Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2013, 15:51   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tuurlijk; maar dan heb je nog geen operationele kogel. Dan moet je al een huls printen, een kogel, en dan moet je de kennis hebben om dat geheel in elkaar te steken, inclusief primer, tot een operationele kogel.
Hoeft niet, als je "out of the box" werkt.

Citaat:
Mogelijk? Zeker en vast.
Zoals de draadstarter aanhaalde.

Citaat:
Maar de doorsnee persoon heeft noch de kennis noch de vaardigheid om dat te doen.
Noch interesse, noch reden.
Anders is het wat investeren in de apparatuur en de kennis kan je zo van't net binnenhalen.
Oud 8 mei 2013, 20:34   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allicht is zo een geprinte versie niet echt ideaal te noemen, toch is het fantastisch dat je een geprinte versie van een ontwerp kunt maken om bepaalde testen of zo op te doen.

Stel u maar eens voor hoeveel tijd en geld men kan besparen door allerlei zaken niet eerst machinaal te moeken fabriceren of te wachten tot bepaalde stukken geleverd worden.
Je print het gewoon.
Voorts zijn er zodanig veel dingetjes die kunnen schieten dat het toch geen belang meer heeft of er één meer of minder is.

Laatst gewijzigd door Mambo : 8 mei 2013 om 20:35.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 10:06   #43
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
SLS, SLM,....

Ken ze, maar al te goed. Niet zo enthousiast over
Mwoah, it's nice and shit, maar verder idd...

Weet nog dat ze toen volop bezig waren met rapid sheet metal processes; mocht ik zelfs mee op doctoreren met een achtergrond in nano-electronics
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 10:12   #44
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Zodra het ontwerp van zo'n 3-D printer van't internet te halen is, stort de verkoop van die dingen toch in.
Je koopt zo'n printer en print als eerste een kopie van die printer voor als mocht-ie ooit kapot gaan.
Eindelijk een product wat je maar 1 keer moet kopen omdat het gegarandeert levenslang meegaat. Zolang je er maar aan denkt even een kopietje uit te printen.

Nee, ik voorspel geen grote toekomst voor de 3-D printer fabrikanten.
Oud 9 mei 2013, 22:45   #45
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk niet dat munitie zomaar 'printbaar' is, of vergis ik mij ?
Alleen munitie reglementeren, dat maakt het voor iedereen veel makkelijker .
Oud 9 mei 2013, 22:47   #46
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ja, maar geen van die 'hele wapens' vuren.

Het betreft de lower-recievers, die volgens de Amerikaanse wapenwet het 'wapen' zijn, en andere onderdelen. Maar voor de meeste pistolen en machinegeweren heb je wel degelijk metalen componenten nodig (loop, vuurpin, veer, ...).

Nog geen week geleden is wel het eerste prototype volledig polymeren pistool van de printer gerold. (De makers steken er wel een stuk metaal in om het detecteerbaar te houden, volgens de wet). Meer als een aantal schoten zou je er echter niet uitkrijgen.

Maar toch, een prachtige stap in de goede richting.
Ik heb ook al op het net zo een lower reciever uit elkaar zien vliegen. Dus zo goed werkt het precies ook niet. Natuurlijk een 223 ontwikkelt heel wat druk en daar is die plastiek niet dik genoeg voor.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 9 mei 2013 om 22:47.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 22:51   #47
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoeft niet, als je "out of the box" werkt.
Samengeperst kruit. Zoals die conceptgun de G11 van hk.
Oud 9 mei 2013, 22:58   #48
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Een loodjesgeweer?
Beetje flauw.
De moderne loodjesgeweren gebruiken gascapsules.
En aangezien deze ook door modern uitgeruste special forces eenheden gebruikt worden denk ik dat 'een beetje flauw' niet de norm is...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 23:02   #49
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De moderne loodjesgeweren gebruiken gascapsules.
En aangezien deze ook door modern uitgeruste special forces eenheden gebruikt worden denk ik dat 'een beetje flauw' niet de norm is...
Perslucht, gas is passé.
Oud 9 mei 2013, 23:05   #50
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Welke idioot gaat voor wapenproductie nu een printer gebruiken nu je elk apparaat dat met een interface te besturen is voor 3d ontwerpen gebruikt kan worden?
Wat meteen de keuze van materiaal schier oneindig maakt...
http://www.delcam.tv/delcam-video.as...gramming-image
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 9 mei 2013, 23:08   #51
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Perslucht, gas is passé.
Heeft zijn voor en nadelen. Ideaal zou een wapen zijn dat zoals de oude loodjesgeweren zelf de 'lading' kan creëren. Maar dan wel met een veel hogere druk.
Oud 10 mei 2013, 07:00   #52
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Gevaarlijke uitvinding. Het zou verboden moeten worden. De blauwdrukken voor het 3D-vuurwapen zijn al 100.000 keer gedownload. Zonder enige twijfel zullen andere blauwdrukken volgen die het nog veel beter doen.

Dergelijke wapens zijn een nachtmerrie voor metaaldetectors aan de luchthaven. Een nieuwe wereld van mogelijkheden gaat over voor de gemiddelde terrorist.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 07:20   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Gevaarlijke uitvinding.
Dat vond Arrr ook al toen er iemand afkwam met een gesteenklopte vuistbijl met scherpe rand.
Citaat:
Het zou verboden moeten worden.
Probeer maar eens kennis te verbieden.
Citaat:
De blauwdrukken voor het 3D-vuurwapen zijn al 100.000 keer gedownload.
En? Niet iedereen heeft een 3D printer, terwijl een bruikbare draaibank gloedjenieuw al voor €400 te koop is. Weliswaar niet groot genoeg voor geweren, maar een .45 pistool is prima te doen op die machine.
Citaat:
Zonder enige twijfel zullen andere blauwdrukken volgen die het nog veel beter doen.
Plannen voor aanvalsgeweren zoals de AK47 en derivaten zijn al veel langer gemakkelijk verkrijgbaar. Ook zijn er creatieve geesten die geen plannen nodig hebben om wapens te maken. Het enige punt is munitie in grote hoeveelheden. En da's eerder een probleem van "geen juiste contacten", dan enig ander. En ook dat is aan te pakken met wat tijd. of zelf maken, of de contacten leggen.
Citaat:
Dergelijke wapens zijn een nachtmerrie voor metaaldetectors aan de luchthaven. Een nieuwe wereld van mogelijkheden gaat over voor de gemiddelde terrorist.
Gniffel, U zou eens moeten weten welke plannen al naar voor gebracht zijn. LNG tankertje iemand? Of een goed gekozen treintje laten ontsporen op de juiste plaats. Daar gaan metaaldetectoren echt veel aan verhelpen.
Wees blij dat een gemiddelde terrorist een achterlijke idioot is.
Oud 10 mei 2013, 07:31   #54
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gevaarlijke uitvinding. Het zou verboden moeten worden. De blauwdrukken voor het 3D-vuurwapen zijn al 100.000 keer gedownload. Zonder enige twijfel zullen andere blauwdrukken volgen die het nog veel beter doen.

De sector moet toch blijven draaien, alé?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 07:44   #55
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat vond Arrr ook al toen er iemand afkwam met een gesteenklopte vuistbijl met scherpe rand.

Probeer maar eens kennis te verbieden.

En? Niet iedereen heeft een 3D printer, terwijl een bruikbare draaibank gloedjenieuw al voor €400 te koop is. Weliswaar niet groot genoeg voor geweren, maar een .45 pistool is prima te doen op die machine.

Plannen voor aanvalsgeweren zoals de AK47 en derivaten zijn al veel langer gemakkelijk verkrijgbaar. Ook zijn er creatieve geesten die geen plannen nodig hebben om wapens te maken. Het enige punt is munitie in grote hoeveelheden. En da's eerder een probleem van "geen juiste contacten", dan enig ander. En ook dat is aan te pakken met wat tijd. of zelf maken, of de contacten leggen.

Gniffel, U zou eens moeten weten welke plannen al naar voor gebracht zijn. LNG tankertje iemand? Of een goed gekozen treintje laten ontsporen op de juiste plaats. Daar gaan metaaldetectoren echt veel aan verhelpen.
Wees blij dat een gemiddelde terrorist een achterlijke idioot is.
Oei, iemand is lastig omdat ik zijn nieuw speeltje durf bekritiseren heb. Je doet maar, feit is en blijft dat vuurwapens véél gemakkelijker aan boord gesmokkeld zullen kunnen worden dan nu het geval is.

Ook paspoorten, identiteitskaarten, kredietkaarten sleutels en dergelijke zullen nagemaakt worden, en als dat vandaag nog niet kan, is het slechts een kwestie van tijd. Op lange termijn zullen zelfs muntstukken nagemaakt kunnen worden.

Nogmaals, gouden tijden breken aan voor creatievelingen met slechte bedoelingen.

Dit weegt uiteraard niet op tegen een particulier die een coole sleutelhanger kan printen...

Ben je trouwens al als een halve gek naar de winkel gehold om eentje te halen ? Zo niet, ontgoochel je me toch hoor. Als Man van de Wereld moet je toch elk gadget kennen, kopen en promoten, teneinde je vooruitstrevendheid te bevestigen ?
Oud 10 mei 2013, 07:54   #56
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zal ook verboden worden. Maar dat heeft, ondanks types als U, geen enkele zin. En dat is net het punt van deze uitvinding. Jij en de Staat kunnen het niet controleren. Zalig toch...

De gemiddelde terrorist kan met gemak een bus of klein winkelpand opblazen met huishoudingrediënten en toegang tot het Internet, met een heleboel slachtoffers. Voor terrorisme moet je niet op de luchthaven zijn.

Voor dat soort fear-mongering raad ik je aan naar de VS te gaan.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 10 mei 2013 om 07:54.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 08:00   #57
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Och, er zal altijd iets nieuws uitgevonden worden, hoor.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2013, 08:01   #58
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Voor terrorisme moet je niet op de luchthaven zijn.
Da's ook weer iets nieuws. De enige reden dat er - heden - niet veel aanslagen of kapingen gebeuren op lijnvliegtuigen, is door de strenge controle, door o.a. metaaldetectors.

Toegegeven, als je je enkel 1 keer per fiets verplaatst om achter een pot choco te gaan bij de plaatselijke supermarkt, loop je inderdaad veel minder kans om geconfronteerd te worden met een terroristische aanslag dan iemand die op geregelde tijdstip het vliegtuig neemt.

Ik kan in dat opzicht begrijpen dat het de ver van je bed show is.
Oud 10 mei 2013, 08:01   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oei, iemand is lastig omdat ik zijn nieuw speeltje durf bekritiseren heb. Je doet maar, feit is en blijft dat vuurwapens véél gemakkelijker aan boord gesmokkeld zullen kunnen worden dan nu het geval is.
Alsof men vuurwapens nodig heeft om een vliegtuig te kapen. Een setje cuttermessen is al voldoende.
Citaat:
Ook paspoorten, identiteitskaarten, kredietkaarten sleutels en dergelijke zullen nagemaakt worden, en als dat vandaag nog niet kan, is het slechts een kwestie van tijd.
Grappig, op regelmatige basis hebben we hier op't forum een spammer die nep-paspoorten, identiteitskaarten en dergelijk aanbied.
Citaat:
Op lange termijn zullen zelfs muntstukken nagemaakt kunnen worden.
Ik heb slecht nieuws voor U, valsmunterij is al een tijdje in zwang.
Citaat:
Nogmaals, gouden tijden breken aan voor creatievelingen met slechte bedoelingen.
Ik hoop het, na het einde van mijn loon schiet er nog een stukje maand over.
Citaat:
Dit weegt uiteraard niet op tegen een particulier die een coole sleutelhanger kan printen...
Of een waaier voor een centrifugaalpomp, of een mal om cylinderkoppen mee te gieten, of...
Citaat:
Ben je trouwens al als een halve gek naar de winkel gehold om eentje te halen ? Zo niet, ontgoochel je me toch hoor.
Wees ontgoocheld. Geen 3D printer voor mij. Ik werk liever met metaal en conventionele machines.
Citaat:
Als Man van de Wereld moet je toch elk gadget kennen, kopen en promoten, teneinde je vooruitstrevendheid te bevestigen ?
Kennis, ja, laat maar komen.
Kopen. Alleen wat ik nuttig kan gebruiken.
Promoten. Goede wijn behoeft geen krans.
Vooruitstrevend. Da's al een paar jaar achter mij. Ik ben nogal conservatief aan't worden.
Oud 10 mei 2013, 08:08   #60
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof men vuurwapens nodig heeft om een vliegtuig te kapen. Een setje cuttermessen is al voldoende.
Je mag het altijd eens proberen zo.

Citaat:
Grappig, op regelmatige basis hebben we hier op't forum een spammer die nep-paspoorten, identiteitskaarten en dergelijk aanbied.
Dus ?

Citaat:
Ik heb slecht nieuws voor U, valsmunterij is al een tijdje in zwang.
Allez gij. Maar valsmunterij is nu iets waar bijna niemand weet hoe er in hemelsnaam aan te beginnen, zeker met muntstukken. De 3D-printer brengt het vereiste niveau, middelen en know-how evenwel op haast alledaags niveau...

Citaat:
Wees ontgoocheld. Geen 3D printer voor mij. Ik werk liever met metaal en conventionele machines.
Nu ontgoochel je me. Stilstaan is immers achteruitgaan, en nog van dat soort nietszeggende clichés !
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be