Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2013, 10:45   #41
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik zie die scenario in 2014 totaal gebeuren en ik ben niet de enige die zo denkt.
Jij bent dan ook geen democraat.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 10:46   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie die scenario in 2014 totaal gebeuren en ik ben niet de enige die zo denkt.
op federaal vlak heb je geen meerderheid nodig aan Nederlandstalige kant, dat scenario is dus perfect mogelijk en het meest waarschijnlijke. De Franstaligen zijn nu al bezig met hun veto te stellen en zij hebben nog altijd het meest te zeggen in dit land.

Maar op Vlaams vlak kan het zijn dat er geen regering kan zijn zonder N-VA of ze moeten het VB mee opnemen, wat nog meer onwaarschijnlijk is. Wat dan?
Oud 11 juli 2013, 10:47   #43
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Naa na na naa na.

Zou mijn dochtertje van vier op een uitdagend toontje zeggen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 juli 2013 om 10:48.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 10:48   #44
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik ben WEL democraat maar ik ben ook realist.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 10:51   #45
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
op federaal vlak heb je geen meerderheid nodig aan Nederlandstalige kant, dat scenario is dus perfect mogelijk en het meest waarschijnlijke. De Franstaligen zijn nu al bezig met hun veto te stellen en zij hebben nog altijd het meest te zeggen in dit land.

Maar op Vlaams vlak kan het zijn dat er geen regering kan zijn zonder N-VA of ze moeten het VB mee opnemen, wat nog meer onwaarschijnlijk is. Wat dan?
De traditioniele Vlaamse partijen zullen alle mogelijke middelen vinden om een regering zonder N-VA te vormen. En zowiezo zonder het VB.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 10:56   #46
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De traditioniele Vlaamse partijen zullen alle mogelijke middelen vinden om een regering zonder N-VA te vormen. En zowiezo zonder het VB.
een minderheidsregering? dat zou een primeur zijn.
Oud 11 juli 2013, 10:59   #47
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen mei 2014 zullen er waarschijnlijk constant fotootjes te zijn zijn op onze onafhankelijke media van Bart De Wever met een hitlersnorretje en een hakenkruis.
Ze zullen alle vlamingen trachten te indoctrineren, het zal er alleen maar harder en extremer aan toe gaan.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 11:00   #48
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Het valt op dat de inhoud van de argumentendoos van de separatisten zwaar aan het zakken is.
Het valt op dat Schaveiger geen argumenten heeft.

Citaat:
Er blijft niet veel meer over dan het rondbazuinen van halve waarheden en hele leugens tot aan het absurde toe.
Jij kan blijkbaar inderdaad niet veel meer doen dan dat.

Citaat:
Zij die ondanks alles nog blijven geloven in de megalomanische kronkelingen van deze partijen hebben inderdaad veel lucht tussen de oren.
Ah, op voorhand alle tegenspraak klasseren als het produkt van "veel lucht tussen de oren". De argumenten moeten echt wel op zijn bij Schaveiger.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 11:05   #49
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Het gaat er harder en harder aan toe lijkt me.
Doe zo voort, dat wekt enkel meer sympathie op.
En Verherstraeten, wie gelooft die man nog ?
Verherstraeten is een stuk krapuul.
Dit individu ging normaal verleden zaterdag een speech afsteken op de grote markt in Halle. Heeft zijn kat gestuurd met als excuus: "Ik kan niet komen want mijn vader verjaart vandaag."

Moet lastig zijn zo'n vader die elk jaar op een andere datum verjaart.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 11:09   #50
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
een minderheidsregering? dat zou een primeur zijn.
Beter dan een NVA regering zullen ze denken, ik kan evenwel moeilijk begrijpen dat zoiets mogelijk zou kunnen zijn. Als ze dat proberen dan kan NVA en VB toch een meerderheids regering vormen? Of moet regionaal de koning ook z'n goedkeuring geven aan een regering?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 11:29   #51
Athelas
Minister

Standaard

Zoals altijd verdedigt de meerderheid het akkoord door uithalen naar de N-VA en zonder enige inhoud. Mijn conclusie: N-VA heeft gelijk anders had de meerderheid hun stelling met feiten weerlegd.

De N-VA heeft trouwens gelijk. Ouderenzorg krijgen we een budget maar geen budgetbevoegdheid. Die steeds duurder wordende rekening is voor Vlaanderen terwijl de federale regering de gelden laat binnen stromen. Idem dito kindergeld. Stijgt het budget afhankelijk van het aantal kinderen in Vlaanderen? Hoe zit dat met Wallonie en Brussel?

De staatshervorming plaatst bepaalde partijen en personen in nauwe schoentjes en ik denk dat een Vlaamse regering vormen straks heel moeilijk zal zijn. De FedReg zie ik verder aanmoderen en problemen doorschuiven naar Vlaanderen cfr de loonlasten.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 11:35   #52
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben WEL democraat maar ik ben ook realist.
Als democraat zou je nooit mogen aanvaarden dat er een minderheidsregering gevormd wordt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 11:39   #53
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
op vlaams niveau is dat puur theoretisch dan wel mogelijk, maar het is politieke science fiction. 99% kans dat het een n-va + cd&v coalitie zal worden. Met daarbij nog o-vld indien de eerste twee geen meerderheid hebben samen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 11:54   #54
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
op vlaams niveau is dat puur theoretisch dan wel mogelijk, maar het is politieke science fiction. 99% kans dat het een n-va + cd&v coalitie zal worden. Met daarbij nog o-vld indien de eerste twee geen meerderheid hebben samen.
En hopelijk 'n keer zonder de SP.A.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 12:00   #55
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Groen en SPa zijn onmogelijk, dan nog liever het blok. Eigenlijk is het duidelijk dat het een tripartite wordt tussen NVA, nouveaux CVP en oVLD. Als dit niet vlug gevormd wordt zijn ze gewoon tijd aan het rekken, een federale regering kan daarentegen jaren duren, de deelstaten moeten dan gewoon de taken overnemen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 12:04   #56
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Nationalisten met het opblazen van België in hun statuten kunnen deontologisch geen deel uitmaken van de federale regering. Als puntje bij paaltje komt zou het me niet verwonderen dat het grondwettelijk hof hier een stok zal voorsteken.
Trouwens, wanneer men de stamboom van die partijen onder de loep neemt weet men wel welk vlees er in die kuip steekt.
Oud 11 juli 2013, 12:20   #57
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Beter dan een NVA regering zullen ze denken, ik kan evenwel moeilijk begrijpen dat zoiets mogelijk zou kunnen zijn. Als ze dat proberen dan kan NVA en VB toch een meerderheids regering vormen? Of moet regionaal de koning ook z'n goedkeuring geven aan een regering?
Dat scenario is inderdaad niet mogelijk. Een regering moet gesteund worden (of het vertrouwen krijgen) door een meerderheid in het Vlaams parlement. Als de N-VA samen met het VB een absolute meerderheid haalt in het parlement, is het onmogelijk om een regering te vormen zonder de N-VA.

Dat is trouwens ook wat er vorig jaar in Antwerpen bij de gemeenteraadsverkiezingen is gebeurd. N-VA en VB behaalden samen 28 van de 55 zetels, waardoor de N-VA in een zetelpositie zat.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 12:25   #58
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger Bekijk bericht
Nationalisten met het opblazen van België in hun statuten kunnen deontologisch geen deel uitmaken van de federale regering. Als puntje bij paaltje komt zou het me niet verwonderen dat het grondwettelijk hof hier een stok zal voorsteken.
Trouwens, wanneer men de stamboom van die partijen onder de loep neemt weet men wel welk vlees er in die kuip steekt.
Het grondwettelijk hof dat een partij verbiedt deel te nemen aan de regering? Damn, welke shit ben jij aan het smoren?
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 12:26   #59
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Herlees mijn bericht eens aub. Dat is nu net het punt : de kans dat sp.a in de volgende vlaamse regering zal zitten is nul komma nul. N-VA zal die zeker niet mee opnemen. Met naar verwachting 30% of meer van de stemmen gaan zij de spelverdeler zijn.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2013, 12:31   #60
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Herlees mijn bericht eens aub. Dat is nu net het punt : de kans dat sp.a in de volgende vlaamse regering zal zitten is nul komma nul. N-VA zal die zeker niet mee opnemen. Met naar verwachting 30% of meer van de stemmen gaan zij de spelverdeler zijn.
wat als N-VA 29% haalt en er een meerderheid CD&V/OVLD/SPa mogelijk is?

dat kan trouwens enkel als PVDA niet in het parlement geraakt, maar toch, het is een mogelijkheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be