Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 mei 2013, 23:07   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Iemand die zelf geen kinderen heeft, nooit zal hebben en blijkbaar ook geen wilt hebben, moet zedig zijn mond houden over zulke onderwerpen.
En om welke reden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2013, 23:09   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Invloed ?? Niemand luistert nog naar dat oudje. En Benedictus is met pensioen, die is uitgepausd.
Bijgevolg houdt de bewering over de invloed van de paus en diens stelling over voorbehoedsmiddelen geen steek.
Oud 28 mei 2013, 23:13   #43
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die zelf geen kinderen heeft, nooit zal hebben en blijkbaar ook geen wilt hebben, moet zedig zijn mond houden over zulke onderwerpen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En om welke reden?
Dat zou ik inderdaad ook wel eens willen weten !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2013, 23:16   #44
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet bijgevolg de paus ook zwijgen !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2013, 23:27   #45
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Voorwaar dit zijn de meest wijze woorden die ik onze nieuwe paus tot hiertoe heb horen verkondigen.

Paus Franciscus heeft uitgehaald naar de cultus van het "comfort" en het "tijdelijke". In het bijzonder gaf hij de katholieke echtparen die maar één kind willen, opdat zij "met vakantie kunnen blijven gaan" en "zich een woning kopen", een bolwassing. De paus zei een en ander in zijn gebruikelijke, vrije directe stijl tijdens een ochtendmis.

"De materiële welvaart verdooft ons (en) haalt onze moed onderuit om naar Jezus te gaan", luidde het. Hij noemde de verslaafdheid aan het materiële en het tijdelijke de grootste ziekte van onze tijd.

http://www.hln.be/hln/nl/15779/De-Pa...een-kind.dhtml

http://www.youtube.com/watch?v=DMO_BIvV1zQ
Dat hij het voorbeeld geeft hé ! Dat hij zelf een stuk of tien kinderen maakt , en verzorgt, inplaats van aan zijn lul te ( laten ) trekken, en lekker confortabel paus te spelen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2013, 23:30   #46
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar schuilt het probleem? U lijkt wel iemand die stelt dat een psychiater geen hulp kan bieden als hij in zijn persoonlijk leven niet al die ellendige situaties van zijn patiënten heeft meegemaakt.
Het probleem schuilt hem hierin dat het moeilijk is de raad op te volgen die iemand geeft die zelf het tegengestelde doet.
Oud 28 mei 2013, 23:30   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Dat hij het voorbeeld geeft hé ! Dat hij zelf een stuk of tien kinderen maakt , en verzorgt, inplaats van aan zijn lul te ( laten ) trekken, en lekker confortabel paus te spelen.
Waarom denkt u dat paus zijn comfortabel is?
Oud 28 mei 2013, 23:35   #48
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat is allemaal waar, maar het zegt niets over de idee over het nut van het huwelijk.

Ik citeer Paulus:

7 Ik zou liever zien dat alle mensen waren zoals ik, maar iedereen heeft van God zijn eigen gave gekregen, de een deze, de ander die.
8 Wat de weduwen en weduwnaars betreft, zeg ik dat het goed voor hen zou zijn alleen te blijven, zoals ik.
9 Maar wanneer ze dat niet kunnen opbrengen, moeten ze trouwen, want het is beter te trouwen dan te branden van begeerte.
26 Ik meen dat het vanwege de huidige beproevingen voor een mens goed is te blijven wat hij is.
27 Hebt u een vrouw beloofd met haar te trouwen, verbreek die belofte dan niet; bent u niet gebonden aan een vrouw, zoek er dan ook geen.
28 Het is weliswaar niet zo dat u door te trouwen zondigt, en ook wanneer een meisje trouwt zondigt ze niet, maar het huwelijk wordt een zware belasting die ik u graag zou besparen.
29 Wat ik bedoel, broeders en zusters, is dat er maar weinig tijd rest. Laat daarom ieder die een vrouw heeft zo leven dat het hem niet in beslag neemt,
31 ieder die in deze wereld leeft alsof ze voor hem niet meer van belang is. Want de wereld die wij kennen gaat ten onder.
32 Ik zou willen dat u geen zorgen hebt. Een ongetrouwde man draagt zorg voor de zaak van de Heer en wil de Heer behagen.
33 Een getrouwde man draagt zorg voor aardse zaken en wil zijn vrouw behagen,
35 Ik zeg dit in uw eigen belang, niet om u aan banden te leggen, maar om u tot onberispelijk gedrag en onverminderde toewijding aan de Heer te brengen.
36 Maar wanneer iemand bang is zich tegenover zijn toekomstige vrouw te misdragen, omdat zijn verlangen naar haar te groot wordt, laat hij dan gevolg geven aan zijn wens met haar te trouwen. Dat dient dan te gebeuren. Het is geen zonde.
37 Iemand echter die uit overtuiging, dus zonder dwang en uit vrije wil, voor zichzelf besloten heeft niet met haar te trouwen, handelt uitstekend.
38 Dus iemand die met haar trouwt handelt goed, maar iemand die niet met haar trouwt handelt beter.

40 Maar ze is gelukkiger wanneer ze ongetrouwd blijft. Dat is althans mijn mening, en ik meen dat ook ik de Geest van God bezit.
Die van mij waren ook Paulus.

Te weinig, te onduidelijk en te diffuus om enigszins het idee te vestigen dat het vroege christendom vijandig stond tegen procreatie.

De enigen die dat idee hebben opgevat waren de Katharen.
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2013, 23:37   #49
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom sturen wij voedsel en medicijnen naar Afrika?
Zijn die nog niet met genoeg?
Het voedsel is een afzetmarkt voor wat wij hier teveel hebben, en dat zij alsnog kopen , hoewel ze het niet nodig hebben, integendeel, onze voedsel-import maakt de plaatselijke landbouw kapot.
De medicijnen zijn meestal medicamenten die nog op grote getallen mensen moeten getest worden. De zwarten zijn onze proefkonijnen daarvoor.
Oud 28 mei 2013, 23:38   #50
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen.
Een gezonde beschaving streeft minstens naar instandhouding van de bevolking. Dat heeft niks met angst te maken.
Enkel suicidale, mentaal gedegenereerde volkeren juichen hun eigen uitsterven toe.

Wat is het bij jou?
Angst om met teveel te zijn?
Zelfhaat?
Teveel klompen gebroken?
Juist !! Een soort die zich niet voortplant sterft uit.
Oud 29 mei 2013, 00:05   #51
Bardamu
Vreemdeling

Bardamu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Dan moet bijgevolg de paus ook zwijgen !!
En vrolijk op vrijdag waarschijnlijk ook.
Bardamu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 06:08   #52
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Die van mij waren ook Paulus.

Te weinig, te onduidelijk en te diffuus om enigszins het idee te vestigen dat het vroege christendom vijandig stond tegen procreatie.

De enigen die dat idee hebben opgevat waren de Katharen.
Er is niets incoherent tussen wat jij citeerde en wat ik citeerde. Wat ik citeerdee, beschrijft echter de fundamentele overtuiging van Paulus over het huwelijk. Het einde is nabij. Trouwen heeft geen nut en getrouwd zijn is zelfs een last. Als je getrouwd bent, blijf het dan en respecteer elkaar. Als je beloofd bent aan iemand, trouw er dan mee als je dat wil maar er is niets mis met de belofte te breken om tot God te komen. Eigenlijk is iedereen beter ongetrouwd als ik om dichter bij God te kunnen staan, maar als dat frustrerend is - wel, we zijn al te menselijk.

Ik gebruikte de term "antinatalistisch" niet als "en pleeg nu maar abortus op die rotkinderen", ik gebruikte het als vertegenwoordiging voor de idee dat de Vroege Kerk zeer, veel meer dan nu, vervat was in een radicale eschatologie. De Katharen hebben dat inderdaad zeer radicaal doorgerokken maar waren een gecorrumpeerde sekte die ook tegenin de stroom van de Kerk gingen die al sinds de eerste eeuwen veranderd was.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be