Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juni 2013, 01:24   #41
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Zonder twijfel. Het FSA is daar een mooi voorbeeld van. Daar zitten ze nu, zonder wapens of munitie.
Hopelijk worden ze vlug op de vuilnisbelt van de geschiedenis gegooid waar ze horen. De Russen waar U blijkbaar zo'n hekel aan hebt hebben hun punt gemaakt en westers imperialisme in de wereld beperkt. Het Westen is tegen Assad omdat het een bondgenoot van Rusland en Iran is, maar ziet nu ook wel in dat Al-Quaida aan de macht brengen toch ook wel risico's met zich meebrengt, en niet echt goed ontvangen zal worden door de publieke opinie... Ik merk ook dat de media in het Westen van toon aan het veranderen is, plotseling is het niet langer "dictator Assad" maar "president Assad". Ze ruiken dat Assad zal winnen, en proberen alsnog van kant te veranderen. Zoals ze ook deden in Egypte en bijna overal. En onvoorstelbaar hoeveel mensen daar in blijven trappen
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 01:36   #42
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hopelijk worden ze vlug op de vuilnisbelt van de geschiedenis gegooid waar ze horen. De Russen waar U blijkbaar zo'n hekel aan hebt hebben hun punt gemaakt en westers imperialisme in de wereld beperkt. Het Westen is tegen Assad omdat het een bondgenoot van Rusland en Iran is, maar ziet nu ook wel in dat Al-Quaida aan de macht brengen toch ook wel risico's met zich meebrengt, en niet echt goed ontvangen zal worden door de publieke opinie... Ik merk ook dat de media in het Westen van toon aan het veranderen is, plotseling is het niet langer "dictator Assad" maar "president Assad". Ze ruiken dat Assad zal winnen, en proberen alsnog van kant te veranderen. Zoals ze ook deden in Egypte en bijna overal. En onvoorstelbaar hoeveel mensen daar in blijven trappen
Ik zie de toekomst toch een heel stuk somberder in als Assad zijn macht niet opgeeft.

Laatst gewijzigd door Salah : 11 juni 2013 om 01:47.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 02:13   #43
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar zitten ze nu, zonder wapens of munitie.
Jij ook. Of vergis ik me. Vertel het maar eens, provocateurtje.
Oud 11 juni 2013, 02:20   #44
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik merk dat U de secuiere Assad erger vindt dan tirannen in Saudi ArabiË -, Bahrain of Qatar.
Ik maak daarin geen onderscheid, alle die tirannen moeten weg.

Zolang ze maar "seculier" zijn voor tomm, dan vegen we de massamoorden onder de mat. Jij bepaalt gradaties van erg zijn op een wel heel bedenkelijke manier.
Oud 11 juni 2013, 03:39   #45
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2!
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 09:30   #46
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie de toekomst toch een heel stuk somberder in als Assad zijn macht niet opgeeft.
De rebelen wilen niet onderhandelen, goed, dan moeten ze militair verslagen worden. Regeringstroepen rukken nu op naar Aleppo om een begin te maken met de herovering van het noorden. Daarna volgt de grote kuis.

En daarna zullen de rekeningen vereffend worden met het Westen en Turkije. Ik verwacht een stevige Russische en/of Iraanse militaire basis, en steun aan de gewapende oppositie in landen als Turkije, Bahrain, Saudi ArabiË, etc. en een militair bondgenootschap met Irak, Libanon en Iran.
Oud 11 juni 2013, 09:37   #47
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik maak daarin geen onderscheid, alle die tirannen moeten weg.

Zolang ze maar "seculier" zijn voor tomm, dan vegen we de massamoorden onder de mat. Jij bepaalt gradaties van erg zijn op een wel heel bedenkelijke manier.
Moest het nu een democratische, linkse revolutie geweest zijn zoals in Egypte of Tunesië zouden de zaken anders liggen. Assad was bereid toegevingen te doen en vrije verkiezingen te organiseren waaraan de oppositie kon meedoen. Dat was echter niet genoeg voor de islamisten die hem wegwilden, gesteund door de wereldmachten.

Ik zie dat het alternatief voor Assad slechter is dan Assad zelf, en dus steun ik Assad. En Assad is bondgenoot van Rusland, Iran en Irak, en van de christenen in de regio. Een bondgenoot laat je niet zomaar vallen. De Amerikanen hebben dat gedaan met Mubarak, jarenlang hun trouwe vasal, en de Fransen met Ben Ali, maar Russen en Iraniërs hebben een andere notie van erkentelijkheid en trouw dan het Westen. Voor alle duidelijkheid: ik ben tegen "het Kalifaat", zoals ook heel veel Syriërs denk ik.

En als je toch zo tegen de Saudi's, Qatar, etc. bent, waarom roep je dan niet op om daar te gaan vechten, waarom stromen de jihadi's dan niet massaal toe in Bahrain? Ik ben er zeker van dat je wapens en geld zult vinden daarvoor, onder andere in Iran. Maar het gebeurt niet, wel in tegendeel je aanvaardt het geld en de wapens van de tirannen, en ook van de VS.

Laatst gewijzigd door tomm : 11 juni 2013 om 09:41.
Oud 11 juni 2013, 10:47   #48
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

http://www.nieuwsblad.be/article/det...30610_00618126

Hoe zeggen sommigen het ook alweer...als soldaat weet je dat je een risico neemt en elk moment het loodje kan leggen...achteraf niet klagen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 16:21   #49
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij zou kunnen beginnen met al de " Belgische " Syrië strijders te arresteren, en terecht te stellen. Dan komen die niet terug naar hier.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 16:25   #50
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Moest het nu een democratische, linkse revolutie geweest zijn zoals in Egypte of Tunesië zouden de zaken anders liggen. Assad was bereid toegevingen te doen en vrije verkiezingen te organiseren waaraan de oppositie kon meedoen. Dat was echter niet genoeg voor de islamisten die hem wegwilden, gesteund door de wereldmachten.

Ik zie dat het alternatief voor Assad slechter is dan Assad zelf, en dus steun ik Assad. En Assad is bondgenoot van Rusland, Iran en Irak, en van de christenen in de regio. Een bondgenoot laat je niet zomaar vallen. De Amerikanen hebben dat gedaan met Mubarak, jarenlang hun trouwe vasal, en de Fransen met Ben Ali, maar Russen en Iraniërs hebben een andere notie van erkentelijkheid en trouw dan het Westen. Voor alle duidelijkheid: ik ben tegen "het Kalifaat", zoals ook heel veel Syriërs denk ik.

En als je toch zo tegen de Saudi's, Qatar, etc. bent, waarom roep je dan niet op om daar te gaan vechten, waarom stromen de jihadi's dan niet massaal toe in Bahrain? Ik ben er zeker van dat je wapens en geld zult vinden daarvoor, onder andere in Iran. Maar het gebeurt niet, wel in tegendeel je aanvaardt het geld en de wapens van de tirannen, en ook van de VS.
Salah en consoorten zijn marionetten in de handen van de VS, via Al Qaida.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 17:07   #51
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Het verschil tussen FSA en Al-Nusra is essentieel. Het is precies dat verschil dat deze grove propagandatruuk probeert te verdoezelen. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat christenen meer te vrezen hebben van het FSA dan van Assad.
Nee

het zijn communicerende vaten.

http://www.guardian.co.uk/world/2013...islamist-group

Ze werken samen, ze zijn verenigd.

http://www.reuters.com/article/2013/...94A05S20130514
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 18:04   #52
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe hypocriet ben je nu, wapens van SA en co aanvaarden is een misdaad, maar als het van de Perzen komt om hun agenda (en de Russische) te dienen, is het allemaal in orde.
Oud 11 juni 2013, 19:04   #53
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
De rebelen wilen niet onderhandelen, goed, dan moeten ze militair verslagen worden.
De dictator heeft nooit willen onderhandelen, dit is allemaal zijn schuld.

Putin: Assad could have avoided war

Citaat:
President Bashar al-Assad could have avoided conflict in Syria by implementing reforms demanded by his people, Russian President Vladimir Putin said on Tuesday, Reuters reported.

“The country was ripe for serious changes, and the leadership should’ve felt that in time and started making changes. Then what’s happening wouldn’t have happened,” Putin told English-language state TV Russia Today.
Oud 11 juni 2013, 19:11   #54
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie dat het alternatief voor Assad slechter is dan Assad zelf, en dus steun ik Assad.
Er schuilt zowaar een kleine real-politieker in ons Tommmeke.
Oud 11 juni 2013, 19:29   #55
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Er schuilt zowaar een kleine real-politieker in ons Tommmeke.
Ja, maar niet voor mijn eigen belang, maar voor het belang van de Syriërs en de rest van de wereld. De realpolitiek van VS, Frankrijk, etc. is goed voor hun eigen belangen (op korte termijn) maar heel slecht voor de Syriërs en de wereldvrede.
Oud 11 juni 2013, 19:31   #56
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dictator heeft nooit willen onderhandelen, dit is allemaal zijn schuld.

Putin: Assad could have avoided war
Maar Putin blijft Assad steunen, want Assad wil nu wel toegevingen doen, hij wil wel onderhandelen en democratische verkiezingen uitschrijven. Maar de rebellen vechten liever.
Oud 11 juni 2013, 19:33   #57
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Jij ook. Of vergis ik me. Vertel het maar eens, provocateurtje.

Zegt degene die zou dansen op het graf van Nelson Mandela.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2013, 19:33   #58
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe hypocriet ben je nu, wapens van SA en co aanvaarden is een misdaad, maar als het van de Perzen komt om hun agenda (en de Russische) te dienen, is het allemaal in orde.
Maar ik heb niets tegen Iran of Rusland (nu goed, ik ben ook niet echt voorstander van de regimes daar, het kan beter, maar het kan ook slechter, ik pleit alleszins niet voor een gewapende opstand in deze landen), dus waarom zou ik geen wapens van hen aanvaarden?

Jij zegt dat je de regimes in Qatar en Saudi Arabië wil omver gooien maar je neemt wel hun wapens en geld aan en dient hun belangen...
Oud 11 juni 2013, 19:36   #59
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar Putin blijft Assad steunen, want Assad wil nu wel toegevingen doen, hij wil wel onderhandelen en democratische verkiezingen uitschrijven. Maar de rebellen vechten liever.
Nu wel, nu zijn regime op het punt stond gekraakt te worden, tot er een Iraanse militaire interventie kwam. Zijn woorden hebben geen waarde.
Oud 11 juni 2013, 19:40   #60
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu wel, nu zijn regime op het punt stond gekraakt te worden, tot er een Iraanse militaire interventie kwam. Zijn woorden hebben geen waarde.
Het enige dat Assad en de internationale gemeenschap vragen aan de rebellen is een staakt-het-vuren en onderhandelingen. Als die onderhandellingen niet goed verlopen kunnen ze nog altijd de wapens terug opnemen. Maar het ziet er naar uit dat de rebellen vrede geen kans willen geven, en enkel een militaire overwinning willen aanvaarden. Die militaire overwinning lijkt echter steeds minder waarschijnlijk te worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be