Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2013, 01:23   #41
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply the best Bekijk bericht
We horen en lezen tegenwoordig bijna niets anders dan slechte berichten, onheilsspellingen, doemdenken (buiten de regering die van zichzelf vindt dat ze goed bezig is en dat we beter presteren dan de andere landen, uitgezonderd Duitsland). Zelfs zijn er mensen (en steeds meer) die vurig hopen dat de boel ontploft (al is dit waarschijnlijk om te zwanzen. ).

Zelf behoor ik tot de groep die de toekomst somber, zeer somber, inziet.

Wat zou of moet er volgens jullie gebeuren/veranderen om terug geloof te krijgen in een betere toekomst voor ons en zeker voor onze kinderen?

---------------------------

Ik hou nu geen rekening met al die sprookjesverhaaltjes ivm onze monarchie etc., die dagen aan een stuk onze media verpest hebben. Dat was immers enkel voer voor de hersenlozen en die denken nog altijd dat ze in het beste land van de wereld wonen.
Gewoon ons terug bezig houden met een goed bestuur van Belgie en niet dagdagelijks onwaarheden te verkondigen over Wallonie of de Walen.
Dit is wederzijds.
Als je steeds je energie steekt in onmogelijke dingen kan je je energie niet gebruiken voor de werkelijkheid.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 03:38   #42
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
kijk aan de toog van de café is alles simpel, maar in feite komt het toch op dat neer hoor: halveer de overheid. Dat wil niet zeggen dat al die mensen werkloos gaan worden, dat wil zeggen dat al die mensen geprivatiseerd gaan worden

moet de overheid volgende functies doen ?
- gratis waterstalen doen ?
- gratis EPC certificaten geven ?
- gratis EPC analyse doen ?
- gratis ombudsdiensten die als halve advokatenburo's werken ?
- gratis rattevergif ?
- bossen onderhouden ?
- gratis foto's trekken als je te snel rijdt ?
- gratis brochures drukken voor informatiecampagnes ?

ik wil maar zeggen, je kunt beginnen met al die diensten te tarifieren, er een btw op heffen en te kijken of mensen die dienstverlening nog willen. Zoniet kun je die diensten afschaffen want vermoedelijk worden ze dan efficienter en goedkoper in de privé uitgevoerd.
dat gaat niet in belgie brother paul ,dat laat wallonie noooooooit toe,dat moet jij toch ook weten ,er is maar een weg ,seperatisme
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 08:02   #43
simply the best
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Gewoon ons terug bezig houden met een goed bestuur van Belgie en niet dagdagelijks onwaarheden te verkondigen over Wallonie of de Walen.
Dit is wederzijds.
Als je steeds je energie steekt in onmogelijke dingen kan je je energie niet gebruiken voor de werkelijkheid.

Voor mensen/partijen die geen verantwoordelijkheid van eigen daden willen opnemen en - meestal - wensen te leven van het zweet - en vooral geld - van anderen is jouw voorgesteld 'goed' bestuur inderdaad het ideaal.

Hoe kan men in godsnaam nu nog verklaren dat de twee totaal verschillende politieke situaties in het noorden en het zuiden een goed bestuur mogelijk maken (voor het zuiden zou dit wel perfect mogelijk zijn omdat het niet mag verarmen... maar voor het zuiden? ).

De enige mogelijkheid - en vroeg of laat zal dat toch gebeuren - is de toepassing van art. 35 (met onderlinge solidariteit via doorzichtige en verantwoorde transfers). Waarom dat artikel niet zo vlug mogelijk - in alle redelijkheid - invoeren zodat men eindelijk, na een kleine twee eeuwen, tot een goed bestuur kan overgaan?

Waarom heeft links toch steeds zo'n problemen met verantwoordelijkheid? Waarom, zeg het mij!
simply the best is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 08:05   #44
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
dat gaat niet in belgie brother paul ,dat laat wallonie noooooooit toe,dat moet jij toch ook weten ,er is maar een weg ,seperatisme
zo gemeentebesturen en vlaamse overheid kan dat niet saneren ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 08:12   #45
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door simply the best Bekijk bericht
We horen en lezen tegenwoordig bijna niets anders dan slechte berichten, onheilsspellingen, doemdenken (buiten de regering die van zichzelf vindt dat ze goed bezig is en dat we beter presteren dan de andere landen, uitgezonderd Duitsland). Zelfs zijn er mensen (en steeds meer) die vurig hopen dat de boel ontploft (al is dit waarschijnlijk om te zwanzen. ).

Zelf behoor ik tot de groep die de toekomst somber, zeer somber, inziet.

Wat zou of moet er volgens jullie gebeuren/veranderen om terug geloof te krijgen in een betere toekomst voor ons en zeker voor onze kinderen?

---------------------------

Ik hou nu geen rekening met al die sprookjesverhaaltjes ivm onze monarchie etc., die dagen aan een stuk onze media verpest hebben. Dat was immers enkel voer voor de hersenlozen en die denken nog altijd dat ze in het beste land van de wereld wonen.
Ervoor zorgen dat de zeepeil niet al teveel verhoogt.
Oud 30 juli 2013, 09:59   #46
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Hij zei overheid, niet alle ambtenaren
Hij zei het aantal ambtenaren reduceren tot kernkabinetten.
Zelden zulke onzin gelezen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 10:35   #47
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Eigen interne schulden vrije munt
Investeringen in kennis economie
Echt vrije economie
Belastingen op basis van nodig en niet op wat binnenkomt.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 10:56   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er is maar één oplossing meer mogelijk.
Het volledige ontslag van de ganse regering en de installatie van een volledig zakenkabinet.
Mensen die het land besturen zoals een bedrijf.
Geen gezellig gekeuvel....probleem komt op en een beslissing wordt genomen. Beslissing evalueren en bijsturen.
Inkomsten en uitgaven in balans zetten en op winst werken.
Klein probleempje. Er zijn zovele bedrijven ten onder gegaan aan wanbeheer en criminele misbruiken.

Maar voor de rest, groot gelijk. Op't moment kan je de Belgische staat (met alle kleinere overheden inbegrepen) zien als een dienstverlenende firma, maar met iedereen verplicht klant.
Oud 30 juli 2013, 11:00   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
Eigen interne schulden vrije munt
Dat mag u eens uitleggen.
Citaat:
Investeringen in kennis economie
Onze grootste hoop aanstormende kennisverzamelaars komen niet verder dan wat agitporp van Groen!, Sharia4Belgium en als we geluk hebben, de PVDA.
Citaat:
Echt vrije economie
Dus ik mag uw nageslacht heroine verkopen?
Citaat:
Belastingen op basis van nodig en niet op wat binnenkomt.
En wie bepaald wat "nodig" is?
Oud 30 juli 2013, 11:03   #50
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Het land kan je er niet meer bovenop helpen. De zaken die daarvoor nodig zijn, zijn zowel in termen van financiëel veantwoordelijk beheer als van machtsafstand volstrekt onaanvaardbaar voor La Wallonie. We kunnen nog maar 1 kant op.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 11:36   #51
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat mag u eens uitleggen.
No offense maddox, maar dit is basis economie man...
Basically deze persoon heeft het al wat uitgeschreven: http://www.progress.org/reform21.htm

Citaat:
Onze grootste hoop aanstormende kennisverzamelaars komen niet verder dan wat agitporp van Groen!, Sharia4Belgium en als we geluk hebben, de PVDA.
Politici zijn waardeloze individuen die maar 1 skill hebben een dat is kunnen praten en het gezicht in plooi houden in alle omstandigheden. Intelligentie is ver zoeken.
Point is dat kennis economie bestaat uit een core onderzoeks structuur in een land waar uitvindingen en nieuwe technologiën worden uitgewerkt en gesteund door investering overheidswege of door een structuur van volks participatie. Het is zeer kortzichtig om een politieker als kennis economie te beschouwen. haha die pippo's weten de helft van de tijd niet eens waar ze over bezig zijn.

Citaat:
Dus ik mag uw nageslacht heroine verkopen?
natuurlijk, het is aan mij om mijn kinderen deftig op te voeden zodat ze het niet kopen. Zwakte moet afgestraft worden.

Citaat:
En wie bepaald wat "nodig" is?
Voorbeeld: Een straat moet aangelegd worden, maar een stadsdichter niet. Het is het collectief dat beslist.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 11:41   #52
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zo gemeentebesturen en vlaamse overheid kan dat niet saneren ?
ja dat kunnen ze ,zeker om de waalse en brusselse putten te vullen ,we zijn mss zot maar hopelijk niet zo zot
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 11:46   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
No offense maddox, maar dit is basis economie man...
Basically deze persoon heeft het al wat uitgeschreven: http://www.progress.org/reform21.htm
Even gelezen, en hij heeft wel een punt, maar slaat een paar basisprincioes over.

Citaat:
Politici zijn waardeloze individuen die maar 1 skill hebben een dat is kunnen praten en het gezicht in plooi houden in alle omstandigheden. Intelligentie is ver zoeken.
Oh, politici hoeven niet dom te zijn hoor. Sommigen zijn zelfs verduiveld slim, maar vooral bezig met zichzelf te verrijken, of materiaal of in egostrelende bewondering.
Citaat:
Point is dat kennis economie bestaat uit een core onderzoeks structuur in een land waar uitvindingen en nieuwe technologiën worden uitgewerkt en gesteund door investering overheidswege of door een structuur van volks participatie.
Zoals ik al schreef, probeer dat maar eens voor elkaar te krijgen als de hoofdmoot van het volk geen interesse heeft in kennis. Wat Groen! agitprop, en je schakelt een hoop kennisverwerving uit.
Citaat:
Het is zeer kortzichtig om een politieker als kennis economie te beschouwen. haha die pippo's weten de helft van de tijd niet eens waar ze over bezig zijn.
En als ze het al weten, zal het hen toch voordeldeel moeten opleveren, of hun geheugen en kennis wordt zeer selectief.
Citaat:
natuurlijk, het is aan mij om mijn kinderen deftig op te voeden zodat ze het niet kopen. Zwakte moet afgestraft worden.
Hard, maar waar. Daar kan ik mee leven.
Citaat:
Voorbeeld: Een straat moet aangelegd worden, maar een stadsdichter niet. Het is het collectief dat beslist.
Probleem, het collectief is zo "doordacht" als het laagste gemeenschappelijke IQ gedeeld door hebzucht en zelfbelang. De grootste hoop mensen is alleen maar goed om van goed eten slechte stront te maken.
Oud 30 juli 2013, 12:14   #54
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Afscheuren van dat verdomde België en al dan niet samen met een gedeelte van Nederland een nieuw land vormen, ver van alle koningshuizen.

Brussel, al is het omringd door Vlaanderen, een eigen statuut geven van Europese stad-staat, zoals Vaticaanstad in Italie. Brussel is toch al lang niet meer Vlaams en zal dit nooit meer worden.

Hiervoor gaan er ook bij een deel van Nederland heel wat stemmen op.

Al moet ik toegeven dat ik de kans hierop als teloor gegaan beschouw. NVA heeft de kans gehad en verkwanst. De troonopvolging is niet voor niets juist op dit tijdstip uitgevoerd. Laken heeft de strijd gewonnen.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 juli 2013 om 12:25.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 12:32   #55
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

In mijn ogen : 5 NA 12 en te laat om nu nog iets te veranderen. Wat we nu zien is nog maar het topje van de ijsberg. 2014-2015 gaat nog veel erger worden en tegen 2020 is het hier al lang gedaan met de luxe die we vandaag kennen. De middenklasse gaat verdwijnen en schuiven naar de lagere klasse juist boven de armoede grens. Tegen 2020 gaan er ook geen startende ondernemers meer zijn. Ze zijn het nu al deftig aan het verkloten. Wie vandaag nog van nul af wil gaan ondernemen is een dikke zot. En geen ondernemers = geen werk! Met dank aan onze beleidsmensen die vandaag maar zoveel mogelijk nieuwe regels, plichten en wetten uitvinden om zoveel mogelijk de mensen/ondernemers/bedrijven de goot in te duwen.

En dit is niet landgebonden maar gaat over heel Europa. Bijna alle landen zitten met hetzelfde probleem. En hoe is dat zo gekomen : door hun 1 Europa dat ze kost wat kost willen hebben. Had men niet de euro ingevoerd en niet de EU willen forceren dan was het nu helemaal anders geweest.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 12:39   #56
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door december Bekijk bericht
Prikkelen tot studeren? Misschien eerder prikkelen om een stiel te leren.... Met een diploma kom je tegenwoordig niet ver meer
En inderdaad de jeugd terug leren dat ze ook met hun handen serieus hun brood kunnen verdienen. Met een mooi diploma kom je nergens meer. Plaats ik een vacature voor een IT'er dan krijg ik massa's sollicitaties. Bijna allemaal met een master of bachelordiploma. Maar helaas beperkt het zich dan tot wat simpele basiskennis en starten de sollicitaties met de vragen "Hoeveel verdien ik? Welke firmawagen krijg ik? Is er een iphone en ipad voorzien?". Maar bij de eerste kenniscontrole horen ze het allemaal in Keulen donderen. Maar laat maar eens een loodgieter of verwarmingsinstallateur komen. Blij zijn als die binnen de week tijd hebben om eens naar een probleem te kunnen komen kijken.

Laatst gewijzigd door Ondernemerke : 30 juli 2013 om 12:40.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 12:39   #57
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
In mijn ogen : 5 NA 12 en te laat om nu nog iets te veranderen. Wat we nu zien is nog maar het topje van de ijsberg. 2014-2015 gaat nog veel erger worden en tegen 2020 is het hier al lang gedaan met de luxe die we vandaag kennen. De middenklasse gaat verdwijnen en schuiven naar de lagere klasse juist boven de armoede grens. Tegen 2020 gaan er ook geen startende ondernemers meer zijn. Ze zijn het nu al deftig aan het verkloten. Wie vandaag nog van nul af wil gaan ondernemen is een dikke zot. En geen ondernemers = geen werk! Met dank aan onze beleidsmensen die vandaag maar zoveel mogelijk nieuwe regels, plichten en wetten uitvinden om zoveel mogelijk de mensen/ondernemers/bedrijven de goot in te duwen.

En dit is niet landgebonden maar gaat over heel Europa. Bijna alle landen zitten met hetzelfde probleem. En hoe is dat zo gekomen : door hun 1 Europa dat ze kost wat kost willen hebben. Had men niet de euro ingevoerd en niet de EU willen forceren dan was het nu helemaal anders geweest.
Daar sluit ik mij bij aan met uitzondering van de enkele kleine onafhankelijke staatjes waar het wel nog schitterend gaat.

Europa is alleen een gouden koe voor de eurocraten met hoogheidswaanzin.

Laatst gewijzigd door Garry : 30 juli 2013 om 12:42.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2013, 19:42   #58
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht

daar is iets van,dat kan niet ontkent worden!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be