![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het zou zelfs zo ver moeten gaan dat ge uw boekhouding online kunt doen bij de overheid dan is er geen gezwans achteraf. Maar zoals ik al zei, dan moet ge nadenken en de mensen willen helpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ge vraagt te veel santos
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
bovendien - de eventuele fouten en/of fraude zit (meestal) niet in het boekhoudpakket, maar in de getalletjes die je invoert. En dat zul je toch zelf (of je boekhouder) moeten doen. De kans op 'gezwans' achteraf blijft dus even groot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Toen ik mijn boekhouding zelf deed heb ik nooit fouten gehad bij controles. De fouten en de boetes zijn er alleen maar gekomen van de moment dat de boekhoudkantoren mij eens gingen komen helpen. Nu doen de kleine zelfstandigen dat niet want het is te ingewikkeld en ze hebben de software er niet voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Vreemdeling
|
![]() Moesten onze ambtenaren zo streng zijn voor zichzelf als voor de zelfstandigen, de staat zwom in het geld.
Hoeveel zouden de ambtenaren/justitie mensen moeten betalen wanneer zij fraudezaken van enkele miljoenen euro laten verjaren? Meer dan 0 cent? Hoeveel zouden aan de staat gerelateerde personen moeten betalen wanneer zij gangster enz. laten ontsnappen? Meer dan 0 cent? Hoeveel zouden onze politieke partijen moeten betalen omdat zij de staatsschuld hebben laten aangroeien tot meer dan 100% van het bnp? Meer dan 0 cent? Hoeveel hebben onze bankiers, die ons land naar Griekse toestanden hebben gebombardeerd, als oprotpremie gekregen? Ja, tientallen miljoenen euro. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() Een staat, die zijn eigen basistaken nog niet vervuld krijgt, monsterboetes opleggen aan anderen, die het systeem moeten trachten recht te houden, dat is volgens velen misdadig te noemen. Minstens hallucinant.
Hebben de heren Tobback, die onze pensioenen en de sociale zaken gingen redden, een boete gekregen nadat bleek dat de last van de pensioenen onhoudbaar is? Zo ja, hoeveel bedroeg die boete? |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bij nazicht in de jaar mappen bij de boekhouder, na de verwittiging van het controlekantoor, stak de factuur gans achter in de map van het jaar dat de waar werd ingekocht, maar hij had ze niet ingeschreven. En 10.000 € voor grote en extra grote maten in modieuze kleding voor vrouwen is een peulschil. Het was toen een soort niche markt. Nu nog trouwens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Vreemdeling
|
![]() Is er al iemand met meer dan 0 cent beboet voor de Dexia catastrofe?
Nee, dat waarschijnlijk niet. Wel ene zelfstandige die zijn btw-listing niet correct heeft ingevuld. Schandalig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hier staan we dan.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Vreemdeling
|
![]() Hoe hoog zal de boete zijn voor de verantwoordelijke(n) van het volgende:
Citaat:
Het zou me niet verwonderen dat niemand een vermaning zou krijgen. Maar natuurlijk, zul je zeggen, is dat niet zo erg als een klant niet vermelden op de btw-listing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Als dopper eindigen? Onmogelijk, toch voor mensen van mijn generatie. Laatst gewijzigd door pajoske : 25 juli 2013 om 21:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Vreemdeling
|
![]() Een zelfstandige die 100% eigenaar is van een vennootschap en (gedelegeerd) bestuurder is én sociale zekerheid als zelfstandige moet betalen, later een pensioen trekt als zelfstandige, zijn g*t kan krabben als hij ziek valt, zou dan geen zelfstandige zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik wilde zekerheid hebben dat wanneer ik zou failliet gaan, ik ook ergens terecht kan. You never know! En met die hoge boetes kan het van de ene dag op de andere gebeuren. Men vergeet dat sociale bijdragen ook schulden kunnen zijn, wat mij per kwartaal vele duizenden euro's kost. Dit plus een boete betekent zsm boeken neerleggen. Om eerlijk te zijn heb ik dikke spijt dat ik ooit een bedrijf ben gestart in België: -Je inkomsten en uitgaven worden extra onder de loep genomen (ze hebben zelfs een lijst van hoeveel een kind per dag kost: eten, drinken, kleding, schoenen,...!) -Je riskeert belachelijk hoge boetes -Je kan niet zomaar stoppen -Je ontvangt zware facturen waarmee je als beginnende en onwetende ondernemer geen rekening houdt. Denk aan een dubbele sociale bijdrage van 1200 euro in het laatste kwartaal van je eerste jaar, de grote afrekening na 3 jaar zelfstandig zijn die gemakkelijk schommelt rond de 8000 euro + aanmaningen + dreigen met deurwaarder. En hoe komen ze aan het eerste bedrag? Wat je in je tweede jaar hebt verdient, heb je volgens de belastingen ook in het eerste jaar verdient. Maar iedereen weet dat je tijdens het eerste jaar bijna enkel investeringen hebt gedaan, en ze hebben natuurlijk de personenbelasting al ontvangen en verwerkt. En daarom dat veel kleine bedrijven na 3 jaar stoppen, ze worden letterlijk uitgezogen en enkel de sterksten blijven voor verdere uitzuiging. ![]()
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ja, het beeld van de zelfstandige die zijn kinderen naar school brengt in een auto van rond de 75.000 euro en woont in een kast van een villa, terwijl hij officieel maar 1200 euro netto per maand zou verdienen ...
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je moeite hebt om die eerste sociale bijdragen te betalen dan kun je wel een spreidingsplan vragen dacht ik, niet wachten op aanmaningen en deurwaarders. Als het van de staat komt best direct en vlug betalen, desnoods met spaargeld die niet uit de zaak komt. Als je geen NV hebt of zoiets, ik ben gewoon zelfstandige en dus persoonlijk verantwoordelijk voor m'n zaak, eigenlijk kan en mag ik niet failliet gaan. |
|
![]() |
![]() |