Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2013, 07:12   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Welnee... die klanten deden onnozel, en vlogen terecht buiten. Moest mijn zoon iemand zo bejegenen los van de gebruikte taal dan zal ik hem zelf direct terechtwijzen. Zowel de ouders als de kinderen schoten tekort, en de cafébaas heeft gelijk dat hij zich niet laat beledigen. Wat heeft die evidentie nu met taal, of met federaal belgie te maken ?
Mocht het een alleenstaand feit zijn: niets.
Maar als het past in een eindeloze rij: alles.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 07:14   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hangt ervan af wat voor publiek je wil aantrekken.

Wil je je café vol echte vloamingen, dan sta je Franstalige klanten beter niet in het Frans te woord.
Wil je echt scoren bij je vaste bezoekers/klanten, dan verwijder je de Franstaligen uit je zaak.

Dat zou natuurlijk regelrecht racisme zijn.
Men lost of vermijd dit door je gevel aan te passen:

Mooie foto !
Dat is dat café in Gent waar de glazenier goed geld aan verdient.
Zichzelf vredelievende noemende mensen bezorgen die kleine zelfstandige graag werk, met hun onweerstaanbare drang om met zware stenen te gooien.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 3 mei 2013, 07:19   #43
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mooie foto !
Dat is dat café in Gent waar de glazenier goed geld aan verdient.
Zichzelf vredelievende noemende mensen bezorgen die kleine zelfstandige graag werk, met hun onweerstaanbare drang om met zware stenen te gooien.

.

Zo gaat de n-va stemmen in Antwerpen verliezen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 07:34   #44
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Welnee... die klanten deden onnozel, en vlogen terecht buiten. Moest mijn zoon iemand zo bejegenen los van de gebruikte taal dan zal ik hem zelf direct terechtwijzen. Zowel de ouders als de kinderen schoten tekort, en de cafébaas heeft gelijk dat hij zich niet laat beledigen. Wat heeft die evidentie nu met taal, of met federaal belgie te maken ?
Omdat de racismeklacht van die Franstalige ingegeven was door het aloude excuus 'on est quand-même en Belgique'. Of denk je dat die persoon in pakweg Nederland of Duitsland hetzelfde zou doen?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2013, 07:41   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zo gaat de n-va stemmen in Antwerpen verliezen.
Yep, te rap geweest; te lang geleden nog eens gepasseerd, zowel in Gent als in Antwerpen.
Ik zal dat moeten goed maken.

Dank voor die aansporing.

Oud 3 mei 2013, 08:21   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is symptomatisch hoe nog een groot aantal Franstaligen, meestal afkomstig uit Brussel, denken over Vlamingen en het Nederlands.
Ze worden daarin gesteund door alle Franstalige partijen en gedoogd door de tradtionele Nederlandstalige partijen.

Deborsu, nu toch niet echt een radicaal te noemen, in geen enkele richting, perfect tweetalig, kent zowel Vlaanderen als Wallonië als Brussel, gestudeerd in Vlaanderen, enz enz, zei het zelf nog enkele maanden geleden in een Nederlands programma. Vele Franstaligen kijken nog altijd neer op Vlamingen die in hun ogen een dialect spreken en niet niet bekeerd zijn tot de Franstaligheid. Bv zijn eigen vader is zo iemand.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be