![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() Het feit dat de vrijmetselarij een esoterisch karakter heeft, en bijgevolg enkel 'ingewijden' betreft, is reeds een voldoende reden om deze groepering te wantrouwen. In ieder geval zijn vrijmetselaars naar mijn mening omhooggevallen pseudo-intellectuelen, met een kinderlijk vertrouwen in de menselijke rede. De framaçonnerie is louter ontstaan uit de hoogmoed van de zogenaamde 'verlichte geesten' uit de 18de eeuw. Dat bepaalde politici hedentendage openlijk hun sympathie uiten voor de vrijmetselarij, dan wel met enige (misplaatste) trots hun 'lidmaatschap' bij deze groepering verkondigen, wijst enkel op een infantiele profileringsdrang. Nochtans zou nederigheid ons sieren; een kwaliteit die dergelijke individuen manifest mankeren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als U het onderschat bent U minstens slecht ingelicht. Laatst gewijzigd door zonbron : 16 mei 2013 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou de top van zulke organisatie welke zo succesvol was in de strijd tegen de macht van de RKK na verloop van tijd de verworven macht opgeven en niet verder uitbouwen. Klinkt me heus niet logisch en ik weet uit ervaring beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als er dan al mensen zijn die u vanalles vertellen, dan zou het mij fel verbazen dat het om echte vrijmetselaars gaat. Nu ja, gezien niemand in deze discussie (dacht ik toch) lid is van een Loge, kan de ene altijd wel verwijten er niks van te kennen of "slecht" geïnformeerd te zijn. Het enige dat ik weet, is dat ik weet wat ik weet, en weet wat ik niet weet ( ![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Hoe de loge in elkaar zit is sinds de komst van het Internet naderhand toch wel gekend?
De ritualen en andere shit staan zeer nauwkeurig beschreven. Wat ik wel zeker ben, is dat sedert de komst van het internet de Loge geëvolueerd is naar een folkloristisch club. tegenwoordig stellen verschillende loges hun "werkplaats" open voor publiek. 10-15 jaar geleden zou dit ondenkbaar geweest zijn. Dit betekend dat de lokale loges niet veel meer voorstellen, en dat de echte bijeenkomsten, verschoven zijn naar andere plaatsen, waar meer privacy aanwezig is. Iedere vereniging kan zich Vrijmetselaars Loge noemen. Ik ken in Gent 15 loges, amper 2 zijn echte erkende loges. Wat wil dat dan zeggen van de leden in die andere loges? Dat het zotte pipo ‘s zijn met teveel tijd. Maar het Gentse bestuur wordt wel degelijk geregeld in die andere 2. Laatst gewijzigd door giserke : 17 mei 2013 om 08:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vergist zich. En niet overal is men zo zwijgzaam als in Belgie mijn beste. En als U een profaan bent en nooit op een of andere manier toch belangrijk contact hebt gehad met insiders zal U dat nooit weten. Ik heb er in mijn vriendenkring en weet heel wat, maar er bestaat wederzijdse tolerantie. Iets wat ik andere ingewijden ter zeerste aanraad te beoefenen. Een open boek of een halfopen boek kan tot meer wederzijds respect leiden. Ik denk wel dat U dat begrijpt. Alhoewel ik geen lid ben, zwijg ik over die zaken, maar doe niet alles als onzin af. omdat er een discretieplicht is terwijl u geen lid bent, ten tweede omdat er gewoon geen Groot Complot is, en dus niks te vertellen valt. omdat er een discretieplicht is en dus niks te vertellen valt...- 17 mei 2013, @Bad Attila I rest my case. Laatst gewijzigd door zonbron : 17 mei 2013 om 09:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan niet serieus zijn. Tja, ook zij hebben het de laatste tijd niet zo gemakkelijk gehad. Het is moeilijk om nieuwe waardevolle elementen in de organisatie op te nemen. Mss is de openstelling voor het ruimere publiek daar wel het beste bewijs van. Laatst gewijzigd door zonbron : 17 mei 2013 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu ja, echt zwijgen over het onderwerp doet u toch niet, hoor... ![]() Citaat:
I rest my case.[/quote]
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zijn die ook in België? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Discretieplicht terwijl u geen lid bent ? Ik zie niet in waarom de niet leden discreet zouden moeten tav een groep waar ze geen lid van zijn. Laatst gewijzigd door stuyckp : 17 mei 2013 om 20:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 17 mei 2013 om 20:47. |
|
![]() |
![]() |