Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Is NVA leugenachtig?
ja 4 26,67%
nee 7 46,67%
geen mening 4 26,67%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 11 februari 2003, 11:11   #41
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
De NVA haar ideologie is een onafhankelijk Vlaanderen. Ik zie dus niet in hoe Walter een probleem kan zijn. De NVA is tegen politici die de bv uithangen, maar ga jij nu beweren dat ze tegen bv's zijn? Het is maar logisch dat sommige bv's een mening over politiek hebben en voor een bepaalde partij zijn. Waarom zouden die geen kans mogen krijgen? Wel is het zo dat sommigen dat dan willen combineren met hun werk als bv, maar dan geen tijd meer hebben voor de politiek en niet naar de vergaderingen komen. Zoiets is natuurlijk bedriegerij. Eerst op de lijst gaan staan om kiezers te lokken en dan niet naar de vergaderingen komen. Maar verder: waarom zou een bv niet mogen overstappen naar de politiek?
Stefanie, let op he, ik heb niet gezegd, of zeker niet bedoeld, dat NVA tegen BV's is, enkel tegen BV's in politiek.
Als persoon denk ik: men doet maar; als men absoluut gekende koppen in de partij wil katapulteren, men doet maar, maar blijf consequent. Als je eerst van de toren blaast dat 'dat niet kan', dan moet je er zelf niet mee afkomen, ook al komt hij amper nog op TV.
Vraag aan de mensen op straat: "van waar ken je Walter Capiau?", ben ik zeker dat het antwoord zal zijn: 'Rad van Fortuyn' en niet 'Capiau Projects, met zijn 15 werknemers, die programma's maakt voor TV'
Oud 11 februari 2003, 11:29   #42
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Ik heb aangezien ik in het buitenland zat gisteren vernomen dat Capieau op de lijst van NVA komt. En ook mijn reactie was, hoe is het mogelijk ze zitten maanden aan een stuk "te kakken" op andere partijen omdat er BV's of zogenaamde BV's op hun lijsten staan of in hun rangen zitten.
Ook ik vind dit een toonbeeld van onconsequent werken. Ook hier op het forum liep men hoog op met die visie en ideologie "geen BV's in de politiek, geen politiek in spelprogramma's".
Zijn alle NVA-gezinden die er zo voor hebben gestreeft, die het hebben gebruikt als een argument pro-NVA nu niet ontgoocheld?
Inse heb ik er geen probleem mee dat er BV's in de politiek zitten, stappen, zolang ze maar bewijzen dat ze het waard zijn en zolang ze op een gelijkaardige manier behandeld worden als ieder ander "gelijke kansen voor iedereen" zou ik zo zeggen
Ah wonderbaarlijk, wat is er inconsequent aan? De N-VA pleitte hoofdzakelijk tegen politici die zich de allures van een BV aanmeten en de clown gaan uithangen in tv-spelletjes en het misbruik van BV-zonder-inhoud die louter op basis van hun naam-bekendheid de lijsten van de andere partijen mogen opvullen.

Kreuner Walter Grootaerts zal ongetwijfeld een fijn schepen zijn voor Lier, maar wat is zijn meerwaarde voor de nationale politiek? Miss Belgium ex-VLDster Anke zal de hitsige macho's wellicht aanspreken, maar wat heeft deze Blok-Babe met het Vlaamse gedachtengoed van doen... Een late bekering? Zoveel te beter dan: sukses dermee kind, op naar de Vlaamse staatsvorming! En Margriet mag dan al een klok van een stem hebben, haar intrede bij de VU destijds was even bombastisch als haar verschijning. Gelukkig vond zij de weg naar de VLD, waar ze als een echte dame kan openbloeien tot een waardevolle politica en de VLD een beetje mee vervlaamse tegen wet van Herman Decroo in.

Dat Capiau vroeger gekend stond om zijn schalkse streken voor de radio, zijn hoger lager of ik ga het zeggen Walter.... betekent toch niet dat de man vandaag geen politieke visie mag hebben en zijn schouders niet mag zetten achter een partij die het nauwst aansluit bij zijn visie op een leefbare toekomst?
Oud 11 februari 2003, 13:02   #43
Bakoenin
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door merel
Ik heb aangezien ik in het buitenland zat gisteren vernomen dat Capieau op de lijst van NVA komt. En ook mijn reactie was, hoe is het mogelijk ze zitten maanden aan een stuk "te kakken" op andere partijen omdat er BV's of zogenaamde BV's op hun lijsten staan of in hun rangen zitten.
Ook ik vind dit een toonbeeld van onconsequent werken. Ook hier op het forum liep men hoog op met die visie en ideologie "geen BV's in de politiek, geen politiek in spelprogramma's".
Zijn alle NVA-gezinden die er zo voor hebben gestreeft, die het hebben gebruikt als een argument pro-NVA nu niet ontgoocheld?
Inse heb ik er geen probleem mee dat er BV's in de politiek zitten, stappen, zolang ze maar bewijzen dat ze het waard zijn en zolang ze op een gelijkaardige manier behandeld worden als ieder ander "gelijke kansen voor iedereen" zou ik zo zeggen
Ah wonderbaarlijk, wat is er inconsequent aan? De N-VA pleitte hoofdzakelijk tegen politici die zich de allures van een BV aanmeten en de clown gaan uithangen in tv-spelletjes en het misbruik van BV-zonder-inhoud die louter op basis van hun naam-bekendheid de lijsten van de andere partijen mogen opvullen.

Kreuner Walter Grootaerts zal ongetwijfeld een fijn schepen zijn voor Lier, maar wat is zijn meerwaarde voor de nationale politiek? Miss Belgium ex-VLDster Anke zal de hitsige macho's wellicht aanspreken, maar wat heeft deze Blok-Babe met het Vlaamse gedachtengoed van doen... Een late bekering? Zoveel te beter dan: sukses dermee kind, op naar de Vlaamse staatsvorming! En Margriet mag dan al een klok van een stem hebben, haar intrede bij de VU destijds was even bombastisch als haar verschijning. Gelukkig vond zij de weg naar de VLD, waar ze als een echte dame kan openbloeien tot een waardevolle politica en de VLD een beetje mee vervlaamse tegen wet van Herman Decroo in.

Dat Capiau vroeger gekend stond om zijn schalkse streken voor de radio, zijn hoger lager of ik ga het zeggen Walter.... betekent toch niet dat de man vandaag geen politieke visie mag hebben en zijn schouders niet mag zetten achter een partij die het nauwst aansluit bij zijn visie op een leefbare toekomst?
Toch zielig om te zien hoe Niveanen zich in alle bochten wringen om de keuze van tv-nar capiau te vergoeilijken! Als bourgeois straks het onafhankelijkheidsgedachte laat vallen zullen ze ook met absurde excuses afkomen! laat die oogkleppen vallen jongens!
Oud 11 februari 2003, 13:10   #44
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Hehehehehehehehehe.....
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2003, 13:21   #45
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakoenin
Toch zielig om te zien hoe Niveanen zich in alle bochten wringen om de keuze van tv-nar capiau te vergoeilijken! Als bourgeois straks het onafhankelijkheidsgedachte laat vallen zullen ze ook met absurde excuses afkomen! laat die oogkleppen vallen jongens!
Ah thats where you are wrong want Sire er zijn geen NiVeAnen...

De enige 2 die misschien echte NiVeAnen en dus partijbeesten zijn, noemen Frieda en Geert.

Wanneer zij vergeten dat de N-VA hoofdzakelijk bestaat bij gratie van de inzet van mensen die vanuit het middenveld terug een radicale en leefbare Vlaams nationale partij wilden opbouwen, wars van eigenbelang aan de ene kant en rechts extremisme aan de andere kant, is het ermee gedaan. Ik spreek uiteraard uit eigen naam, maar ik weet dat velen die mening delen...

Ze wezen gewaarschuwd
Oud 11 februari 2003, 22:09   #46
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat voor mij telt is dat de NVA Vlaanderen onafhankelijk maakt. Of ze dat nu met of zonder Walter doen, kan mij niet schelen. Ik heb hier maanden geleden al opgemerkt dat de NVA iemand nodig had die goed overkomt op T.V. Ik vond toen al dat dat nodig was. Het was spijtig om te zien hoe Geert zijn boodschap niet gehoord werd en verloren ging, omdat hij "een zuur gezicht heeft". Maar ja, ik ben dan ook geen echte NVAer. Ik stel alleen vast dat Marichal die criminele jongeren (nu ja, verdachten eigenlijk) vrijliet in plaats van ze in Everberg te steken en dat 't nu te veel gevraagd is aan de VLD (Verwilgen's eigen partij) om justitie na de verkiezingen te splitsen. Dat was daarnet in 't nieuws.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 februari 2003, 23:13   #47
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Citaat:
Wat voor mij telt is dat de NVA Vlaanderen onafhankelijk maakt. Of ze dat nu met of zonder Walter doen, kan mij niet schelen. Ik heb hier maanden geleden al opgemerkt dat de NVA iemand nodig had die goed overkomt op T.V. Ik vond toen al dat dat nodig was. Het was spijtig om te zien hoe Geert zijn boodschap niet gehoord werd en verloren ging, omdat hij "een zuur gezicht heeft". Maar ja, ik ben dan ook geen echte NVAer. Ik stel alleen vast dat Marichal die criminele jongeren (nu ja, verdachten eigenlijk) vrijliet in plaats van ze in Everberg te steken en dat 't nu te veel gevraagd is aan de VLD (Verwilgen's eigen partij) om justitie na de verkiezingen te splitsen. Dat was daarnet in 't nieuws.
Want inderdaad, een gesplitste justitie zal alles oplossen, dan zullen we ook de politie moeten splitsen, afzonderlijke wetboeken...
Mij gaat het trouwens over de geloofwaardigheid van uw NVA.
Geert was tégen gebruik van BV's in de politiek, deze belofte heeft hij bij deze gebroken (en niet in het minst)!
Denkt u dan echt dat hij
- nooit gaat meewerken met Vlaams Blok?
- vlaanderen onafhankelijk gaat maken?
of maakt dat uiteindelijk niet uit?

Het is niet ik die de NVA-aanhang heeft belogen, maar de voorzitter zelf, en d�*t kan niet.
Het kan evenmin dat enkel een politiek tegenstander hierover valt.
Als de NVA haar woord reeds breekt over iets - zo eenvoudig - als kandidaten en lijstvulling, wat wordt het dan als het echte werk begint?
Wat kan deze partij dan aanrichten als ze gekende koppen nodig heeft voor stemmen?
Denk na, mensen, voor het te laat is, de NVA bedriegt jullie, en ze lachen er nog mee op TV ook.
Oud 11 februari 2003, 23:20   #48
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Denkt u dan echt dat hij
- nooit gaat meewerken met Vlaams Blok?
- vlaanderen onafhankelijk gaat maken?
of maakt dat uiteindelijk niet uit?
We zullen zien.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be