![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk worden ze vlug op de vuilnisbelt van de geschiedenis gegooid waar ze horen. De Russen waar U blijkbaar zo'n hekel aan hebt hebben hun punt gemaakt en westers imperialisme in de wereld beperkt. Het Westen is tegen Assad omdat het een bondgenoot van Rusland en Iran is, maar ziet nu ook wel in dat Al-Quaida aan de macht brengen toch ook wel risico's met zich meebrengt, en niet echt goed ontvangen zal worden door de publieke opinie... Ik merk ook dat de media in het Westen van toon aan het veranderen is, plotseling is het niet langer "dictator Assad" maar "president Assad". Ze ruiken dat Assad zal winnen, en proberen alsnog van kant te veranderen. Zoals ze ook deden in Egypte en bijna overal. En onvoorstelbaar hoeveel mensen daar in blijven trappen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Salah : 11 juni 2013 om 01:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Jij ook. Of vergis ik me. Vertel het maar eens, provocateurtje.
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang ze maar "seculier" zijn voor tomm, dan vegen we de massamoorden onder de mat. Jij bepaalt gradaties van erg zijn op een wel heel bedenkelijke manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daarna zullen de rekeningen vereffend worden met het Westen en Turkije. Ik verwacht een stevige Russische en/of Iraanse militaire basis, en steun aan de gewapende oppositie in landen als Turkije, Bahrain, Saudi ArabiË, etc. en een militair bondgenootschap met Irak, Libanon en Iran. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie dat het alternatief voor Assad slechter is dan Assad zelf, en dus steun ik Assad. En Assad is bondgenoot van Rusland, Iran en Irak, en van de christenen in de regio. Een bondgenoot laat je niet zomaar vallen. De Amerikanen hebben dat gedaan met Mubarak, jarenlang hun trouwe vasal, en de Fransen met Ben Ali, maar Russen en Iraniërs hebben een andere notie van erkentelijkheid en trouw dan het Westen. Voor alle duidelijkheid: ik ben tegen "het Kalifaat", zoals ook heel veel Syriërs denk ik. En als je toch zo tegen de Saudi's, Qatar, etc. bent, waarom roep je dan niet op om daar te gaan vechten, waarom stromen de jihadi's dan niet massaal toe in Bahrain? Ik ben er zeker van dat je wapens en geld zult vinden daarvoor, onder andere in Iran. Maar het gebeurt niet, wel in tegendeel je aanvaardt het geld en de wapens van de tirannen, en ook van de VS. Laatst gewijzigd door tomm : 11 juni 2013 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.nieuwsblad.be/article/det...30610_00618126
Hoe zeggen sommigen het ook alweer...als soldaat weet je dat je een risico neemt en elk moment het loodje kan leggen...achteraf niet klagen.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
het zijn communicerende vaten. http://www.guardian.co.uk/world/2013...islamist-group Ze werken samen, ze zijn verenigd. http://www.reuters.com/article/2013/...94A05S20130514 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Putin: Assad could have avoided war Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er schuilt zowaar een kleine real-politieker in ons Tommmeke.
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar niet voor mijn eigen belang, maar voor het belang van de Syriërs en de rest van de wereld. De realpolitiek van VS, Frankrijk, etc. is goed voor hun eigen belangen (op korte termijn) maar heel slecht voor de Syriërs en de wereldvrede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar Putin blijft Assad steunen, want Assad wil nu wel toegevingen doen, hij wil wel onderhandelen en democratische verkiezingen uitschrijven. Maar de rebellen vechten liever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij zegt dat je de regimes in Qatar en Saudi Arabië wil omver gooien maar je neemt wel hun wapens en geld aan en dient hun belangen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Nu wel, nu zijn regime op het punt stond gekraakt te worden, tot er een Iraanse militaire interventie kwam. Zijn woorden hebben geen waarde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige dat Assad en de internationale gemeenschap vragen aan de rebellen is een staakt-het-vuren en onderhandelingen. Als die onderhandellingen niet goed verlopen kunnen ze nog altijd de wapens terug opnemen. Maar het ziet er naar uit dat de rebellen vrede geen kans willen geven, en enkel een militaire overwinning willen aanvaarden. Die militaire overwinning lijkt echter steeds minder waarschijnlijk te worden.
|
![]() |
![]() |