![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wat te doen met ex-oostfronters (of hun nabestaande) | |||
Eeen grote shadevergoeding voor wat na de oorlog met hen is gebeurd |
![]() ![]() ![]() |
16 | 55,17% |
Alleen excuses voor hoe ze na de oorlog behandeld |
![]() ![]() ![]() |
5 | 17,24% |
Niets gewoon stilzwijgen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,69% |
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,90% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Blok en haar kiezers leven al in 2004, jij leeft nog in 1944 m'n beste Piano. Niet toevallig zijn het de tegenstanders van amnestie die er maar niet in slagen om de oorlogsbladzijden om te draaien en de haat achterwege te laten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 11 augustus 2004 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En als iemand het lef heeft om op de meest arrogant mogelijke mannier het meest immorele te "eisen" dan is "smoel" het vriendelijkste wat ik kan opbrengen. Vergis je niet:met ThePiano is het over dergelijke zaken moeilijk praten.Ik wens er zelfs niet over te praten. Merk op dat ik,in tegenstelling tot ThePiano, WEL het befaamde arrest van Gent het bekritiseerd,en nog geen klein beetje ook.Maar niet omdat ik het Blok zo gunstig gezind ben.Des te meer omdat ik vrees dat,wie vandaag de uiting van het Blok-gedachtengoed kan verbieden,morgen ook zou kunnen beslissen mij te doen zwijgen.En dat risico wens ik niet te lopen.Puur eigenbelang dus. Dat mag je desgewenst ook op het conto van mijn avatar schrijven als je daar zin in hebt;het gaat hier over ethische normen die jij toch nooit zal begrijpen.
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er gaat inderdaad een Irma Laplasse-herdenking door, en die wordt niet georganiseerd door VNJ of NSV, maar door het Irma Laplasse Eerherstelcomité. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Uw eerste zinnen bewijzen mooi dat u net als Piano nog in 1944 leeft. ![]() Over uw arrogantie en uw hatelijke, scheldende prietpraat zullen we het maar niet hebben. Ik begrijp uw ethische normen zeer goed, het zijn in elk geval de mijne niet omdat ik ze op z'n zachtst gezegd nogal aan de lage kant vind. 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als je erover gaat zwijgen,wil je het dan aub in stilte doen? ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#50 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Gouverneur
|
![]() Toen ik op de 50ste verjaardag van het st-maartensfonds was waren ex-soldaten uit heel Europa aanwezig,zelfs de vijand uit het verleden!Maar ja het zal een herdenking van onverdraagzamen geweest zijn zeker.Als zij die jaren elkaar beschoten vergevingsgezind zijn wat moeten anderen zich daar dan mee bemoeien!
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik volg Thor's mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eeen grote shadevergoeding voor wat na de oorlog met hen is gebeurd
axel nort, Betweter, C uit W, De Knut, dorus, fernand, jan hyoens, Koenraad Maesschalck, manta, radicaal, Rock Against Communism, Rr00ttt, snoodaard, tigerpants Dit is uiteraard een vergissing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
Dat ze nog maar lang en hard dit blijven roepen, zo zullen ze het zeker ook nooit krijgen. Het heeft hoedanook hetzelfde resultaat: nooit en geen amnestie voor nazi-knechten en beulen van Eigen Volk.
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is." (Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008) Laatst gewijzigd door thePiano : 13 augustus 2004 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() AMNESTIE NOOIT - JAMAIS - NIEMALS - NEVER |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
Amnestie houdt dan ook werkelijk een legalisering van die foute politiek in en bij toekenning ervan zet je de poort wagewijd open voor een herhaling ervan, want amnestie betekent letterlijk dat er nooit niks is gebeurd en dus zeker ook geen fouten en dat blijft onaanvaardbaar. Voor individuele spijtoptanten kan eerherstel worden overwogen, en dat is ook effectief sinds 1951 bij duizenden tegelijk toegekend. Maar over die uitgedeelde vorm van gratie die massaal werd toegekend aan foute collaborateurs doen onze Blokkers steevast of hun neus bloedt. Zij streven enkel onvoorwaardelijke kwijtschelding van schuld want voor hen bestaat die niet eens.
![]() |