Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 mei 2013, 15:28   #41
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De "Illuminaten" bedoelt u waarschijnlijk. Volgens mij heersen die over niets. Het is het grootkapitaal dat heerst.
En wie denkt U dat de Illuminatie is?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 15:54   #42
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En wie denkt U dat de Illuminatie is?
Een fout gespeld flutverhaal?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 16:27   #43
tschoon verdiep
Burgemeester

tschoon verdiep's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Ik beweer niet dat het niet bestaan heeft, wel dat er nu zo'n geheime groep zou bestaan die heerst over de wereld met directe banden met de vrijmetselarij onder de naam "illuminatie".
Bilderberg groep?
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 16:54   #44
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Bilderberg groep?
Skull & Bones
Oud 16 mei 2013, 20:42   #45
Ecce grex
Vreemdeling

Ecce grex's schermafbeelding

Standaard

Het feit dat de vrijmetselarij een esoterisch karakter heeft, en bijgevolg enkel 'ingewijden' betreft, is reeds een voldoende reden om deze groepering te wantrouwen. In ieder geval zijn vrijmetselaars naar mijn mening omhooggevallen pseudo-intellectuelen, met een kinderlijk vertrouwen in de menselijke rede. De framaçonnerie is louter ontstaan uit de hoogmoed van de zogenaamde 'verlichte geesten' uit de 18de eeuw. Dat bepaalde politici hedentendage openlijk hun sympathie uiten voor de vrijmetselarij, dan wel met enige (misplaatste) trots hun 'lidmaatschap' bij deze groepering verkondigen, wijst enkel op een infantiele profileringsdrang. Nochtans zou nederigheid ons sieren; een kwaliteit die dergelijke individuen manifest mankeren...
Ecce grex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 22:35   #46
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ecce grex Bekijk bericht
Het feit dat de vrijmetselarij een esoterisch karakter heeft, en bijgevolg enkel 'ingewijden' betreft, is reeds een voldoende reden om deze groepering te wantrouwen. In ieder geval zijn vrijmetselaars naar mijn mening omhooggevallen pseudo-intellectuelen, met een kinderlijk vertrouwen in de menselijke rede. De framaçonnerie is louter ontstaan uit de hoogmoed van de zogenaamde 'verlichte geesten' uit de 18de eeuw. Dat bepaalde politici hedentendage openlijk hun sympathie uiten voor de vrijmetselarij, dan wel met enige (misplaatste) trots hun 'lidmaatschap' bij deze groepering verkondigen, wijst enkel op een infantiele profileringsdrang. Nochtans zou nederigheid ons sieren; een kwaliteit die dergelijke individuen manifest mankeren...
Nederigheid is hypocriet en voor niets nodig, het is dringend tijd dat men het plebs weer in de eigen spiegel laat kijken.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 22:38   #47
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn halve familie zit erin. Grootvader was zelfs nog voorzitter geweest gedurende enkele jaren.
Vergaande collusie binnen de familiale cirkel dus.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 22:43   #48
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Plezant te zien hoe mensen de neiging hebben om veel te praten over iets dat zij van geen kanten kennen...
Nu, ik ben geen lid maar ken er wel een paar met hoge positie in verschillende landen en afdelingen. Ik weet dus wel dat het voldoende ver gaat.

Als U het onderschat bent U minstens slecht ingelicht.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 16 mei 2013 om 22:44.
Oud 16 mei 2013, 22:46   #49
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Plezant te zien hoe mensen de neiging hebben om veel te praten over iets dat zij van geen kanten kennen...
So I see.
HIER
Oud 16 mei 2013, 22:52   #50
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik beweer niet dat het niet bestaan heeft, wel dat er nu zo'n geheime groep zou bestaan die heerst over de wereld met directe banden met de vrijmetselarij onder de naam "illuminatie".
Waarom zou de top van zulke organisatie welke zo succesvol was in de strijd tegen de macht van de RKK na verloop van tijd de verworven macht opgeven en niet verder uitbouwen. Klinkt me heus niet logisch en ik weet uit ervaring beter.
HIER
Oud 16 mei 2013, 22:54   #51
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Een 'kaartersclub' waar bepaald wordt wat de uitkomst van rechtszaken is en wie de volgende premier wordt? Ik weet niet wat u er nog allemaal achter zou zoeken, ik vind dat al meer dan genoeg.
Net zoals de Bilderberg en Google vergaderingen kaartclubjes?
HIER
Oud 17 mei 2013, 07:30   #52
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Nu, ik ben geen lid maar ken er wel een paar met hoge positie in verschillende landen en afdelingen. Ik weet dus wel dat het voldoende ver gaat.

Als U het onderschat bent U minstens slecht ingelicht.
Geen enkele "hoge piet" binnen de vrijmetselarij (en dan nog, zou je weten wat een "hoge piet" is ) zal zo'n zaken met een profaan bespreken, en wel om twee redenen: ten eerste, omdat er een discretieplicht is terwijl u geen lid bent, ten tweede omdat er gewoon geen Groot Complot is, en dus niks te vertellen valt.

Als er dan al mensen zijn die u vanalles vertellen, dan zou het mij fel verbazen dat het om echte vrijmetselaars gaat.

Nu ja, gezien niemand in deze discussie (dacht ik toch) lid is van een Loge, kan de ene altijd wel verwijten er niks van te kennen of "slecht" geïnformeerd te zijn. Het enige dat ik weet, is dat ik weet wat ik weet, en weet wat ik niet weet ()
Oud 17 mei 2013, 08:45   #53
giserke
Banneling

Standaard

Hoe de loge in elkaar zit is sinds de komst van het Internet naderhand toch wel gekend?
De ritualen en andere shit staan zeer nauwkeurig beschreven.

Wat ik wel zeker ben, is dat sedert de komst van het internet de Loge geëvolueerd is naar een folkloristisch club.
tegenwoordig stellen verschillende loges hun "werkplaats" open voor publiek. 10-15 jaar geleden zou dit ondenkbaar geweest zijn.
Dit betekend dat de lokale loges niet veel meer voorstellen, en dat de echte bijeenkomsten, verschoven zijn naar andere plaatsen, waar meer privacy aanwezig is.

Iedere vereniging kan zich Vrijmetselaars Loge noemen.
Ik ken in Gent 15 loges, amper 2 zijn echte erkende loges.
Wat wil dat dan zeggen van de leden in die andere loges? Dat het zotte pipo ‘s zijn met teveel tijd.
Maar het Gentse bestuur wordt wel degelijk geregeld in die andere 2.

Laatst gewijzigd door giserke : 17 mei 2013 om 08:47.
Oud 17 mei 2013, 09:05   #54
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geen enkele "hoge piet" binnen de vrijmetselarij (en dan nog, zou je weten wat een "hoge piet" is ) zal zo'n zaken met een profaan bespreken, en wel om twee redenen: ten eerste, omdat er een discretieplicht is terwijl u geen lid bent, ten tweede omdat er gewoon geen Groot Complot is, en dus niks te vertellen valt.

Als er dan al mensen zijn die u vanalles vertellen, dan zou het mij fel verbazen dat het om echte vrijmetselaars gaat.

Nu ja, gezien niemand in deze discussie (dacht ik toch) lid is van een Loge, kan de ene altijd wel verwijten er niks van te kennen of "slecht" geïnformeerd te zijn. Het enige dat ik weet, is dat ik weet wat ik weet, en weet wat ik niet weet ()
@Bad Attila

U vergist zich. En niet overal is men zo zwijgzaam als in Belgie mijn beste.

En als U een profaan bent en nooit op een of andere manier toch belangrijk contact hebt gehad met insiders zal U dat nooit weten.

Ik heb er in mijn vriendenkring en weet heel wat, maar er bestaat wederzijdse tolerantie. Iets wat ik andere ingewijden ter zeerste aanraad te beoefenen. Een open boek of een halfopen boek kan tot meer wederzijds respect leiden. Ik denk wel dat U dat begrijpt. Alhoewel ik geen lid ben, zwijg ik over die zaken, maar doe niet alles als onzin af.

omdat er een discretieplicht is terwijl u geen lid bent, ten tweede omdat er gewoon geen Groot Complot is, en dus niks te vertellen valt.
- 17 mei 2013, @Bad Attila
omdat er een discretieplicht is en dus niks te vertellen valt...

I rest my case.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 17 mei 2013 om 09:22.
Oud 17 mei 2013, 09:08   #55
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe de loge in elkaar zit is sinds de komst van het Internet naderhand toch wel gekend?

Wat ik wel zeker ben, is dat sedert de komst van het internet de Loge geëvolueerd is naar een folkloristisch club.
tegenwoordig stellen verschillende loges hun "werkplaats" open voor publiek. 10-15 jaar geleden zou dit ondenkbaar geweest zijn.
Dit betekend dat de lokale loges niet veel meer voorstellen, en dat de echte bijeenkomsten, verschoven zijn naar andere plaatsen, waar meer privacy aanwezig is.

Wat wil dat dan zeggen van de leden in die andere loges? Dat het zotte pipo ‘s zijn met teveel tijd.
15?

Dat kan niet serieus zijn.

Tja, ook zij hebben het de laatste tijd niet zo gemakkelijk gehad. Het is moeilijk om nieuwe waardevolle elementen in de organisatie op te nemen. Mss is de openstelling voor het ruimere publiek daar wel het beste bewijs van.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 17 mei 2013 om 09:11.
Oud 17 mei 2013, 17:42   #56
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
@Bad Attila

U vergist zich. En niet overal is men zo zwijgzaam als in Belgie mijn beste.

En als U een profaan bent en nooit op een of andere manier toch belangrijk contact hebt gehad met insiders zal U dat nooit weten.
Tot nader orde heb ik nergens verteld hoe ik mijn kennis terzake heb verzameld...

Citaat:
Ik heb er in mijn vriendenkring en weet heel wat, maar er bestaat wederzijdse tolerantie. Iets wat ik andere ingewijden ter zeerste aanraad te beoefenen. Een open boek of een halfopen boek kan tot meer wederzijds respect leiden. Ik denk wel dat U dat begrijpt. Alhoewel ik geen lid ben, zwijg ik over die zaken, maar doe niet alles als onzin af.
Wederzijds respect, tolerantie voor de andere als persoon en voor zijn ideeën, zijn inderdaad hoekstenen van de vrijmetselarij. En het boek is vrij open, hoor...

Nu ja, echt zwijgen over het onderwerp doet u toch niet, hoor...

Citaat:
omdat er een discretieplicht is terwijl u geen lid bent, ten tweede omdat er gewoon geen Groot Complot is, en dus niks te vertellen valt.
- 17 mei 2013, @Bad Attila
omdat er een discretieplicht is en dus niks te vertellen valt...
U weet toch wat die discretieplicht inhoudt?
I rest my case.[/quote]
Oud 17 mei 2013, 18:14   #57
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

Vertel eens wat meer over de Illuminatie, Giserke.
Zijn die ook in België?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 20:40   #58
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Discretieplicht, zwijgplicht, noem het hoe je wilt. Het komt mij over als de maffia. Al dat gekonkelfoes in achterkamertjes is nergens goed voor.
Discretieplicht terwijl u geen lid bent ? Ik zie niet in waarom de niet leden discreet zouden moeten tav een groep waar ze geen lid van zijn.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 17 mei 2013 om 20:42.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 20:42   #59
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Vertel eens wat meer over de Illuminatie, Giserke.
Zijn die ook in België?
Ga vlug kijken aan uw achterdeur.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2013, 20:45   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Discretieplicht, zwijgplicht, noem het hoe je wilt. Het komt mij over als de maffia. Al dat gekonkelfoes in achterkamertjes is nergens goed voor.
Discretieplicht terwijl u geen lid bent ? Ik zie niet in waarom de niet leden discreet zouden moeten tav een groep waar ze geen lid van zijn.
als het nva-partijbestuur (of gelijk welk ander partij-bestuur, als ge dat liever hebt) bepaalde zaken beslist, en de De Wever zegt "bakkes toe", dan is dat ook zwijgplicht, discretieplicht, ja zeg maar een soort omerta.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 17 mei 2013 om 20:47.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be