Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2013, 22:00   #41
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reinaert68 Bekijk bericht
Dat ze niet systematisch vergast worden zoals de Joden, tiens. Ze worden slechts verdreven en als tweederangsbrugers behandeld zoals de Polen.

Hoe kan je zelfs maar een economie beginnen opbouwen en voor jezelf zorgen als je grenzen potdicht zijn, er geen vrije doorgang is van personen binnen je 'eigen' gebied en de weinige grondstoffen en productiemiddelen die er zijn worden ingepalmd. Die gelden zijn een afkoopsom, een schuldbekentenis. Om het eigen geweten te sussen maar vooral om te kunnen gebruiken in discussies als deze.

Bedoel je met 'tegenstanders' de wanhopige mensen die zichzelf uit miserie en jarenlange vernedering willen opblazen, de religieuze gekken die vanuit scholen hoogwaardig vuurwerk afschieten of de kinderen die met stenen smijten?

Het heeft geen zin deze discussie te voeren. Israël is een getraumatiseerd, racistisch, paranoïde land zoals Nazi-Duitsland. Hun zionisme is even verderfelijk als het Lebensraum dat de Duitsers voor zichzelf wouden creëren. De Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever zijn buffergebieden waar het verdreven 'krapuul' in toom wordt gehouden en dat stukje voor stukje zal worden ingepalmd. De argumenten die worden gebruikt om het te verdedigen zijn niet meer dan kinderlijke woordspelletjes, projecties. 'Pruts' hier, 'onzin' daar.

Ik heb het met mijn eigen ogen en door alle propaganda gezien. Ik kom er nooit meer terug. Ik raad je ten zeerste aan eens een kijkje te gaan nemen in dat fantastische beloofde land. Waar 'tegenstanders' als beesten worden samengedreven en waar indoctrinatie aan beide kanten de norm is. Gelukkig zijn er af en toe personen en plaatsen waar de menselijkheid het uiteindelijk haalt.
Wat 'n onzin alweer!

Die mensen proberen gewoon te overleven, zodat ze niet totaal uitgeroeid worden.

Als er al 1 ideologie is die vergeleken kan worden met 't nazisme, is 't wel islam, de gelijkenissen zijn legio, en laat nu net dìe ideologie gevolgd worden door dat zootje ongeregeld dat niet eens de betekenis van 'vrede' kènt!

Dat zelfs de totale vernietiging van Israel in haar charter heeft opgenomen.

Hebben ze dat trouwens al aangepast?

Vrede komt hen niet eens goed uit, want dan worden ze niet meer onderhouden door de rest v/d wereld.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 22:02   #42
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat ze niet systematisch vergast worden zoals de Joden, tiens. Ze worden slechts verdreven en als tweederangsbrugers behandeld zoals de Polen.

Hoe kan je zelfs maar een economie beginnen opbouwen en voor jezelf zorgen als je grenzen potdicht zijn, er geen vrije doorgang is van personen binnen je 'eigen' gebied en de weinige grondstoffen en productiemiddelen die er zijn worden ingepalmd. Die gelden zijn een afkoopsom, een schuldbekentenis. Om het eigen geweten te sussen maar vooral om te kunnen gebruiken in discussies als deze.

Bedoel je met 'tegenstanders' de wanhopige mensen die zichzelf uit miserie en jarenlange vernedering willen opblazen, de religieuze gekken die vanuit scholen hoogwaardig vuurwerk afschieten of de kinderen die met stenen smijten?

Het heeft geen zin deze discussie te voeren. Israël is een getraumatiseerd, racistisch, paranoïde land zoals Nazi-Duitsland. Hun zionisme is even verderfelijk als het Lebensraum dat de Duitsers voor zichzelf wouden creëren. De Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever zijn buffergebieden waar het verdreven 'krapuul' in toom wordt gehouden en dat stukje voor stukje zal worden ingepalmd. De argumenten die worden gebruikt om het te verdedigen zijn niet meer dan kinderlijke woordspelletjes, projecties. 'Pruts' hier, 'onzin' daar.

Ik heb het met mijn eigen ogen en door alle propaganda gezien. Ik kom er nooit meer terug. Ik raad je ten zeerste aan eens een kijkje te gaan nemen in dat fantastische beloofde land. Waar 'tegenstanders' als beesten worden samengedreven en waar indoctrinatie aan beide kanten de norm is. Gelukkig zijn er af en toe personen en plaatsen waar de menselijkheid het uiteindelijk haalt.
Drie.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 22:13   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Had Polen een grens met een land dat specifiek niet in oorlog was met Nazi Duitsland?

Citaat:
Hoe kan je zelfs maar een economie beginnen opbouwen en voor jezelf zorgen als je grenzen potdicht zijn
Waarom is de grens tussen de Palestijnse gebieden en Jordanië dicht? Waarom is de grens tussen Gaza en Egypte nog steeds een zwaar bewaakte zone?

Citaat:
er geen vrije doorgang is van personen binnen je 'eigen' gebied
Tjiens, waarom niet?

Citaat:
en de weinige grondstoffen en productiemiddelen die er zijn worden ingepalmd.
En toch kunnen de vrijheidstrijders raketten afvuren gemaakt met irrigatiebuis en kunstmest.
Citaat:
1930, groot Brittanië had de grootste moeite om de vrede te bewaren tussen de minderheid Joden die land gekocht hadden van de Ottomaanse landeigenaren, en de Palestijnse horigen. De Groot Moeftie in Jerusalem was een goeie kennis van ome Dolf...
Citaat:
Het heeft geen zin deze discussie te voeren. Israël is een getraumatiseerd, racistisch, paranoïde land zoals Nazi-Duitsland. Hun zionisme is even verderfelijk als het Lebensraum dat de Duitsers voor zichzelf wouden creëren.
Yep, en? Is dat een reden om een volk gewoon uit te roeien? De mensen die in Israël wonen kennen dat spelletje al, en dan vooral langs de andere kant. In 1948, 1967 en 1973 hebben ze het dunnetjes mogen overdoen, maar deze keer met haar op de tanden en wapens in de handen. Ge zou voor minder paranoïde worden nietwaar.
Citaat:
De Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever zijn buffergebieden waar het verdreven 'krapuul' in toom wordt gehouden en dat stukje voor stukje zal worden ingepalmd.
Ge vergeet de reeds teruggegeven Golan Hoogvlakte en de Sinaiï
Citaat:
De argumenten die worden gebruikt om het te verdedigen zijn niet meer dan kinderlijke woordspelletjes, projecties. 'Pruts' hier, 'onzin' daar.
Da's uw mening.
Citaat:
Ik heb het met mijn eigen ogen en door alle propaganda gezien. Ik kom er nooit meer terug.Ik raad je ten zeerste aan eens een kijkje te gaan nemen in dat fantastische beloofde land. Waar 'tegenstanders' als beesten worden samengedreven en waar indoctrinatie aan beide kanten de norm is.
Toevallig het VRT nieuws gezien, de Humo gelezen en hebt U een abonnement op de "de Morgen"?
Trouwens, waarom zou iemand naar een land gaan waar regelmatig een bus uit elkaar knalt, pizzaria's lanceerbasis worden voor Pizza Kannibale, en arme palestijnse kinderen geofferd worden aan de meest gore demonen?
Citaat:
Gelukkig zijn er af en toe personen en plaatsen waar de menselijkheid het uiteindelijk haalt.
wat is menselijkheid?

Laatst gewijzigd door maddox : 15 augustus 2013 om 22:14.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 22:21   #44
Salah
Banneling

Standaard

Auschwitz survivor: ‘Israel acts like Nazis’

Citaat:
Speaking as his tour got under way, Dr Meyer said there were parallels between the treatment of Jews by Germans in the Second World War and the current treatment of Palestinians by Israelis.

He said: “The Israelis tried to dehumanise the Palestinians, just like the Nazis tried to dehumanise me. Nobody should dehumanise any other and those who try to dehumanise another are not human.

“It may be that Israel is not the most cruel country in the world … but one thing I know for sure is that Israel is the world champion in pretending to be civilised and cultured.”
http://www.heraldscotland.com/news/p...azis-1.1000918
Oud 15 augustus 2013, 22:27   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Auschwitz survivor: ‘Israel acts like Nazis’
Godwin points Fietsenrekje.
U bent gewoon een genie om een Schots kiltdragende links journalistje te vinden die een getraumatiseerde concentratiekamp overlever kan misquoten.
Oud 15 augustus 2013, 22:34   #46
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Godwin points Fietsenrekje.
U bent gewoon een genie om een Schots kiltdragende links journalistje te vinden die een getraumatiseerde concentratiekamp overlever kan misquoten.
Uw ranzigheid kent geen grenzen, fietsenrekje.
Oud 15 augustus 2013, 22:38   #47
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Enigste verschil is dat de Palestijnen al hun geld hebben opgesmost aan hun geloof en Israel in hun algemene welvaart. Dat de Palestijnen nu het zwakste zijn...tja...moest je hun krachten omdraaien zouden ze Israel al lang met de grond gelijk gemaakt hebben...en dat weet ook iedereen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2013, 22:52   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Uw ranzigheid kent geen grenzen.
Dank je.
Oud 16 augustus 2013, 00:28   #49
reinaert68
Gouverneur

reinaert68's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Had Polen een grens met een land dat specifiek niet in oorlog was met Nazi Duitsland?
Heeft Israël een grens met een land waar het specifiek niet mee in oorlog is geweest en vrede mee heeft afgedwongen onder haar voorwaarden?
Citaat:
Waarom is de grens tussen de Palestijnse gebieden en Jordanië dicht? Waarom is de grens tussen Gaza en Egypte nog steeds een zwaar bewaakte zone?
Tjiens, waarom niet?
Dat vraag ik mij ook af. Het zou natuurlijk wel kunnen dat het voorgaande daar iets mee te maken heeft.

Citaat:
En toch kunnen de vrijheidstrijders raketten afvuren gemaakt met irrigatiebuis en kunstmest.
Indrukwekkend.

Citaat:
Yep, en? Is dat een reden om een volk gewoon uit te roeien? De mensen die in Israël wonen kennen dat spelletje al, en dan vooral langs de andere kant. In 1948, 1967 en 1973 hebben ze het dunnetjes mogen overdoen, maar deze keer met haar op de tanden en wapens in de handen. Ge zou voor minder paranoïde worden nietwaar.
Ze hebben heel wat mensen uitgezet en vermoord. Etnische zuivering OK. Een volk uitroeien? Daar heb ik Israël noch Palestina van beschuldigd. Misschien moet Israël volgens uw rechtvaardigheidsgevoel maar eens enkele atoombommen op Duitse steden smijten. Misschien zou dat alles oplossen? Ik weet het niet.
Citaat:
Ge vergeet de reeds teruggegeven Golan Hoogvlakte en de Sinaiï
De Golan Hoogvlakte en de Sinaai woestijn, begot.
Citaat:
Da's uw mening.
QED
Citaat:
Toevallig het VRT nieuws gezien, de Humo gelezen en hebt U een abonnement op de "de Morgen"?
Ik lees noch de Humo, noch De Morgen. Ik kijk wegens gebrek aan alternatief wel eens naar het VRT nieuws als ik in België ben. Je zal een ander etiketje moeten vinden, voor zo ver dat ook maar iets uitmaakt in deze discussie natuurlijk.
Citaat:
Trouwens, waarom zou iemand naar een land gaan waar regelmatig een bus uit elkaar knalt, pizzaria's lanceerbasis worden voor Pizza Kannibale, en arme palestijnse kinderen geofferd worden aan de meest gore demonen?
Het stond in mijn bijbel: beloofde land. Melk en honing. Viel dat even tegen.
Citaat:
wat is menselijkheid?
Oud 16 augustus 2013, 01:34   #50
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft Israël een grens met een land waar het specifiek niet mee in oorlog is geweest en vrede mee heeft afgedwongen onder haar voorwaarden?
Het afdwingen van voorwaarden is pas mogelijk na een overwinning. In dit geval nadat de anderen een gezamelijke aanval jammerlijk hebben zien falen. Een paar keer.

Je zou het kunnen vergelijken met een nazi-Duitsland dat de inval in Nederland en België verloor.
Citaat:
Dat vraag ik mij ook af. Het zou natuurlijk wel kunnen dat het voorgaande daar iets mee te maken heeft.
Dus volgens U heeft Israël na elke afgeslagen aanval de afspraak gemaakt een stuk land en een hoop volk in eigen beheer te houden, waarmee constant gezeik gegarandeerd is?
Ik zou het bijna aanzien als een geniale zet van Jordanië en Egypte.
Helaas , met het palmares op "geniaal diplomatiek vlak" van die 2 landen, lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.
Citaat:
Indrukwekkend.
Vooral dom. En dat dan nog wat "geholpen" met Iraanse wapens. Gewoon het programma "blijf de joden pesten".

Citaat:
Ze hebben heel wat mensen uitgezet en vermoord. Etnische zuivering OK.
Etnische zuivering OK.... Oh.... tof. ben ik blij dat ik U niet ken.
Citaat:
Een volk uitroeien? Daar heb ik Israël noch Palestina van beschuldigd.
Nochtans is het uitroeien van joden een hoofdtaak van groepen zoals Soennies en Shiïeten. Kijk maar naar alle manifesten van de iets of wat concequente moslim groeperingen die met plezier nog een AK47 afvuren. U moet ze er niet van beschuldigen, ze beroemen er zich op.

Andersom is het wel een ander verhaal.
Citaat:
Misschien moet Israël volgens uw rechtvaardigheidsgevoel maar eens enkele atoombommen op Duitse steden smijten.
Mijn rechtvaardigheidsgevoel... Als ik Israël had geweest, had in 1973 er wat meer aan de hand geweest. Er zijn wel andere steden die een atoombom gekregen hadden. Dus daar zou ik geen referentie naar nemen.
Citaat:
Misschien zou dat alles oplossen? Ik weet het niet.
Met Europa in paniek voor de fall out van zo'n aanval, langs geen meter. Zowel de Fransen -die toen een onafhankelijk atoomarsenaal hadden-, als de Britten die dat konden hebben- , we hadden dan eerder een lichtgevende vlakte gezien in het midden oosten. Ik zie de anderen in die omgeving al jubelen.

Duitse steden nuken, da's gewoon dom. Een land dat uit een enorm aangepraat chuldgevoel blijft geven, dat ga je niet straffen, dat blijf je aanmoedigen in dat schuldgevoel.

Citaat:
De Golan Hoogvlakte en de Sinaai woestijn, begot.
Toch zijn ze teruggegeven, desondanks de strategische waarde. Ik had het nooit gedaan. Maar wie ben ik.
Citaat:
QED
Meningen zijn als een aars, iedereen heeft er een, en alleen idioten denken dat die niet stinkt na het schijten.
Citaat:
Ik lees noch de Humo, noch De Morgen. Ik kijk wegens gebrek aan alternatief wel eens naar het VRT nieuws als ik in België ben. Je zal een ander etiketje moeten vinden, voor zo ver dat ook maar iets uitmaakt in deze discussie natuurlijk.
Ja hoor. Ik hoef geen ettiketjes te plakken.

Citaat:
Het stond in mijn bijbel: beloofde land. Melk en honing. Viel dat even tegen.
Dan vraag ik me af waarom we hier in dit koude, onwelkome, gure landje zoveel melk en honingzoekers tegenkomen.

Gut ja, ik lees een bijbel als een naslagwerk, een verklaring waarom er zoveel mensen zeer idiote dingen uitvoeren, niet als een verzameling verplichtingen om een goed leven te leiden dat naar een veel leukere periode na de dood leid.
Misschien dat daar mijn probleem zit.
Oud 16 augustus 2013, 04:30   #51
reinaert68
Gouverneur

Standaard

“It may be that Israel is not the most cruel country in the world … but one thing I know for sure is that Israel is the world champion in pretending to be civilised and cultured.”

Dat vind ik een interessante quote.

Ze doen niet alsof, ze gelóven dat echt. Ze zijn veel rijker en machtiger dan hun buurstaten en de Joodse cultuur heeft enorm bijgedragen tot wetenschap en cultuur. Het grote verschil tussen Israël en zo veel andere 'gruwel' regimes is dat het op veel vlakken een beschaafde democratie en rechtsstaat is, zo lang je niet bij de anderen hoort. De overgrote meerderheid van de bevolking is zo angstig en geïndoctrineerd dat ze totaal blind worden voor de gruwel die ze aanrichten.Ze groeien er in op en verantwoorden het met het feit dat zij de beschaving brengen. Heel bevreemdend. Het is alsof je in een 19de eeuwse kolonie bent.
Deze wil ik gaan zien
Oud 16 augustus 2013, 04:43   #52
reinaert68
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dan vraag ik me af waarom we hier in dit koude, onwelkome, gure landje zoveel melk en honingzoekers tegenkomen.
België is zo slecht nog niet, al waren Franstaligen hier ook lang eersterangsburgers.
Oud 16 augustus 2013, 09:42   #53
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Antisemitisme reported.

Citaat:
Die grenzen hebben lang genoeg opengestaan en ze hebben geen barst geproduceerd of geëxporteerd. Zelfs met gesloten grenzen zouden ze in staat moeten zijn om een minimale economie op te bouwen maar zelfs dat krijgen ze nog niet klaar gespeeld.

Citaat:
Ik heb het over de terroristische groeperingen die verkozen worden door het volk daar en bomaanslagen plegen op volle bussen en voor scholen.

Citaat:
Het heeft geen zin deze discussie te voeren. Israël is een getraumatiseerd, racistisch, paranoïde land zoals Nazi-Duitsland. Hun zionisme is even verderfelijk als het Lebensraum dat de Duitsers voor zichzelf wouden creëren.
Lees uw eerste zin hierboven nog eens. De enige met antisemitische sympathiëen vanuit WOII ben jij hier.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 12:11   #54
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Er zijn hier mensen die oprecht geloven dat Israel een democratie is.

Triestig, maar ook ergens grappig wel. Sommigen dachten in de jaren ´8o ook dat Zuid Afrika democratisch bezig was.

Enfin, om een Israelische joodse schrijver te quoten:

"Israel is het meest racistische land dat we kennen in de gans de wereld onder de geïndustrialiseerde landen."
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 12:31   #55
Salah
Banneling

Standaard

Koning en koningin van Zweden droegen vandaag een Palestijnse sjaal.

Oud 16 augustus 2013, 12:50   #56
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Even democratisch als België.
Citaat:
Triestig, maar ook ergens grappig wel. Sommigen dachten in de jaren ´8o ook dat Zuid Afrika democratisch bezig was.
Zeker, maar niet voor alle inwoners van dat land, en nu is het er echt zoveel beter....
Oud 16 augustus 2013, 13:24   #57
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israël is een democratie, palestina en andere moslimlanden daarintegen
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 13:31   #58
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Enfin, om een Israelische joodse schrijver te quoten:

"Israel is het meest racistische land dat we kennen in de gans de wereld onder de geïndustrialiseerde landen."
Wat is er ondemocratisch in Israël ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2013, 13:55   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Wat is er ondemocratisch in Israël ??
Dat die arme Palestijntjes hun goestingskes niet mogen doen.
Oud 16 augustus 2013, 14:05   #60
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat die arme Palestijntjes hun goestingskes niet mogen doen.
Na 55jaar van vijandschap, zouden ze toch stilaan moeten weten, dat ze met hun bruut geweld niks zullen bereiken. Indien ze een minimum aan brains zouden hebben, hadden ze allang concessies aangegaan met Israël.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be