![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Spanje wordt Calpe nu Calp.
Dat is zelfs geen Catalaans, want ligt niet in Catalonië, maar Valençiaans in Valencia. Zo ziet ge maar: taal is toch iets lokaal-gevoelig ... zelfs al poogt ge dat in het belachelijke te trekken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel consequent, dat is consequent tegen het Frans.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar hebben we het cliché weer van de echte problemen.
Nemen we het voorbeeld van Frankrijk: daar hoor je bijna niks anders dan Franse liedjes op de radio. Als men hier dergelijke maatregelen neemt is het kot te klein. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Waar wacht uw clubje toch op om ze te nemen? Hebben jullie schrik ofzo?
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgende keer dat ik daar passeer zal ik daar eens een frietje halen, om de goede man te steunen in zijn strijd tegen het frans.
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() Hoe ontroerend.
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Dat zijn nu eens de grote maatschappelijke problemen sie! Een Franse naam voor een frietkot in ons Vlaanderenland, dat lijkt me nu echt eens iets waar een schepen zich moet mee bezig houden. En de N-VA maakt daar dan nog een algemene richtlijn van? N-VA, Casse-toi!
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 29 mei 2013 om 12:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar hoe moet ik die Grote Boodschappen uit Laeken, met Kerstmis enz., interpreteren? Juist: dikke paniek in de broek. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo ontroerend dat je van razernij het bijna in je broek doet.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal: kent ge de betekenis van 'morele druk'? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() “Visc flot aftar themo uuatare.
uerbrustun. sina uetherun. tho gihelida. ina. use druhtin. the seluo druhtin. thie thena uisc gihelda. thie gihele. that hers theru. Spurihelti.”
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Intentieproces.
![]() |
#55 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Een vis dreef over het water, vermorzeld zijn vinnen. Toen genas hem onze Heer. Dezelfde Heer, die deze vis genas, Moge die genezen het paard van deze lamheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn gemeentelijke verkiezingen om een gemeentelijk bestuur mogelijk te maken, die handelt binnen de krijtlijnen van de wensen van de kiezers. Hoe het 'straatbeeld' er uitziet, is één van de elementen daarvan. En een schepen van een stad heeft vrije meningsuiting. Hij mag vragen stellen en suggesties maken aan eender wie. Jij mag daarbij ook stellen dat elke burgemeester/schepen bij elke vraag aan elke inwoner een ongeoorloofde druk zou uitoefenen. Daarop mag ik dan weer stellen dat jij spoken ziet. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is een goed initiatief geweest om die frietbakker op een Nederlandstalig alternatief te wijzen zoals de betrokken schepen heeft gedaan.
Tenslotte beslist de uitbater zelf, maar als hij het Frans verder gebruikt neemt hij daarmee een positie in. De klant heeft dan een duidelijke keuze. Het is goed dat men hier geen QUEBEC toestanden creëert, die het strafbaar maakt in zo’n geval geen Frans te gebruiken en daar hoort men zelden protest tegen. Af en toe kan men zich ergeren aan dat snobgedoe om vooral Franstalige namen als zaaknaam te verzinnen. Hiermede denken sommigen meer “cachet” aan hun zaak te geven en het “beter” publiek aan te trekken. Vooral in Antwerpen is men in dat beddeke ziek. Men kan er nog begrip voor opbrengen indien de naamgeving historisch te verklaren valt zoals b.v. de Gard sivik en dergelijken of gewoon men het accent op het land van de gebruikte taal ligt.(Irish Pubs) Bij “Ancienne Belgique” ligt dat al wel moeilijker. Ook kan de taal een aanduiding zijn voor de activiteiten zoals b.v. Bella Italia of La Bouillabaisse . Dan weet men dat men ofwel met een Italiaans restaurant of pizzazaak of met een visrestaurant te doen heeft. Chinezen zijn daar slimmer in, want naast hun Chinees bord hang dan ook de Nederlandse vertaling zoals “De rode draak” of “De lange Muur”. Kortom, men moet niet kinderachtig doen, maar bij een frietkot absoluut een Franstalige naam te zoeken om ze schijnbaar op te waarderen, is m.i. belachelijk.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Ik ben Vlaamsgezind en separatist (géén Vlaams-nationalist), en ik ben uiteraard tegen het feit dat de overheid zich moeit met eigennamen van zelfstandige zaken.)
![]() |