Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2013, 17:16   #41
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ken jij nog linkse rakkertjes, ergens in Europa?
Diegene die beweren links te zijn, zijn of achterlijk, of leugenaars.
Diegenen die je zou kunnen aanwrijven links te zijn, hebben zeer weinig te doen met de begrippen democratie (wat ik eigenlijk wel kan volgen) of eerlijkheid (waar ik wel een probleem mee heb).
Oud 31 juli 2013, 17:49   #42
simply the best
Banneling

Standaard

Citaat:
Ken jij nog linkse rakkertjes, ergens in Europa?
Neen, die gaat hij niet meer vinden sinds dat de beschaving overal in de EU is ingetreden.
simply the best is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 17:52   #43
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik was er niet bij, maar achteraf kreeg ik volgend bericht van wat er gezegd is. (neemt een papier en schraapt de keel): ‘Op de exportmissie in Houston vertelde een topminister aan de journalisten dat iedereen die kritiek had gegeven op het ACW, één voor één zouden worden aangepakt. En terwijl hij dat vertelde, maakte hij van zijn hand een revolver en schoot hij.’ Ik ken de context van die uitspraak niet. Ik weet niet of de politicus in kwestie iets had gedronken of niet. Ik weet wel dat ik het er ver over vind.
Hmm...

Een minister bedreigt mensen met de dood en dit ten overstaan van een aantal journalisten, en geen één die daar over schrijft ? Moeilijk te geloven.

Ik vind de anekdote bijgevolg vrij ongeloofwaardig.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 18:54   #44
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Hmm...

Een minister bedreigt mensen met de dood en dit ten overstaan van een aantal journalisten, en geen één die daar over schrijft ? Moeilijk te geloven.

Hmm...

Een weekblad beschuldigt een minister van censuur en doodsbedreigingen (op basis van horen zeggen), en geen enkele van de journalisten die echt aanwezig waren, of de minister in kwestie, schrijft dat dat een verzinsel is? Moeilijk te geloven.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 19:13   #45
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
De dag dat er effectief gezegd wordt dat de arcospaarders hun centen kwijt zijn zal het ook met de CD&V gedaan zijn. En dat beseffen ze maar al te goed.
Denk dat maar niet,ik en mijn vrouw zijn zelf 6000 euro kwijt in het Arcopar-debacle.Heel zuur want mijn eerste maandlonen werden in 1989 gebruikt om te kunnen intekenen op Arcopar,het brengt een beetje meer op dan een spaarboekje zei mijn vader.Zelf heb ik nooit op de "kaloten"gestemd,maar denk je echt dat mijn ouders anders zullen stemmen?Hun commentaar is in de trant van "je kan toch niet van de kerk springen voor 6000 euro" en zo zullen al die 60 plussers er over denken die van wieg tot graf voor de katholieken stemmen.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 19:16   #46
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Hmm...

Een weekblad beschuldigt een minister van censuur en doodsbedreigingen (op basis van horen zeggen), en geen enkele van de journalisten die echt aanwezig waren, of de minister in kwestie, schrijft dat dat een verzinsel is? Moeilijk te geloven.
De woorden zijn voor rekening van Ivan Van De Cloot,een serieuze man me dunkt.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 19:57   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm...

Ik kan me inbeelden, dat als dat in Dag Allemaal zou gestaan hebben, dat de ministers zich niet zouden getroosten een rechtzetting te doen.

Maar in de Knack ...
dus voor mij zou het wel eens kunnen dat er eerst wat drank gevloeid heeft, en dan wat grootspraak verkocht.

Maar het geeft wel aan dat ze in hun maag zitten met al die arcopar-"kiezers" ... (ik zou er zelfs niet van verschieten dat het initiatief van min fin Geens over die bonussen, ook iets te maken heeft met arcopar ...)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 20:39   #48
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Denk dat maar niet,ik en mijn vrouw zijn zelf 6000 euro kwijt in het Arcopar-debacle.Heel zuur want mijn eerste maandlonen werden in 1989 gebruikt om te kunnen intekenen op Arcopar,het brengt een beetje meer op dan een spaarboekje zei mijn vader.Zelf heb ik nooit op de "kaloten"gestemd,maar denk je echt dat mijn ouders anders zullen stemmen?Hun commentaar is in de trant van "je kan toch niet van de kerk springen voor 6000 euro" en zo zullen al die 60 plussers er over denken die van wieg tot graf voor de katholieken stemmen.
Met alle Chinezen, maar niet met den dezen!

Wat denk jij wel!? Tot op heden ben ik nog niet dement...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 20:52   #49
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Treurig dat nu ook jij in het eerste het beste ongeverifieerde verhaaltje meegaat...
Eerste het beste? Sorry, maar de woorden zijn nu niet bepaald verspreid door iemand die gekend staat als een lichtzinnige aandachtshoer.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 21:04   #50
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die rechtse rakkertjes zijn nog erger dan diegenen die zich "communisten" noemen, maar enkel maar "corrupt" zijn.
Er zijn 'rechtse rakkertjes' die geloven in rechrvaardigheid, eerlijkheid en solidariteit, klojo. Ik ben er zo een. En zodra ge geen zin meer hebt in een reflexieve haat voor diegenen die niet in uw kraam passen - bel mij.
Oud 31 juli 2013, 21:15   #51
demonen
Banneling

Standaard

Eind 2008 verliet Roger Van Houtte inderdaad de Gazet van Antwerpen. Wat de lezer blijkbaar niet mag weten, is dat Van Houtte op een bijzonder kille manier aan de kant werd gezet bij Gazet van Antwerpen omdat hij te rechtse en te kritische opiniestukken schreef die uitgever Concentra niet bevielen.

In een bijdrage voor het boek Media & journalistiek in Vlaanderen beschrijft Van Houtte zelf tot in de details hoe en waarom hij door uitgeverij Concentra zonder pardon op straat werd gezet.

Zijn relaas is bijzonder goed gedocumenteerd. In 2004 komt Luc Rademakers – sinds gisteren aan de slag als algemeen hoofdredacteur van de VRT-nieuwsdienst – aan het hoofd van de redactie van Gazet van Antwerpen te staan. Hij volgt er Luc Van Loon op. Kort daarna krijgt Roger Van Houtte te horen dat zijn rol als politiek stadscommentator uitgespeeld is: hij mag aan de slag op de buitenlandredactie.

Ontslag

Vier jaar later, op woensdag 19 november 2008, krijgt hij in de vooravond een telefoontje met de vraag zich meteen naar het bureau van de directeur-generaal te begeven. Daar krijgt hij te horen dat hij wordt ontslagen en de volgende dag niet meer naar de redactie hoeft te komen.

‘Een loopbaan van bijna 23 jaar op GvA, met in mijn piekperiode soms werkdagen van 15 of 16 uur, werd weggespoeld in een paar minuten’, noteert hij daarover in het boek Media & journalistiek in Vlaanderen.

De reden voor het ontslag is zijn mailconversatie met toenmalig VB-parlementslid Marie-Rose Morel. Twee mails om precies te zijn. Daarin suggereert hij dat het VB misschien juridische stappen kan ondernemen tegen (zijn eigen) mediagroep Concentra omdat die weigert advertenties van de partij te plaatsen. Hij praat ook vrij openlijk over zijn moeilijke positie binnen de krant, die in de nasleep van de Antwerpse Visacrisis een andere, minder conservatieve koers uittekent.

Op woensdag 19 november 2008 krijgt Roger Van Houtte een telefoontje met de vraag zich meteen naar het bureau van de directeur-generaal te begeven. Daar krijgt hij te horen dat hij wordt ontslagen en de volgende dag niet meer naar de redactie hoeft te komen.
Marie-Rose Morel

Mag je dat doen als journalist? Als je er als krant voor kiest om het Vlaams Belang als een partij zoals alle andere te beschouwen – dat deden in die periode alle Vlaamse kranten, met uitzondering van De Morgen -, dan mag dat. Of beter: iedereen doet het. De manier waarop journalisten met bronnen omgaan, laat zich moeilijk in regels dwingen, maar één zaak is zeker: de relaties tussen heel wat (politieke) journalisten en politici zijn een stuk inniger dan wat de mails van Van Houtte verklappen over zijn professionele relatie met Marie-Rose Morel.

Schreef Van Houtte die mails om de politica ‘nieuws’ te ontfutselen? Wilde hij misschien een putsch op de redactie voorbereiden of was hij van plan over te stappen naar het VB? Om een antwoord op dergelijke vragen te krijgen, is een gesprek met de betrokkene de eerste voorwaarde. Dat gebeurde nooit. De uitgever – niet de hoofdredactie – besliste zonder Van Houtte te horen dat hij meteen aan de kant moest en wel op basis van mailverkeer van vier jaar voordien.

Kritisch

Het aan de kant schuiven van Van Houtte is exemplarisch voor de wijze waarop journalisten vandaag zonder pardon op straat worden gezet door de uitgevers. Enkele maanden geleden werd Peter Dupont bedankt door Het Nieuwsblad omdat hij een stuk had geschreven dat niet naar de zin van de uitgever was. Bij Het Laatste Nieuws werd journalist Joris Van der Aa opzijgezet op verdenking van het lekken van een interne mailconversatie over de omstreden redactionele aanpak van de zelfmoord van Yasmine. Bij de ontslagronde van De Morgen werden nog meer journalisten die kritische vragen stelden bij het beleid van de eigen mediagroep zonder verpinken op straat gezet.

Linkse of rechtse sympathieën hebben daar bitter weinig mee te maken. Het gaat om de kritiek an sich. Wie er te veel van heeft, verlaat vroeg of laat het bedrijf.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 21:15   #52
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Eerste het beste? Sorry, maar de woorden zijn nu niet bepaald verspreid door iemand die gekend staat als een lichtzinnige aandachtshoer.
Van wie is het bericht dan waar Van de Cloot zich op baseert? Hijzelf is inderdaad niet lichtzinnig: hij geeft zelf aan dat hij er niet bij was en de context van die uitspraak niet kent. Jij gaat ervan uit dat die uitspraak gevallen is én in ernst geuit. Je gaat dus verder dan Van de Cloot.

Ik denk inderdaad dat Van de Cloot, wie nochtans niets menselijks vreemd kan zijn, geen lichtzinnige aandachtshoer is. Van andere mensen ben ik nog niet zo zeker...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 21:24   #53
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van wie is het bericht dan waar Van de Cloot zich op baseert? Hijzelf is inderdaad niet lichtzinnig: hij geeft zelf aan dat hij er niet bij was en de context van die uitspraak niet kent. Jij gaat ervan uit dat die uitspraak gevallen is én in ernst geuit. Je gaat dus verder dan Van de Cloot.

Ik denk inderdaad dat Van de Cloot, wie nochtans niets menselijks vreemd kan zijn, geen lichtzinnige aandachtshoer is. Van andere mensen ben ik nog niet zo zeker...
Ja, omdat ik er ook van uit ga dat Van de Cloot die uitspraak voldoende ernstig vindt om die in een interview aan te halen. Die man gaat zijn goede, serieuze naam toch niet riskeren voor de eerste de beste sensationele uitspraak? Noem me gerust naïef zo je wil.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 31 juli 2013 om 21:25.
Oud 31 juli 2013, 21:37   #54
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, omdat ik er ook van uit ga dat Van de Cloot die uitspraak voldoende ernstig vindt om die in eeen interview aan te halen. Die man gaat zijn goede, serieuze naam toch niet riskeren voor de eerste de beste sensationele uitspraak? Noem me gerust naïef zo je wil.
Naïef zou ik je niet noemen. Eerder al te gretig.

Je wil suggereren dat we in een geweldig autoritair regime leven en grijpt dit schimmige verhaal aan om die suggestie kracht bij te zetten - een verhaal waar je in andere omstandigheden veel minder clement tegenover zou staan.

Ach ja, het zal wel bij het politieke "debat" horen, zeker? Iets voor in de kwaliteitskranten.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 22:46   #55
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Hmm...

In den tijd van Verhofstadt werd er niks anders gedaan.
Journalisten werden uitgescholden waar iedereen op stond te kijken.

Ja mag niet vergeten dat de journalist op die missie maar een loopjongen of meisje is. Hun opdracht is enkel verslaggeven over wat hun werkgever overeengekomen is met der personen in kwestie.

En als ze dit niet doen, mogen ze hun journalistieke carrière vergeten.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2013, 22:49   #56
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Hmm...

Nooit gehoord van omerta?

Gij schrijft wat wij U zeggen, of ge moogt uw carrière vergeten.
Oud 1 augustus 2013, 06:08   #57
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naïef zou ik je niet noemen. Eerder al te gretig.

Je wil suggereren dat we in een geweldig autoritair regime leven en grijpt dit schimmige verhaal aan om die suggestie kracht bij te zetten - een verhaal waar je in andere omstandigheden veel minder clement tegenover zou staan.

Ach ja, het zal wel bij het politieke "debat" horen, zeker? Iets voor in de kwaliteitskranten.
Het hangt er inderdaad vanaf wie met zoiets op de proppen komt of ik het al dan niet de moeite waard vind om er iets mee te doen. Dat is waar. En ja, het is waar dat ik "gretig" ben geweest omdat Van de Cloot er mee afkwam.
Oud 1 augustus 2013, 07:38   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Waar ik, schoofie, wel van overtuigd ben, in dit verhaal, is het volgende:

de bonzen van acw en aanverwanten hebben het karakter van een maffia-baas; en ze zijn er op uit om rekeningen te vereffenen.
Stervelingen die de blunders van de maffia-baas aan de kaak stellen, weten dat hun part op de buis staat. (hun deel van het eten staat op het zijgedeelte van de Leuvense stoof om warm te blijven).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2013, 08:15   #59
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Het hangt er inderdaad vanaf wie met zoiets op de proppen komt of ik het al dan niet de moeite waard vind om er iets mee te doen. Dat is waar. En ja, het is waar dat ik "gretig" ben geweest omdat Van de Cloot er mee afkwam.
En dan moet je weten dat Roularta een CD&V bastion is.
De Clerck van Kortrijk is daar een van de grote aandeelhouders.

Dus die 2 journalisten gaan hun woorden wel gewikt en gewogen hebben vooraleer ze iets schrijven in Knack.
Maw, we mogen er van uitgaan dat de werkelijkheid nog veel stravver is dan die 2 zeggen.

Laatst gewijzigd door giserke : 1 augustus 2013 om 08:17.
Oud 1 augustus 2013, 08:26   #60
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En dan moet je weten dat Roularta een CD&V bastion is.
De Clerck van Kortrijk is daar een van de grote aandeelhouders.

Dus die 2 journalisten gaan hun woorden wel gewikt en gewogen hebben vooraleer ze iets schrijven in Knack.
Maw, we mogen er van uitgaan dat de werkelijkheid nog veel stravver is dan die 2 zeggen.
Het feit dat het bestaan van iets niet te bewijzen valt, is het beste bewijs dat dat iets bestaat.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be