![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe denkt U er over? | |||
Het moest onveranderd blijven: de naam gaat via de vader vader. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 44,74% |
De naam moet via de moeder verder. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,79% |
Ik opteer om beide namen door te geven. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 28,95% |
Ik heb er geen mening over. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,53% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet of het zo een goede zaak is om de naam van de moeder te nemen. Inderdaad, men is zeker dat zij de moeder is, en van de vader niet altijd.
Echter, door het kind de achternaam te geven van de vader schept dit een band met hem en zijn familie. Het is zijn afstamming. Door dat weg te nemen ga je volgens mij meer moeders krijgen die alleen zitten met een kind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Enig fatsoenlijk argument pro de afschaffing van het huidige systeem heb ik hier anders ook nog niet gezien. Vooraleer we dat algemeen ingeburgerd systeem radicaal gaan omgooien, zou het nochtans eens interessant zijn om te vernemen wat die verandering zou verbeteren aan de functionaliteit ervan. Het is pure waanzin om eeuwenoude, algemeen ingeburgerde en goed werkende conventies zomaar om te gaan gooien. Niemand is hier vragende partij voor, buiten misschien enkele linkse wereldverbeteraars die in alles wel een vorm van discriminatie zien en hun "vrijheid blijheid"-obsessie per sé op elk aspect van de samenleving willen loslaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tiens... En ik dacht van jou nèt hetzelfde... Go figure!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Gouverneur
|
![]() Het is eigenlijk pure zever want als ik mij niet vergis kunt ge als ge oud genoeg zijt nu al de naam van uw moeder aanemen indien ge dat wenst.
Noem mij op dat vlak uiterts conservatief maar mijn kind krijgt mijn achternaam (punt, einde, finito)
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 14 juli 2013 om 23:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Gouverneur
|
![]() *soryy dubbelpost*
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 14 juli 2013 om 23:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het nog altijd "mama's baby, papa maybe? "
![]() |
#49 |
Gouverneur
|
![]() Volgens mij is er geen reden waarom de naam van de moeder niet naar het kind kan gaan, net zoals bij het huwelijk dat de vrouwelijk naam wordt overgenomen.
Stel dat er een huwelijk is tussen een dame van adel, en een "gewone" man. Denk je dat de man zijn naam kan geven, en zo de adelijke titel van haar weg is... Ik denk het niet. Dus als hier een uitzondering -?- kan worden gemaakt, is het omdat het mogelijk is, of omdat men het wil -en waar een wil is, is een weg. Ik vind dat enkel de moeder ook haar naam moet kunnen geven, maar als "verzoening" heb ik gekozen voor beide namen Maar als beide namen mogen worden gebruikt, welke naam heeft de "prioriteit": de eerste familienaam, of de tweede en laatste familienaam die de volledige naam dan ook afsluit?
- Stop de renovatieplicht ![]() - slava Ukraini - Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig? - rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog? Laatst gewijzigd door fbpolitics : 15 juli 2013 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Minister
|
![]() Hier word gesproken over de verzuchtingen van de ouders. Maar word niet zoveel aandacht geschonken aan het kind.
Het belang van een naam is belangrijk om het kind zelf te beschermen. Om Geschillen om de financieel verantwoordelijkheden of erfenis te vrijwaren. Meestal geschillen tussen de ouders die in omstandigheden tegen elkaar opboksen en het kind vergeten of gebruiken/misbruiken voor de poen. Geven van de naam mag blijven zoals het is. Als de ouders willen processen zal de naam of het hebben van de beide namen niet zoveel verschil maken. Met bloempoten smijten naar elkaar zullen ze toch. Het Om het kind duidelijkheid mee te geven wie zijn ouders zijn, waarom geen DNA identiteitsbewijs mee leveren direct na de geboorte. Op het moment dat de ouders ten aanzien van het kind nog goed gezind zijn . DNA=Privé standpunt. De baby heeft nog geen criminele feiten gedaan. Heeft dus nog niets te verbergen. Och ja, wat de proefbuis kinderen. Wel dat zal dan niet op latere leeftijd bij geschillen bekend geraken voor het kind. Wat voor een kind buiten de ruzie tussen de ouders nog eens voor een bijkomende verwerking komt te staan. Als de ouders 'het' steeds verzwegen hebben. DNA kan hier dus een zeer duidelijk factor bij de identiteit leveren? Veel meer dan dubbele naam. De Alberkes zitten hier natuurlijk met een probleemke.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dewelke juist? Awel, die langs vader's lijn. Simpel voorbeeld: Juan Magni huwt met Juana Lopez. Ze krijgen twee kinderen: Ana en José. dus Ana Magni Lopez en José Magni Lopez. Ana huwt met Jorge Suarez. Luis wordt geboren: Luis Suarez Magni. José huwt met Fabiola de Aragon. Felipe wordt geboren: Felipe Magni de Aragon. Enzovoort. Wat is nu uw probleem?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Burgemeester
|
![]() Schandelijk. Was kommt als nächstes? Een nieuwe achternaam verzinnen ? Assorti met de nieuwe wagen met eigen motief en een blikje bier met eigen voornaam. Het individualisme loopt als zure regen de spuigaten uit en vreet de drakenkop der traditie die ons beschermt tegen boze geesten weg.
Hij die de arme berooft, leent den Here J.J. Mundus vult decipi, ergo decipiatur. BDW Laatst gewijzigd door Nar : 15 juli 2013 om 10:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan? Bemoei je eens in je eigen huishouden! Als jij par force wil dat jouw kinderen jouw naam dragen, dan kies je daar toch gewoon voor? Wat maakt het jou uit dat in andere gezinnen de kinderen de naam van de moeder of de naam van beiden krijgen?
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat in Angelsaksische landen (maar ook Nederland) men er voor zorgt dat een gezin 1 achternaam heeft (inclusief de vrouw), de naam van de man. Dit is om de familieband te versterken, ook naar buiten toe. Als je een kind de achternaam van de moeder geeft, zullen er garantie een deel vaders zijn die zich niet meer zo verplicht voelen tov het kind. Welke band hebben ze er dan nog mee, buiten een DNA test ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Bemoeizucht, een trekje waarvan ik nog steeds het nut, de charme niet van inzie...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar begin ik niet aan... Sorry. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Ik zie geen enkele reden om de keuze voor de naam van je kind uit de associatie van vaders en moeders achternaam te verwerpen. Het is een keuze, geen verplichting. Een keuze waar niemand geen zaken mee heeft.
|
![]() |
![]() |