![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die heeft het toch altijd maar over "actief pluralisme" wat dat ook moge betekenen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer enkele zinnen die mij 'stoorden': <In de samenleving van nu en straks zal het heersende ideaal van 'Vlaams burgerschap' alleen maar meer verdeeldheid zaaien...> Glazen bol? Natte vinger? Wishful thinking? (ik gok op het laatste) <... Het is onvermijdelijk dat deze superdiversifiëring van onze samenleving zich verder zal doorzetten...> Er is helemaal niks 'onvermijdelijk' aan het zich verder doorzetten van de superdiversifiëring. De talrijke economische, politieke en sociale crisissen die we uit de geschiedenis kennen hadden ook De Heer Van Besien kunnen leren dat het begrip 'onvermijdelijk' zéér relatief is. De 'Onzichtbare Hand' die de mensheid in één of andere richting zou dwingen, is nog steeds niet uitgevonden (al zijn daar wel vele pogingen toe ondernomen). <... Veel Vlamingen vinden dit bedreigend omdat er voortdurend nieuwe mensen naar hier komen die de taal niet spreken. Ze hebben het gevoel dat de integratieklok telkens wordt teruggedraaid...> Me dunkt dat er wel wat méér aan de hand is dan een 'gevoel' dat de integratieklok telkens wordt teruggedraaid. Dat toont de nu ook door De Heer Van Besien opgemerkte 'explosie' van nationaliteiten en talen in Antwerpen, Brussel en andere steden en gemeenten in Vlaanderen duidelijk genoeg aan. Bij een vooruit draaiende integratieklok zou zo'n 'explosie' immers nooit plaats hebben gevonden. <... een schild-en-vriendbeleid [...]: de verwerving van het Nederlands geldt als voorwaarde tot deelname aan de samenleving...> Dat 'schild-en-vriend' vind ik eigenlijk een smerige insinuatie. Wat die voorwaarde tot deelname aan de samenleving betreft: die geldt ook voor de inboorlingen, hé. De enige officiële taal van De Vlaamse Gemeenschap is het Nederlands. Een goede beheersing van die taal door om het even welke burger van het Vlaamse Gewest kan m.i. alleen maar positief worden geëvalueerd. Daar niet alle bewoners van het Vlaamse Gewest dat even goed begrijpen, mag wel enige dwang worden uitgeoefend. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat er binnenkort ook voor Arabisch-, Chinees-, Russisch-, Turks-, ... -taligen 'gebetonneerde faciliteiten' worden ingesteld? <...Kennis van het Nederlands is noodzakelijk om elkaar te verstaan en dus voor de sociale samenhang. Maar op dit moment is er iets anders aan de gang. Taal wordt gebruikt als uitsluitingsmechanisme en werkt zo de sociale samenhang actief tegen...> Het gebruik van taal als uitsluitingsmechanisme is heus niks nieuw, en is in deze contreien zelfs 'officiële politiek' geweest. "We" hebben er de Vlaamse Beweging aan te danken ![]() De vele initiatieven die op het vlak van Lessen Nederlands voor Anderstaligen worden genomen, tonen voor mij veeleer aan dat er 'op dit moment' hard wordt gewerkt om van taal net géén 'uitsluitingsmechanisme' te maken. Diegenen die om wat voor reden dan ook van het aanbod geen gebruik maken, sluiten zichzelf uit. Dat is uiteraard niet verboden. Alleen is het geen geldige basis voor het eisen van een of andere vorm van 'schadevergoeding'. <... Culturele diversiteit is een objectief goed, omdat het zo'n onmisbare voorwaarden voor menselijke vrijheid creëert zoals zelfkennis, zelfrelativering en zelfkritiek...> Tja, van die 'zelfkennis, zelfrelativering en zelfkritiek' heb ik nog nergens veel gemerkt, moet ik zeggen. <... Het is via dialoog en gezamenlijke besluitvorming dat de gemeenschap zal worden opgebouwd. In een context van uit elkaar drijvende morele overtuigingen, steeds meer verschillende culturen en op elkaar stapelende loyauteiten, bouwen we een democratie uit die culturele verschillen waardeert voor wat ze zijn, waarin grenzen in overleg worden afgebakend en waar alle burgers het gevoel hebben erbij te horen... > Beste Heer Van Besien, "onze" gemeenschap IS al opgebouwd, en blijkbaar zo goed opgebouwd dat héél véél mensen op de een of andere manier van de niet bepaald denkbeeldige weldaden ervan willen genieten. Wie 'het gevoel' wil hebben 'erbij' te horen, hoeft echt niet zo héél véél moeite te doen. Aandacht opbrengen voor én een beetje rekening houden met wat in de samenleving reilt en zeilt, is een goed begin. Wie die moeite niet wil doen, kan elders terecht voor 'het gevoel erbij te horen'. De wereld is groter, véél groter, dan Vlaanderen, en doorgaans wordt kandidaat-emigranten weinig in de weg gelegd. De vraag is: WIL iedereen die hier aanwezig is er wel 'bij' horen? En: waarom zou "onze" gemeenschap zich om de onwilligen MOETEN bekommeren?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 'superdiversiteit' van De Heer Van Besien komt eigenlijk op hetzelfde neer.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mét argumenten die inslaan als een bom! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Inderdaad
![]() Waarom er geen "open brief" van maken, of het in Wouters inbox droppen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeker open brief van maken! Citaat:
Sinds een paar jaar heb ik dat afgeschaft: men mag me gerust in bovenstaande talen aanspreken, ik zal hen zeer vriendelijk en uitgebreid alle mogelijke informatie teruggeven: IN HET NEDERLANDS. In feite ben ik dat begonnen toen een Engelstalige café-uitbaatster van één of andere irish pub het gesprek dat ik had met een kennis in het Nederlands, onderbrak om ons even duidelijk te maken dat zij het vertikte om Nederlands te spreken en dat degenen die dit niet konden apprecieren dan maar haar bar niet meer moesten komen bezoeken. Wat ik dus ook nooit meer gedaan heb. De tijd van door het stof te kruipen om mensen toch maar "thuis" te laten voelen is voorbij. Leer zèlf Nederlands.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 26 mei 2013 om 09:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) nog een aantal zaken over het hoofd zag, en 2) sommige andere dingen béter had kunnen verwoorden. 1) bijvoorbeeld: <... een democratie [...], waarin grenzen in overleg worden afgebakend... > De grenzen van "onze" democratie (zelfs die van het Vlaams Gewest ![]() Die reeds afgebakende grenzen kunnen & mogen uiteraard altijd in vraag worden gesteld, maar de uiteindelijke beslissing over de afbakening behoort m.i. het exclusieve voorrecht te zijn van diegenen die van "onze" samenleving deel uitmaken (en ja, ook 'nieuwe' Vlamingen kunnen en mogen daar wat mij betreft toe behoren). Als een beslissing niet op instemming van een minderheid kan rekenen, dan kunnen we dat met z'n allen héél spijtig vinden, maar toch zal die minderheid zich bij het democratisch besluitvormingsproces moeten neerleggen. Indien een minderheid zich om een of andere reden niks van de getroffen beslissing(en) aan wil trekken, dient die minderheid zich niet aan te stellen als de meerderheid daar niet onmiddellijk met applaus, juichkreten en vreugdetranen op reageert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2) De natiestaat en zijn grenzen is onvermoedelijk gedoemd om te verdwijnen. Alle nationalistische gevoelens ten spijt. (uitleg: De bange burger grijpt terug naar nationalistische symbolen en instellingen omdat die traditioneel de macht bezaten terwijl in werkelijkheid de macht steeds meer verschuift naar multinationale bedrijven. En wanneer het kapitalisme onheroepelijk ten grave wordt gedragen ten gevolge van de besparingen/automatisatie van multinationale bedrijven is de natiestaat zoizo overbodig)
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 26 mei 2013 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En jij zal het wel met me eens zijn, dat alle wetten om misbruiken van het Belgisch "asielbeleid" te bestrijden. Enkel het migratiebeleid is door de politiek en de industrie zelf een farce geworden. Je vergeet er bij te vermelden dat in alle landen van Europa, arbeiders werden ingevoerd, omdat wij Europeanen de vuile zware arbeid niet meer wilden uitvoeren en de industrie om werkkrachten smeekte bij de regeringen. Dat daardoor andere culturen hier werden binnengebracht, waar religie een staatsvorm is en volgens die religie, superieur aan het burgerlijk wettelijk kader, vergeet je wel. De vrijheid van godsdienst is een mooi ding, maar ook een mes dat bij extremen letterlijk en figuurlijk aan 2 kanten snijd. Daarbij werden dan nog bilaterale akkoorden afgesloten, over dubbele nationaliteiten, waardoor ze de band met hun vorig vaderland zelfs niet konden verbreken, door sancties die hun regeringen hen konden opleggen. Dat Europa nu eenzelfde systeem toepast, door economische "asielzoekers", goedkope werkkrachten uit alle andere Europese lidstaten, de volledige vrijheid van werken in gans de Unie, aan iets meer als hun thuisland lonen, geeft, zonder regelgeving over minimumloon, sociale bijdragen en fiscale gelijkstelling, schijnt je niet te deren, maar zorgt er wel voor dat je nu met eenzelfde en in de toekomst nog groter probleem komt te zitten, maar met Europeanen en met toestemming van Europa. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zou écht niet weten waarom ik u niet zou geloven als u zegt dat u het in grote lijnen met mij eens kunt zijn. Er is ongetwijfeld nog véél méér dat ik 'vergeet' te vermelden, maar ik zou aan uw opmerking nog willen toevoegen dat het lang niet zeker is dat "wij Europeanen" geen vuile zware arbeid meer wilden uitvoeren, zolang daar tenminste een redelijk loon voor werd betaald. De industrie wilde vooral GOEDKOPE arbeidskrachten, en daar waren "wij Europeanen" ondertussen nét iets te mondig voor geworden. Het pleit niet voor onze politiekers dat ze voor de 'goedkope' oplossing kozen. Dat u van mening bent dat de economische politiek van de EU mij 'niet schijnt te deren', bedroeft mij. Ik zal voortaan dan ook wat vaker lucht geven aan mijn onvrede met de EU, en u om te beginnen alvast al verklappen dat ik voorstander ben van een Onafhankelijk Vlaanderen dat aan lidmaatschap van de EU én de NAVO verzaakt. Verregaande samenwerking met pakweg Noorwegen en Zwitserland daarentegen zie ik wél zitten. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Wat een negatieve reacties. Het is toch mogelijk?
Net zoals het mogelijk is om alle katten en muizen in één kamer onder te brengen en je zal zien. Kansberekening bewijst dat het mogelijk is... 1 kans op hoeveel, dat is wat anders natuurlijk. Maar het is mogelijk. Je moet alleen oplossingen zoeken die maken dat de katten de muizen niet opeten. Je zou een wapenwet kunnen uitvaardigen die het katten verbiedt om tanden en klauwen te hebben bvb. Of de muizen verplichten een niquab te dragen zodat ze onherkenbaar zijn... Zoals je ziet, met een beetje goede wil en bergen infantiele fantasie is het mogelijk. Leve Van Besien... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet je de samenwerking met Nederland niet? Of wilde je nog verder gaan dan alleen maar samenwerking met Nederland? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er hier al een 'gemeenschappelijke' taal is, dan is dat - helaas? gelukkig? - het Frans. Dat hoeft niet tot in de eeuwigheid zo te blijven, maar er zullen toch nog wel enkele generaties moeten verdwijnen alvorens een andere taal het Frans kan vervangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tsjah, wie stemt er op Groen? Naieve seutekes en mensen met een andere huidskleur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Samenwerking met Onafhankelijk Nederland dat eveneens aan lidmaatschap van de EU en de NAVO heeft verzaakt mag voor mijn part héél erg ver gaan. Samenwerking met EU-Nederland is in principe best OK, maar zal ze ook zo verregaand kunnen & mogen zijn?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 mei 2013 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |