![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() En 's avonds, en 's avonds, en 's avonds is het goed!
En 's avonds, en 's avonds, en 's avonds is het goed! En 's avonds hebben wij geld bij hopen En 's morgens geen duit om brood te kopen En 's avonds, en ’s avonds, en 's avonds is het goed. En ’s avonds, en ’s avonds, en ’s avonds is het goed! En ’s avonds, en ’s avonds, en ’s avonds is het goed! En ’s avonds zouden wij geerne trouwen, En ’s morgens zouden wij ’t al berouwen En ’s avonds, en ’s avonds, en ’s avonds is het goed! En ’s avonds, en ’s avonds, en ’s avonds is het goed! En ’s avonds, en ’s avonds, en ’s avonds is het goed! En ’s avonds zullen wij koeken bakken En ’s morgens tegen Uw oren plakken En ’s avonds, en ’s avonds, en ’s avonds is het goed!
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Witte zwanen, rode zwanen
Wie gaat er mee naar Engeland varen? Engeland is gesloten, de sleutel is gebroken Is er dan geen smid in 't land die de sleutel maken kan? Antonia, Antonia, Antoniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiia
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Witte zwanen, zwarte zwanen!
Wie gaat er mee naar engelland varen? Engelland is gesloten De sleutel is gebroken Is er dan geen smid Die de sleutel maken kan? Laat doorgaan Laat doorgaan Wie achter is moet voorgaan!
![]() ![]() Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed) Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 18 mei 2013 om 11:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op de Nederlands-Hervormde zondagschool.
"Er ruist langs de wolken een lieflijke Naam, Die hemel en aarde verenigt te zaam. Geen naam is er zoeter en beter voor 't hart. Hij balsemt de wonden en heelt alle smart! Kent gij, kent gij, die Naam nog niet? Die Naam draagt mijn Heiland, mijn lust en mijn lied! Die Naam is naar waarheid mijn Jezus ook waard, Want Hij kwam om zalig te maken op aard'. Zo liefhad Hij zondaars, dat Hij voor hen stierf. Genade bij God door Zijn zoenbloed verwierf. Kent gij, kent gij, die Jezus niet, Die om ons te redden de hemel verliet? Eens buigt zich ook alles voor Jezus in 't stof, En d'engelen zingen voortdurend Zijn lof. O, mochten w'om Jezus verheerlijkt eens staan, Dan hieven wij juichend de jubeltoon aan: Jezus, Jezus, Uw Naam zij d'eer, Want Gij zijt der mensen en engelen Heer!"
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Slager laat mij je worst eens zien
Slager geef mij en pond of tien Slager hij is te mager (Verder kan ik het niet meer)
![]() |
#47 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In de tijd dat ik nog op een school zat, zegt de opvoeder
dat hij ons een nieuw liedje ging leren over de ratten en muizen, volgens de opvoeder zou dat liedje van Brussels afkomstig zijn. Ik heb het eens opgezocht op internet maar dat van Brussels heb ik niet gevonden, maar hier heb ik twee linken gevonden eentje van Hollandse en eentje van Antwerps. Maar wij zongen dit wel anders, heel juist weet ik ook niet meer zo goed. Maar het is wel een liedje die ons geheugen laat werken. http://www.antwerps.be/tekst/829/wan...atten-en-muize http://www.liedjeskist.nl/liedjes_a-..._en_muizen.htm Er was eens een muis, een muis van al gelijk de muis wilde in het gat kruipen, ik gaf de muis gelijk. O, ratten en muizen de touwen zijn gebroken O, ratten en muizen we wonen al zo lang bijeen Er was een rat , een rat van al gelijk de rat wilt de muis pakken ik gaf de rat gelijk De rat achter de muis, de muis in het gat. O, ratten en muizen de touwen zijn gebroken O, ratten en muizen we wonen al zo lang bijeen het is tijd om te verhuizen Er was een kat een kat van al gelijk de kat wilt de rat pakken ik geeft de kat gelijk. De kat achter de rat, de rat achter de muis, de muis in het gat. O, ratten en muizen de touwen zijn gebroken O, ratten en muizen we zijn al zo lang bijeen het is tijd om te verhuizen. Er was eens een hond, een hond van al gelijk de hond wilt de kat pakken ik gaf de hond gelijk. De hond achter de kat, de kat achter de rat, de rat achter de muis, de muis in het gat. O, ratten en muizen de touwen zijn gebroken O, ratten en muizen we zijn al zo lang bijeen het is tijd om te verhuizen. Er was een stok een stok van al gelijk de stok wilt de hond pakken ik gaf de hond gelijk. De stok achter de hond, de hond achter de kat, de kat achter de rat, de rat achter de muis, de muis in het gat. O, Ratten en muizen de touwen zijn gebroken O, ratten en muizen we zijn al zo lang bijeen het is tijd om te verhuizen. En zo ging dat verder, in feitelijk is het een liedje dat er geen einde aankwam, maar wij zongen tot wanneer we niet meer konden onthouden dat de stok achter de hond, de hond achter de kat, de kat achter de rat, de rat achter de muis, de muis in het gat, maar we vonden dit wel leuk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=8_msfeOfZ_o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Tante Terry
Klein klein kleutertje Wat doe je in mijn hof Je plukt er alle bloempjes af Je maakt het veel te grof O mijn lieve mamaatje Zeg het niet tegen papaatje Ik zal zoet naar school toe gaan En de bloemetjes laten staan Klein klein kleutertje Wat doe je in mijn hof Je plukt er alle bloempjes af Je maakt het veel te grof O mijn lieve mamaatje Zeg het niet tegen papaatje Ik zal zoet naar school toe gaan En de bloemetjes laten staan
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
klein, klein kleuterke Laat al de bloemetjes staan.
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat uur is 't?
Zeven uur is 't Wie zegt het? De meid Waar is ze? In de keuken Wat doet ze? Ze breit Wat breit ze? Witte kousen Voor wie? Voor de kleine poppedijne Voor wie? Voor de grote officier (Van dat laatst zinnetje ben ik niet 100 % zeker, het zou ook iets anders kunnen zijn dan een officier).
![]() |
#53 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.google.be/#sclient=psy-ab...w=1024&bih=677 Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Het russisch liedje vond ik, zoals men nu zoude zeggen, het leukst. Geen idee hoe dat heette ofte ging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik herinner me vooral dat er vroeger veel kinderliedjes werden gezongen waar ik geen bal van begreep. Ooit uren door de atlas gebladerd op zoek naar Mokum en naar wat daar dan zo brandbaar was. De enige tip die je kreeg was dat het in het binnenland moest liggen want er was zogezegd geen water.
Nooit gevonden. Ben er nog altijd niet goed van.
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 emmertjes halen ....
Zagen zagen wiedewiedewagen .... Ken jij nog de mosselman uit Zweden Zeg kwezelken wilde gij dansen Daar was laatst een meisje loos https://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderlied
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brand in Mokum (2x)
Zie eens ginder (2x) Brand brand (2x) En daar is geen water (2x)
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mokum blijkt overigens een bijnaam te zijn voor Amsterdam.
Geen water in Amsterdam?? Die kinderliedjes zijn opvoedkundig dus echt niet verantwoord.