![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Akkoord. 3: Aha, een homo mag een man dus graag zien maar geen seks er mee hebben. Je lijkt een beetje vies te zijn van seks. Is er iets gebeurt jonge? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, of heb je research om dat te staven?
Dat zou namelijk zeggen dat homofilie een 100% genetische en/of epigenetische aandoening is. De overgrote meerderheid van factoren bestaat echter uit gen- en omgevingsinteracties. Dus ja, bullshit.
![]() |
#44 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Van sodomie ben ik inderdaad vies. Al eens gekeken wat er achter uitkomt? Ja, ik ben al een keer naar het toilet geweest.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Qua karakter,seksuele voorkeur, intelligentie is het nooit 100% erfelijk en of epigenetisch. Maar wetenschap is er wel over uit dat homoseksualiteit geen keuze is. Net zoals heteroseksualiteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Dat kan niet "perfect". De meeste mensen zijn altijd nog niet aseksueel. 3: Alleen geen wc papier? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus wat je zei was bullshit. Citaat:
En nog interessanter, sinds wanneer heeft de wetenschap het bestaan van vrije wil bewezen. Dat lijkt me nodig om te stellen dat ... geen keuze is.
![]() |
![]() |
#48 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je pedoseksueel bent, kan je ook maar beter geen pedoseksuele daden stellen (met wereldlijke gevolgen). En niet vooroordelen, pedoseksualiteit is geen keuze, remember? Whatever, als jij voor sodomie wilt gaan, doe je best.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 juli 2013 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Het is altijd een en/en verhaal omtrent nature en nurture. Het is als het gaat om karakter, intelligentie, seksuele voorkeur nooit helemaal het een of het ander. Een 100% keuze kan het dus nooit zijn. Het is eerder dat het meer aangeboren is dan een keuze. Als iemand homoseksueel is, en die seksualiteit heeft zich ontwikkelt in de baarmoeder dan moet je gewoon concluderen dat het aangeboren is. Daarbij, wetenschap heeft de vrije wil niet bewezen maar heeft ook niet bewezen dat het niet bestaat. Nu kun je door allerlei filosofische argumenten wel zeggen dat vrije wil per definitie niet kan bestaan. Daarom spreek ik liever over vrijheid van keuze. Ook moet je onderscheidt maken tussen "wil" en "vrije wil". Ik kan nog zo graag met mijn armen WILLEN vliegen, vrij ben ik daar alleen niet in. Omdat ik dat simpelweg niet kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij begrijp je niet goed wat men in de biologie met aangeboren bedoelt.
Citaat:
Citaat:
Dus wetenschappers hebben niet geconcludeerd dat homofilie geen keuze is.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 juli 2013 om 19:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook komt homoseksualiteit bij dieren voor.
En veel mensen denken ook dat een biologische oorzaak per definitie hetzelfde is als "aangeboren". Alleen dat is onzin. Een biologische oorzaak hoeft helemaal niet aangeboren te zijn, maar kan wel irreversibel zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Oke dan. 3: Waar staat het woordje "volledig"? 4: Jawel, ze hebben per definitie al de 100% keuze uitgesloten. Net zoals de wetenschap het 100% "aangeboren" verhaaltje heeft uitgesloten. Het is een en en verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() En dan?
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Congenital_disorder
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 juli 2013 om 19:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is gewoon erg simplistisch om te stellen dat homoseksualiteit of aangeboren of een keuze is. Je zou kunnen stellen dat er een zeker genetische aanleg is, maar daarnaast speelt de omgeving in de breedste zin des woords een rol.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11053694 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10743878 |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Congenital_disorder
Als homoseksualiteit aangeboren is, is je kind vanaf de geboorte een 100% vlammende flikker. Zonder nuance of later blootstellingen die de schaal doen tippen etc. Aangeboren impliceert zoveel. Ah, op die manier. Laten we de discussie over 100% hier ophouden. Die is er niet, daar zijn we het over eens.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 30 juli 2013 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De "baarmoeder" wordt ook gezien als de omgeving. En terecht natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Uhu. 3: Hoe dacht jij hoe ik het bedoelde dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat de wetenschap bewezen had dat er geen enkel keuze-aspect in homoseksualiteit zou zijn.
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat: