Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2004, 16:35   #41
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Omdat als alles bekend is, er geen reden is voor een doofpot. Waarom zou je iets in een doofpot stoppen als alles al bekend is?

Om de commotie te luwen misschien?

Het gebrek aan details is overigens geen voorwaarde. Een andere mogelijkheid van een doofpot is inderdaad het bewust verzwijgen van al bekende feiten, zodat de waarheid vergeten of verdraaid wordt. Daar gaat het echter niet om: er is niemand bij het Vlaams Blok die ontkent dat de partij een 70-puntenplan heeft opgesteld en er is volgens mij ook niemand die ontkent dat er gecollaboreerd is in WOII.

Er is ook niemand die ontkent dat Lumumba vermoord werd. Er is ook niemand die ontkent dat de Bende Van Nijvel niet bestaan heeft. Het Vlaams Blok steekt momenteel het 70-puntenplan en de collaboratie in de doofpot. Is dat nu zo moeilijk te accepteren?

Discussiëren zonder persoonlijk te worden is er bij jou echt niet bij hè? Probeer gewoon eens om enkel met inhoudelijke argumenten te discussiëren, misschien lukt het.

Sorry als je dit persoonlijk opvatte. Het is mijn perceptie. Mij interesseert het niet om op Nederlandse fora over Pim Fortuyn en Balkenende te lullen. Ik ben dus benieuwd wat uw drijfveer is. Mag dat niet?
Oud 18 augustus 2004, 16:46   #42
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Ik ben benieuwd om de foto´s van de startdag van de Jonge Belgen te zien.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 16:50   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik ben dus benieuwd wat uw drijfveer is. Mag dat niet?
Misschien moet u eerst even ingaan op de argumentatie die Dimitri aanbrengt vooraleer u af te vragen wat hij hier zou komen doen. U vraagt dat toch ook niet aan mij. En nog geen enkele Griek heeft mij gevraagd wat ik kom doen op dat Grieks forum. Alleen belgicisten moeten blijkbaar dergelijke onzinnige vragen stellen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 16:52   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Ik ben benieuwd om de foto´s van de startdag van de Jonge Belgen te zien.
Daar zullen we niet meer van vernemen. Operatie "doofpot" op bevel van de grote Opperbubbel en driftig opgevolgd door internetpaladijn Yann.

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 18 augustus 2004 om 16:52.
Oud 18 augustus 2004, 16:57   #45
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Daar zullen we niet meer van vernemen. Operatie "doofpot" op bevel van de grote Opperbubbel en driftig opgevolgd door internetpaladijn Yann.
Dat is wel geen doofpot he. Je weet er toch alles over? Meer dan ik!
Oud 18 augustus 2004, 16:59   #46
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet u eerst even ingaan op de argumentatie die Dimitri aanbrengt vooraleer u af te vragen wat hij hier zou komen doen. U vraagt dat toch ook niet aan mij. En nog geen enkele Griek heeft mij gevraagd wat ik kom doen op dat Grieks forum. Alleen belgicisten moeten blijkbaar dergelijke onzinnige vragen stellen.
Ik ben ingegaan op zijn argumentatie. Ik zeg ook niet dat hij hier ongewenst is, ik vraag mij gewoon af wat zijn drijfveer is. Een antwoord heb ik echter nog niet gekregen.
Oud 18 augustus 2004, 17:04   #47
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Misschien is hij gewoon begaan met het lot van zijn dietse broeders?
Oud 18 augustus 2004, 17:05   #48
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Omdat als alles bekend is, er geen reden is voor een doofpot. Waarom zou je iets in een doofpot stoppen als alles al bekend is?

Om de commotie te luwen misschien?
Dan is er geen sprake van een doofpot, maar van een beleidsverandering. In het programma van veel Nederlandse politieke partijen stond vijf jaar geleden ook heel iets anders over immigratie en integratie dan nu. Is er dan sprake van een doofpot, of is men gewoon tot andere inzichten gekomen?

Citaat:
Het gebrek aan details is overigens geen voorwaarde. Een andere mogelijkheid van een doofpot is inderdaad het bewust verzwijgen van al bekende feiten, zodat de waarheid vergeten of verdraaid wordt. Daar gaat het echter niet om: er is niemand bij het Vlaams Blok die ontkent dat de partij een 70-puntenplan heeft opgesteld en er is volgens mij ook niemand die ontkent dat er gecollaboreerd is in WOII.
Citaat:

Er is ook niemand die ontkent dat Lumumba vermoord werd. Er is ook niemand die ontkent dat de Bende Van Nijvel niet bestaan heeft. Het Vlaams Blok steekt momenteel het 70-puntenplan en de collaboratie in de doofpot. Is dat nu zo moeilijk te accepteren?
Maar wie heeft hem vermoord (wie heeft opdracht gegeven), wie waren de leden van de Bende van Nijvel en wat was hun achtergrond? Dat is niet bekend.

Citaat:
Discussiëren zonder persoonlijk te worden is er bij jou echt niet bij hè? Probeer gewoon eens om enkel met inhoudelijke argumenten te discussiëren, misschien lukt het.
Citaat:

Sorry als je dit persoonlijk opvatte. Het is mijn perceptie. Mij interesseert het niet om op Nederlandse fora over Pim Fortuyn en Balkenende te lullen. Ik ben dus benieuwd wat uw drijfveer is. Mag dat niet?
Dat mag, maar aangezien ik dat al herhaaldelijk heb uitgelegd hoef je dat niet telkens opnieuw te 'vragen' (het was eerder een aanval). Ik ben inderdaad wél geïnteresseerd in de Vlaamse politiek. Ik denk nl. dat wij wat van de Vlaamse politiek kunnen leren en de Vlamingen wat van de Nederlandse. Daarom geef ik er mijn mening over en trek ik vergelijkingen. Terzijde kan ik ook de vele misvattingen rechtzettten die in Vlaanderen over Nederland de ronde doen.
Ik hoop dat het nu duidelijk is?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 17:08   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is wel geen doofpot he. Je weet er toch alles over? Meer dan ik!
Is dat dan zo? Doofpot betekent dat jullie proberen de zaak zo stil mogelijk te houden. En dat is ook zo...
Oud 18 augustus 2004, 17:16   #50
Patje
Lokaal Raadslid

Patje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is ook niemand die ontkent dat Lumumba vermoord werd.
Maar wel de rol die koning Boudewijn had. Was hij op de hoogte? Was hij opdrachtgever?

Citaat:
Er is ook niemand die ontkent dat de Bende Van Nijvel niet bestaan heeft.
Wat is de rol van de toenmalige rijkswacht?
Patje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 17:58   #51
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Grote stilte in het BUBkabouterkamp! De argumenten zijn zoek!

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 18 augustus 2004 om 18:00.
Oud 18 augustus 2004, 18:18   #52
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Dimitri mag dan nederlander zijn, hij kraamt hier minder zever uit dan alle BUBbers te samen. .
Iemand alleen die meer zever zou uitkramen dan alle bubbels samen .Amaai here gods van de moor,de pest en de bubbels spaar ons

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 18:59   #53
The Desertfox
Vreemdeling

Standaard

De passie van Karel Dillen is ook mijn passie.
The Desertfox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 19:31   #54
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
9. de "congressen" van de Blub-club

Foto's zijn wel van ná de vergadering.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2004, 20:07   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Welke vergadering? Welk congres? Niet echt bijster veel mensen als men die foto's bekijkt.
Oud 18 augustus 2004, 20:13   #56
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke vergadering? Welk congres? Niet echt bijster veel mensen als men die foto's bekijkt.
kwaliteit telt ook he mr VDB
Oud 18 augustus 2004, 20:19   #57
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Dan is er geen sprake van een doofpot, maar van een beleidsverandering. In het programma van veel Nederlandse politieke partijen stond vijf jaar geleden ook heel iets anders over immigratie en integratie dan nu. Is er dan sprake van een doofpot, of is men gewoon tot andere inzichten gekomen?
Het programma van veel Nederlandse politieke partijen, vijf jaar geleden, zal wel niet zo radicaal, en drastisch geweest zijn dan het 70 puntenplan van het Vlaams Blok. We hebben al dikwijls mogen aanhoren dat dat 70-puntenprogramma voorbijgestreefd is (dat was het al bij de opstelling ervan), maar toch doet het Vlaams Blok hier niet officieel afstand van. Waarom niet?

Citaat:
Maar wie heeft hem vermoord (wie heeft opdracht gegeven), wie waren de leden van de Bende van Nijvel en wat was hun achtergrond? Dat is niet bekend.
Evenmin wat bekend is over Karel Dillen en zijn rol tijdens WOII.

Citaat:
Dat mag, maar aangezien ik dat al herhaaldelijk heb uitgelegd hoef je dat niet telkens opnieuw te 'vragen' (het was eerder een aanval). Ik ben inderdaad wél geïnteresseerd in de Vlaamse politiek. Ik denk nl. dat wij wat van de Vlaamse politiek kunnen leren en de Vlamingen wat van de Nederlandse. Daarom geef ik er mijn mening over en trek ik vergelijkingen. Terzijde kan ik ook de vele misvattingen rechtzettten die in Vlaanderen over Nederland de ronde doen.
Ik hoop dat het nu duidelijk is?
Ok, dat is de eerste keer dat ik dit van u verneem, mijn excuses dat ik niet alle berichten van u gelezen heb.
Oud 18 augustus 2004, 20:24   #58
Dimitri

Standaard

Citaat:
Was dit in iemands nieuwe huis? Het lijkt alsof het huis nog in aanbouw is.
Oud 18 augustus 2004, 20:30   #59
Dimitri

Standaard

Citaat:
Het programma van veel Nederlandse politieke partijen, vijf jaar geleden, zal wel niet zo radicaal, en drastisch geweest zijn dan het 70 puntenplan van het Vlaams Blok. We hebben al dikwijls mogen aanhoren dat dat 70-puntenprogramma voorbijgestreefd is (dat was het al bij de opstelling ervan), maar toch doet het Vlaams Blok hier niet officieel afstand van. Waarom niet?
Dat moet je aan mij niet vragen.

Het programma van veel partijen vijf jaar geleden was juist minder radicaal dan nu. Onder invloed van Pim Fortuyn hebben alle partijen van links tot rechts hun programma aangepast. Zelfs GroenLinks heeft nu een paragraaf over integratiecursussen in het programma staan!

Citaat:
Evenmin wat bekend is over Karel Dillen en zijn rol tijdens WOII.
Die foto, is daar de achtergrond niet van bekend? Ik dacht daar ergens wel een heel verhaal bij gelezen te hebben. Hitlerjugend of iets dergelijks?

Citaat:
Ok, dat is de eerste keer dat ik dit van u verneem, mijn excuses dat ik niet alle berichten van u gelezen heb.
Zegt het voort in de partij zou ik zeggen. En nu maar hopen dat de zoekfunctie snel hersteld wordt.
Oud 18 augustus 2004, 21:02   #60
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri

Die foto, is daar de achtergrond niet van bekend? Ik dacht daar ergens wel een heel verhaal bij gelezen te hebben. Hitlerjugend of iets dergelijks?
De achtergrond is zeker bekend. Maar niet wat Dillen allemaal heeft uitgespookt tijdens die periodes. Bij het Vlaams Blok zal dit wel tot in detail gekend zijn, en Dillen zal daarvoor wel opgehemeld worden. Maar ik, en de 1 miljoen kiezers van het VB, worden daarvoor afgeschermd. Daarmee dat ik het als een doofpot beschouw.

Citaat:
Zegt het voort in de partij zou ik zeggen. En nu maar hopen dat de zoekfunctie snel hersteld wordt.
Wat moet ik dan voortzeggen. Dat je interesse hebt in de Vlaamse politiek? Dat had ik ook al door. Maar wat me meer stoort is dat je onvoorwaardelijk partij trekt voor de Vlaams Nationalisten. Daar klopt iets niet.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be