Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2013, 19:57   #41
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
M.a.w. je hebt veel te snel conclusies getrokken.
Daar zit idd wat in, maar ik blijf het vreemd vinden dat Syrie bijna 3 dagen bij de Amerikaanse MSM van de zender is gegaan. Dit terwijl het vuurwerk daar nu in volle gang is. We zullen zien, maar mijn vermoeden is dat Syrie geleidelijk van de MSM verdwijnt, hoewel tenzij Israel en Syrie weer met elkaar in conflict komen.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 20 mei 2013 om 19:59.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 20:00   #42
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Intriest, U krijgt alles, behalve gelijk.

Trouwens, blijkbaar hebt U de OP niet gelezen en als U iets wil diets maken, kom dan maar met de bewijzen op de proppen, net zoals ik dat pleeg te doen.
Bewijzen van wat? Ik heb toch niets beweerd. Ik stel alleen vast dat de grote strategische denkers hier, die al de hele tijd een zionistisch complot achter de opstand tegen Assad menen te zien, zonder daar enig ondersteunend feit voor te leveren, nu een bocht van 180° maken.

Ik heb de indruk dat jij een verband ziet met de wapenleveringen vanuit Rusland maar uw ondersteundend link verwijst daar in geen enkele mate naar. En er is ook geen logisch verband.

Hier nog een uitsmijter: een rebellencommandant zegt al vorige week (voor de Russische leveringen) dat Israel toen al Assad aan het steunen was.
http://www.upi.com/Top_News/World-Ne...9771368436143/
Dus: welke samenzwerinsgek van welke kant je het ook vraagt: Israel heeft het altijd gedaan!

Laatst gewijzigd door Helias : 20 mei 2013 om 20:01.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 20:02   #43
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Een oude Israelische jeep gevonden in Qusair...
Wat zullen ze kwaad zijn in de Golfstaten !!
Oud 20 mei 2013, 20:03   #44
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Daar zit idd wat in, maar ik blijf het vreemd vinden dat Syrie bijna 3 dagen bij de Amerikaanse MSM van de zender is gegaan. Dit terwijl het vuurwerk daar nu in volle gang is. We zullen zien, maar mijn vermoeden is dat Syrie geleidelijk van de MSM verdwijnt, hoewel tenzij Israel en Syrie weer met elkaar in conflict komen.
1. Je vergist je, het is helemaal niet uit de pers verdwenen

2. Het is daar elke dag koekenbak, je kunt bijgevolg niet verwachten dat de pers om de haverklap veel aandacht schenkt aan de zoveelste schietpartij in dat wespennest.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 20:08   #45
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

We zullen zien wie er gelijk gaat krijgen, overigens dit is niet de zoveelste schietpartij, maar een enorme klap in het gezicht van AQ in Syrie.

Anyway, igg geen foto's meer te zien met kindertjes onder het bloed, en ook nog geen signalen gehoord dat het Syrische leger in Qusair het middel sarin heeft gebruikt.
Oud 20 mei 2013, 20:10   #46
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1. Je vergist je, het is helemaal niet uit de pers verdwenen

2. Het is daar elke dag koekenbak, je kunt bijgevolg niet verwachten dat de pers om de haverklap veel aandacht schenkt aan de zoveelste schietpartij in dat wespennest.
Het is inderdaad een wespennest, maar niet zomaar de zoveelste schietpartij hoor, maar wel een van de belangrijkste gevechten die zich daar al hebben voorgedaan sinds het begin van de 'onrust'. Deze informatie was alvast niet duidelijk aanwezig in onze reguliere pers. Lijkt me logisch dat ze overwinningen van Assad niet zomaar in onze media verkondigen, we weten trouwens maar al te goed aan welke kant deze 'onpartijdige' pers staat.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 mei 2013 om 20:13.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 20:18   #47
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pro-Israel Debka.com bericht terzake
debka is half onzin, half disinformatie en half verzonnen.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 20:20   #48
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad een wespennest, maar niet zomaar de zoveelste schietpartij hoor, maar wel een van de belangrijkste gevechten die zich daar al hebben voorgedaan sinds het begin van de 'onrust'. Deze informatie was alvast niet duidelijk aanwezig in onze reguliere pers. Lijkt me logisch dat ze overwinningen van Assad niet zomaar in onze media verkondigen, we weten trouwens maar al te goed aan welke kant deze 'onpartijdige' pers staat.
http://www.demorgen.be/dm/nl/9616/On...nbolwerk.dhtml

Geen enkele krant "verzwijgt" dit offensief. Maar als het bij jou niet in koeien van letters op de eerste pagina staat, roep je direct dat de wereldmedia in de greep zijn van allerhande zionistische drukkingsgroepen.
Oud 20 mei 2013, 20:23   #49
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Bewijzen van wat? Ik heb toch niets beweerd. Ik stel alleen vast dat de grote strategische denkers hier, die al de hele tijd een zionistisch complot achter de opstand tegen Assad menen te zien, zonder daar enig ondersteunend feit voor te leveren, nu een bocht van 180° maken.

Ik heb de indruk dat jij een verband ziet met de wapenleveringen vanuit Rusland maar uw ondersteundend link verwijst daar in geen enkele mate naar. En er is ook geen logisch verband.

Hier nog een uitsmijter: een rebellencommandant zegt al vorige week (voor de Russische leveringen) dat Israel toen al Assad aan het steunen was.
http://www.upi.com/Top_News/World-Ne...9771368436143/
Dus: welke samenzwerinsgek van welke kant je het ook vraagt: Israel heeft het altijd gedaan!

Ik ga hier even het juweelte copy-pasten welke U via bovenstaande link post.

Wat een uitsmuiter!!!

World News - Syrian rebel says Israel supports Assad

DAMASCUS, Syria, May 13 (UPI) -- Iran and Hezbollah are cooperating with Israel to support Syrian President Bashar Assad's regime, Abdulkader Saleh, a Syrian opposition commander said.

"Iran and Hezbollah are cooperating with Israel to be able to support Assad. Assad has protected Israel's border for 40 years,"
Saleh said in an interview published Monday by the Turkish daily Today's Zaman.

Saleh also said the alleged Israeli airstrike in Syria, in which at least 42 Syrian soldiers were killed, was aimed at preventing Syrian opposition forces from taking control of weapons.

"The opposition was going to take over arms, so Israel attacked. There is evidence pointing to this," he said.

Israel has refused to comment on the airstrike but foreign media reported Israeli war planes bombed stockpiles of Iranian-made rockets in sites around Damascus. The rockets allegedly were to be transported to Hezbollah in Lebanon.

"This assault was intended to support the Assad administration," Saleh said.

He maintained that senior Syrian army commanders were planning to hand over the weapons to Syrian opposition forces when the airstrike occurred.

Saleh also rejected reports that opposition forces in Syria had used chemical weapons.

"[Chemical weapons] have been used in Damascus' Ghouta, Homs and now Aleppo's Khan al-Assal region. These attacks indicate the regime's demise," he said.

He also charged the indifference displayed by the European Union and the United States is further proof of the "international community's cooperation with Assad's regime."

Wie in dit soort onzin gelooft moet zonder twijfel wel een samenzweringsgek zijn!

Dit is wel de belachelijkste desinformatie welke ik ooit gelezen heb, te gek voor woorden. En dan publiceert UPI dat nog wel onder 'Top News, World News' *proest*

Natuurlijk staat de naam van de auteur er niet bij vermeld, zeer begrijpelijk, OMG!

Het is erg gesteld met de reguliere pers en een deel van hun publiek, dat is duidelijk.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 mei 2013 om 20:25.
Oud 20 mei 2013, 20:36   #50
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie in dit soort onzin gelooft moet zonder twijfel wel een samenzweringsgek zijn!
Wat is er onzinnig aan Syrische reguliere wapenarsenalen te bombarderen die dreigen in handen te vallen van de rebellen?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 20:44   #51
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/9616/On...nbolwerk.dhtml

Geen enkele krant "verzwijgt" dit offensief. Maar als het bij jou niet in koeien van letters op de eerste pagina staat, roep je direct dat de wereldmedia in de greep zijn van allerhande zionistische drukkingsgroepen.
Beste, Assad heeft sinds vandaag Qusair reeds onder controle. De hevige gevechten zijn al langer bezig dan vandaag of gisteren, waar de door U geciteerde nieuwsberichten naar verwijzen.

Zelfs het verhaal ivm de oude militaire jeep doet het beter...

BTW : Een simpele google-opdracht is voldoende om te zien dat het merendeel van de westerse pers pas sinds gisteren over Qusair bericht, vergis U niet. Tevens beschik ik over een redelijke IT-verbinding en hoef ik zodoende niet op zoek te gaan naar koeien van letters op de voorpagina.

Google is anno 2013 ook Uw vriend.
HIER
Oud 20 mei 2013, 20:46   #52
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Wat is er onzinnig aan Syrische reguliere wapenarsenalen te bombarderen die dreigen in handen te vallen van de rebellen?
Natuurlijk, als U het doet is het gezonde speculatie, dat weten we ondertussen wel.
HIER
Oud 20 mei 2013, 20:59   #53
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste, Assad heeft sinds vandaag Qusair reeds onder controle. De hevige gevechten zijn al langer bezig dan vandaag of gisteren, waar de door U geciteerde nieuwsberichten naar verwijzen.
Keer op keer beweren jullie dat de pers hier vanalles verzwijgt, en keer op keer heb ik jullie ongelijk aangetoond.

Nu ook:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/...t-Qusair.dhtml

Je doet niet eens meer moeite.

Ik vind het trouwens aandoenlijk hoe kritisch je bent t.o.v. de westerse pers, maar hoe klakkeloos je alles aanvaardt van het Syrische staatspersbureau Sana, zo min of meer de spreekbuis van Assad...
Oud 20 mei 2013, 21:09   #54
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
debka is half onzin, half disinformatie en half verzonnen.
Daar zit veel waarheid in, maar half, half en half?
HIER
Oud 20 mei 2013, 21:12   #55
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik vind het trouwens aandoenlijk hoe kritisch je bent t.o.v. de westerse pers, maar hoe klakkeloos je alles aanvaardt van het Syrische staatspersbureau Sana, zo min of meer de spreekbuis van Assad...
tjakka
ze vormen dan ook de spreekbuis voor dictators hier op het forum
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 21:13   #56
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Keer op keer beweren jullie dat de pers hier vanalles verzwijgt, en keer op keer heb ik jullie ongelijk aangetoond.

Nu ook:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/...t-Qusair.dhtml

Nu geeft U opnieuw een artikeltje van 20 mei 2012, het lukt U blijkbaar niet. Google is blijkbaar dan toch Uw vriend niet, U doet simpelweg de moeite niet meer of oudere gerelateerde artikels ivm Qusair zijn inderdaad, zoals ik stel, effectief onbestaande. Duidt U eens een artikeltje aan van pakweg 10,15 of 17 mei ofzo... 2013 wel te verstaan.

Ik ben benieuwd hoor.

En SANA is natuurlijk de Syrische staatsTV, spreekbuis van Assad, bij definitie zeer betrouwbaar dus.

BTW : Indien U mijn post volledig en correct in de quote had geplaatst , zou U misschien deze 'foutjes' niet maken.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 20 mei 2013 om 21:23.
Oud 20 mei 2013, 21:26   #57
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu geeft U opnieuw een artikel van 20 mei 2012. Google is blijkbaar dan toch Uw vriend niet of U doet simpelweg de moeite niet meer. Duidt U eens een artikeltje aan van pakweg 15 of 17 mei ofzo... 2013 wel te verstaan.

Ik ben benieuwd hoor.
? Het is een artikel van 10 uur oud.

Citaat:
En SANA is natuurlijk de Syrische staatsTV, spreekbuis van Assad natuurlijk, bij definitie zeer betrouwbaar dus.
Geen idee waarvan je sympathie voor Assad vandaan komt. Persoonlijk denk ik dat jij het type bent dat automatisch partij kiest voor degene die, volgens jou, het meest belaagd wordt door de westerse pers.
Oud 20 mei 2013, 21:38   #58
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
? Het is een artikel van 10 uur oud.
De strijd is reeds lang gestreden...

Citaat:
Geen idee waarvan je sympathie voor Assad vandaan komt. Persoonlijk denk ik dat jij het type bent dat automatisch partij kiest voor degene die, volgens jou, het meest belaagd wordt door de westerse pers.
Ter toelichting, mijn onvoorwaardelijke sympathie gaat op de eerste plaats uit naar het onschuldige Syrische volk en Assad is meer dan ooit gewoonweg de persoon welke de rechten van alle burgers van het Souvereine Syrie het best vertegenwoordigen kan, zelfs U weet in feite dat dat zo wel is.

Het lijkt me dan ook dat U het type bent dat automatisch partij kiest voor
zij die het meest gesteund worden door de westerse pers.
HIER
Oud 20 mei 2013, 21:54   #59
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De strijd is reeds lang gestreden...
Lang, grapjas... een dag of zo. Je was dus duidelijk fout. Daarbij, het maakt geen enkel verschil, het staat kort na de feiten overal te lezen, einde discussie.

Citaat:
Ter toelichting, mijn onvoorwaardelijke sympathie gaat op de eerste plaats uit naar het onschuldige Syrische volk en Assad is meer dan ooit gewoonweg de persoon welke de rechten van alle burgers van het Souvereine Syrie het best vertegenwoordigen kan, zelfs U weet in feite dat dat zo wel is.
Hoe weet jij dat ? Ik durf te wedden dat je nog nooit een voet in Syrië gezet hebt, en dat je kennis van Syrië integraal van het internet gehaald wordt.

Niet alleen dat, Assad zal toch serieuze wrevel opwekken bij "het onschuldige Syrische volk" want een groot deel gaat niet akkoord met zijn beleid en wil hem per sé verwijderen.
Oud 21 mei 2013, 14:54   #60
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Ik heb zojuist vluchtig op de sites van CNN, Foxnews, en de BBC gekeken. Tot mijn lichte verbazing, niets maar dan ook helemaal niets staat er Syrie vermeld op de front pagina.

Dit kan geen toeval meer zijn !!!!!!!, het bewijs is zowaar geleverd; de Joden hebben de mainstreammedia totaal in handen.

Mijn vraag is hoe het er nu aan toe gaat achter de schermen; volgens mij zijn er virtuele bijeenkomsten van de (Joodse) mediabazen, en worden per decreet afspraken gemaakt over wat wel en niet in het nieuws komt.
CNN is in handen van Joden die nauw verweven zijn met de Democratische partij en Hillary Clinton. Foxnews is gedeeltelijk in handen van Joden die nauw verbonden zijn met de republikeinse partij en de neo-cons. BBC is een staatszender die de zaken vanuit een Brits standpunt bekijkt.

Ik denk dat ze zelf heel goed beseffen dat de zaken in Syrië niet lopen zoals ze voorspeld hadden, en zoals het Westen het graag gezien had, daarom verdwijnt Syrië nu naar de achtergrond.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be