![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dus het feit dat een 'Waalse' (afkomst) stem meer waard is dan een 'Vlaamse' (afkomst) om een zetel in ons nationaal parlement te bekomen en dus dat er minder stemmen nodig zijn aldaar dan hier voor een zetel is een geval van discriminatie en dus racisme. Dank voor de verduidelijking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() Leer toch eens interpreteren. Uitspraken als ''Getuige van racisme'? Jullie doen alsof het een gruwel is, een misdaad tegen de menselijkheid.' doe je niet zomaar. Zoiets zeg je enkel als je racisme inderdaad niet erg vindt. Als jij geen racist was, dan was dat ook voor jou vanzelfsprekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je wilt dat de zetelverdeling eerlijk is, dan moet je voor een federale kieskring pleiten. Eender welke discrete verdeling over de verschillende provincies zal een oneerlijkheid inhouden. De provincies worden immers niet bewoond door veelvouden van 70.000, het aantal inwoners dat overeenkomt met een zetel. Alleszins, met racisme heeft dat duidelijk niets te maken. In tegenstelling tot de weigering van aidsremmers aan illegalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Liever dat,dan het gebrul van een kapo. Hoewel,uw postings worden sterk onderbouwd,echte betonfundering. Nog niet helemaal....maar het gaat de goede weg op. Op naar de volgende! http://forum.politics.be/attachment....1&d=1376764929 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Straf dat u me uitmaakt voor racist terwijl ik dagdagelijks in goeie omstandigheden samenwerk met mensen van verschillende geaardheid, religie en afkomst. U bent het levende voorbeeld van wat mevrouw Homans beschrijft.
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb eens in jouw berichten geneusd. Jij lijkt inderdaad nogal mee te vallen tegenover de gemiddelde forummer; je bent niet steeds dwangmatig over vreemdelingen bezig. Ik moet jou met anderen verward hebben.
Laatst gewijzigd door Robinus V : 17 augustus 2013 om 19:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De enige uitweg uit deze mensonterende toestand, die indruist tegen het Europese en VN-mensenrecht is een wijziging in de richting van een 'Zwitsers' type van regionale verkiezingen en verantwoordelijkheden (subsidiariteit) ook wel eens 'confederalisme' geheten. Dit schept een logische en democratische verhouding tussen burger en overheid op een homogener zij kleiner gebied waarna afspraken tot samenwerking tussen de verschillende betroffen gewesten of gebieden en gemeenschappen al dan niet gemaakt kunnen worden. Dat vreemde bezoekers van ons land dezelfde rechten zouden hebben als de eigen burgers zonder dat er sprake is van wederkerigheid op wederzijds nationaal vlak is een utopie en geen racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Er zijn meer schakeringen van grijs dan dat... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, je was al op voorhand aan 't roepen over "racist" en racisme" zonder dat het er was... Wel normaal dat die woorden dan op de duur geen waarde meer hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Een beetje zin voor proportie en nuance zou u niet misstaan. Er is nooit sprake geweest van een migrantentaks, er is sprake geweest van het tarief van het vreemdelingenloket op te trekken naar een niveau dat in proportie is met de gemiddelde besteedde tijd en gemaakte kosten. Alleen Kherbache, die van die partij die in een vorig stadsbestuur flirtte met exact hetzelfde idee, noemt dat een taks. En het weigeren van aidsremmers aan mensen zonder papieren is een praktijk die al in voege is in Gent en enkele andere gemeenten. U weet wel, Gent, de stad van de opperracist Daniël Termont. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Verder commentaar laat ik over aan mijn forumgenoten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overduidelijk. behalve als jouw definitie van racisme bepaald wordt door lidmaatschap van de nva. Dan ben ik ook racist. Maar als jij die definitie aanhoudt, dan gaan wij "geen vrienden worden". En ik denk dat dat nog het beste zal zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het enige wat ze wou benadrukken is dat vragen aan mensen om Nederlands te leren geen racisme/fascisme is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf vind dat die mensen er evenveel recht op hebben als jouw broer/zoon/vriend die seropositief is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |