Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 22 juli 2013, 12:25   #41
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Bij pogingen om een koerdische school op te blazen gearresteerd door koerden.
This claimed image of Abu Musab is circulating on Twitter:
Onzin, bovendien is die al lang weer vrij.
Salah is offline  
Oud 22 juli 2013, 14:35   #42
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Feniciërs waren in staat, om op open zee te varen en navigeerden op de Poolster, zo wisten zijn o.a. de Britse Eilanden te bereiken. BRON
En de Feniciërs waren Semieten.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 juli 2013 om 14:37.
Kallikles is offline  
Oud 22 juli 2013, 14:50   #43
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Het zou snel kunnen gaan, maar in feite weet ik niet hoe ze er in getallen voorstaan.

Vandaag zou het PYD het Noord-Oosten van Syrie autonoom verklaren, even geduld AUB...
Seperatisten zorgen voor heibel, waar weinig Koerden mee kunnen lachen. Er zitten ook veel Koerden in het verzet, tegen Assad én de PKK...

Vele hebben gisteren het leven verloren bij een ambush.

Salah is offline  
Oud 23 juli 2013, 01:42   #44
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Seperatisten zorgen voor heibel, waar weinig Koerden mee kunnen lachen. Er zitten ook veel Koerden in het verzet, tegen Assad én de PKK...

Vele hebben gisteren het leven verloren bij een ambush.
De PKK heeft niets te maken met Assad. De Partiya Yekîtiya Demokrat, de Syrisch-Koerdische partij die een bondgenoot is van de PKK, vecht juist voor autonomie voor de Koerden dus tegen het Arabisch nationalisme van Assad. Maar ze hebben natuurlijk gelijk dat ze hun eigen Koerdische verzuchtingen niet opofferen om de zgn. "rebellen" terwille te zijn. Ze willen niet gerold worden zoals de Imazighen in Libië.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 23 juli 2013, 02:21   #45
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De PKK heeft niets te maken met Assad.
Zei ik ook niet. Ze strijden tegen Assad en de rebellen.

Citaat:
De Partiya Yekîtiya Demokrat, de Syrisch-Koerdische partij die een bondgenoot is van de PKK, vecht juist voor autonomie voor de Koerden dus tegen het Arabisch nationalisme van Assad. Maar ze hebben natuurlijk gelijk dat ze hun eigen Koerdische verzuchtingen niet opofferen om de zgn. "rebellen" terwille te zijn. Ze willen niet gerold worden zoals de Imazighen in Libië.
Ze willen volledig afscheuren van Syrië. Maar de gewapende milities spreken niet voor alle Koerden. Natuurlijk moeten ze zich ook niet laten rollen. Ik zou zeggen, geef hen autonomie zoveel ze willen, maar geen afscheuring.
Salah is offline  
Oud 23 juli 2013, 07:17   #46
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze willen volledig afscheuren van Syrië. Maar de gewapende milities spreken niet voor alle Koerden. Natuurlijk moeten ze zich ook niet laten rollen. Ik zou zeggen, geef hen autonomie zoveel ze willen, maar geen afscheuring.
Syrie is toch veel te groot, een kunstmatig land met grenzen uitgetekend door westerse colonisators met veel teveel etnische groepen die verplicht samen moeten leven. Het land zal sowieso moeten splitsen en dit kan wel eens de kans zijn voor de Koerden, eindelijk een eigen staat die ze dan kunnen uitbreiden in de andere regio's.
BonBon is offline  
Oud 23 juli 2013, 07:19   #47
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
De PKK heeft niets te maken met Assad. De Partiya Yekîtiya Demokrat, de Syrisch-Koerdische partij die een bondgenoot is van de PKK, vecht juist voor autonomie voor de Koerden dus tegen het Arabisch nationalisme van Assad. Maar ze hebben natuurlijk gelijk dat ze hun eigen Koerdische verzuchtingen niet opofferen om de zgn. "rebellen" terwille te zijn. Ze willen niet gerold worden zoals de Imazighen in Libië.
Assad laat ze wel doelbewust met rust, hebben ze geen vrijgeleide of gelijkaardigs gekregen van Assad?
BonBon is offline  
Oud 23 juli 2013, 09:34   #48
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Momenteel proberen ze vooral een minimum aan orde te handhaven, en zich zoveel mogelijk buiten de burgeroorlog te houden. Ik zou dat ook doen. Het spijtige is dat zij nu eigenlijk belang hebben dat de burgeroorlog aanhoudt, want als één van de kampen definitief wint - Assad of rebellen - dan zullen zij de dupe zijn.

Citaat:
Ik denk niet dat ze afscheuring willen. Alleen niet vermorzeld worden in een centralistische staat. En wat dat betreft vertrouw ik noch Assad, noch de rebellen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 23 juli 2013, 16:24   #49
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Momenteel proberen ze vooral een minimum aan orde te handhaven, en zich zoveel mogelijk buiten de burgeroorlog te houden. Ik zou dat ook doen. Het spijtige is dat zij nu eigenlijk belang hebben dat de burgeroorlog aanhoudt, want als één van de kampen definitief wint - Assad of rebellen - dan zullen zij de dupe zijn.
Assad heeft geen ambitie meer om de koerden te bevechten of onderdrukken, hij weet dat ze nu toch hun gebied zullen verdedigen tegen iedereen wat hem eigenlijk goed uitkomt. De koerden willen wijselijk uit deze oorlog blijven zonder in handen vallen van rebellen, ze zien die evenmin als bevrijders.

Citaat:
The ease with which Kurdish forces captured the towns and the government troops pulled back was speculated to be due to the government reaching an agreement with the Kurds so military forces from the area could be freed up to engage opposition forces in the rest of the country.
http://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_...2012–present)

Citaat:
Ik denk niet dat ze afscheuring willen. Alleen niet vermorzeld worden in een centralistische staat. En wat dat betreft vertrouw ik noch Assad, noch de rebellen.
Dus moeten ze wel afscheuren, het lijkt me duidelijk dat de koerden na deze oorlog een eigen staat zullen hebben, of compleet worden uitgeroeid.
BonBon is offline  
Oud 26 juli 2013, 00:16   #50
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel koerden, alawieten, christenen en armeniërs wonen er daar langs de turkse zijde van de grens?

Voor de christenen en de armeniërs betekenen deze ontwikkelingen waarschijnlijk niet veel goeds. Ze werden in het verleden al geplet tussen koerden en turken in Turkije en nu riskeren ze geplet te worden in Syrië tussen koerden en terroristen.
Honderden door Turkije gesteunde terroristen zijn onderweg naar de Koerdische regio in het noorden van Syrië. Volgens onderstaande bron nadat deze terroristen de strijd in Homs opgaven.
fsa/nusra faruk brigades give up Homs to fight against the kurds
upload 24 juli 2013
Oud 26 juli 2013, 00:28   #51
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zesde bericht: Ras al-Aïn
Koerden verdrijven terroristenbrigades uit Ras al-Aïn.
Citaat:
Hoeveel koerden, alawieten, christenen en armeniërs wonen er daar langs de turkse zijde van de grens?

Voor de christenen en de armeniërs betekenen deze ontwikkelingen waarschijnlijk niet veel goeds. Ze werden in het verleden al geplet tussen koerden en turken in Turkije en nu riskeren ze geplet te worden in Syrië tussen koerden en terroristen.
Citaat:
Aan de overzijde van de grenspost van Ras al-Aïn ligt de stad Ceylanpinar, 45.000 inwoners, overwegend Koerden.
Noteer over de vluchtelingenkampen aan de turkse zijde van de grens:
“21 thousand people are currently living at the refugee camp here and there are only 400 Kurds among them." BRON
Nog:
“The people here could display an unavoidable reaction if it continues like this. The Kurds wounded in clashes aren't allowed into Ceylanpınar for treatment, while all the hospitals here are overcrowded by wounded members of the armed gang groups. Their leaders are in our district day and night as the conflict in Serêkaniyê is being coordinated from Ceylanpınar”.
Deze berichten dateren al van 28 januari 2013.
Turkije ziet "het gevaar" en voert terroristen aan per per trein naar de Turkse kant van Ras al-Ain. Turkije zou deze terroristen ook ondersteunen met onder meer intelligentie via drones die over de koerdische gebieden vliegen. BRON
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 26 juli 2013, 10:02   #52
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Turkije ziet "het gevaar" en voert terroristen aan per per trein naar de Turkse kant van Ras al-Ain. Turkije zou deze terroristen ook ondersteunen met onder meer intelligentie via drones die over de koerdische gebieden vliegen. BRON
Dus de Amerikanen helpen weer om de koerden te vernietigen, bende dommekloten dat dat zijn, ongelofelijk.

Nu gaan Koerden uit andere regio's er zich ook mee gaan bemoeien natuurlijk. Mannen met vakkennis.

Citaat:
Iraakse Koerden snellen ter hulp

Peshmerga, oude PUK-strijders uit Iraaks Koerdistan hebben besloten om de rangen van de Koerdische Veiligheidscomités (YPG) te versterken tegen de nieuwe manschappen van het al-Nusra front, die klaar staan om de Koerdische regio een zoveelste keer aan te vallen. (VIDEO)

In Kobanê tekenden reeds 4.000 vrijwilligers om de Koerdische Volkscomités (YPG) bij te staan in de gevechten tegen rebellen van het al-Nusra front.

Laatst gewijzigd door BonBon : 26 juli 2013 om 10:06.
BonBon is offline  
Oud 26 juli 2013, 10:34   #53
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een van de kopstukken van Sharia4Belgium is omgekomen in Syrië waar hij zich had aangesloten bij de opstandelingen om te strijden tegen het regeringsleger.

Het gaat om de 23-jarige Noureddine Abouallal. Zijn vrouw was hem begin dit jaar samen met hun zoontje gevolgd naar het front. Zij heeft telefonisch aan haar familie gemeld dat Abouallal woensdag is doodgeschoten, zo meldt de Belgische krant Het Laatste Nieuws vrijdag. De omstandigheden zijn niet bekend.

Abouallal is in radicale moslimkringen ook bekend als Abou Mujahid. Hij kwam vorig jaar zelf in het nieuws, toen woordvoerder Fouad Belkacem van de extremistische moslimgroepering in de gevangenis terechtkwam. Abouallal gaf toen een persconferentie waarin hij zei dat 'we de ruggengraat van de Belgische democratie zullen breken'.

Sharia4Belgium heeft zichzelf opgedoekt, maar de Belgische justitie betwijfelt of de organisatie echt is opgeheven
http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buite...in-Syrie.dhtml

Leuk voor vrouw en kind, die zitten nu zonder man of vader in het door oorlog verscheurde Syrië.
Hoewel ik niemand dood wens, ben ik er ook niet rouwig om.
Oud 26 juli 2013, 10:56   #54
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

Leuk voor vrouw en kind, die zitten nu zonder man of vader in het door oorlog verscheurde Syrië.
'Britse' vrouwen in Syrië, volgens haar is hun taak om te trouwen met strijders en kindjes maken. Die vrouw heeft dus nog een hele carrière voor zich.

http://www.channel4.com/news/syria-r...-foreign-assad
BonBon is offline  
Oud 26 juli 2013, 12:11   #55
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
De Hamza Assad Allah terreurbrigade werd opgericht in april 2012 in Homs.
The formation of "Al-Hamzah Assad Allah" battalion in Homs on 11-4-2012
Dit weekend werd de leider van de brigade, Fadi al-Qesh, samen met z'n broer ontvoerd en beide onthoofd door een rivaliserende fractie. Dit gebeurde in Dana, dicht bij de belangrijkste grensovergang voor toevoer richting terroristen, tussen Reyhanli (Antiochië) en Aleppo.
Als ik het goed begrijp, want het word echt heel moeillijk om al die moslimheethoofden nog enigszins in kaart te brengen, werd die idioot een letterlijk kopje kleiner gemaakt door een rivaliserende bende ? Dus niet door mannen van het Syrische leger ? Leuke boel is dat daar als rebellen onder elkaar nu al moorden. En niet zomaar vermoorden maar op een wijze die hun grondige haat tegenover elkaar goed uitdrukt. Laat ze het maar onder elkaar uitvechten.
DeProf_eet is offline  
Oud 26 juli 2013, 12:59   #56
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die klootzak verdiende niet beter. Zijn vrouw overigens evenzeer.
Jammer voor het kind. Ik weet niet hoe oud het is, mogelijk heeft het gif van hun gedachtegoed zich nog niet in zijn geest genesteld.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 26 juli 2013, 13:02   #57
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp, want het word echt heel moeillijk om al die moslimheethoofden nog enigszins in kaart te brengen, werd die idioot een letterlijk kopje kleiner gemaakt door een rivaliserende bende ? Dus niet door mannen van het Syrische leger ? Leuke boel is dat daar als rebellen onder elkaar nu al moorden. En niet zomaar vermoorden maar op een wijze die hun grondige haat tegenover elkaar goed uitdrukt. Laat ze het maar onder elkaar uitvechten.
Haat is dan ook het enige wat die mannen overeind houdt.

Om het in het Engels te zeggen, die gasten zijn "a waste of space", en dat weten ze zelf heel goed.
Als ze elkaar maar genoeg opfokken vergeten ze even hoe onbenullig ze zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 26 juli 2013, 15:18   #58
Mr.White
Burger

Standaard

Citaat:

Dat hij ruste in vrede... en moge de Profeet (zijn naam zij geprezen) nu maar snel zorgen voor een wekelijkse busdienst Antwerpen-Damascus.
Oud 28 juli 2013, 01:22   #59
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij pogingen om een koerdische school op te blazen gearresteerd door koerden.
This claimed image of Abu Musab is circulating on Twitter:
Het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken heeft op haar website aandacht gevraagd voor de situatie in de voornamelijk Koerdische dorpjes Tal Abyad and Ras al-Ain (5,6,7). In het weekend van 20/21 juli 2013 zou er een heftige strijd zijn geweest waarbij lokale groepen proberen hun dorpen te beschermen tegen de gruwelijke klauwen van Al-Qaida. Hierbij hadden de Koerden op een gegeven moment een commandant te pakken van deze Al-Qaida groepering. Dit lieten de monsters van Al-Qaida niet over hun kant gaan en ontvoerden meteen zo'n 500 burgers, waarbij ook gewoon vrouwen en kinderen werden meegenomen. Zij begonnen de ene burger na de andere de keel door te snijden (een inmiddels befaamde methode van deze mannen van extremistisch plezier) waardoor de Koerden toen toch maar eieren voor hun geld hebben gekozen en deze commandant weer hebben vrijgelaten in ruil voor de vrijlating van de burgers. Al-Qaida heeft toen ook enkele honderden burgers vrijgelaten, maar volgens het Russische ministerie houden ze nog altijd minstens 200 burgers vast die nu worden gebruikt als menselijk schild.
BRON
23 juli 2013

Oud 28 juli 2013, 01:27   #60
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zesde bericht: Ras al-Aïn
Koerden verdrijven terroristenbrigades uit Ras al-Aïn.
Zevende bericht: Yarmouk kamp.
Palestijnen verdrijven terroristenbrigades uit Yarmouk kamp.
Yarmouk kamp is het grootste kamp voor Palestijnse vluchtelingen in Syrië.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be