid die mensen zoals gij proberen te verdoezelen, aan den lijve moeten meemaken, iedere dag weer...

Ik heb maar één woord voor uw houding: hautain.
En kijk: ik heb ook één woordje voor jouw houding: vooringenomen.

Citaat:
Oud 8 augustus 2004, 10:44   #53
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
En kijk: ik heb ook één woordje voor jouw houding: vooringenomen.
'Vooringenomen', weer één van die modewoorden van het regime. Iedereen die het niet met jullie eens is, is (o.a.) 'vooringenomen'. Wat betekent dat eigenlijk, of liever wat willen jullie daar eigenlijk mee zeggen. Dat ik mij niet baseer op de werkelijkheid, op de ervaring? Fout. Dat is nu juist wat jullie niet doen.
Oud 8 augustus 2004, 10:56   #54
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ja? En waarom? Omdat ze niet in uw kraam van pas komen? Het is nochtans de waarheid, maar daarmee hebt gij geen al te beste relatie, niet?
Gij zijt echt een 'politiek wezen', dwz. iemand voor wie niet de waarheid en de werkelijkheid prioritair is, maar wel het eigen gelijk en het eigen ego.

Maar ge gooit uw eigen ruiten in. De dag zal komen dat we al die modderventjes van tafel gaan vegen...
Met jou, als eerste ?? 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2004, 11:08   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Vooringenomen', weer één van die modewoorden van het regime. Iedereen die het niet met jullie eens is, is (o.a.) 'vooringenomen'. Wat betekent dat eigenlijk, of liever wat willen jullie daar eigenlijk mee zeggen. Dat ik mij niet baseer op de werkelijkheid, op de ervaring? Fout. Dat is nu juist wat jullie niet doen.
Nee, het betekent dat jij je baseert op wat jij als de waarheid percipieert, namelijk wat je in je onmiddellijke omgeving ziet. The Big Picture ontsnapt aan je waarnemingsvermogen.

Citaat:
Oud 8 augustus 2004, 12:46   #56
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Ze slaat nochtans dikwijls de nagel op de kop, ook Hafid Bouaza durft het aan om de islam in vraag te stellen, iets dat bij politiek correcten als Rafke nogal gevoelig ligt.

Ayaan Hirisi Ali: "Zowel de aanhangers van het multicularisme als de moslimconservatieven bepleiten integratie met behoud van de eigen identiteit en veroorzaken daardoor een onvermijdelijke segregatie. Beide zienswijzen hebben weinig op met de realiteit, getuige de regelmatig terugkerende ontkenningen van de uitkomsten van hun inspanningen: het gaat goed op moslimscholen, het gaat goed met de integratie, de islam is alleen maar vrouwvriendelijk enzovoort."

Hafid Bouaza: "Pim Fortyun had een punt toen hij constateerde dat Marokkaanse jongens alleen van Nederlandse mensen jatten en nooit van Marokkanen."
Oud 8 augustus 2004, 12:53   #57
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Met jou, als eerste ?? 8)
Ons nazivriendje komt ook nog eens een bijdrage leveren.
Oud 8 augustus 2004, 13:31   #58
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze slaat nochtans dikwijls de nagel op de kop
Alleen vanuit jouw perspectief, beste. Alleen omdat ze zaken verkondigt die jij graag wil horen. Iemand die met slaande deuren bij een vereniging vertrekt, kan je bezwaarlijk als een objectieve getuige omschrijven wat betreft diezelfde vereniging; om dat in te zien, maar vooral om dat ook toe te kunnen geven moet je natuurlijk wel over voldoende intellectuele eerlijkheid beschikken. Daaraan ontbreekt het jou te enenmale...

Citaat:
Oud 9 augustus 2004, 13:59   #59
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, het betekent dat jij je baseert op wat jij als de waarheid percipieert, namelijk wat je in je onmiddellijke omgeving ziet. The Big Picture ontsnapt aan je waarnemingsvermogen.
Kijk, dat is nu net wat ik bedoel met 'hautain': alleen mensen als jij zien natuurlijk 'the big picture'... Laat me niet lachen. Ik kan immers net hetzelfde van jou zeggen. Hieruit blijkt weer eens dat jij je beter acht dan diegenen die er een andere mening op nahouden.
Dat is pas fascisme!
Oud 9 augustus 2004, 14:04   #60
Generaloberstvonstorch
Banneling

Standaard

Citaat:
Ons nazivriendje komt ook nog eens een bijdrage leveren.
Bwah, iemand die zijn nickname naar zijn geslachtsdeel heeft genoemd, hoeven we eigenlijk toch niet ernstig te nemen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be