![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vergroot uw eigen ervaringen uit tot "de meeste Ossetiërs". Dat lijkt me in ieder geval onjuist. De kinderen van twee volkeren en de gastgezinnen uitvergroten tot heel Ossetië is duidelijk een merkwaardige vorm van taalonderzoek...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zoals u weet ademen ze ginder een heel andere lucht dan hier, dus dat is anders he...
![]() |
![]() |
#44 |
Minister-President
|
![]() Dat geloof ik voor geen meter. De meerderheid van de Vlamingen is ook niet voor communisme en toch bent u voor.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben ten eerste geen Vlaming en ik laat mijn mening niet bepalen door de meerderheid der vlamingen. Ik vind wel dat een volk of een streek die onafhankelijkheid wenst, die ook moet krijgen als het enigszins mogelijk is. Als morgen West-Vlaanderen voor onafhankelijkheid zou opteren dan ben ik daar ook voor. Maar de meeste nationalisten willen hun eigen staatje onafhankelijk, ongeacht de mening van de meerderheid, maar aanvaarden zelf niet dat andere volkeren onafhankelijkheid willen. Dat is bijvoorbeeld het geval met de Georgische nationalisten, maar ook met de flaminganten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is gewoon geen vergelijk mogelijk. Vlamingen en franstaligen zijn een volk, en hebben nooit bloedige oorlogen uitgevochten. Het geschil tussen Vlamingen en Walen gaat vooral over centen, in Ossetië gaat het over levensbehoud. Het zijn ook 2 verschillende culturen met elk een eigen alfabet, en Zuid-Ossetië is al 15 jaar de facto een deel van Rusland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben er geweest en ik merkte dat de meeste Ossetiërs die ik zag (op de bus, in het hotel, op straat, etc.) met elkaar communiceren in het Russisch, ook in de dorpen, en dat het Russisch ook de enige officiële taal is. Ik verbind daar geen conclusies aan, het is gewoon een vaststelling. In Ossetië is het Ossetisch meer een huis-tuin-keuken taal, en Russisch de officiële openbare taal. Ook de leiding van Zuid-Ossetië heeft duidelijk voor het Russisch gekozen en niet voor het Ossetisch. Nochtans wordt het Ossetisch net gepromoot in Noord-Ossetië (deelrepubliek van Rusland) en worden mensen daar aangemoedigd om terug Ossetisch met elkaar te spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kom zeg, het schijnheilige druipt er vanaf...
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was een hypothese, stel dat West-Vlaanderen of Limburg onafhankelijk wil worden kunt U daar als nationalist niet tegen zijn. Maar de meeste nationalisten, zoals de Georgische, zijn wel voor eigen onafhankelijkheid, maar staan dat niet toe aan andere volkeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() tomm is inderdaad één en al contradictie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Ik hoop dat Rusland niet zal buigen voor de imperiale druk van de Nato, de VS en de EU. Hopelijk worden de geopolitieke posities gewijzigd in het voordeel van de oppositie tegen de nieuwe wereldorde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
|
![]() Qua nationalisme misschien wel, maar Tomm weet wel veel over Rusland en die regio's. Daarom alleen is hij wel degelijk een interessante bron. Hij weet veel meer over deze regio dan wij, die moeten opzoeken op Wikipedia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() Ik ben het volledig eens met je. Rusland is geen communistisch land meer en gaat in tegen het achterbakse VS-imperialisme, die via allerlei dubieuze regimes Rusland wil omsingelen. Dus mijn steun heeft Rusland en hopelijk maakt het korte metten met het maffia-regime in Georgië.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Ik ben vooral fan van Poetin. Die man heeft leiderschapskwaliteiten. Hij heeft goed bestuur gebracht voor de mensen, de staat hervormt, hij heeft zijn land opnieuw groot gemaakt. Zo'n leidersfiguren hebben we niet in Europa.
Effkes terzijde: Moest Leterme dezelfde kwaliteiten hebben als Poetin, manmanman, de formatie had er heel anders uitgezien ![]() Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 10 augustus 2008 om 19:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() (in een land met een leider van het niveau van Poetin wil ik - als het enigszins kan- niet leven) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |