Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2013, 09:41   #41
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Justin Bieber iets uitvreten?
Wat?
Joints roken?
Ruzie met strontvervelende paparazzi?

Da's nu toch echt NIKS.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 09:51   #42
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Nee, dat is tegenwoordig wat je als puber moet doen om er bij te horen, niet uitgesloten te worden, niet depressief en geen zelfmoord te gaan plegen.
Oud 20 juni 2013, 12:33   #43
zeddie
Banneling

Standaard

"Erbij horen" tegenwoordig...

“It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.”
~Krishnamurti

“A person who has not been completely alienated, who has remained sensitive and able to feel, who has not lost the sense of dignity, who is not yet "for sale", who can still suffer over the suffering of others, who has not acquired fully the having mode of existence - briefly, a person who has remained a person and not become a thing - cannot help feeling lonely, powerless, isolated in present-day society. He cannot help doubting himself and his own convictions, if not his sanity. He cannot help suffering, even though he can experience moments of joy and clarity that are absent in the life of his "normal" contemporaries. Not rarely will he suffer from neurosis that results from the situation of a sane man living in an insane society, rather than that of the more conventional neurosis of a sick man trying to adapt himself to a sick society. In the process of going further in his analysis, i.e. of growing to greater independence and productivity,his neurotic symptoms will cure themselves.”
~Erich Fromm
zeddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 12:46   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nee, dat is tegenwoordig wat je als puber moet doen om er bij te horen, niet uitgesloten te worden, niet depressief en geen zelfmoord te gaan plegen.
De dwang om te conformeren, mee te zijn, is inderdaad al een reden om de mythe van de gelukkige jeugd met een kilo zout te nemen.
Als volwassene is het al wat makkelijker: ofwel veeg je je reet aan de hypes van de dag, ofwel betaal je de prijs voor de laatste tv-pc-ipodfoonS4 van millet met hypersuperduper-all-in-abbo voor zes maand.
Oud 20 juni 2013, 13:33   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zeg ventje, heb je een probleem met mij ?
Neen meneer. Ik heb met jou geen probleem. Jij wel, met een wereld. Als niemand je mag confronteren met de realiteit dan had je beter je oproep als topicstarter achterwege gelaten.
Ik ben geen psycholoog, en geen psychiater. Hoogstens iemand met mensenkennis.
Je mag van mij niet verwachten dat ik meelul over wat we allemaal al wisten.
Je kan raad krijgen, ook al is dat een peer op je muil.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 13:37   #46
Bhairav

Standaard

Niets zo'n harde confrontatie met de realiteit als n kogel door de kop of de harde grond vanaf 'n aanzienlijke hoogte.
Oud 20 juni 2013, 15:45   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Niets zo'n harde confrontatie met de realiteit als n kogel door de kop of de harde grond vanaf 'n aanzienlijke hoogte.
Een harde confrontatie maar toch ook een korte.
Oud 20 juni 2013, 15:46   #48
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Een harde confrontatie maar toch ook een korte.
ZOnder gedoe...
Oud 20 juni 2013, 15:52   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ZOnder gedoe...
Tenzij voor de kuisploeg.
Oud 22 juni 2013, 01:34   #50
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Neen meneer. Ik heb met jou geen probleem. Jij wel, met een wereld. Als niemand je mag confronteren met de realiteit dan had je beter je oproep als topicstarter achterwege gelaten.
Ik ben geen psycholoog, en geen psychiater. Hoogstens iemand met mensenkennis.
Je mag van mij niet verwachten dat ik meelul over wat we allemaal al wisten.
Je kan raad krijgen, ook al is dat een peer op je muil.
Hierzie daarzie nog wat neerbuigend doen ook nog zie. En bedreigend stoer doen : een peer op je muil.
Zéér indrukwekkend, ik bibber.
Dat je geen psycholoog of psychiater bent had ik wel begrepen, en mensenkennis dat valt nog te bezien.
Ik vroeg trouwens helemaal geen raad. Maar wél wie er al eens zelfmoord-ideeën gehad heeft, of een poging gedaan heeft ?
Eventueel mensen die zelfmoord -op -lange-termijn plegen, door middel van bvb extreem zuipen of harddrugverslaving aan het woord laten om hun gedrag te verklaren.

Laatst gewijzigd door meneer : 22 juni 2013 om 01:39.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 01:35   #51
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Parachutespringen zonder parachute ?
Oud 24 juni 2013, 14:10   #52
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Parsprototem. Waarom maakt iemand een eind aan zijn of haar leven ?
Oud 24 juni 2013, 14:48   #53
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Zelfmoord is egocentrisch, egoïstisch, voor wie niet geïnteresseerd is in zijn leefomgeving. Marginalen, uiteindelijk.
Oud 24 juni 2013, 15:40   #54
Boadicea

Standaard

Citaat:
Zelfmoord is egocentrisch, egoïstisch, voor wie niet geïnteresseerd is in zijn leefomgeving. Marginalen, uiteindelijk.
Marginaal? Het komt ook veel voor bij de betere, rijkere klasse.
Oud 24 juni 2013, 16:13   #55
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Marginalen zoals mensen die een ongeneeslijke ziekte hebben en er uit wensen te stappen vooraleer zij mentaal en fysiek aftakelen ?
Want zo zijn er hoor.
Trouwens, zelfmoordenaars of zelfmoordkandidaten zomaar afdoen als " egoïsten ", " marginalen die zich niet in hun leefomgeving interesseren " lijkt mij wel heel erg kort door de bocht gaan.
Ik hoop dat je over dit antwoord niet al te lang nagedacht hebt, dat je er maar zoiets uitgeflapt hebt dat je later ook zelf maar wat lullig vind.
Een marginaal die zich niet in zijn leefomgeving interesseert lijkt mij eerder van toepassing op een groot industriël die op grote schaal vervuilt.
Oud 24 juni 2013, 16:17   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marginaal? Het komt ook veel voor bij de betere, rijkere klasse.
Boadicea. Ik heb niet gezegd dat zelfmoord voorkomt bij rijkere klassen. Ik zeg dat zelfmoord vooral voorkomt binnen marginale milieus.
Oud 24 juni 2013, 16:20   #57
Boadicea

Standaard

Citaat:
Marginalen zoals mensen die een ongeneeslijke ziekte hebben en er uit wensen te stappen vooraleer zij mentaal en fysiek aftakelen ?
Want zo zijn er hoor.
Trouwens, zelfmoordenaars of zelfmoordkandidaten zomaar afdoen als " egoïsten ", " marginalen die zich niet in hun leefomgeving interesseren " lijkt mij wel heel erg kort door de bocht gaan.
Ik hoop dat je over dit antwoord niet al te lang nagedacht hebt, dat je er maar zoiets uitgeflapt hebt dat je later ook zelf maar wat lullig vind.
Een marginaal die zich niet in zijn leefomgeving interesseert lijkt mij eerder van toepassing op een groot industriël die op grote schaal vervuilt.
Klopt als een bus. Ook al eens nagedacht dat veel mensen juist zelfmoord plegen, omdat ze denken een overlast te zijn waar iedereen beter vanaf kan zijn.

Wie is er dan in fout? De zelfmoordenaar, of degene die deze gedachte er in pompt?

Er staat veel druk op mensen in deze maatschappij. Teveel. En inderdaad: het zijn die grootindustriëlen die er niets mee inzitten dat ze levens van anderen op het spel zetten, zolang ze maar winst maken, die men marginaal kan noemen.

En wat gebeurd daar mee? Hoeveel van deze kapitalisten hebben er geen zelfmoord gepleegd toen de beurs crashte. In de jaren '30 hebben ze er genoeg gevonden met een kogel door hun hoofd, door het raam of bengelend aan een touw.
Oud 24 juni 2013, 16:22   #58
Boadicea

Standaard

Citaat:
Boadicea. Ik heb niet gezegd dat zelfmoord voorkomt bij rijkere klassen. Ik zeg dat zelfmoord vooral voorkomt binnen marginale milieus.
De vraag is: wat is marginaal? Dat is een zeer subjectief begrip. Sommige mensen kunnen dat ook verkeerd opvatten als kansarme milieus.

Mijn ervaring is dat daar veel gezondheidsproblemen zitten en veel mensen niet oud worden, maar weinig zelfmoorden voorkomen. Daar is men dikwijls nog gelukkig met wat men heeft.

De meeste zelfmoorden die ik heb weten gebeuren, waren bij de betere middenstandsklasse.

Wat ik marginaal vind, beschouwd een ander misschien als normaal en omgekeerd. Ik heb het daarom heel moeilijk met dit begrip.
Oud 24 juni 2013, 16:28   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Meneer. Als jij vindt dat ongeneeslijk zieken per definitie marginaal zijn dan is die uitspraak wel voor jou rekening.
Oud 24 juni 2013, 16:39   #60
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De vraag is: wat is marginaal? Dat is een zeer subjectief begrip. Sommige mensen kunnen dat ook verkeerd opvatten als kansarme milieus.

Mijn ervaring is dat daar veel gezondheidsproblemen zitten en veel mensen niet oud worden, maar weinig zelfmoorden voorkomen. Daar is men dikwijls nog gelukkig met wat men heeft.

De meeste zelfmoorden die ik heb weten gebeuren, waren bij de betere middenstandsklasse.

Wat ik marginaal vind, beschouwd een ander misschien als normaal en omgekeerd. Ik heb het daarom heel moeilijk met dit begrip.
Boa. Met jou redenering kan ik leven; marginaliteit is een rekbaar begrip. Ik kan echter niet leven met jongvolwassen woordvoerders zoals snotneus meneer zonder maturiteit die mij woorden in de mond zou leggen alsof ik zou vinden dat wie ongeneeslijk ziek is ook per definitie marginaal is. Mis dus. Ah, lachwekkend toch.

Marginalen zijn mensen die gelet op hun domheid zich van geen kwaad bewust zijn. En vinden dat een overheid moet voorzien in hun levensonderhoud. Ze leven het liefst in een marginale gemeenschap. Marginalen wentelen zich in onverantwoordelijk gedrag, en beschouwen dit op den duur als de norm. Hun kroost kopieert dit.

Laatst gewijzigd door Rudy : 24 juni 2013 om 16:39.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be