Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2004, 14:20   #41
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Nee dank u, mijn haar is juist gewassen en ik wil uw zandkastelen niet beschadigen.

Je roept er zelf niet toe op hier, maar ik spreek over het forum in z'n geheel. En dat staat altijd bij argumenten zoals jouw "lectuur". Het is niet omdat iemand iets schrijft en op het net publiceert, dat het ook waar is. De bijbel, de koran en zelfs Mein Kampf zijn via internet te lezen. Ik ben er zeker van dat sommige moslims de Koran interpreteren zoals jij dat zegt, maar als ze dat allemaal moesten doen zou de wereld er al lang heel anders hebben uitgezien.
Oud 18 augustus 2004, 14:25   #42
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Effe iets rechtzetten, sorry, heb je verward met mitgard, die liegt er wat op los ~ maar neemt niet weg dat ik dat stukje uit de koran toch graag wil zien, letterlijk, en geen interpretatie.
Doet er dat toe! In de koran staat ook niet dat ge met een vliegtuig op een gebouw moet vliegen of dat ge uzelf samen met tientallen onschuldigen moet opblazen! Maar de islamieten interpreteren dit wel zo en dat geldt ook voor diefstal bij niet-moslims! Of heb je al één imam horen zeggen dat dat niet mocht? De dag dat ze u van een dak smijten moet ge ook niet afkomen dat dat niet letterlijk in de koran staat!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 14:28   #43
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Nee dank u, mijn haar is juist gewassen en ik wil uw zandkastelen niet beschadigen.

Je roept er zelf niet toe op hier, maar ik spreek over het forum in z'n geheel. En dat staat altijd bij argumenten zoals jouw "lectuur". Het is niet omdat iemand iets schrijft en op het net publiceert, dat het ook waar is. De bijbel, de koran en zelfs Mein Kampf zijn via internet te lezen. Ik ben er zeker van dat sommige moslims de Koran interpreteren zoals jij dat zegt, maar als ze dat allemaal moesten doen zou de wereld er al lang heel anders hebben uitgezien.
Als ze de slag van Pôitiers of Lepanto hadden gewonnen dan zaten we nu nog in de duistere middeleeuwen en dat is een waarheid als een koe in tegenstelling tot u nonsens! Toon mij eens één moslimstaat waar de mensenrechten gerespecteerd worden?
Oud 18 augustus 2004, 14:40   #44
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Respect voor mensenrechten en de manier van regeren hebben weinig met elkaar te maken. De moslimlanden van vandaag zijn jong, en hadden daarvoor ook al een geschiedenis van geweld tegen burgers. De machthebbers in die landen zijn vaak dezelfde die ook aan de staatsgrepen hebben deelgenomen (of waren er toch bij betrokken), en mensen met bloed aan hun handen zijn nog nooit uitblinkers geweest in een menslievend beleid.

Ik houd het bij democratie, maar als Iran het met een moslimwet wil proberen, geef ze tijd en laat de internationale politiek er bij hun op wijzen dat mensenrechten belangrijk zijn, in plaats van te dreigen met oorlog zoals ons Bushje. De sharia is ruw, maar in vergelijking met hoe gevangenen in de VS (of Guantanamo) behandeld worden vraag ik mij af wie de pot is en wie de ketel?
Oud 18 augustus 2004, 14:50   #45
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Als ze de slag van Pôitiers of Lepanto hadden gewonnen dan zaten we nu nog in de duistere middeleeuwen en dat is een waarheid als een koe
Dus toch Madame Blanche...
Oud 18 augustus 2004, 16:33   #46
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Eugene, ik had het zelf niet beter kunnen zeggen:

Hoe fanatieker men iets bestrijdt hoe meer men gaat lijken op dat wat men bestrijdt.

Ik lees hier meer en meer oproepen tot oorlog tegen "den islam", want "met die mannen valt niet te praten". De geschiedenis herhaalt zich, de mens denkt weer dat hij het grote gelijk heeft en de andere daarom maar moet sterven.

Als je met je nutteloze oorlog begint, laat nog ergens een stukje neutrale grond over waar ik en de andere mensen die hun verstand willen gebruiken naartoe kunnen. Ik moet toch weg volgens een posting in een andere topic.
Wel beste spiritist dan toch ff wat vertellen betreffende verdraagzaamheid en aanverwante zaken, ook vanwege de moslims.
------------------
Ikzelf ben 52 jaar en heb dus de 'golden sixties' meegemaakt alsmede de 70-80er jaren. In die jaren zijn er veel gastarbeiders, vnl moslims -Turken en Marokkanen- naar onze contreien gekomen en weet je???? gene sikkepit last, onder mijn beste maten waren er Turken en Marokkanen, ik had ook veel Marokkaanse vriendinnen die in die tijd géén hoofddoek of zo droegen integendeel, die meisjes waren héél modern en voorkomend en bovendien héél mooi en vriendelijk. De meisjes dronken, net als de onze, geen alcohol maar maakten een reuze plezier, kortom had ik toen nooit gedacht dat een en ander zo ver zou komen als nu. De vraag die we ons dus moeten stellen is van 'hoe is het zover kunnen komen' en het antwoord moeten we bij onszelf zoeken. Wij hebben in de negentiger jaren allerlei fundamentalisten binnengehaald die langzaam maar zeker de moslim-jeugd tegen het Westen aan het keren zijn, en dat langzaam maar zeker heeft nu een sneltreinvaart genomen. Ik stel vast dat de traditionele partijen met een blijkbaar waar genoegen hun eigen toekomstige moordenaars hebben gecreëerd en ze, erg genoeg, omhelzen om toch maar niet te 'provoceren'. Wij hebben met die fundamentalisten een godsdienstvorm binnengehaald die t.o.v de Westerse waarden gewoon achterlijk is, maar nog achterlijker is dat er juist bij ons, in naam van het zgn EVRM en het UVRM, zovelen te vinden zijn die zo'n genocidale moordenaarsreligie met alle macht proberen te verdedigen. Ik dacht juist dat die twee verdragen ons ook het recht op zelfverdediging gaven...maar dan moeten we dat recht ook durven uitoefenen. Velen hopen op een Europese moslim-variant die de 'verlichting' als leidraad neemt, hoevelen van ons weten echter nog dat onze zgn 'verlichting' waadde in het bloed. Ik ben géén pessimist wat de toekomst betreft maar wel een realist en dat realisme zegt mij dat wij dringend moeten gaan beginnen met niet enkel de augiastal van onze binnenlandse politiek uit te mesten...maar ook de fundamentalistische moslim-stal moet worden uitgemest en de vuilhoop van moslim-fundi's moeten we gewoon terug naar hunne zandbak sturen....anders zal de 'clash der culturen' rapper een feit zijn dan we zelf willen geloven!!! Ik vraag me trouwens af hoeveel fiere Vlamingen nog in staat zullen zijn om mee deze clash te winnen indien, of beter wanneer het zover komt.
Oud 18 augustus 2004, 17:23   #47
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Ik hoop maar dat die clash er niet komt, maar dat ligt aan onze politici. Als het doorgaat zoals het nu bezig is, kan het alleen maar slechter worden, maar het rechtse alternatief lijkt op iets dat 50 jaar geleden al eens geprobeerd is.

Het is wachten op een partij die de ballen heeft om de koe bij de horens te vatten, zonder het kind met het badwater weg te gooien. Terugsturen heeft geen zin, eerder een tijdje begeleid opsluiten in de hoop dat er nog een mens schuilt onder de fundamentalist.
Oud 18 augustus 2004, 17:28   #48
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Ik hoop maar dat die clash er niet komt, maar dat ligt aan onze politici. Als het doorgaat zoals het nu bezig is, kan het alleen maar slechter worden, maar het rechtse alternatief lijkt op iets dat 50 jaar geleden al eens geprobeerd is.

Het is wachten op een partij die de ballen heeft om de koe bij de horens te vatten, zonder het kind met het badwater weg te gooien. Terugsturen heeft geen zin, eerder een tijdje begeleid opsluiten in de hoop dat er nog een mens schuilt onder de fundamentalist.
Neen, niet akkoord, jammer genoeg kan je die fundi's niet tot inkeer laten komen.
Die haten het westen. Dat is echter eerder een zaak voor nationale veiligheid en anti-terrorismebestrijders.
Die fundi's moeten hier weg en moeten ook op een zwarte lijst komen dat ze hier geen voet meer kunnen binnen zetten.
De moskee's die daar contact mee hebben moeten ook beter in 't oog gehouden worden.
We mogen echter niet de fout maken van ALLE moslims hier, als fundi te bekijken of te behandelen. Het enige dat we daar mee bereiken is dat we'r fundi's van maken. En dan is dat alleen onszelf te wijten.

Laatst gewijzigd door oriana : 18 augustus 2004 om 17:31.
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 17:34   #49
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Een moslimvrouw met doek op het hoofd, is dit een fundamentaliste of niet?

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 18 augustus 2004 om 17:35.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 17:37   #50
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Wel beste spiritist dan toch ff wat vertellen betreffende verdraagzaamheid en aanverwante zaken, ook vanwege de moslims.
------------------
Ikzelf ben 52 jaar en heb dus de 'golden sixties' meegemaakt alsmede de 70-80er jaren. In die jaren zijn er veel gastarbeiders, vnl moslims -Turken en Marokkanen- naar onze contreien gekomen en weet je???? gene sikkepit last, onder mijn beste maten waren er Turken en Marokkanen, ik had ook veel Marokkaanse vriendinnen die in die tijd géén hoofddoek of zo droegen integendeel, die meisjes waren héél modern en voorkomend en bovendien héél mooi en vriendelijk. De meisjes dronken, net als de onze, geen alcohol maar maakten een reuze plezier, kortom had ik toen nooit gedacht dat een en ander zo ver zou komen als nu. De vraag die we ons dus moeten stellen is van 'hoe is het zover kunnen komen' en het antwoord moeten we bij onszelf zoeken. Wij hebben in de negentiger jaren allerlei fundamentalisten binnengehaald die langzaam maar zeker de moslim-jeugd tegen het Westen aan het keren zijn, en dat langzaam maar zeker heeft nu een sneltreinvaart genomen. Ik stel vast dat de traditionele partijen met een blijkbaar waar genoegen hun eigen toekomstige moordenaars hebben gecreëerd en ze, erg genoeg, omhelzen om toch maar niet te 'provoceren'. Wij hebben met die fundamentalisten een godsdienstvorm binnengehaald die t.o.v de Westerse waarden gewoon achterlijk is, maar nog achterlijker is dat er juist bij ons, in naam van het zgn EVRM en het UVRM, zovelen te vinden zijn die zo'n genocidale moordenaarsreligie met alle macht proberen te verdedigen. Ik dacht juist dat die twee verdragen ons ook het recht op zelfverdediging gaven...maar dan moeten we dat recht ook durven uitoefenen. Velen hopen op een Europese moslim-variant die de 'verlichting' als leidraad neemt, hoevelen van ons weten echter nog dat onze zgn 'verlichting' waadde in het bloed. Ik ben géén pessimist wat de toekomst betreft maar wel een realist en dat realisme zegt mij dat wij dringend moeten gaan beginnen met niet enkel de augiastal van onze binnenlandse politiek uit te mesten...maar ook de fundamentalistische moslim-stal moet worden uitgemest en de vuilhoop van moslim-fundi's moeten we gewoon terug naar hunne zandbak sturen....anders zal de 'clash der culturen' rapper een feit zijn dan we zelf willen geloven!!! Ik vraag me trouwens af hoeveel fiere Vlamingen nog in staat zullen zijn om mee deze clash te winnen indien, of beter wanneer het zover komt.
En die toenmalige "gastarbeiders", hadden ook geen vraag naar moskeën.
De ramadan, is er alleen gekomen een jaar of 10 na dat ze ingeburgert waren.
Ikzelf heb lange tijd in de spijkstraat te gent gewoont. Mijn buurman was een Turk.
NOOIT problemen mee gehad, totdat de Wondelgemstraat zijn uitgangsbuurt werd.
Dan kwam de ramadan, maar in nachtelijke stillte.
Na een 5 tal jaren, werd de ramadan GEVIERT, zonder stilte, en bij vragen om het wat stiller te houden, werd ons geantwoord dat we maar moesten opkrassen als we er niet tegen konden.
Leuk was anders!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 18:19   #51
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Ik hoop ook dat die clash er niet komt maar het is wel 5 voor 12 hoor. Verder is het idd zo dat je een fundi niet kan 'omschakelen' naar een democratisch denker, onmogelijk gewoon. Het is potverdorie wel een feit dat net toen alles stapje bij stapje een beetje beter begon te gaan ( in de 80-er jaren) met het naar elkaar luisteren en proberen elkaar wat beter te begrijpen dat de fundi-moskees zoals die van Hoboken ingrepen. Wanneer ik van die imam hoor dat een moslim niet met een 'ongelovige' mag huwen want anders wordt zij/hij gewoon uitgelsloten van hun gemeenschap....dan vraag ik...neen dan zeg ik...gedaan, dit kan niet verder gaan en eruit!!! Een groot lichtpunt tegen die imam vond en vind ik Mimount Bousakla...die kent de Koran véél beter dan die imam, die zette die imam ontelbare keren gewoon schaakmat..en die imam willen ze dan gaan vergoeden, onbegrijpelijk....
Oud 18 augustus 2004, 18:24   #52
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Een moslimvrouw met doek op het hoofd, is dit een fundamentaliste of niet?
Hangt ervan af of ze democratische dan wel ondemocratische ideeën erop nahoudt. In openbare dienst kan een hoofddoek niet voor mij, in het prive-leven maak ik daar natuurlijk geen punt van. Straf is echter wel dat de vrouwen in Marokko méér rechten hebben dan de Marokkaanse vrouwen in bijna ALLE Europese landen, de trend naar het fundamentalisme in Europa is klaar en duidelijk.
Oud 19 augustus 2004, 09:04   #53
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Respect voor mensenrechten en de manier van regeren hebben weinig met elkaar te maken. De moslimlanden van vandaag zijn jong, en hadden daarvoor ook al een geschiedenis van geweld tegen burgers. De machthebbers in die landen zijn vaak dezelfde die ook aan de staatsgrepen hebben deelgenomen (of waren er toch bij betrokken), en mensen met bloed aan hun handen zijn nog nooit uitblinkers geweest in een menslievend beleid.

Ik houd het bij democratie, maar als Iran het met een moslimwet wil proberen, geef ze tijd en laat de internationale politiek er bij hun op wijzen dat mensenrechten belangrijk zijn, in plaats van te dreigen met oorlog zoals ons Bushje. De sharia is ruw, maar in vergelijking met hoe gevangenen in de VS (of Guantanamo) behandeld worden vraag ik mij af wie de pot is en wie de ketel?
Wat een hoop onzin! Zo werkt de geschiedenis niet en zo zal ze n ooit niet werken!
Oud 19 augustus 2004, 09:32   #54
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wat een hoop onzin! Zo werkt de geschiedenis niet en zo zal ze n ooit niet werken!
Overal als een bulldog binnenvallen en burgerslachtoffers maken wel misschien?

Heel wat conflicten met desastreuze gevolgen hadden diplomatisch opgelost kunnen worden zonder bloedvergieten. Niet allemaal, maar de meeste wel.
Oud 19 augustus 2004, 09:41   #55
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Overal als een bulldog binnenvallen en burgerslachtoffers maken wel misschien?

Heel wat conflicten met desastreuze gevolgen hadden diplomatisch opgelost kunnen worden zonder bloedvergieten. Niet allemaal, maar de meeste wel.
" men maakt geen omelet zonder eieren te breken!" Tegenwoordig wordt de schade aan de burgerbevolking tot een minimum beperkt!

Inderdaad "hadden", maar de geschiedenis neemt maar één keer! En als de diplomatische middelen niet helpen dan heeft men spijtig genoeg geen andere keuze dan geweld! (met jou waren de albanezen in Kosovo allang etnisch gezuiverd!)
Oud 21 augustus 2004, 10:16   #56
brutus
Burger

brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Buurtvaderproject van Somers sterft stille dood

Het project van de Mechelse burgemeester Somers om Marokkaanse vaders in probleemwijken de straat op sturen om de migrantenjongeren zo nodig tot de orde roepen, is na twee jaar goed functioneren een stille dood gestorven. Eén na één haakten de elf Marokkaanse vaders af, aldus Het Laatste Nieuws dinsdag.

"We hebben fouten gemaakt", erkent de Mechelse schepen van Welzijn Jowan Lamon (Groen!). "We hebben onze vrijwilligers te veel aan hun lot overgelaten." (belga, dwm)</STRONG></EM></U></I></B>

[font=verdana]
17/08/04 08u22
[/font]

[font=verdana]
[/font]

[font=verdana]
[/font]

[font=verdana]
[/font]

[font=verdana]
[size=3]commentaar: Ik had het nog voorspeld! Zonder geldelijke of andere vergoeding gingen die gasten geen moeite doen[/size]
[/font]

[font=verdana]
[size=3]Het aantal allochtonen in vrijwilligersoranisaties is op 2 handen te tellen! [/size]
[/font]

[font=verdana]
[/font]

[font=verdana]
[/font]

[font=verdana]
[/font]

[font=verdana]
[/font]

We zullen maar zwijgen zeker hoeveel geld hij in het,
opvangtehuis RZOEZI steekt.
Of de premie die hij geeft aan moslims die hun schaap laten slachten
in het slachthuis.
En natuurlijk zijn prachtige parkings niet vergeten!
waardoor de mechelaar diep in de schuld steekt.
brutus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be