Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2013, 06:15   #41
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus volgens De Crem zijn redenering moet Filip kunnen bevel geven in de Navo. Want daar gaat het toch over.
ik vind dat levensgevaarlijk.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 07:06   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Juist datum van de introductie van de graat van Generaal in het Belgische leger weet ik niet. Wel meen ik mij te herinneren dat, dat gedaan werd omdat het Belgische leger via Navo ging strijden in Afganistan. De hoogste bevelhebber van de Belgen zou met de oude graat lager staan dan een generaal van een ander land. Daarom werden onze hogere officieren ook generaal
.
Toch stel ik mij nog steeds de vraag. Dat het koningshuis nu beschikt over twee hogere generaals. Koning Albert Admiraal Marine (= generaal maar voor de marine) en Prins Filip Generaal Luchtmacht.

Dat Beïnvloed de keuze van bevel van het leger op zich. Gelet op het feit dat alle lager in rang het bevel moeten opvolgen.

De hoogste in bevel van het Belgische leger, generaal-luitenant Charles-Henri Delcour dacht ik toch.

Kon Boudewijn ( generaal bestond toen nog niet in Belgische leger)was derde hoogste in graat landmacht. Er stonden twee hoger in graat boven hem. Theoretische: Rede was dat de koning geen staatsgreep kon plegen als hoogste gezagvoerder.

Dus toen ik las dat de Crem stelde dat Filip als koning de bevelvoerder van het Leger werd begreep ik daar uit dat hij dus boven generaal-luitenant Charles-Henri Delcour komt te staan.

Daarom verwees naar Nederland bij het begin van deze draad.

De Crem benadrukte dat dit wel degelijk nog "van deze tijd" is. De minister van Defensie verwijst bijvoorbeeld naar internationale vergaderingen die de koning als staatshoofd bijwoont. Dat gebeurde na 11 september 2001 nog in NAVO-verband. "Dat is op het hoogste niveau, en dat is een niveau waar viersterrengeneraals aanwezig zijn.

Dus volgens De Crem zijn redenering moet Filip kunnen bevel geven in de Navo. Want daar gaat het toch over.
Domme praat. In Evere zijn ze niet op hun kop gevallen hoor !
De Crem zou beter in z'n Kremlin blijven in Aalter

Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 08:36   #43
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Domme praat. In Evere zijn ze niet op hun kop gevallen hoor !
De Crem zou beter in z'n Kremlin blijven in Aalter

als hij viersterrengeneraal is, én hoofd van het Belgisch Leger dan heeft hij weldegelijk de macht in handen. Tenzij men het allemaal als karnavalstoestanden gaat beschouwen. maar ze gaan nu wel héél ver.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 10 juli 2013, 08:41   #44
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
als hij viersterrengeneraal is, én hoofd van het Belgisch Leger dan heeft hij weldegelijk de macht in handen. Tenzij men het allemaal als karnavalstoestanden gaat beschouwen. maar ze gaan nu wel héél ver.
Elke koning was dat...
So?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 08:43   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Elke koning was dat...
So?
blijkbaar niet: zie hierboven.

Oud 10 juli 2013, 08:48   #46
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Crem is een tsjeef. Daarmee is (bijna) alles gezegd.

Als De Crem het doodnormaal vindt dat een onverkozen debiel tot viersterrengeneraal wordt gepromoveerd zegt dat vooral veel over al onder deze debiel op de "defensieve" ladder staat.
Inclusief over minister van defensie De Crem dus.
Oud 10 juli 2013, 08:52   #47
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist datum van de introductie van de graat van Generaal in het Belgische leger weet ik niet. Wel meen ik mij te herinneren dat, dat gedaan werd omdat het Belgische leger via Navo ging strijden in Afganistan. De hoogste bevelhebber van de Belgen zou met de oude graat lager staan dan een generaal van een ander land. Daarom werden onze hogere officieren ook generaal
.
Toch stel ik mij nog steeds de vraag. Dat het koningshuis nu beschikt over twee hogere generaals. Koning Albert Admiraal Marine (= generaal maar voor de marine) en Prins Filip Generaal Luchtmacht.

Dat Beïnvloed de keuze van bevel van het leger op zich. Gelet op het feit dat alle lager in rang het bevel moeten opvolgen.

De hoogste in bevel van het Belgische leger, generaal-luitenant Charles-Henri Delcour dacht ik toch.

Kon Boudewijn ( generaal bestond toen nog niet in Belgische leger)was derde hoogste in graat landmacht. Er stonden twee hoger in graat boven hem. Theoretische: Rede was dat de koning geen staatsgreep kon plegen als hoogste gezagvoerder.

Dus toen ik las dat de Crem stelde dat Filip als koning de bevelvoerder van het Leger werd begreep ik daar uit dat hij dus boven generaal-luitenant Charles-Henri Delcour komt te staan.

Daarom verwees naar Nederland bij het begin van deze draad.

De Crem benadrukte dat dit wel degelijk nog "van deze tijd" is. De minister van Defensie verwijst bijvoorbeeld naar internationale vergaderingen die de koning als staatshoofd bijwoont. Dat gebeurde na 11 september 2001 nog in NAVO-verband. "Dat is op het hoogste niveau, en dat is een niveau waar viersterrengeneraals aanwezig zijn.

De grondwet stipuleert dat de koning de opperbevelhebber is van de strijdkrachten, er staat dus helemaal niemand boven de koning. Ook niet bij Boudewijn.

En hoe moet je een staatsgreep plegen als je als staatshoofd bent ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 08:54   #48
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
blijkbaar niet: zie hierboven.
Wat wil je hier nu eigenlijk bewijzen?
Dat Filip elke dag in zijn militaire tenue gaat rondlopen, elke week mee op oefening gaat terwijl hij met zijn sabel zwaait?

Komaan, maak uzelf toch niet zo belachelijk.
Het is een protocolaire functie.
Oud 10 juli 2013, 08:55   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat Filip elke dag in zijn militaire tenue gaat rondlopen, elke week mee op oefening gaat terwijl hij met zijn sabel zwaait?

ben je zeker dat Philippe dat ook weet?

Oud 10 juli 2013, 09:48   #50
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ben je zeker dat Philippe dat ook weet?
Ja.
Dat jij het niet weet, is ondertussen wel duidelijk.
Oud 10 juli 2013, 09:58   #51
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal fout.

De graad zit verkeerd én in schrijfwijze én in rang en de brave man is met pensioen.
Oud 10 juli 2013, 17:35   #52
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als De Crem het doodnormaal vindt dat een onverkozen debiel tot viersterrengeneraal wordt gepromoveerd zegt dat vooral veel over al onder deze debiel op de "defensieve" ladder staat.
Inclusief over minister van defensie De Crem dus.
Die wordt nog wel eens baron hoor...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 18:37   #53
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In de VS is de President wel degelijk de "Commander-in-Chief"...Maar heeft daar geen enkele militaire graad voor nodig...
Tenslotte IS een President uiteindelijk de hoogste pief in de VS,dat is inherent aan de functie.......

Als er iets te doen is komt in het Witte huis,of ergens in een gat in de grond, een conclaaf bijeen,en daar zijn dan ruim genoeg "professionele" sterren aanwezig om de president bij te staan....

Misschien mag men in Belgie ook eens nadenken hierover...
Het is een beetje pijnlijk om "koninklijke" en "prinselijke" officieren te zien met "bekomen"graden,graden waar mensen die uit een gewone broek geschud zijn verdomme HARD voor hebben moeten werken,en continue voor "getest" en "beoordeeld" worden...ook vanuit het buitenland...en dat zeker voor de hogere rangen!

Militairen moeten luisteren naar burger-gezagsdragers...onnodig ,in deze tijden,deze laatsten met andermans goud te bekleden...

Laatst gewijzigd door kelt : 10 juli 2013 om 18:41.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 19:02   #54
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
In de VS is de President wel degelijk de "Commander-in-Chief"...Maar heeft daar geen enkele militaire graad voor nodig...
Tenslotte IS een President uiteindelijk de hoogste pief in de VS,dat is inherent aan de functie.......

Als er iets te doen is komt in het Witte huis,of ergens in een gat in de grond, een conclaaf bijeen,en daar zijn dan ruim genoeg "professionele" sterren aanwezig om de president bij te staan....

Misschien mag men in Belgie ook eens nadenken hierover...
Het is een beetje pijnlijk om "koninklijke" en "prinselijke" officieren te zien met "bekomen"graden,graden waar mensen die uit een gewone broek geschud zijn verdomme HARD voor hebben moeten werken,en continue voor "getest" en "beoordeeld" worden...ook vanuit het buitenland...en dat zeker voor de hogere rangen!

Militairen moeten luisteren naar burger-gezagsdragers...onnodig ,in deze tijden,deze laatsten met andermans goud te bekleden...
Daarom is het goed dat we op weg zijn naar een republiek !
Boduo is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 19:54   #55
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Efkens serieus: sedert wanneer bestaat in het belgisch "leger" een 4 sterren-generaal ?

Sinds een "wat achterlijke" Amerikaanse 4 sterren-generaal van de Nato Koning Albert bijna van de trap duwde en op zijn 4 sterren wees "hela ventje beetje respect hé", onze armen Albert had er maar 3(= luitenant-generaal); sindsdien heeft de Belgische staat "ceremonieel" onze Koning een ster bijgegeven, en uit solidariteit hebben ze de echte baas van het leger, onze CHOD, ook louter op papier tot 4-sterren generaal gebombardeerd. .

In Nato-verband is het Belgisch leger wat te pover (materiaal en-of manschappen) om een echte 4-sterren-generaal of "full Generall" te hebben.

Maar een of andere Nato-pipo met een ster meer gaat onze Koning of den CHOD niet meer zo rap voor de voeten lopen.. dit in eigen land hé.

Is die uitleg goed zo ? Ik heb het van horen -verder - zeggen uit wat hogere Nato-kringen. Al een heel tijdje geleden bij een pint tijdens een D-briefing.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2013 om 19:58.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 19:56   #56
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Je bent goed ingelicht.

Ook de chef van het militair huis van de koning heeft er toen een 4e ster bijgekregen, niet enkel de CHOD.
Oud 10 juli 2013, 20:03   #57
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Lijkt me zeer duidelijk van niet. Zoals gesteld werd door uw regering moet hij zich kunnen meten met andere 4 sterrengeneraals in het buitenland.
Wanneer dit zo is zal vanuit deze optiek een 3 sterrengeneraal in het nadeel zijn bij overleg in het buitenland. Ofwel uw koning zal als opperbevelhebber aanwezig (moeten) zijn.
Op zich vreemd, een koning heeft teveel andere taken om zich volledig in te kunnen zetten voor het leger. Opperbevelhebber in legers zijn is vaak/meestal een zeer zware baan.

Vreemd is ook dat een Belgische 3 sterrengeneraal dus in het nadeel is. Hij is de werkelijke vakman/professional en heeft te maken met 4 sterrengeneraals. De NL opperbevelhebber is bijv. een 4 sterrengeneraal.. Ofwel de BL 3 sterrengeneraal is lager in rang en dient de NL generaal en generaals uit andere landen in principe te groeten.

Herstel, zoals Micelle aangeeft kent men weldegelijk een 4 sterrengeneraal in het BL Leger behalve de BL koning

Hoewel sommigen in het Nederlandse Leger, met name Marine, WA graag als opperbevelhebber gehad zouden hebben, is dit volgens de grondwet niet mogelijk in Nederland. Het is niet verenigbaar met elkaar. WA drukte dit dan ook duidelijk zo uit.
Hij mag nog wel het uniform dragen, maar zonder rangonderscheidingstekens. Men heeft nu de epauletten vervangen door een nieuw ontworpen
distinctief (beetje carnaval dus), zodat het nog wat lijkt.
Hij had rangen in het leger, Marine en Luchtmacht, maar werden gekenmerkt door de toevoeging "reserve"

Wat weinig Belgen zullen weten. ook onze koning Willem 1 van destijds droeg geen rangonderscheidingstekens.

Willem-Alexander koning zonder militaire rangen

Zodra prins Willem-Alexander is ingehuldigd als koning, legt hij zijn actieve taken als militair neer. „Aangezien de Koning behoort tot de Nederlandse regering, kan ik geen actief militair meer zijn”, zegt Willem-Alexander in de Defensiekrant.

De prins is nu nog commandeur bij de marine en heeft bij de andere krijgsmachtonderdelen de rang van opperofficier. In de grondwet staat dat een militair in actieve dienst geen deel uit kan maken van de regering, omdat militairen de regering dienen.

De prins krijgt op 30 april, na bijna 28 jaar, eervol ontslag. Hij mag bij ceremonies wel zijn uniform blijven dragen, zonder rangonderscheidingstekens.
Dat is een historische keuze. Ook koning Willem I koos ervoor zijn rangonderscheidingstekens niet te dragen, terwijl hij dat op basis van zijn militaire ervaring wel had kunnen verantwoorden.

Op het uniform van de prins worden de epauletten die de rang aangeven vervangen door een speciaal ontworpen teken, het Koninklijk Distinctief. Het wapenbeeld bestaat uit de Rijksappel, het Rijkszwaard en de Scepter, symbolen van de Koninklijke macht.

Prins Willem-Alexander zegt dat hij trots is op defensie en dat hij graag gebruik wil maken van het recht af en toe in uniform te lopen „om onze sterke band te onderstrepen. Als koning zal ik mijn waardering voor Defensie onverminderd blijven tonen.”
http://www.puntuit.nl/nieuws/binnenl...angen_1_720977

Laatst gewijzigd door Adrian M : 10 juli 2013 om 20:11.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2013, 20:05   #58
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Je bent goed ingelicht.

Ook de chef van het militair huis van de koning heeft er toen een 4e ster bijgekregen, niet enkel de CHOD.
Ik kan het weten, maar dat allerlaatste wist ik niet, is dat gelijktijdig gebeurd ?
Oud 10 juli 2013, 20:16   #59
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik kan het weten, maar dat allerlaatste wist ik niet, is dat gelijktijdig gebeurd ?
Kan je ook een beetje Engels?

"John Edward Mack M.D. (October 4, 1929 – September 27, 2004) was an American psychiatrist, writer, and professor at Harvard Medical School. He was a Pulitzer Prize-winning biographer, and a leading authority on the spiritual or transformational effects of alleged alien abduction experiences"
Oud 10 juli 2013, 20:29   #60
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je ook een beetje Engels?

"John Edward Mack M.D. (October 4, 1929 – September 27, 2004) was an American psychiatrist, writer, and professor at Harvard Medical School. He was a Pulitzer Prize-winning biographer, and a leading authority on the spiritual or transformational effects of alleged alien abduction experiences"
Ja, en ? of er 4 sterren-aliens bij waren staat er niet.

Kunt ge een beetje Duits ?

Citaat:
http://de.wikipedia.org/wiki/John_E....sph.C3.A4nomen

Ab 1990: Arbeit am Entführungsphänomen[Bearbeiten]

Seit den frühen 1990er Jahren widmete sich Mack Personen, die berichten, sie seien von nichtmenschlichen Wesen entführt worden und an ihnen seien verschiedene „medizinische Untersuchungen“ vorgenommen worden. Anfangs vermutete Mack einen psychischen Defekt bei den betreffenden Personen, konnte jedoch keine Anzeichen für eine Störung feststellen.

Er begann mit ausführlichen wissenschaftlichen Studien, für die insgesamt über 200 Personen herangezogen wurden. Mack bediente sich dabei neben den üblichen Techniken der Psychoanalyse auch der Hypnose, untersuchte das jeweilige Umfeld und zog in einigen Fällen Lügendetektor-Tests hinzu. Mack kam dabei zu dem Ergebnis, dass die Berichte real seien, die Personen also tatsächlich das erlebt hätten, was sie schilderten. Gründe für diese Schlussfolgerung sind laut Mack:

Alle für die Studien herangezogenen Personen scheinen psychisch „normal“
Allerdings zeigen einige Personen Anzeichen von posttraumatischer Belastungsstörung
Die Personen kannten sich untereinander nicht, hatten oftmals niemand anderen von ihren Erlebnissen erzählt und schlugen keinen Gewinn aus ihren Erzählungen
Übereinstimmungen in öffentlich nicht bekannten Details der Erzählungen
Wiederholung der Geschichte, bzw. Schließen von Gedächtnislücken unter Hypnose
Bestätigung durch das Umfeld der Betreffenden (Person war zum Zeitpunkt der vermeintlichen Entführung nicht auffindbar, UFO-Sichtungen in der Umgebung)
1993 gründete Mack das Program for Extraordinary Experience Research (PEER, Programm zur Erforschung außergewöhnlicher Erfahrungen), um diese Ergebnisse weiter vertiefen und in einem größeren Kontext untersuchen zu können. Im April 1994 veröffentlichte er ein Buch zu dem Thema (Abduction: Human Encounters with Aliens, deutsche Ausgabe: Entführt von Außerirdischen), welches schnell auf den 1. Platz der US-Bestseller-Listen kletterte.

Dieses Buch führte zu kontroversen Diskussionen in der Öffentlichkeit und einem erhöhten Interesse an Mack und seiner Arbeit. Während Betroffene und dem UFO-Phänomen und der Parapsychologie offen gegenüberstehende Personen positiv reagierten, lehnten vor allem die etablierten Wissenschaftler seine Schlussfolgerungen ab. Auch und gerade innerhalb der Harvard University stieß Macks Arbeit auf Ablehnung. Schon 1993 wurde ihm der Ig-Nobelpreis (von engl.: ignoble: unwürdig, schmachvoll, schändlich) von der Harvard-Universität verliehen. Nach der Veröffentlichung seines Buches wurde außerdem ein Verfahren gegen Mack eröffnet mit dem Ziel, ihn von seinen Posten zu entheben. Nach 14-monatiger Untersuchung wurden das Verfahren und alle Vorwürfe gegen Mack jedoch fallen gelassen: Es konnten ihm keine fachlichen Fehler oder Verstöße gegen die ethisch-moralischen Prinzipien Harvards nachgewiesen werden.
Unief Harvard heeft 14 maanden naar zijn fouten gezocht, geen fouten qua vakkennis gevonden over zijn Alien-onderzoek.

Laatst gewijzigd door Micele : 10 juli 2013 om 20:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be