![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Het voorstel van Turtelboom en haar diensten verdient applaus.
De in beslag genomen wagens gebruiken voor politiewerk zal de criminaliteit niet stoppen maar is wel een stap in de goede richting. Desnoods moet er maar een uitzonderingswet door de Kamer gejaagd worden met het oog op eventuele Europese bezwaren. Opmerkingen over de wettelijkheid van de voorgestelde maatregelen, de staatsterreur (een goeie!), de dure verzekeringen, de politie die een pakje cocaïne in je wagen verstopt om hem te kunnen aanslaan, zijn misschien wel goedbedoeld maar doen weinig terzake. Je hebt hier namelijk te doen met zware criminelen die al onze wetten gewetenloos aan hun laars lappen. Betaal ze met gelijke munt. Oog om oog... Onze politie moet over zeer snelle wagens beschikken, voorzien van de laatste technische snufjes. De wagens die de criminelen gebruiken beantwoorden daaraan. Ook moet een einde gemaakt worden aan de reputatie dat belgië een paradijs is voor drugdealers. Zorg wanneer je gepakt wordt voor een goede advokaat. Bij de kleinste procedurefout ga je vrijuit. Geld is voor die gasten geen probleem. Ook daar kan justitie een eind aan maken. Drugdealers zo snel als mogelijk overdragen aan het land van herkomst, waar de wetten in de regel veel strenger zijn dan hier. Tenslotte moeten de deelstaten meer dan nu het geval is betrokken worden bij justitie. Wat we zelf doen is niet altijd beter, maar nu is het een zodanige puinhoop geworden dat de federalisering zowiezo een verbetering zal zijn. Een paar tips die een begin kunnen zijn van een justitie die beantwoordt aan haar doelstelling, nl. de misdaad bestrijden en de veiligheid van de burgers waarborgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je denkt waarschijnlijk dat iemand die wordt vrijgelaten uit voorarrest niet meer moet voorkomen..
Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 juli 2013 om 11:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() Nikske cliché, als eigenaar van een audi zou je moeten weten dat deze wagens zeer gegeerd zijn binnen het criminele milieu omdat deze hoge snelheden halen, snel optrekken, en last but not least, ze zwaar zijn en heel stabiel op de baan liggen en bijgevolg er heel moeilijk vanaf geramt kunnen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kom, niet fantaseren he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() De belastingbetaler zal content zijn als hij al die benzine van de 20 liter verzuipende 6 liter motoren gaat moeten betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() Blijkbaar beseffen maar weinig mensen dat er onlangs een nieuwe wet is aangenomen, waardoor de wagen van iedereen die zijn verkeersboetes niet heeft betaald, zijn belastingen, zijn verkeersbelasting, enfin, eender wat waar de staat u zo allemaal mee kan pesten, doodleuk in beslag kan genomen worden.
Alsof enkel drugsdealers hun wagen dus kwijt raken... ![]() En hoe in godsnaam bestrijd je zware criminaliteit door met in beslag genomen auto's rond te rijden? Turtelboom geeft daar niks van uitleg bij, maar al meteen wordt die onzin door gepapegaaid door de media.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dienstwagens staan aan de kant wegens gebrek aan budget voor brandstof. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Men neemt een auto in beslag omdat men iemand van een misdrijf verdenkt waarbij de auto een rol heeft gespeeld (ik zwijg nu even over het niet betaald hebben van wat belastingen of boetes). Pas als u veroordeelt bent, bent u schuldig. Tot zolang zie ik niet in waarom men die auto al mag gebruiken. Met haar opmerking in het filmpje "Als de verdachte nadien vrijuit gaat, dan zal hij uiteraard vergoed worden voor het gebruik van die periode..." toont ze eigenlijk zelf aan dat zo'n onzin indruist tegen alle geldende rechtsprincipes.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zal nog eens stoer doen en fantaseren want volgens sommigen hier kan ik dat goed : - Ik richt een aparte NV op of nog beter ik koop een hele oude lege NV op. - Ik start met direct positieve omzetcijfers. - Die NV factureert aan o.a. mijn bedrijf. - Via die NV schaf ik mij een exclusieve porsche aan (in full leasing). - Ik steek iets uit, wat dan ook, en de wagen wordt aangeslagen. - Ik heb verder nul, nul eigendommen op mijn naam staan. - NV gaat in faling en de leasingmaatschappij kan naar hun centen fluiten. Wat gaat er dan met die wagen gebeuren? De politie heeft dan eigenlijk zelf een wagen van iemand gestolen. Want de bestuurder, ik dus, had die wagen maar van iemand anders, de leasingmaatschappij, in huur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En hoe doe je dat precies, aangeslagen wagens gebruiken tegen de zware criminaliteit? Op die manier verdoezelen ze vast en zeker weer één of ander budgettair tekort dat te belachelijk is om in de media te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik verzin het nochtans niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Het enige wat ik er tot nu toe echt over heb gehoord en dan was het nog hier op het forum gelezen is van een aangeslagen porsche cayenne. En dat was volgens mij een verzinsel van ofwel een flik zelf of van een wereldverbeteraar. Ik ken er genoeg die al hun boetes verticaal in de versnipperaar klasseren en hun jaarlijkse rijbelasting pas na de zoveelste herinnering betalen (of niet).
Trouwens zolang je niet effectief bent veroordeeld op het niet betalen van een boete ben je nog "in onderhandeling" met het parket. Die openstaande boetes zitten niet in het systeem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
... Maar heb je je al eens afgevraagd wat er gebeurt als de politie een voertuig in beslag heeft genomen, dat voertuig heeft gebruikt en in de prak gereden - en vervolgens oordeelt een rechter (bijv door een procedurefout, of om andere redenen) dat de man vrijuit gaat, en dat de wagen dus vrijgegeven moet worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://nieuws.vtm.be/binnenland/5215...to-aan-de-kant
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 26 juli 2013 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat zal dan vast op krek dezelfde manier gaan zoals ze onteigeningen doorvoeren. Eerst een absolute minimumprijs betalen, om er daarna nog tegen te procederen en een deel terug te eisen. Is natuurlijk nog altijd veel goedkoper dan een eigen auto in de prak te rijden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de auto, boot, helicopter, .... in beslaggenomen, dan mag de politie deze voertuigen gebruiken. Mocht "de dader" waarvan de goederen in beslag genomen zijn, onverhoopt toch onschuldig zijn, dan zal de politie een vergoeding betalen voor het gebruik. Dit geeft voor de politie: - Minder opslagruimte nodig. - Een pak minder uitgaves voor anonieme voertuigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat over in beslaggenomen voertuigen. Meestal zijn deze gekocht en ingeschreven door de gangster.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Duurder dan wat? Nu huren ze ook "dikke" bakken voor ondercuveroperaties. |
|
![]() |
![]() |