![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Is dit de enige bijdrage die u kunt leveren/herhalen? U werkt toevallig toch niet bij de BBC, zeker?
U bent altijd vrij om een draad te beginnen over brugpensioen, indien u tenminste weet wat dat is, maar deze draad gaat over de pensioenmoeilijkheden bij lokale besturen. Men kan het blijkbaar niet laten om het verhaal om te draaien... Zielig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Zeker niet als ik zelf tot eenzelfde categorie behoor. Inderdaad zielig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik stigmatiseer niemand, maar ik duid wel op het probleem waar we heden mee zitten en dat heeft niets te maken met de ambtenaar als individu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En als er volgens jullie een probleem is met netto-ontvangers van de overheid, dan behoren bruggepensioeneerden daar ook toe en vormen zij deel van het probleem. Maar hé, ik voel me nergens aangesproken om dat hier wekelijks aan de kaak te stellen in een NIEUW topic. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Integendeel! Daar moeten ze juist het eerst omhoog. Het moet nu eindelijk maar eens gedaan zijn met het uitbuiten van de werknemers.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welnee!
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze onder de hoogste inkomens vallen, zoals de pensioenen van rechters, generaals, diplomaten, gepensioneerde topfunctionarissen van de overheid e.d.m., geen probleem.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat wij weten vanuit onze juridische dienst is dat de statutairen GEEN verworven rechten hebben maar een statuut en de regering kan dit statuut met éénvoudige wetgeving RETROACTIEF veranderen. Europa kan de belgische regering zelfs dwingen om die wetgeving te implementeren in het kader vh six-pack-verdrag dat België ondertekend heeft. Laatst gewijzigd door demonen : 10 augustus 2013 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Moeilijk he. Definieer de groep, veralgemeen ze dat ze een dubbel pensioen hebben, vereng hun maatschappelijke bijdrage tot hun netto-ontvangen loon, veralgemeen vervolgens dat ze allemaal incompetent en lui zijn en je hebt het wekelijks 'ambtenaren-pensioen-doomsday-post' van demonen. Neemt niet weg dat jij er inderdaad niet aan meedoet, maar om wekelijks opnieuw deze discussie te hebben van een netto werkonwillige bruggepensioeneerde, heb ik weinig zin in, te meer hij toch niet open staat voor rede. (top de hoogste pensioenen of, moderniseer het ambtenarenapparaat, doe aan administratieve vereenvoudiging, maak een link tussen je maximum pensioen en belastingsaftrek voor pensioensparen, enz) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat een werknemer zo duur is leidt er toe dat de werkgever die maandelijkse investering optimaal wil laten presteren. Dus wordt de werkdruk alleen maar hoger. Als de werknemer uiteindelijk de druk niet meer aankan, door leeftijd bijvoorbeeld, dan wordt hij op brugpensioen gestuurd of ontslagen. De werknemer in kwestie is dan meestal blij dat hij eindelijk losgelaten wordt en omarmt dat brugpensioen. Maar ik noteer verder dat u zonder argumenten zegt dat de belastingen naar omhoog moeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leg eens uit aub. (ga me aub niet vertellen dat dit geen huizengroot probleem is). Ik kan wel aannemen dat ambtenaren niet graag zien dat aan hun extreme voordelen geraakt wordt maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat daar iets moet aangedaan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |